Harrry lepszy niż Uniden?
[O1] RS skrzynia do silnika AUQ
Zwiń
X
-
[O1] RS skrzynia do silnika AUQ
Jarosław Lamparski
Dyrektor Techniczny
Autoryzowany Salon i Serwis ©koda Auto nr 98 Z&Z Auto Złomańczuk Sp. z o. o. | ul. Toruńska 85 | 87-162 Lubicz Dolny k. Torunia
telefon: +48 56 659 06 05 | 06 | tel. kom. +48 662 668 412 [email protected] | www.zlomanczuk.com.plTagi: Brak
-
-
[O1] RS skrzynia do silnika AUQ
Witajcie,
mowiac wprost - nie podoba mi sie charakterystyka przelozen skrzyni biegow w O1 RS. Zrobiona jest fabrycznie efekciarsko, tzn tak zeby auto dobrze przyspieszalo na miescie czyli predkosci od 0km/h do ok 100km/h a nie tak zeby dalo sie w miare przyjemnie jechac te 150-160km/h na autostradzie.
Czy ktos sie moze orientuje ile kosztuje swap skrzyni 5cio biegowej (silnik AUQ, skrzynia EHA) na 6cio biegowa np z Audi TT albo chocby Seata Leona?
Ale obawiam sie ze koszt moze mnie zabic...
Dlatego zastanawiam sie nad zmiana tylko przelozenia glownego. Wtedy co prawda start auta bedzie gorszy, ale jestem w stanie to przezyc;-) Bardziej interesuje mnie zeby jadac po trasie bylo ciszej i spokojniej od silnika a przy okazji troche bardziej ekonomicznie.
Gdzies wyczytalem ze moja skrzynia ma przelozenie glowne 62/17 (jak rozumiem idzie tu o ilosc zebow). Daje to stosunek 3.647 i przy predkosci 3000 obr/min otrzymuje tylko 116km/h. Gdyby tak zmienic zebatki na np 62/20 albo 60/20 albo 60/19 to daje wynik 3.15 i przy 3000 obr/min juz jest predkosc 135km/h. Jakby nie bylo to prawie 20km/h wiecej albo 500 obr/min mniejsze obroty.
Oczywiscie prosiloby sie o zmiane jeszcze wieksza ale obawiam sie wtedy o mulowatosc auta na 1 i 2 biegu.
Taka operacja to nie to samo co 6 biegow ale komfort jazdy jak znam zycie nieporownywalny do obecnego. Jedyna roznica na niekorzysc to taka ze ten slnik jest tak elastyczny ze na 5 biegu dzis jedzie juz od 80km/h. Po zmianie przelozenia glownego tak sie nie bedzie dalo... Ale akurat tutaj biegi wchodza precyzyjnie i lekko wiec ich zmiana to nie problem.
Na koniec pytanie:
Czy robi sie takie rzeczy? Ile cos takiego mniej wiecej kosztuje? Czy znacie moze jakies miejsce (strone, program) gdzie mozna zerknac jakie sa stosowane zebatki przekladni glownej w jednej z miliona skrzyni w grupie VAG? (najlepiej o niemniejszym momencie i zblizonej mocy - diesel?)
[ Dodano: Wto 11 Sty, 11 00:09 ]
ps.
I jeszcze jedno - gdzie znajde fizycznie na skrzyni jaki to jest model?
Model silnika jest wyryty na samej gorze tak ze widac go w 3 sekundy po otwarciu maski a skrzynia?
Otwieram maske i gdzie szukac oznaczenia skrzyni?
z gory dzieki za wszelakie info,
pozdrawiam
krataja
-
-
było na forum ktos zmieniał ale nie pamietam kto ....
ja bym sie osobiscie zastanowil nad skrzynka z klekota mniej kombinowania powinna kazda podejsc , dodatkowo jednomas z VR6 ( tez taki mam) i bedzie gites
oznaczeie jest na skrzyni od góry
obecnie wstawiłem 6 b z klekota do 2.0 TFSI zobaczymy jak sie bedzie spisywac.ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez S3 CHRISja bym sie osobiscie zastanowil nad skrzynka z klekota mniej kombinowania powinna kazda podejsc , dodatkowo jednomas z VR6 ( tez taki mam) i bedzie gites.
Dlaczego sadzisz ze kazda skrzynka 6 biegowa z diesla powinna podejsc do AUQ?
Zamieszczone przez S3 CHRISobecnie wstawiłem 6 b z klekota do 2.0 TFSI zobaczymy jak sie bedzie spisywac.
Komentarz
-
Komentarz