Trochę, powiem Wam szczerze, dziwi mnie to wysokie spalanie u Was, tak samo jak to, że wiele razy na różnych forach spotkałem się z opinią, że alh to najbardziej paliwożerne jednostki spośród vp. Nie wiem jak musiałbym jeździc, żeby dojśc do 7 litrów. U mnie wygląda to tak:
- aktualnie zimą: 6,2-6,5L
- latem 5,4-5,6
Jazda wygląda tak - codziennie 8km w jedną stronę do pracy i powrót +wyjazd do Częstochowy(ok 40km w jedną stronę+jazda po miecie) powiedzmy od 5 do 10 razy w miesiącu-tak przykładowo
- wyjazd nad morze: wyszło równiutkie 5L, ogólnie ok 2kkm, łącznie z jeżdżeniem po bliższej i dalszej okolicy na miejscu.
Spalanie liczone tak: pełny bak-jazda do rezerwy-do pełna tankowanie( po trzecim odbiciu pistoletu przestaje lac)-kalkulator i liczenie. Poza wakacjami w 80% przypadków tankuję na jednej stacji zawsze z tego samego dystrybutora. Pojawią się pewnie teraz głosy, że bajki opowiadam - w porządku, odpowiem na to tak - albo ktoś komu takie auto pali 7 i więcej litrów ma coś nie tak z tym samochodem, albo zwyczajnie nie ma pojęcia o jeździe dieslem. Aha, nikt na mnie nie trąbi-zawalidrogą na pewno nie jestem :wink:
Sorry za obszerny offfffffff :roll:
sslawekk imienniku
zajrzyj do tematu o spalaniu TDI i zobacz mojego ostatniego w tym temacie posta.
A poza tym w podpisie masz linka do mojego motostata, tankowań w rok z 50 i przejechane 40k km jeśli już nie więcej.
Ale zgadzam się - jak komuś ALH pali 7 i więcej przy normalnej jeździe (nie miasto) to:
1 - coś z autem
2 - coś z kierowcą
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Jak jeżdże ekonomicznie to i 5.5 pokazuje komp..latem nawet 4.8 albo i mniej . Dojazd do pracy 25 km i powrót. Dane podaje z komputeraa jeżdżę różnie 100-150 km/h . Ciekaw jestem co mogę sprawdzić co może być nie tak..
koledzy a jakie jest posumowanie postu bo temat zszedł na zużycie paliwa z auta chce wyciągnąc ok 150 km a przede wszystkim wiekszy moment obrotowy niż 265 Nm. chciałbym aby sie ktoś wypowiedział co jeszcze zostało i jakię są to koszty. sprzegło pewnie trzeba by zmienić na jednomasa, turbo od 130 i wtryski od 110 (216 drogie chyba że ktoś ma znakoności) i większe IC. interesują mnie konkrety. mam zadbane auto i szkoda jest mi je sprzedawać więc wolałbym silnik podkręcić do 150
cześć. kolego, moja 110-ka po zaaplikowaniu wtrysków 216 wypluła na hamowni ~130KM/277Nm. chcesz osiągnąć ~150KM/300Nm, więc wystarczy wymiana wtrysków i dobry program. 1 temat ogarniesz w kwocie poniżej 1000zł, jak chcesz, to podam Ci nr do sprawdzonego faceta od wtrysków /Cowboy/. 2 temat możemy załatwić razem w łodzi za 800zł, gdzieś był temat z listą do UySego /też jest znany/. 1masę i sprzęgło też pomogę załatwić, bo ten temat mam już przerobiony i to dokładnie. nie ma potrzeby wymiany IC, chyba, że jesteś fanem 1/4 mili. w Twoim przypadku problemem jest turbo, najlepiej było by zamontować zdrowe GT1749, ale to są koszty. w sumie wszystko zależy ile na to masz kasy.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
wtryski = cowboy , jak najbardziej polecam, również mam od niego (.230) , Big IC przemitologizowane , do 150 spoko wystarczy seria, sprzęgło najlepiej jednomas a docisk wzmocniony od Radzika, ale obawiam się że 150 to jest dla seryjnej turbiny męka na górnej granicy. Wprawdzie na A4 ale sam to wszystko przerobiłem (silnik AVG czyli 110 na VP) a oto efekt od Rogala (na bioestrze!).
.230, turbo BRD (170PS), IC nieco większy ale nie front, wywalone EGR i kat, kolektor ssący AWX (130 PD)
cześć. kolego, moja 110-ka po zaaplikowaniu wtrysków 216 wypluła na hamowni ~130KM/277Nm. chcesz osiągnąć ~150KM/300Nm, więc wystarczy wymiana wtrysków i dobry program. 1 temat ogarniesz w kwocie poniżej 1000zł, jak chcesz, to podam Ci nr do sprawdzonego faceta od wtrysków /Cowboy/. 2 temat możemy załatwić razem w łodzi za 800zł, gdzieś był temat z listą do UySego /też jest znany/. 1masę i sprzęgło też pomogę załatwić, bo ten temat mam już przerobiony i to dokładnie. nie ma potrzeby wymiany IC, chyba, że jesteś fanem 1/4 mili. w Twoim przypadku problemem jest turbo, najlepiej było by zamontować zdrowe GT1749, ale to są koszty. w sumie wszystko zależy ile na to masz kasy.
tez tak myslałęm aby zamontować wieksze wtryski i dobry program ale mój znajomy który mi go chipował powiedział że do wtrysków 216 potrzebuje wiekszej turbiny i IC a koleś chipował już dużo TDi
Jesli 110tki po chipie maja 140-145KM to nie ma mowy zebys zrobil tyle samo na tej turbince na WG w AGRze chyba, ze chcesz jej szybkiego odlotu.
Turbiny i tak bedziesz potrzebowal.
Ogolnie wszystko juz bylo walkowane na forum wielokrotnie do znudzenia. Wystarczy wejsc na dzial wykresow i popatrzec sie na setupy ludzi.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
u mnie w mieście tą 6 trzeba liczyć
po trasie przy 140km/h i klimie wyszło ok. 5.3l
rozumiem ze caly czas predkoosc na trasie byla 140km/h + klima i wyszlo spalanie 5.3 ? bo to troche nie mozliwe.
Co do modyfikacji, to tak jak reszta pisze zalezy ile chcesz przeznaczyc pieniedzy,
mozna kupic 216 i zrobic chipa, ale lajtowy program zeby turbo sie nie pocilo. Mozna wymienic turbo (na np. od 130) + 216 + chip + fmic = i wyjdzie jakos 160 , oczywiscie wszystko zalezy od jednostki, potem mozna dorzucic pompe 11mm, i jakos pod 180 powinno podejsc, dlatego wszystko zalezy od kwoty jaka chcesz zainwestowac , 2 tys, to 216 + chip itd..
jak już się rozpędzisz, to pamiętaj, że kiedyś trzeba się zatrzymać. ja, zanim zrobię program, to zmieniam hample na 288 przód i 256 tył. pomyśl i nad tym, bo to równie istotny temat.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
rozumiem ze caly czas predkoosc na trasie byla 140km/h + klima i wyszlo spalanie 5.3 ? bo to troche nie mozliwe.
dlaczego niemożliwe ??? :roll:
Jasne że możliwe. Ja się bujam nawet do 160 (bez klimy) i spalanie mam 5,1/100.
ALE, te 160 to jadę przy wyprzedzaniu na autobanie i zaraz po wracam do prędkości spacerowej.
Jeśli by trzymał przez cały czas te 140 ( a tym bardziej średnia z podróży) to nie spali mu z klimą 5,3. Jak śmigałem nocami z takimi prędkościami (mniejszy ruch) to mi wychodziło 5,8-6 zależnie od dnia.
Jeśli zaś podał spalanie z kompa to.....
Mój pokazywał z ostatniego tankowania 4,4l/100 (po 600km) a z dystrybutora wyszło 5,1/100.
Taki już komp dokładny w O1 (może moja tak ma? - mi to Lotto )
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
rozumiem ze caly czas predkoosc na trasie byla 140km/h + klima i wyszlo spalanie 5.3 ? bo to troche nie mozliwe.
dlaczego niemożliwe ??? :roll:
bo to jest jednak troche za malo, zrozumialbym 6 litrow, ale to jest prawie tylko 5 wiec stanowczo za malo, latalem troche po autobanach, i wiem jakie jest prawdziwe spalanie nie sugerowane sie kompem. Mi czasami przy stalych predkosciach 180 w niemczech nawet i 8 spalila wiec wszystko jest mozliwe, 5 litrow przy 120 spali potem jednak sa wieksze obroty i wieksze opory powietrza. Przy tych 140 to jednak chyba 3tys. obrotow z tego co pamietam.
Soszek mi tez zaniza spalanie i to o litr, caly czas miasto a pokazuje 6.5
jak już się rozpędzisz, to pamiętaj, że kiedyś trzeba się zatrzymać. ja, zanim zrobię program, to zmieniam hample na 288 przód i 256 tył. pomyśl i nad tym, bo to równie istotny temat.
Rozważ 312 na przód, bo koszt zbliżony do 288.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
jak już się rozpędzisz, to pamiętaj, że kiedyś trzeba się zatrzymać. ja, zanim zrobię program, to zmieniam hample na 288 przód i 256 tył. pomyśl i nad tym, bo to równie istotny temat.
Rozważ 312 na przód, bo koszt zbliżony do 288.
już rozważyłem i mam 288 za 500zł, znaczy obie zwrotnice ze wszystkimi elementami. żeby założyć 312 musiałbym dokupić inne jarzma i zaciski, a to ponowny wydatek. ponadto nie planuję budowy potwora 400++, więc tyle powinno wystarczyć do zatrzymania tej bestii
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
zaciski cały czas te same (288=312 Ate) tylko jarzma to towar rzadki (przynajmniej do a4) a goście na szrotach czy allegro nie mają pojęcia jak odróżnić te jarzma (też jeżdżę na 312 i różnica do 288 jest olbrzymia, dodatkowo tarcze Zimmerman sport - bajki o pękaniu pomiędzy nawierceniami chyba że ktoś kupuje podróbki z neta a nie z oficjalnej sieci) ale i tak moja locha jest dość ciężka (ponad 1650) więc myślę o całkiem innych hamulcach.
Nie chciałem pisac w ty wątku,bo nie wiedzialem w koncu czy chodzi o 90 czy o 110
teraz sie odwaze do opisania 110
Miałem w serii 121Km i 260 Nm przy przebiegu 320kkm
pierwszy tuner u którego byłem na hamowni grupwiej stwierdził ze spokojnie wyjdzie 150 Km bez zadnych proplemów
jednak ja mam zaufanie tylko i wyłącznie w naszych rejonach do Wojtka Aligatora :szeroki_usmiech
tam u niego na hamowni(jego słowa ze tamta ...zawyża)wyszło 120 Km i 265Nm
jednak to co mu powiedziałem ze takie cos ktos obiecywał,stwierdził,ze moze to sie udac.
jednak stan wtrysków zweryfikował te stwierdzenia ,chaociaz osiagnał niesamowite 324 Nm( które niestety musiał obnizyc do 305,ze wzgledu ze dwumase szarpało)
to wyciagnał tylko 137 km
Wymieniłem u niego koncówki wtrysków na 216
i mam magiczne 150 km i 327 nm,chociaz prosiłem zeby nie oszczedzał na Nm bo załozona jednomasa....
Za nie długo minie magiczne 400kkm....i autko bangla....
Na ory czesciach
Sorrki mam problemy ze spacją
Tomaszek
To tylko mnie przekonuje do składania na 216tki. Jednomas już leży i czeka (nie kupiłem samego sprzęgła jeszcze).
Obecnie śmigam na samym programie z fabrycznych 99/217 na 121/287 i nic nie chce się popsuć z przeniesieniem napędu
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Komentarz