[O1] Moja skodzina 1,9 tdi AHF po programie, co dalej radzic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bro-car_pl
    Classic
    • 2012
    • 39

    [O1] Moja skodzina 1,9 tdi AHF po programie, co dalej radzic

    U mnie 1,8t AUM ~190 km w mieście można się zmieścić w 13l, przy normalnej jeździe trzeba liczyć 14-15. Raz udało mi się zrobić 17l/100km. W trasie rekord spalania to ~9l, normalna jazda ~10,5-11l, a autostrada przy predkościach koło 160-170 ponad 13.

    Pozdrawiam
    www.bro-car.pl - Części samochodowe.
  • eros662
    Ambiente
    • 2011
    • 147
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    [O1] Moja skodzina 1,9 tdi AHF po programie, co dalej radzic

    Witam koledzy. Posiadam skodzine 1,9 tdi silnik AHF w seri jak sie okazało 107 km. Jestem juz po programie i mam obecnie 129km i 297Nm. Zastanawiam się nad dalszym modem i tu moje pytanko co radzicie. Nie jestem zapalonym maniakiem tuningu chce tylko posiadac auto o dobrym przyspieszeniu i odpowiedniej mocy a w moim wypadku interesuje mnie moc ok 150km jak sie uda. I czy tu teraz koledzy powiedzcie czy mam zmieniać końcówki wtrysków na 0,216 i robić korekte programu czy polecacie lepiej coś innego np wymiana turbo na wieksze czy jak. Chce po prostu dobic do tej granicy 150km i jakos 340Nm. Czekam na wasze opinie co najlepiej dalej robić. Moja Octavka ma przejechane obecnie 202 tys km.

    [ Dodano: Pon 20 Cze, 11 09:43 ]
    Wiem ze samym programem mogłem miec więcej mocy itp tylko że auto już mocno dymiło takze musiałem sie pożegnac z moca ponad 130km i momentem rzędu 316Nm.
    SKODA OCTAVIA TOUR
    1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
    BLACK COMBII
    SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

    Komentarz

    • Tony065
      RS
      • 2009
      • 2487
      • Octavia I (1U2)
      • ARX 1.8 20VT 150 KM

      #3
      cześć. ja też mam AHF i na początek zapodałem właśnie 216-ki, dało to 129KM/276Nm bez programu. po oględzinach wykresu diagnoza była dobra, silnik zdrowy, nadaje się do dalszych modów. tobie proponuję zmianę wtrysków na takie same, tylko będzie potrzebna korekta @. wstawienie FMIC też dało by trochę mocy, turbo np. z ARL to już potencjał na prawie 200KM, no przesadzam, ale 190KM idzie z tego wyciągnąć. szkoda, że przed programem nie zapytałeś co trzeba modzić, bo pożądany efekt już byś miał, ale powiem/napiszę CI jedno, złapałeś wirusa i już po Tobie. dopóki motorownia nie powie "dość", albo turbo nie wyleci w kosmos, cały czas będziesz miał niedosyt mocy, bo to zajefajna frajda, starym furakiem "objeżdżać" nówki z salonu :tunning
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz

      • Karql
        L&K
        • 2010
        • 1124

        #4
        Jeśli turbo jest w dobrym stanie to wymiana wtrysków i korekta powinny dać to 150 koni Ale jak teraz przy 130 już Ci dymi, to raczej coś z nim jest nie tak.
        Wymiana turba i wtrysków, zestrojenie powinno dać koło 170 koni, jak chcesz więcej to trzeba będzie pompę wymienić na 11. Do takich mocy seryjne sprzęgło też nie wystarczy, więc trzeba będzie kombinować z jednomasą i tak można wymieniać i wymieniać

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=30 tutaj pierwszy post od góry, kolega takie wartości osiągnął w jakie celujesz.
        Było: 117,5KM / 238,9 Nm
        Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

        -> MOJA SKODA <-

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2487
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          o czym zapomniałem, ale od czego są koledzy z forum. właśnie sprzęgło. są 2 szkoły, 1-sza wstawienie mocniejszej 2-masy np. od Sharana, 2-ga wstawienie zestawu 1Z+G60. ja śmigam na tym drugim i jest dobrze, może i na luzie, postoju jakoś tam trzęsie trochę bardziej, ale tylko może... pewnie co jakiś czas będą poduszki do sprawdzenia, co by motorownia i skrzynia nie zostały mi na ulicy, ale to raczej tyle z większych różnic. na 1-masie koledzy wyciągają 150-160KM/350-360Nm, ja to mam jeszcze przed sobą, więc znowu :yay: będzie mi towarzyszył przez jakiś czas.
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • Karql
            L&K
            • 2010
            • 1124

            #6
            Tony065, [OT]załóż w końcu ten temat Nawet bez fot, ale niech już bedzie[/OT]
            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

            -> MOJA SKODA <-

            Komentarz

            • Krzylu
              Rider
              • 2008
              • 256

              #7
              coś słabą miałeś serie,lepiej zdiagnozuj go dobrze a na początek bym ściągnął kolektor ssacy i go wyczyścił oraz zobaczył czy kat już nie jest przypadkiem zapchany.Do 150km są dwie drogi albo wtryski216 i program albo większe turbo ze 130km i program.

              Komentarz

              • spanky
                Drive
                • 2008
                • 79

                #8
                skoro po modyfikacji wyszlo grubo ponizej 140 PS [auto zaczelo dymic] wiec prawdopodobnie problem lezy w zmeczonym ukladzie wtryskowym [pompa/wtryskiwacze] , i tutaj bym skierowal inwestycje majace na celu dalsze modyfikacje i przyrosty ...
                moc w dieslu bierze sie z paliwa , a skoro jest jego brak to wymiana turbosprezarki na wieksza, mocniejsze sprzegla to na ta chwile strzal kula w plot ...
                www.edc-tuning.pl
                Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                https://www.facebook.com/edctuning

                Komentarz

                • Krzylu
                  Rider
                  • 2008
                  • 256

                  #9
                  skoro po modyfikacji wyszlo grubo ponizej 140 PS [auto zaczelo dymic] wiec prawdopodobnie problem lezy w zmeczonym ukladzie wtryskowym [pompa/wtryskiwacze] , i tutaj bym skierowal inwestycje majace na celu dalsze modyfikacje i przyrosty ...

                  No i masz odpowiedź na swój dylemat :wink:

                  p.s jaki masz przelot w swoim aucie??

                  Komentarz

                  • eros662
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 147
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Więc tak koledzy. Najpierw jak pojechalem na diagnoze okazało się ze walniety przepływomierz i przeładowanie na turbinie co oznaczało zapieczone łopatki w turbinie. Wynik masakra 84km ehhh. Zatem wymieniłem przepływomierz na nowy, okazało się nawet że mój obecny był od 130 konnej wersji hmmmm... było juz zdecydowanie czuć różnice. Wymontowałem zatem turbine, rozebrałem wszytsko zgodnie z poradami z forum... wyczyściłem turbo, założyłem nowe uszczelki wężyki wszytskie od podciśnienia itp. TAk jak radzi kolega to wyczyściłem odrazu kolektor ssący i zawór EGR itp, wszystko bardzo starannie. Pojechałem po raz drugi na diagnoze i tak jak napisałem pokazało 107km czyli o 23 więcej. Przyszedl program i mam teraz ile mam. Sprzegło mam już zakupione Sachs jest do założenia więc bez obaw Nom rumianko z brk - tuning gdzię załapałem wirusa, z moich oczekiwań radzi mi właśnie założyć wieksze końcówki wtrysków i zrobić ową korekte w programie. Myśle że po waszych radach właśnie tak zrobie 216stki i korekta powinny dać rezultat jaki oczekuje

                    Zamieszczone przez Karql
                    Ale jak teraz przy 130 już Ci dymi, to raczej coś z nim jest nie tak.
                    Nom własnie powód to prawdopodobnie wtryski, także dlatego mysle o ich wymianie. Najlepiej założyć nowe 216 stki bo liczyć na wyrwanie używek od innego motora w bdb stanie graniczy z cudem.

                    Zamieszczone przez Krzylu
                    zobaczył czy kat już nie jest przypadkiem zapchany.
                    Będe właśnie wymieniał złącze elastycze bo jest juz zmeczone wiekiem takze przy okazji to sprawdzę, tylko jak bedzie to jakoś wyczyścić czy odrazu wstawić kawał rury??
                    SKODA OCTAVIA TOUR
                    1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                    BLACK COMBII
                    SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                    Komentarz

                    • Karql
                      L&K
                      • 2010
                      • 1124

                      #11
                      Zamieszczone przez eros662
                      Myśle że po waszych radach właśnie tak zrobie 216stki i korekta powinny dać rezultat jaki oczekuje
                      Ładuj 230
                      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                      -> MOJA SKODA <-

                      Komentarz

                      • eros662
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 147
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Karql
                        Ładuj 230
                        Nie chce by pompa mi saidła heh a tak ogólnie jaki koszt tych 216 czy 230??? Moze znasz tez strone czy sklep gdzie mozna zakupic ów wtryski do mojego AHFa?
                        SKODA OCTAVIA TOUR
                        1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                        BLACK COMBII
                        SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                        Komentarz

                        • soszek81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1245

                          #13
                          Co prawda ALH - wtryski 216tki i wyszło po strojeniu praktycznie bezdymne 148,7/336,9 w zasadzie płasko jak od linijki (ach ten Ali )
                          Kat i EGR jeszcze na pokładzie, turbo seryjne.
                          Na więcej to już mocniejsze turbo. 216tki jak i pompa paliwa skończą się w okolicach 170-180KM - więc zastanów się w co celujesz (230tki są chyba 200-300 droższe - jak chcesz więcej to od razu w 230tki).

                          Parametry jak u mnie zaczynają zarzynać seryjne sprzęgło, więc na to też się przyszykuj. U mnie jednomas już czeka, sprzęgło G60 SACHS na tel i dalej się bawimy
                          Następne mody jak siądzie turbawka - mi te 170KM wystarczy w tym aucie
                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                          Komentarz

                          • eros662
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 147
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez soszek81
                            więc zastanów się w co celujesz

                            Jak mówiłem chce 150 km i ok 340 Nm i na tym basta z tym silnikiem
                            SKODA OCTAVIA TOUR
                            1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                            BLACK COMBII
                            SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                            Komentarz

                            • Karql
                              L&K
                              • 2010
                              • 1124

                              #15
                              Zamieszczone przez eros662
                              Nie chce by pompa mi saidła heh a tak ogólnie jaki koszt tych 216 czy 230??? Moze znasz tez strone czy sklep gdzie mozna zakupic ów wtryski do mojego AHFa?
                              Nic się jej nie stanie, nie wykorzystasz tylko ich potencjału Co do kupna to z tego co się orientuje wszyscy polecają zakup od użytkownika Cowboy z forum golfa.


                              Jeszcze tego użytkownika znalazłem na allegro: http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=2621047 wygląda solidnie, ale nic na jego temat nie mogę powiedzieć.

                              Aha jak będziesz brał wtryski to raczej Boscha niż Bosio.
                              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                              -> MOJA SKODA <-

                              Komentarz

                              • Walus
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 172

                                #16
                                też mam AHf i chyba max wyciągnąlem przeszedłem przez wszystkie mody.

                                Fajny setup który pozwoli ci spokojnie bez awaryjnie jeżdżić to turbo ARL wtryski 230 fimc i sprzegło. 165Km powinno być i 350Nm. Potem to już znacznie koszty rosną i są nie adekfatne do mocy.

                                różnica między 230 a 216 w cenie nie duża a naprawde warto je zapodac pompa sie tak nie męczy.

                                w linku masz co i kiedy było wymieniane oraz wykres.

                                Komentarz

                                • soszek81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1245

                                  #17
                                  Ja mam Bosio od cowboja - bardzo polecam, bezproblemowy kontakt mailowy.
                                  Aligator też ma Bosio w ofercie.

                                  Wiem że Bosch byłby lepszy. Bosio też są OK - po założeniu i sprawdzeniu regulacji korekty pomiędzy wtryskami były do +-0,1 gdzie na ori wtryskach rozstrzał był już +- 1,5 (sterownik wyrabia z regulacją do +- 3,0).
                                  Jeśli ma być "tylko" 150KM to nie ma co przepłacać do 230tek, 216tki wystarczą z zapasem.
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz

                                  • Krzylu
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 256

                                    #18
                                    Fajny setup który pozwoli ci spokojnie bez awaryjnie jeżdżić to turbo ARL wtryski 230 fimc i sprzegło. 165Km powinno być i 350Nm
                                    Podobne wartości wychodzą po awx+216+chip np z AFN spokojnie można dojść na takim zestawie do 160km i 330nm szkoda pakować taki zestaw jak napisałeś bez pakowania 11-pompy wtedy pocisk będzie w pełni wykorzystujący graty.

                                    Wymontowałem zatem turbine, rozebrałem wszytsko zgodnie z poradami z forum... wyczyściłem turbo,
                                    Dobrze złożyłeś pierścień sterujący łopatkami?? wystarczy że odwrotnie go założysz i będzie lipa ze sterowaniem,to przykra przypadłość VNT15 z silnika AHF w ASV i ALH niema tego problemu inaczej nie włożysz pierścienia. :wink:

                                    tylko jak bedzie to jakoś wyczyścić czy odrazu wstawić kawał rury??
                                    Ja wyciąłem cały i wstawiłem rurę,stary pchnąłem na allegro za 200zł 8)

                                    Komentarz

                                    • Walus
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 172

                                      #19
                                      Jak ktoś zabiera się za mody mechaniczne po sofcie to tylko kwestia czasu jak bedzie chciał więcej i wiecej.
                                      AFN to troszke inaczej niż AHF wiecej maglowania z turbo niż z ARl itp. A i tak bez FMiC 160KM to puchnie. A 330Nm to tyle co seryjnie mają ARL wiec szalu nie ma. Żeby pokulać i czerpać przyjemność min 350Nm , sprzegło nie da rady.

                                      Komentarz

                                      • eros662
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 147
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Krzylu
                                        Ja wyciąłem cały i wstawiłem rurę,stary pchnąłem na allegro za 200zł
                                        A może jakby był zapchany to wierłem 15mm przewiercic jedna duża dziure niz wycinac cały??

                                        Zamieszczone przez Krzylu
                                        Dobrze złożyłeś pierścień sterujący łopatkami?? wystarczy że odwrotnie go założysz i będzie lipa ze sterowaniem
                                        No pierścien akurat był peknięty więc trzeba było wymienic 150zł niestety mnie to kosztowało. Nie ma jak źle założyć gdzyz tylko w jednej pozycji pasuje na te 3 śruby.
                                        SKODA OCTAVIA TOUR
                                        1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                                        BLACK COMBII
                                        SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                                        Komentarz

                                        • Krzylu
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 256

                                          #21
                                          Nie ma jak źle założyć gdzyz tylko w jednej pozycji pasuje na te 3 śruby.
                                          I tak i nie zakres w jakim będzie się poruszał będzie mniejszy jeśli źle go spasujesz np. odwrotnie 8)

                                          A i tak bez FMiC 160KM to puchnie
                                          Dokładnie przy tej mocy to konieczność

                                          Jak ktoś zabiera się za mody mechaniczne po sofcie to tylko kwestia czasu jak bedzie chciał więcej i wiecej
                                          Dla mnie VP jest dobre do 150-160km dużego nakładu finansowego nie trzeba żeby tyle osiągnąć a jak ktoś chce więcej to lepiej uderzyć w kierunku PD nawet 101KM
                                          koszty podobne a wynik dużo lepszy 8) przy VP powyżej 160km koszty rosną dość znacznie

                                          A może jakby był zapchany to wierłem 15mm przewiercic jedna duża dziure niz wycinac cały?
                                          jeśli nie chcesz się pozbywać puszki od kata to zdemontuj go i po prostu wybij środek trochę ci zejdzie zanim cały odejdzie ale zawsze będzie imitacja kata na przeglądy :wink:

                                          Komentarz

                                          • Tony065
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2487
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                            #22
                                            jak diagnosta zaryzykuje i podepnie auto pod przyrząd do analizy spalin, to nawet z imitacją kata wyjdzie, że go nie ma. test powinno robić się co 2 lata, ale nie każdy diagnosta to robi, bo kręcić trzeba do odcięcia parę razy i czasem może się coś posypać, wtedy on płaci za naprawę.
                                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                            @ by Tune-up Gdańsk
                                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                            Antek

                                            Komentarz

                                            • Tomaszek
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 1545
                                              • Citroen

                                              #23
                                              Z mojego przypadku Aligator sam mi odradził wtryski 230 przy seryjnej turbinie i załozył 216.Efekt 150 KM i 327 Nm bez szaleństw zpięknym przebiegiem momentu.Mogło byc wiecej niutków i mocy,ale to przy seryjnym IC to też nie ma sensu.A najwazniejsze w serii wyszło mi 121KM i 265 Nm,po pierwszym programie 137Km i 324 Nm(przy czym dwumasa dawała znac o sobie i zostało przy pierwszy setupie zmiejszone do 305) .

                                              Komentarz

                                              • eros662
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 147
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                Koledzy czy po wymianie IC na tego z wersji 130 konnej metoda P&P trzeba robic korekte programu czy jak?? No i czy ktoś z was mógłby mi powiedziec jak poznac tego FMICa bo na allegro jest ich duzo nowe po ok 250 ale nie wiem czy to sa właśnie te?
                                                SKODA OCTAVIA TOUR
                                                1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                                                BLACK COMBII
                                                SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                                                Komentarz

                                                • Krzylu
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 256

                                                  #25
                                                  DAj sobie spokój z tym IC.Jest chyba taki sam jak twój.Dopiero z ARL 1.9 150km jest dużo większy,wielkości chłodnicy.Podobny IC jak z ARL ma 1.9 101km w Turanie.
                                                  Lepiej w nadkolu zrób dziury by był lepszy przepływ powietrza.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...