Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Inne] Chiptuning 1.9 TDI AWX

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Inne] Chiptuning 1.9 TDI AWX

    Było nas 7 - iu , mała wymiana zdań na różne tematy i godz. trzasneła.
    pewnie takie spotkanie będzie na początku przyszłego roku- przed Świętami to pewnie nikogo nie będzie, aczkolwiek wszystko jest możliwe
    bryn-bryn

  • #2
    [Inne] Chiptuning 1.9 TDI AWX

    Witam,

    Posiadam Skode Superb I z 2005 roku. Silnik 1.9 TDI AWX. Przebieg ~160000km.

    Jezdzi sie bardzo przyjemnie jednak jak dla mnie samochod jest troszke za slaby (przesiadlem sie z okulara 2.8 V6 204KM).
    Chcialbym poddac auto chiptuningowi. Zalozylem ten watek, zeby uzyskac jakies opinie innych osob, ktore maja juz takie autka/silniki po Link to wszystko wyglada po oprocz tego, ze samochod fajniej jezdzi? Glownie chodzi mi o informacje na temat tego czy po takim zabiegu nagle auto nie staje sie awaryjne (jak jest ze sprzeglem, turbina, wtryskami, itp.)? Jak jest ze spalaniem?

    Moj zamysl jest taki, zeby oddac samochod do Master's Tuning (bo mam ich na miejscu w Piasecznie) i niech fachowcy je zhamuja na serii, pomierza wszystko i wydadza werdykt czy warto sie pchac w podnoszenie mocy w moim silniku czy nie. Po prostu na chwile obecna w aucie nie dzieje sie nic. Jedyne wymiany to eksploatacja i takie cos mi odpowiada bo samochod ma jezdzic, a nie stac w warsztacie Oczywicie licze sie z tym, ze po chipie zuzycie materialow bedzie wieksze i to tez jest do przyjecia przeze mnie, ale chcialbym sie ustrzec "lawinowej" serii awarii Wiem ze tutaj jest cos za cos, ale powiedzmy to ze sprzeglo czy turbina mi padnie iles tam tysiecy kilometrow wczesniej niz jakby chipa nie bylo to jest dla mnie oczywiste. Bardziej chodzi mi o to czy nie jest tak ze po chipe wyskakuja jakies check enginy i inne bzdety bo czujniczkom cos sie nie zgadza.

    Auto znam praktycznie od poczatku i zadnych powaznych usterek przy silniku lub przeniesieniu napedu nie bylo. Ogolnie auto jezdzi jak nalezy i nie ma zadnych problemow. Wydaje mi sie, ze silnik jest dobrym pacjentem do chiptunigu, ale chcialbym tez uslyszec Wasze opinie. Wstepnie chcialbym podniesc moc do okolic 160-170 KM (~-360-380Nm), czyli teoretycznie bezpiecznie. Jak ta operacja sie powiedzie i bede zadowolony to pozniej bede myslec o dalszych modyfikacjach, zeby bylo ~200KM, ale to juz wiem, ze bez wymiany osprzetu sie nie obejdzie

    Z gory dziekuje ze wszelkie wypowiedzi i opinie.
    Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

    Komentarz


    • #3
      Cześć,
      ja 1,9 AHF sczipowałem u Mastersa przy podobnym przebiegu (ok 160k) i przez kolejne 3 lata (aż do sprzedaży) wszystko działało bardzo dobrze. Absolutnie żadnych wygłupów typu dziwne komunikaty czy odwały mechaniczne auta.
      Zamieszczone przez Klosiak
      licze sie z tym, ze po chipie zuzycie materialow bedzie wieksze
      Bo ja wiem? Jak AWXa podniesiesz do 170PS, to nie sądzę, żebyś miał ewidentnie zwiększone zużycie materiałów.
      Zamieszczone przez Klosiak
      to ze sprzeglo czy turbina mi padnie iles tam tysiecy kilometrow wczesniej niz jakby chipa nie bylo to jest dla mnie oczywiste
      To nie jest takie pewne. U mnie (mimo czipa) sprzęgło padło książkowo a turbo mnie przeżyło, mimo że seryjne :wink:
      Zamieszczone przez Klosiak
      Jak jest ze spalaniem?
      Jeśli po wyjechaniu od tunera zaczniesz ruszać spod każdych świateł z gazem w podłodze, to tak - spalanie Ci wzrośnie. Jeśli zachowasz styl jazdy sprzed tjuna, a ze zwiększonej mocy będziesz korzystał kiedy jest potrzeba, spalanie się nie zmieni.

      Sumując, myślę, że nie masz się co martwić, uderzaj śmiało na hamownię i ciesz się większą mocą

      Komentarz


      • #4
        ElBocheno parę spraw już wyjaśnił, a ja jeszcze dodam coś od siebie
        U mnie w ASZ (powiedzmy, że mimo paru różnic porównywalny z AWX) po programie ślizgało się sprzęgło, ale to przez duży moment - 400Nm. Aligator zaproponował korektę softu i zmniejszenie go, jednak wsadziłem mocniejsze, bo miałem dalsze plany. 370-380Nm to jest taka całkowicie bezpieczna granica dla styranego seryjnego.

        Kolejna uwaga - pompowtryski. Jak nie masz auta od nowości to zdejmij pokrywę zaworów i pooglądaj oznaczenia i daty produkcji. Bywa, ze ktoś wsadza po wysraniu z niewiadomego powodu dużo słabsze przed sprzedażą (widziałem taki egzemplarz). Jak są ok to nie chrzcić paliwa, posłużą baardzo długo.

        Turbosprężarka zniesie doładowanie 1,5bar (daje 160-170KM) bez najmniejszego problemu, w serii ona pracuje na pół gwizdka

        Katalizator - wywal od razu, bo może się zrobić brzydki :szeroki_usmiech

        No i jest jeden problemik :lol: FMIC. AWX ma już dużo koksu sam w sobie i mały smic. Zimą jest spoko, za to w upały może spuchnąć.

        Zamieszczone przez Klosiak
        Jak ta operacja sie powiedzie i bede zadowolony to pozniej bede myslec o dalszych modyfikacjach, zeby bylo ~200KM, ale to juz wiem, ze bez wymiany osprzetu sie nie obejdzie
        Sprzęgło, turbina (najlepiej z ARL-a GT1749VB, ale ona da około 185KM, pod 200 to takie coś jak ja mam, na własną odpowiedzialność :lol: ), FMIC obowiązkowo, być może wtryski - w AWX różne siedziały, nie koniecznie AL.
        Octavia

        Komentarz


        • #5
          Klosiak, chipuj i nic sie nie bój, po samym chipie nie wiele bardziej obciążają się podzespoły a sam silnik i inne elementy są na tyle odpornę że nic sie nie stanie

          aha, tylko wybierz sie do fachowca a nie partacza :wink:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz


          • #6
            Dziękuję za odpowiedzi. Utwierdzacie mnie tylko w przekonaniu, że trzeba zawirusować samochód. Pewnie teraz oddam auto do przeglądu, żeby wymienić olej, filtry i co tam wyjdzie. Po przeglądzie samochód pojedzie pewnie na hamownie w celu diagnozy stanu silnika i mam nadzieję aplikacji czipsa

            Zamieszczone przez krzysiek13
            Kolejna uwaga - pompowtryski. Jak nie masz auta od nowości to zdejmij pokrywę zaworów i pooglądaj oznaczenia i daty produkcji. Bywa, ze ktoś wsadza po wysraniu z niewiadomego powodu dużo słabsze przed sprzedażą (widziałem taki egzemplarz). Jak są ok to nie chrzcić paliwa, posłużą baardzo długo.
            Hm...tutaj to raczej przy wtryskach nie było nic grzebane. Auto kupił ojciec od znajomego przy przebiegu 60kkm. Ten znajomy zaś kupił auto w salonie i po 2 latach po prostu sprzedał bo leasing się skończył czy coś takiego. Ojciec przejechał około 90kkm i auto od niego odkupiłem ja. Tak jak pisałem powyżej. Żadnych poważnych usterek typu turbo, wtryski, sprzęgło nie było. Ja trochę nie mam jak sprawdzić czegoś takiego bo garażu brak (nad czym czasem mocno ubolewam).

            Zamieszczone przez krzysiek13
            Katalizator - wywal od razu, bo może się zrobić brzydki :szeroki_usmiech
            Rozumiem, że w Superbie z AWX wywalamy kata i wstawiamy rurke albo jakis tlumik przelotowy i wszystko smiga? Nie ma cyrkow pod tytulem jakas sonda/czujnik przed katem i za katem?

            Zamieszczone przez krzysiek13
            No i jest jeden problemik :lol: FMIC. AWX ma już dużo koksu sam w sobie i mały smic. Zimą jest spoko, za to w upały może spuchnąć.
            Własnie...jak to jest z tym IC? Czy jak się okaże, że jest za mało wydajny to po prostu w upały auto będzie słabsze...czy "puchnięcie" polega na tym, że IC sie rozleci?
            Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Klosiak
              Ja trochę nie mam jak sprawdzić czegoś takiego bo garażu brak (nad czym czasem mocno ubolewam)
              Ja też nie mam garażu, to żaden problem sprawdzić pod blokiem Jednak jeśli jesteś pewny to ta sprawa odpada.

              Zamieszczone przez Klosiak
              Rozumiem, że w Superbie z AWX wywalamy kata i wstawiamy rurke albo jakis tlumik przelotowy i wszystko smiga? Nie ma cyrkow pod tytulem jakas sonda/czujnik przed katem i za katem?
              Jest kilka metod :lol:
              - można rozciąć puszkę i wyjąć wnętrzności, opcjonalnie rurka do środka (w passacie awx miałem bez rurki)
              - wstawić jakąś tanią strumiennicę
              - po prostu kawałek rury o średnicy takiej jak reszta w miejsce tego eko gadżetu :lol: tak zrobiłem teraz u siebie
              Bez obaw :szeroki_usmiech luźny wydech to dobry wydech. Skutki to lekko gryzący zapach spalin i czasami dziwny cichy pogłos z rury (tak jakby chciał powiedzieć "jak mi lekko" :P )

              Zamieszczone przez Klosiak
              Własnie...jak to jest z tym IC? Czy jak się okaże, że jest za mało wydajny to po prostu w upały auto będzie słabsze...czy "puchnięcie" polega na tym, że IC sie rozleci?
              Gorące powietrze = mała jego gęstość -> mniej tlenu w cylindrze -> mniej paliwa może się całkowicie spalić
              skutki: w ciepłe dni muł, kopciuch :lol:
              Octavia

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez krzysiek13
                Bez obaw :szeroki_usmiech luźny wydech to dobry wydech. Skutki to lekko gryzący zapach spalin i czasami dziwny cichy pogłos z rury (tak jakby chciał powiedzieć "jak mi lekko" :P )
                Hehe...tak pytam bo wiem ze luzny wydech to dobry wydech. Przerabialem w MB. Wywalilem katy i wstawilem tlumiki przelotowe i bylo git

                Zamieszczone przez krzysiek13
                skutki: w ciepłe dni muł, kopciuch :lol:
                OK. Ale mul ponizej serii czy tak jak na serii?
                Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Klosiak
                  Zamieszczone przez krzysiek13
                  skutki: w ciepłe dni muł, kopciuch :lol:
                  OK. Ale mul ponizej serii czy tak jak na serii?
                  Nie no, bez przesady, jeżeli zrobisz program to w upalne dni na seryjnym IC będziesz miał mniej KM niż wyszło na hamowni (po programie), ale nadal więcej niż seria.
                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                  -------------------------------------------------------------------------
                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                  Komentarz


                  • #10
                    Klosiak, mam takie auto jak Ty po chipie, na dole tego wątku masz opisane modyfikacje chipowe:
                    Forum - Octavia Club Polska
                    Auto zdecydowanie lepiej się porusza niż seria, mam porównanie do auta kolegi, który ma serie. Chipuj śmiało , spokojnie pod 170 koni podejdziesz, i moment pod 370 Nm. Zdecydowanie lepiej to jeździ. Nie mierzyłem do 100, ale poniżej 9 myślę, że jest, maks na płaskim to ponad 220 km/h. Spalanie nie rośnie.
                    Polecam :twisted:
                    p.s. co do temp., smic itp, nic nie zmieniałem , na tym setupie dużo już przejechałem i nic sie nie grzeje (przynajmniej na wskazówkach) nawet w ciepłe dni, a gazu nie oszczędzam czasem i potrafię długie trasy pykać.

                    [ Dodano: Pią 06 Maj, 11 19:57 ]
                    a co do egra i kata, zależy w jakim stanie są, mi w tune-up odradzali wywalanie generalnie. ja mam przelot 145 tyś.
                    p.s. też miałem idee pod 200 zrobić, ale wymaga już turbo od brd, mocniejszych wtrysków, fmic pewnie i sprzęgło może też polecieć szybciutko. Skonsultowałem to w Tune-up.Zostałem przy 170.

                    Komentarz


                    • #11
                      Tylko mnie utwierdzacie w tym, ze trzeba jechac chipowac :twisted:

                      Takze po weekendzie bede dzwonic do MT, zeby sie umowic
                      Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Klosiak
                        Glownie chodzi mi o informacje na temat tego czy po takim zabiegu nagle auto nie staje sie awaryjne
                        mamy na koncie passata AVF po przebiegu ponad 500000 dostał program, teraz dobija do 600000, jak na razie nie ma żadnych objawów zużycia silnika,

                        przed zrobieniem programu tylko jeden tłok wymieniliśmy bo był delikatnie pęknięty
                        chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                        Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                        one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                        promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                        Komentarz


                        • #13
                          Biorac pod uwage wszystkie powyzsze wypowiedzi, za ktore dziekuje, w najblizszy piatek jade hamowac samochod i podnosic moc Po zabiegu wstawie wykresy

                          [ Dodano: Pią 20 Maj, 11 20:24 ]
                          Zgodnie z obietnicą ;-)

                          Wyszło tak...
                          ]"]404 Not Found

                          Seria około 140PS i 300Nm.
                          Po programie 178,5KM i 353Nm.

                          Autko fajnie jeździ ale jest jeden problemik. Dziś jak jechałem to zauważyłem, że mi się sprzęgło potrafi śliznąć. Na hamowni było wszystko OK i MT wydał werdykt, że auto się nadaje do moda więc zrobiłem. Powiedzmy, że tego się spodziewałem bo sprzęgło jest już wysłużone. Ogólnie chcę je wymienić na nowe bo nie widzę sensu obniżania wartości programu. I teraz pytanie. Co włożyć? Założyć nówkę LUK/SACHS czy kombinować z czymś innym? Możliwe, że jeszcze będę chciał w przyszłości co nieco podnieść (+ FMIC). I przy okazji. Jakie są koszta wymiany sprzęgła (komplet - bez koła dwumasowego bo rozumiem, że wymiana sprzęgła nie wymaga wymiany koła)?

                          Pozdrawiam!
                          Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                          Komentarz


                          • #14
                            Klosiak, jak przy takim momencie się ślizga, to kiepsko z nim. Myślę, że przy takim momencie po prostu wymiana na nowe rozwiąże problem, jeśli nie planujesz iść wyżej z mocą i momentem. U siebie mam teraz założone LUK, z tymże zestaw z sharana, odrobinę więcej przenosi. Czy podejdzie do AWX - wydaje mi się, że nie :| . Możesz też spytać Radzikowskiego? od sprzęgieł co z tym fantem zrobić - może przeróbka na mocniejsze wyjdzie taniej niż wymiana na nowe
                            Octavia

                            Komentarz


                            • #15
                              Klosiak, niutona z dołu nie ma dużo więc dla sprzęgła jest ok, wymien na seryjne i bedzie dobrze
                              P.S. Ja też jezdzę na seryjnym sprzęgle a niutona mam troszkę więcej :wink:
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez krzysiek13
                                Możesz też spytać Radzikowskiego? od sprzęgieł co z tym fantem zrobić - może przeróbka na mocniejsze wyjdzie taniej niż wymiana na nowe
                                OK. A czy wyżej wymieniony Radzikowski to ktoś dostępny na forum? Z chęcią bym popytał bo trochę chodzi mi po głowie jeszcze jakieś dłubnięcie...zwłaszcza, że dziś dowiedziałem się że silnik zdrowy i potrzeba by FMICa, żeby trochę więcej podciągnąć. Chyba, że ktoś da jakiś namiar na człowieka to się skontaktuję.

                                Zamieszczone przez piramida
                                P.S. Ja też jezdzę na seryjnym sprzęgle a niutona mam troszkę więcej
                                No takie duże TROSZKĘ

                                A co ogólnie sądzicie o programie?
                                Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Klosiak
                                  A co ogólnie sądzicie o programie?
                                  Niutona nie ma dużo, z to góra piękna
                                  Zamieszczone przez Klosiak
                                  A czy wyżej wymieniony Radzikowski to ktoś dostępny na forum?
                                  We're sorry, but something went wrong (500)
                                  Octavia

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Hm...to po weekendzie zadzwonię do swojego mechanika i do Radzikowskiego. Zobaczymy jak będą kształtować się koszty i tu i tu. Sprzęgło pewnie będzie trzeba zrobić czy tak czy siak.
                                    Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      No i dowiedz się jak będzie się zachowywać pedał sprzęgła po modyfikacji - nie ma nic za darmo :szeroki_usmiech może być twardszy lub mieć krótszy skok. Kupując nową serię nie ma tego problemu.
                                      Octavia

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Klosiak, nie wiem czy na tej turbinie, wtryskach dużo więcej wyciśniesz, dołożenie samego fmic i korekta programu niewiele pomoże. ja mam 169 koni, ale większy niiuton 374 Nm wyszło. I sprzęgło mam zdrowe seryjne nic się nie ślizga.
                                        Dlatego na Twoim miejscu, zrobiłbym sprzęgło w serii i się cieszył tym co masz. No chyba, że chcesz kupę kasy pchać w modyfikacje tego silnika.

                                        na tej stronie masz pod koniec parę moim wypowiedzi o dłubaniu AWXa:
                                        Forum - Octavia Club Polska

                                        w awxie żeby podejść ponad 200 km, to trzeba już dużo gratów zmieniać, zresztą dariuspolo napisał mi na p.w. taką samą opinię. Podobno lepszy pod te przeróbki jest passatowski "avf" z 6 biegową skrzynką (ma wytrzymalsze "graty")

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          Dlatego na Twoim miejscu, zrobiłbym sprzęgło w serii i się cieszył tym co masz. No chyba, że chcesz kupę kasy pchać w modyfikacje tego silnika.
                                          Dzis przejechalem trase i jestem bardzo zadowolony :-) Auto w przedziale 80-180 km/h jedzie duzo lepiej. Niestety slizgi na 4 i 5 sa jak mu mocno depne. Jak operuje gazem plynnie to jest OK. Sprzeglo do roboty.

                                          Dzis gadalem z mechanikiem i sie pytalem go czy trzeba tez wymieniac dwumas razem ze sprzeglem i jego opinia jest taka ze tak. Czy jest to konieczne? Oczywiscie mowie tutaj o przypadku gdy sie okaze ze dwumas nie bedzie styrany jak go wyciagna. Mechanik obstawia, ze bedzie do wymiany. Jak to jest? Ma mi tez poszukac sprzegla bez dwumasy i jak znajdzie to moze wlozymy takie cos w miejsce tego co jest obecnie.

                                          Ogolnie jestem zadowolony...a jak juz zrobie sprzeglo to wogole bede happy :-)
                                          Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Klosiak
                                            Zamieszczone przez sew1981
                                            Dlatego na Twoim miejscu, zrobiłbym sprzęgło w serii i się cieszył tym co masz. No chyba, że chcesz kupę kasy pchać w modyfikacje tego silnika.
                                            Dzis przejechalem trase i jestem bardzo zadowolony :-) Auto w przedziale 80-180 km/h jedzie duzo lepiej. Niestety slizgi na 4 i 5 sa jak mu mocno depne. Jak operuje gazem plynnie to jest OK. Sprzeglo do roboty.

                                            Dzis gadalem z mechanikiem i sie pytalem go czy trzeba tez wymieniac dwumas razem ze sprzeglem i jego opinia jest taka ze tak. Czy jest to konieczne? Oczywiscie mowie tutaj o przypadku gdy sie okaze ze dwumas nie bedzie styrany jak go wyciagna. Mechanik obstawia, ze bedzie do wymiany. Jak to jest? Ma mi tez poszukac sprzegla bez dwumasy i jak znajdzie to moze wlozymy takie cos w miejsce tego co jest obecnie.

                                            Ogolnie jestem zadowolony...a jak juz zrobie sprzeglo to wogole bede happy :-)
                                            Wymień kpl sprzęgło czyli tarcze z dociskiem, koło dwmuasowe, łożysko, za robotę zapłacisz raz i bedziesz mieć spokój. Po za tym jak ci się zużyje w przyszłosci tarcza czy dwumasa to bedziesz wiedzieć ile zrobiłeś po wirusie.
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez piramida
                                              Wymień kpl sprzęgło czyli tarcze z dociskiem, koło dwmuasowe, łożysko, za robotę zapłacisz raz i bedziesz mieć spokój.
                                              I chyba tak zrobię. Dziś gadałem z mechanikiem i znalazł mi zestaw zastępczy z kołem jednomasowym ale kosztuje praktycznie tyle samo co zestaw z kołem dwumasowym. Także zrobię tak jak jest w serii i zobaczymy jak długo toto pojeżdzi. Mam nadzieję, że skoro pojeździło 160kkm bez programu to z programem też trochę pojeździ. Zresztą dzwoniłem też to Mastersa i mi doradzili, że lepiej wziąc zestaw z dwumasą niż sztywne koło zamachowe (kwestia komfortu, a 350Nm tak jak u mnie powinno spokojnie przenieść).

                                              Sprzeglo zrobione :-) Wlozylem komplet LUK + nowy dwumas LUK i jest OK. Mechanik stwierdzil, ze dziw iz na poprzednim sprzegle dalo sie jezdzic bo tarcza juz byla zdarta po calosci. Dwumas mialem nawet w dobrym stanie, ale skoro juz skrzynia zostala wyjeta to zrobilem wszystko. Stare graty mam jakby trzeba bylo kiedys wzmocnic sprzeglo ;-)
                                              Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X