kupiłem trochę benzyny i poszalałem motorówką :diabelski_usmiech frajda niesamowita szczególnie po paru piwach :twisted:
Ja też mam taką możliwość tyle tylko że na skuterze wodnym i to też jest frajda wszyscy zachowują się jak duże dzieci tylko to paliwo uff... lilo zobaczymy może w przyszłym tyg. jak będę miał trochę czasu to do ciebie wpadnę i trochę zmodzimy moją strzałę .Napiszę na PW i potwierdzę szybciej bo ja nawet urlopu nie mogę zaplanować
Witam. Czy jest możliwe przerobienie lusterek aby składały się elektrycznie? Nie chodzi mi o kupno lusterek od innego modelu, tylko o przerobienie naszych np po zamknięciu drzwi centralnym zamkiem.
Magiczna opcja może i jest, ale konkretów i odpowiedzi na pytanie kolegi Subaru to w tym temacie nijak nie mogę znaleźć..
Zamieszczone przez Subaru
Czy jest możliwe przerobienie lusterek aby składały się elektrycznie?
Subaru rozumiem, że obecnie masz lusterka składane ręcznie.
Jeśli chodzi o montaż elektrycznie składanych to swoich nie przerobisz, ponieważ w elektrycznie składanych jest zamontowany silniczek odpowiadający za składanie lusterek (tak więc stelaż lusterka jest zupełnie inny).
Zamieszczone przez Subaru
Nie chodzi mi o kupno lusterek od innego modelu, tylko o przerobienie naszych np po zamknięciu drzwi centralnym zamkiem.
Zdaje się, że niektóre wersje Superb'a miały elektrycznie składane lusterka. Z grupy VAG (z aut, z których można je dopasować) miały je również z Passata B5 (prawdopodobnie pasują P7P i mają takie same trójkąty mocujące w drzwiach), VW Golfa 4 / Bory, Seata Leona 1 / Toledo 2 (w tych już trzeba by było odczepić stelaże lusterek i wrzucić je na trójkąty mocujące od Superb'a).
I o ile roboty z montażem mechaniki nie jest dużo to już z samą elektryką jednak troszkę jest, w zależności od sposobu podłączenia.
A sposobów podłączenia jest kilka.
1. tak, jak fabrycznie, pod sterownik lusterek ze składaniem ich - trzeba mieć odpowiednie silniczki elektrycznych szyb z opcją składania lusterek (w modułach silniczków jest sterownik składanych lusterek). Jeśli byłyby już silniczki to trzeba puścić kilka kabelków do elektrycznie składanych lusterek i uruchomić wszystko w kompie.
2. poprzez dodatkowy przycisk (np. taki, od opuszczania szyb). Puszczamy sobie osobną instalację do elektrycznych lusterek.
3. poprzez sygnał z alarmu (np. od centralnego zamka). Ta opcja jest średnio praktyczna w zimie, bo jeśli nam lusterka przymarzną to może być problem z ich rozłożeniem / zamknięciem.
Tak wyglądają stelaże z silniczkami składania lusterek (są takie same dla w/w aut grupy VAG - poza lusterkami typu "łezki"):
A tak wyglądają stelaże zwykłych
I tu przykład trójkątów mocujących w drzwiach - już po rozdzieleniu od stelaży:
No i jeszcze - gdybyś zdecydował się na wymianę na lusterka z innego modelu (lub może przyda się dla potomnych) mała fotoporada z wymiany stelażu lusterka z małego na duże (razem z demontażem mocowania lusterka):
Tak więc zacząłem od opuszczenia maksymalnie szkła lusterka.
Jak je opuścimy widać górne zatrzaski płyty szkła:
Delikatnie podważyłem śrubokrętem najpierw jeden potem drugi zatrzask:
Jak zdejmiemy górne zatrzaski delikatnie manewrujemy całą płytą szkła i zdejmujemy dolne zatrzaski:
Odpinamy kable podgrzewania szkła:
Mamy taki widok:
Następnie odkręcamy mechanizm regulacji lusterka:
Wypinamy wtyczkę z mechanizmu:
Zdejmujemy obudowę i dolne osłony z lusterka pozostawiając sam stelaż:
Podważamy cienkim śrubokręcikiem listki pierścienia zaciskowego na sprężynie między stelażem a trójkątem i zdejmujemy pierścień i sprężynę:
Wypinamy piny z wtyczki mechanizmu lusterka - pamiętając który kabel w którym jest miejscu:
Zdejmujemy stelaż małego lusterka z trójkąta w drzwiach:
Montujemy stelaż dużego lusterka na trójkącie, wkładamy sprężynę i wciskamy pierścień zaciskowy:
Składamy całość do kupy:
Szkła nie zakładałem, bo jeszcze chcę zrobić jedną rzecz, ale tak to mniej więcej wygląda:
Całość prac spokojnie można wykonać na samochodzie bez demontażu boczków, trójkątów itd.
Zmiana lusterka zajęła mi w sumie ok. 10-15min.
kamel1980, bo go nie ma i tyle
Gdyby się dało w łatwy a nawet nie do końca sposób to zrobić, to już by to było na forum napisane
Zmiana na inne lusterka o wiele pogorszy wygląd OII
Nie wiem tylko do jakiego samochodu te lusterka bo w profilu SI
abstinent, Nic nie mogłem znaleźć dlatego spytałem. Auto to co w profilu
kamel1980, Wielkie dzięki za tak obszerną odpowiedź. Myślałem że w najgorszym wypadku można przełożyć lusterka od innego modelu albo od B5 i wysterować impulsem od alarmu (w zimę mogłyby przymarznąć co pominąłem i dlatego tą opcję trzeba by wyłączyć na zimę). Nie myślałem jednak że moduł szyb jest powiązany z modułem lusterek gdy są one składane elektrycznie.
Jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedź bo nigdzie nie znalazłem takiej konkretnej informacji
Gdyby się dało w łatwy a nawet nie do końca sposób to zrobić, to już by to było na forum napisane
Sposób przerobienia tak jak były fabrycznie wbrew pozorom nie jest taki trudny (jeśli już to na nowych częściach cholernie drogi :-) ).
Wszystko zależy od tego co już mamy w samochodzie.
Z tego co wyczytałem na forum Passata to zdarzały się przypadki, że nawet instalacja pod elektrycznie składane lusterka byłą w drzwiach, a ich montaż ograniczył się do montażu takowych lusterek, wpięcia wtyczki i zmiany regulatora lusterek na taki z opcją składania.
Zamieszczone przez abstinent
Zmiana na inne lusterka o wiele pogorszy wygląd OII
Ja się właśnie zasugerowałem autem z profilu
Zamieszczone przez Subaru
Myślałem że w najgorszym wypadku można przełożyć lusterka od innego modelu albo od B5 i wysterować impulsem od alarmu
Można to tak zrobić i wtedy nie ruszasz silniczków szyb, bo podpinasz zasilanie silniczków składania lusterek jedynie pod alarm.
Coś takiego można zrobić np. za pomocą przekaźnika z Audi A3, gdzie składanie lusterek idzie właśnie poprzez przekaźnik, a nie jak w Passacie (piszę Passacie bo Superb jest bliźniaczym autem) przez moduły silniczków szyb.
Tak więc może się zdarzyć, że masz już w aucie odpowiednie silniczki szyb i instalację, ewentualnie odpowiednie silniczki szyb musiałbyś dokupić (lub lekko zmodyfikować swój poprzez wlutowanie jednego układu), a instalację samemu pociągnąć.
Najłatwiej to sprawdzić poprzez zdjęcie boczka drzwi i dobranie się do wtyczek lusterka.
Jeśli liczba kabli we wtyczce lusterka jest mniejsza niż liczba kabli we wtyczce idącej do lusterka to na 99% masz instalację składania lusterek. No i przy okazji sczytaj numery silniczków szyb, to będzie można sprawdzić czy w Twoim przypadku taka przeróbka będzie tą łatwiejszą czy też nie..
Tu wrzucam pdf'a - fotoporadę z montażu elektrycznie składanych lusterek w MK4 (tłumaczenie translatorem, ale da się zrozumieć ocb), może komuś się przyda (w O1 będzie podobnie): http://www.voila.pl/087/o06nf/index.php?get=1&f=1
Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
U siebie jeszcze nie montowałem tego, ale mam taki zamiar.
Lusterka już leżą i czekają.
Pozostała kwestia zakupu regulatora z opcją składania no i najważniejsze - co w moim przypadku jest dość ciężkie - zakup odpowiednich silniczków szyb, a jako, że mam numery 1J0 to graniczy z cudem, no i opcja dorzucenia jednego układu w module silniczka też odpada, bo koszt układu to na chwilę obecną ok. 400-500zł za element wielkości ok. 8mm x ok. 12-14mm..
Ja Wam powiem, ze jak wyrwe kpl lusterek z O2FL ( bez elektrycznego sladania albo z Z ) wraz z fotochromami itd w opcji do 500-600 pln to chetnie takowe zakupie z opcja sprzedania swoich ( licze, ze podobna kase za nie dostane )
Pytanie, co trzeba dorobic do instalacji samoskladania sie w O2 przed FL? Ktos sie orientuje ?
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
odkopię temat,
czy ktoś już doszedł do ładu ze składanymi lusterkami ?
ktoś to wprowadził u siebie jako modyfikację ? kamel1980 link do PDF-a nie działa, można go ożywić ?
Komentarz