B6 to jest to?? a może KONI??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    B6 to jest to?? a może KONI??

    dalo by rade z wami sie wybrac na hamowanie
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.
  • bendi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2004
    • 465

    #2
    B6 to jest to?? a może KONI??

    witam

    choć z począku byłem sceptyczny to jednak dojrzewam do decyzji zamontowania B6 w mojej Octavii. Pomysł dojrzewał głównie pod wpływem forumowiczów. Nie chcę obniżać zawiasu bo i tak nisko siedzi stąd wybór. Podobno gość z allegro ma sensowne ceny. Mam pytanie jak wam się jeździ i czy twardość B6 jest do przyjęcia (nie chcę żeby mi się samochód rozkręcił :wink: ).

    Temat był już pośrednio poruszany ale chciałbym rozwiać swoje, a pewnie i innych wątpliwości.

    Ile kosztuje mniej więcej całość z montażem??

    PS MisiekWAW albo mi się wydaje albo masz B6, coś się nie chwaliłeś :cry: :roll: . Jak wrażenia i koszty.

    PS2 A może jakieś inne amory są OK??

    pzdr
    Outlander
    była OII 4x4 BMM
    już nie ma Octa ASZ super fajna była

    Komentarz

    • arci9
      RS
      • 2004
      • 2007

      #3
      Maciek, leff napewno zakładał i jest rozeznany w temacie, bo któregoś razu na spocie opowiadał -takze może zwróć się do niego jeśli sam nie przeczyta topicu :lol:

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Re: B6 to jest to??

        Zamieszczone przez bendi
        witam

        choć z począku byłem sceptyczny to jednak dojrzewam do decyzji zamontowania B6 w mojej Octavii. Pomysł dojrzewał głównie pod wpływem forumowiczów. Nie chcę obniżać zawiasu bo i tak nisko siedzi stąd wybór. Podobno gość z allegro ma sensowne ceny. Mam pytanie jak wam się jeździ i czy twardość B6 jest do przyjęcia (nie chcę żeby mi się samochód rozkręcił :wink: ).

        Temat był już pośrednio poruszany ale chciałbym rozwiać swoje, a pewnie i innych wątpliwości.

        Ile kosztuje mniej więcej całość z montażem??

        PS MisiekWAW albo mi się wydaje albo masz B6, coś się nie chwaliłeś :cry: :roll: . Jak wrażenia i koszty.

        PS2 A może jakieś inne amory są OK??

        pzdr
        Zamówiłem w www.mtsbilstein.pl (koszt 1750zł z przesyłką) w piątek zamontowałem :szeroki_usmiech Dla mnie jest akurat, nawet mogłoby być odrobinę twardziej :diabelski_usmiech Auto wreszcie nie podpiera się klamkami na zakrętach k
        Do sprawdzenia we wtorek na spocie k
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • bendi
          Rider
          S_OCP Member
          • 2004
          • 465

          #5
          Re: B6 to jest to??

          Zamieszczone przez MisiekWAW
          Zamówiłem w www.mtsbilstein.pl (koszt 1750zł z przesyłką) w piątek zamontowałem :szeroki_usmiech Dla mnie jest akurat, nawet mogłoby być odrobinę twardziej :diabelski_usmiech Auto wreszcie nie podpiera się klamkami na zakrętach k
          Do sprawdzenia we wtorek na spocie k

          właśnie miałem do nich dzwonić

          ale jak jazda, czy jak jest taki sztywny to nie tłucze na wybojach??

          pzdr
          Outlander
          była OII 4x4 BMM
          już nie ma Octa ASZ super fajna była

          Komentarz

          • misiekwaw
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7715
            • Ford

            #6
            Re: B6 to jest to??

            Zamieszczone przez bendi
            właśnie miałem do nich dzwonić

            ale jak jazda, czy jak jest taki sztywny to nie tłucze na wybojach??

            pzdr
            co to znaczy tłucze ? bo dla niektórych to seryjne zawieszenie w Octavii "się tłucze" :roll:
            przejedziemy się we wtorek jakiś dłuższy kawałek a później pojedziesz swoją tą samą trasę to sobie porównasz i ocenisz...
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz

            • bendi
              Rider
              S_OCP Member
              • 2004
              • 465

              #7
              Re: B6 to jest to??

              Zamieszczone przez MisiekWAW
              co to znaczy tłucze ? bo dla niektórych to seryjne zawieszenie w Octavii "się tłucze" :roll:
              przejedziemy się we wtorek jakiś dłuższy kawałek a później pojedziesz swoją tą samą trasę to sobie porównasz i ocenisz...

              OK, dobra myśl
              Outlander
              była OII 4x4 BMM
              już nie ma Octa ASZ super fajna była

              Komentarz

              • leff
                Elegance
                • 2004
                • 862

                #8
                dla mnie B6 to rewela, Misiek tez jest zadowolony, cena atrakcyjna, samochod nareszcie normalnie sie prowadzi - brac i nie zastanawiac sie.

                czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                Komentarz

                • lamina
                  Ambiente
                  • 2004
                  • 112

                  #9
                  a co powiecie na bilsteiny gwintowane? ponoc jak potrzeba to mozna latwo zejsc z zawieszeniem o 60mm a np na zime podniesc do fabrycznego.... cena w polsce dosc zaporowa bo kolo 3000 za zestaw, ale w niemczech mozna wyrwac nawet za 1600zl (niekoniecznie bilsteiny ale np KYB).. wydaje mi sie to ciekawa alternatywa.... zwlaszcza na polskie zimowe drogi k
                  1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #10
                    Zamieszczone przez lamina
                    a co powiecie na bilsteiny gwintowane? ponoc jak potrzeba to mozna latwo zejsc z zawieszeniem o 60mm a np na zime podniesc do fabrycznego.... cena w polsce dosc zaporowa bo kolo 3000 za zestaw, ale w niemczech mozna wyrwac nawet za 1600zl (niekoniecznie bilsteiny ale np KYB).. wydaje mi sie to ciekawa alternatywa.... zwlaszcza na polskie zimowe drogi k
                    ja na polskie letnie drogi nie odważyłbym się Octavii TDI obniżyć, ale co kto lubi :P
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • lamina
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 112

                      #11
                      ale B6 to nie fabryczna wysokosc zawieszenia tak przynajmniej pisza w katalogu... wiec jak? przecie masz B6 u siebie?
                      1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR

                      Komentarz

                      • misiekwaw
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7715
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez lamina
                        ale B6 to nie fabryczna wysokosc zawieszenia tak przynajmniej pisza w katalogu... wiec jak? przecie masz B6 u siebie?
                        B6 jest fabrycznej wysokości :!: B8 jest do niższych sprężyn 8)
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz

                        • leff
                          Elegance
                          • 2004
                          • 862

                          #13
                          wrecz mozna powiedziec, ze na B6 minimalnie wyzej stoi.
                          Te amorki sa duzo mocniejsze, gupi przyklad, ze przod nie ma np. odbojnikow

                          czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                          Komentarz

                          • bendi
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 465

                            #14
                            podobną cenę do B6 mają też KONI SPORT jeśli mam aktualne dane. Macie jakieś doświadczenia?? Dodatkowo KONI ma możliwość regulacji twardości spod maski jest pokrętło więc opcja co najmniej interesująca. Dzisiaj będę znał cenę.

                            edit:
                            komplet regulowanych :P pokrętłem z zewnątrz Koni Sport 1750 zł. To chyba nieźle? Nie wiem jak ma się marka Koni do Bilstein.

                            pzdr
                            Outlander
                            była OII 4x4 BMM
                            już nie ma Octa ASZ super fajna była

                            Komentarz

                            • leff
                              Elegance
                              • 2004
                              • 862

                              #15
                              B6 na grubej rurze sa rowniez regulowane, na dole amora masz nakretke.

                              czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #16
                                Zamieszczone przez bendi
                                edit:
                                komplet regulowanych :P pokrętłem z zewnątrz Koni Sport 1750 zł. To chyba nieźle? Nie wiem jak ma się marka Koni do Bilstein.

                                pzdr
                                amorki czy amorki ze sprężynami razem :?:
                                jeżeli same amorki, to bez zastanowienia brałbym Bilsteina, który również ma regulację twardosci, a na dodatek jest rozbieralny i regenerowalny 8)
                                jeżeli to cena za komplet amorki + sprężyny to wtedy bym się zastanawiał :roll: pod warunkiem, że nie jest obniżający :roll:
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • bendi
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 465

                                  #17
                                  Zamieszczone przez leff
                                  B6 na grubej rurze sa rowniez regulowane, na dole amora masz nakretke.
                                  ale w B6 wymaga to trochę zachodu jeśli się nie mylę, a nawet wymontowania amora. W koni masz to dostępne z pod machy w bardzo prosty i elegancki sposób. Nie przesądzam o wyższości Koni, wolę lepszy produkt niż większą ilość bajerów. Jak na razie mam jeszcze opini co do jakości/trwałości tych dwóch produktów.

                                  pzdr

                                  [ Dodano: Pon Gru 06, 2004 2:47 pm ]
                                  MisiekWAW
                                  amorki czy amorki ze sprężynami razem
                                  jeżeli same amorki, to bez zastanowienia brałbym Bilsteina, który również ma regulację twardosci, a na dodatek jest rozbieralny i regenerowalny
                                  jeżeli to cena za komplet amorki + sprężyny to wtedy bym się zastanawiał pod warunkiem, że nie jest obniżający
                                  Koni są bez sprężyn. Jak pisałem wcześniej Bilstein wymaga pewnych nakładów pracy do wymontowania włacznie (czyż nie) w celu regulacji a koni ma po prostu pokrętło na szczycie dostępne bez problemu z pod machy w sekundę.
                                  Czy jedyną przewagą B6 jest w takim razie rozbieralność/regenerowalność?? Nie wiem jak to wygląda ze strony czysto technicznej tj. jakość materiałów i wykonania oraz wytrzymałość.

                                  Więc oczy i emocje mówią Koni a do obiektywnej oceny brak przesłanek , które mam nadzieję niedługo się pojawią :| .

                                  pzdr
                                  Outlander
                                  była OII 4x4 BMM
                                  już nie ma Octa ASZ super fajna była

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez bendi
                                    Koni są bez sprężyn. Jak pisałem wcześniej Bilstein wymaga pewnych nakładów pracy do wymontowania włacznie (czyż nie) w celu regulacji a koni ma po prostu pokrętło na szczycie dostępne bez problemu z pod machy w sekundę.
                                    ciekawe jak często zamierzasz to regulować :roll: w Feli miałem regulację i co :?: ustawiłem, sprawdziłem, przeregulowałem i już więcej się nie dotykałem :P

                                    Zamieszczone przez bendi
                                    Czy jedyną przewagą B6 jest w takim razie rozbieralność/regenerowalność??
                                    bo ja wiem czy jedyną :?: IMO podstawową :roll: pod warunkiem, że planujesz długi przebieg... za te 5 czy 6 lat zamiast wydać znowu 1750 na komplet Koni możesz wydać połowę (zgaduję, trzeba by się dowiedzieć) na regenerację B6 :wink:

                                    Zamieszczone przez bendi
                                    Nie wiem jak to wygląda ze strony czysto technicznej tj. jakość materiałów i wykonania oraz wytrzymałość.
                                    DanielN jeździł 4 lata na Bilsteinie, przejechał przez ten czas 50 - 60.000 km i amortyzatory nie wykazują najmniejszych oznak zuzycia.
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • leff
                                      Elegance
                                      • 2004
                                      • 862

                                      #19
                                      ja w dalszym ciagu jestem z B6, wlasnie ta regenerowalnosc mnie przekonala.

                                      czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #20
                                        udało mi się wydobyć z kumpla jedną opinię o Koni... brzmi ona tak:

                                        Koni jest naprawde bardzo fajne i popularne, ma regulacje, ale... Jest sporo twardsze od B6/B8, nawet skrecone na minimum...
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • michu
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 235

                                          #21
                                          to może o trwałości KONI tych regulowanych: przejechałem już ok65 tkm i nic się z nimi nie dzieje. Z powodu zajęcia jakie mam dużo pocinam po polnych drogach, budowach i takich tam wertepach (lubie to robić z dużymi prędkościami :diabelski_usmiech ) do tego mam założone sprężyny eibacha ( chyba) czerwone -35 mm i jak na razie zestaw sprawuje się rewelacyjnie. Teraz rozważam założenie mocniejszego stabilizatora, może ktoś z Was przerabiał ten problem.
                                          - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

                                          Komentarz

                                          • leff
                                            Elegance
                                            • 2004
                                            • 862

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                                            udało mi się wydobyć z kumpla jedną opinię o Koni... brzmi ona tak:

                                            Koni jest naprawde bardzo fajne i popularne, ma regulacje, ale... Jest sporo twardsze od B6/B8, nawet skrecone na minimum...
                                            [b]jak jest twardsze od B6/B8 to ja dziekuje, szanuje swoj kregoslup.

                                            czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez michu
                                              to może o trwałości KONI tych regulowanych: przejechałem już ok65 tkm i nic się z nimi nie dzieje. Z powodu zajęcia jakie mam dużo pocinam po polnych drogach, budowach i takich tam wertepach (lubie to robić z dużymi prędkościami :diabelski_usmiech ) do tego mam założone sprężyny eibacha ( chyba) czerwone -35 mm i jak na razie zestaw sprawuje się rewelacyjnie. Teraz rozważam założenie mocniejszego stabilizatora, może ktoś z Was przerabiał ten problem.
                                              to mam dwie zbliżone opinie :wink: Bo Kadet o którym wspominałem przejechał na B6 podobny odcinek tylko z tego co wiem zaliczył kilka KJSów :lol:
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Misiek masz cos do Kadetow :diabelski_usmiech Swoja droga GSI na obnizonym zawiasie z jakimis sztywnymi amorami to naprawde moze byc sztywne jak dobra deska.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • misiekwaw
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 7715
                                                  • Ford

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Misiek masz cos do Kadetow :diabelski_usmiech Swoja droga GSI na obnizonym zawiasie z jakimis sztywnymi amorami to naprawde moze byc sztywne jak dobra deska.
                                                  absolutnie nie ten Kadet o którym mówie to było dość specyficzne bydle :twisted: wygrał w Rudnikach swoją klase o ile dobrze pamiętam i na Bemowie... takie złote :szeroki_usmiech bydle :twisted:
                                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                  http://www.disi-tune.pl
                                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                  Był WRX
                                                  Była Octa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...