Intercooler do Skoda Octavia 1.9TDI AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hydrosik
    Classic
    • 2013
    • 3

    Intercooler do Skoda Octavia 1.9TDI AGR

    W sumie to wezmę ze znajomym na próbę wosk i glinkę, koszty to zawsze na pół, a może zasmakujemy w tych cudach .

    Glinka:
    Bilt Hamber Medium 200gr, 100gr powinno starczyć na 3 razy dla każdego.

    Wosk i tu pojawia się pytanie, ja niebieskie auto, on czarne:

    Bez wątpienia Collinite 476 jest najbardziej trwałym woskiem samochodowym z jakim będziesz miał do czynienia.



    Na ile użyć starcza 100ml wosku? I który z powyższych brać? Koszt max. 100 zł za puchę, ale taką co 2 osoby mogłyby przez jakiś czas używać.
  • arturbeb
    Classic
    • 2011
    • 23

    #2
    Intercooler do Skoda Octavia 1.9TDI AGR

    Witam,
    Moje auto to skoda Octavia 1.9TDI AGR 2002r
    Mam uszkodzony IC. Objawy to lekki wyciek ( miejsce jest stale mokre - nic nie kapie) olejopodobnej substancji w dolnej części prawego zderzaka - tuż przy śrubie mocującej czarny plasik (nadkole) ze zderzakiem. Mój mechanik pracownik ASO w skodzie stwierdził że to jest uszkodzony IC i należy go wymienić.
    Skoro muszę wymienić IC to może ktoś mi poradzić jakiś IC do mojej skody? Wyczytałem że powszechne jest montowanie innych IC z innych aut. Czy sa jakieś inne większe IC które pasowałyby do mojego auta i nie wiązałoby się to z dużą liczbą przeróbek - najlepiej żadnymi?
    Jeżeli wymiana IC na większy wymagałaby dużych przeróbek to mógłby ktoś polecić mi jakąś solidną firmę która produkuje IC pasujące do 1.9TDI AGR?

    Z góry dzięki i pozdrawiam

    Komentarz

    • misiek^wro
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8321

      #3
      Zamieszczone przez arturbeb
      najlepiej żadnymi?
      Wtedy tylko CSMIC by Ali - o ile dostaniesz

      Jesli chcesz wydac kolo 1500 zl mozesz zrobic FMIC na bazie respecta i niewielkiej ilosci rurek nierdzewnych i kolanek
      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


      Komentarz

      • arturbeb
        Classic
        • 2011
        • 23

        #4
        ok, z tego widzę ze muszę zostać przy fabrycznym rozwiązaniu. A możesz mi podać firmy które robią porządne "oryginalne" zamienniki? ew. linki do stron producenta

        Z góry dzięki

        Komentarz

        • misiek^wro
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8321

          #5
          arturbeb, nie znam takowych, auto sprzedalem ze sprawnym IC.
          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


          Komentarz

          • Ayu
            RS
            • 2009
            • 4154

            #6
            arturbeb, http://fmic.pl/

            Komentarz

            • arturbeb
              Classic
              • 2011
              • 23

              #7
              hotrain, tylko ze z IC oferowanych przez tą firme nie ma takiego który wymiarami zbliżyłby się do tego oryginalnego (183 x 190 x 85 mm)
              Co sądzicie o produktach firmy NISSEN? https://webshop.nissens.com/Product
              Ma ktoś jeszcze jakieś typy?

              Komentarz

              • Ayu
                RS
                • 2009
                • 4154

                #8
                arturbeb, http://www.racingforum.pl/intercoole...8T-t90557.html
                Może ten Ci podejdzie.

                Komentarz

                • arturbeb
                  Classic
                  • 2011
                  • 23

                  #9
                  Z tego co widzę na zdjęciach to zastosowany tam IC to VALEO...Czyli moge go zakupić śmiało i bez obaw że nie będzie spełniał swojej funkcji dobrze?
                  a co z ta firmą NISSEN, jakieś opinie? Cały czas mówie już tu o wymianie oryginalnego IC na porządny zamiennik, przy którym nie trzeba będzie nic dłubać

                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    arturbeb, wejdź na stronę np. sklepu InterCars, mają całą listę części, ori i zamienniki, będziesz miał jakąś orientację.
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • arturbeb
                      Classic
                      • 2011
                      • 23

                      #11
                      Bardziej chodzi mi o polecenie jakiegoś producenta.. Na razie waham się między valeo a nissen, prawdopodobnie wybór padnie na Valeo. Chyba że ktos poradzi/odradzi mi jakiś inny typ

                      Komentarz

                      • owen
                        Rider
                        • 2010
                        • 482

                        #12
                        Zamieszczone przez hotrain
                        arturbeb, http://www.racingforum.pl...18T-t90557.html
                        Może ten Ci podejdzie.
                        do mojego by podszedł?
                        MOCY PRZYBYWAJ

                        Komentarz

                        • konkon
                          Rider
                          • 2008
                          • 667
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Niestety auta mają wadę fabrycznę kierownicy powietrza na IC. Ja mam spawany ORI i wytrzymał próbę ciśnieniową (2x większe ciśnienie). Oczywiście aby uniknąć problemów w przyszłości należy dociąć kierownicę.
                          BTW Nissens jest OK.
                          Konrad
                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                          90 konny AGRessor
                          PerfectServiceBy DGW
                          WhitePride :smokedevil

                          Komentarz

                          • arturbeb
                            Classic
                            • 2011
                            • 23

                            #14
                            możesz mi rozwinąc skrót BTW i CSMIC ? może siara że pytam, ale kto pyta nie błądzi i lepiej być uświadomionym niz żyć w niewiedzy

                            Komentarz

                            • Tony065
                              RS
                              • 2009
                              • 2487
                              • Octavia I (1U2)
                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              BTW- by the way -> przy okazji, mówiąc o ...
                              CSMIC- custom side mounted inter cooler -> ręcznie robiony IC zamontowany na boku auta
                              btw FMIC- front mounted IC -> centralnie zamontowany IC
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz

                              • myk1973
                                Classic
                                • 2008
                                • 9

                                #16
                                Witam! Konkon dobrze mówi, kierownica naprowadzająca powietrze na ic-ka jest ciut za długa po bokach (jak rozkręcisz zauważysz o które elementy chodzi), można to śmiało przyciąć, nie uszkadzając elementu przed ponownym montażem. Gdzieś na OCP jest cały tutorial jak to zrobić, ja skorzystałem i jest ok. Ps. Jeśli nie chcesz wymieniać swojego SMIC-a na FMIC-a proponuje przejrzeć allegro z zamiennikami, ja taki zastosowałem i już 20k przekulałem, lub http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=3282#
                                Załączone pliki

                                Komentarz

                                • arturbeb
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 23

                                  #17
                                  Czyli zainwestowanie w IC od Valeo lub Nissen'a nie będzie wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Jednak z tego co widzę na zdjęciach nie obejdzie się bez drobnych poprawek w funkcjonowaniu całego układu. Przeszukałem forum, ale z tego wynika że niedokładnie, bo nie znalazłem wspomnianego przez myk1973, tutorialu :/ A chciałbym zobaczyć jak bardzo trzeba zmodyfikować (przyciąć) kierownicę powietrza. Dlatego prośba do myk1973, o podrzucenie linku Zauważyłem również (na ostatnim zdjęciu) że wyciąłeś przy kole ( w czarnym plastiku) kratkę na wylot/wlot powietrza - dobrze zidentyfikowałem ten biały prostokąt?
                                  Możesz mi powiedzieć jak te modyfikacje w oryginalnym Skodowskim rozwiązaniu ( modyfikacja kierownicy powietrza i dodatkowa kratka przy kole) wpływają na zachowanie auta? wpływają w ogóle?
                                  pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • Tony065
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2487
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    przycięcie kierownicy powietrza zabezpieczy IC przed przetarciem. kratka w nadkolu /u mnie ma ok. 15x25cm/ daje ok. 6-8 st.C mniej w dolocie.
                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                    Antek

                                    Komentarz

                                    • myk1973
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 9

                                      #19
                                      Przepraszam Cię arturbeb, tutorial jest zamieszczony na zaprzyjaźnionym forum skoda club. Zgodnie z prośbą zamieszczam link do poradnika http://forum.skodaclub.pl/zrob-to-sa...vii-t1732.html (skopiuj link do przeglądarki, w poradniku masz tekst i zdjęcia) Jeśli chodzi o kratkę, jest to zwykła kratka wentylacyjna (taka jak w łazience) zauważalnych dla jazdy efektów nie wnosi, ale tak jak Tony065 napisał, temperatura w dolocie spada! Wymianę ic-ka zrobiłem sam, bez pomocy "fizycznego i browara" ale nie twierdzę, że z tym nie byłoby lepiej. Pozdrawiam i powodzenia życzę!!!
                                      Ps. Niestety w poradniku nie jest pokazane ile należy wyciąć kierownice, ale jak już to rozłożysz, to sam się zorientujesz gdzie i o ile masz ją przyciąć. Jeśli mnie pamięć nie myli jest to pasek około 5 mm przez całą chłodnicę (tam gdzie będziesz miał przetarcie)

                                      Narzędzia :

                                      - Wkretak TORX T 20,
                                      - klucz nasadowy, płaski, oczkowy nr 10 i 7 mm ,
                                      - ok 30-60 min.
                                      - koniecznie jakiś browar i fizyczny do pomocy,
                                      - chęci...

                                      1.W pierwszej kolejności musimy zdemontować zderzak przedni.

                                      Za pomocą wkrętaka T 20 wykręcamy ok 21 wkrętów (po 6 z nadkoli, 3 pod grillem, 2 pod zderzakiem na wysokości grilla, po 2 w miejscach dostępu do IC oraz z drugiej strony od uchwytu do holowania) trzymających zderzak. Podobnie robimy wykręcając po 2 śruby 10 mm z każdej strony , które znajdują się na końcu pod czarną maskującą listwą .

                                      2. W ten prosty sposób pozbywamy się największego elementu zasłaniającego nam IC - zderzaka...

                                      3. Odkręcamy lampę (3 x T 20) oraz kierunkowskaz (1 x 7 mm) wcześniej pamiętając o odpięciu oczywiście wtyczek...

                                      4. Mając IC jak na dłoni, zabieramy się za jego odkręcenie za pomocą 2 śrub 10 mm od góry (trudny dostęp za pomocą przedłużki), i jednej od dołu pod kierowniczką IC i samym IC...

                                      5. Za pomocą płaskiego śrubokręta odpinamy spinki łączące IC z rurami górną i dolną.

                                      6. Odpinamy wtyczkę do czujnika IC.

                                      7. Ostrożnie wyciągamy IC z miejsca montażowego. Uwaga na kierownicę IC, jest ona zakleszczona pomiedzy IC , a zderzakiem...

                                      I to już jest cała filozofia demontażu/montażu IC w Octavii.

                                      Komentarz

                                      • arturbeb
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 23

                                        #20
                                        spoko tutorial wyjaśnia wszystko mam tylko jedną wątpliwość na ostatnim zdjęciu w tym tutorialu autor porównał dwa IC: IC z AXR-a i IC z ASZ jak rozumiem ten mniejszy to jest ten IC z ASZ, a ten większy IC z AXR'a ..?? Z tego co widze na zdjęciach wloty powietrza ma rozlokowane i ustawione jak ten mniejszy IC. Jednym słowem czy pasowałby do 1.9 TDI AGR IC z wersji o kodzie silnika AXR??
                                        Z tego co zauważyłem w katalogu NISSENS:
                                        IC do wersji AGR ma wymiary 185x190x65
                                        IC do wersji AXR ma wymiary 183x190x85
                                        Wejdzie to do AGR'a?

                                        Komentarz

                                        • myk1973
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 9

                                          #21
                                          masz rację podane symbole są kodami silników, w dalszej części tutoriala są opinie innych użytkowników, tam ktoś napisał co do czego pasuje, a gdzie trzeba liczyć się z małą modyfikacją!
                                          1J0145803N/Q - to jest nr części intercoolera, jak będziesz szukał kupował patrz czy nr części Ci odpowiada!!!

                                          Komentarz

                                          • arturbeb
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 23

                                            #22
                                            rzeczywiście z wymiarami może nie być problemu, gorzej z mocowaniem rur i ich średnicą...
                                            ehh myślałem że małym kosztem coś zyskam, ale chyba będę musiał zostać przy rozwiązaniu fabrycznym:/

                                            [ Dodano: Pon 08 Sie, 11 07:38 ]
                                            myk1973, jak wymieniałaś IC były potrzebne jakieś dodatkowe części, w postaci opasek, zacisków itp? Nie chciałbym rozkręcić całego przodu i żeby potem okazało się że brakuje jakieś pierdoły. Coś dodatkowego po za IC jest potrzebne lub dobrze jest miec przy sobie?

                                            Komentarz

                                            • Tomasz76
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 173

                                              #23
                                              witam
                                              może mi ktoś powiedzieć jakie FI mają wlot i wylot w ori intercoolerze asv ?
                                              bo obecnie zanabyłem simca i tam są wejścia 60mm i nie wiem czy będę musiał dokupić jakieś złączki.

                                              Komentarz

                                              • Tony065
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2487
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                #24
                                                Tomasz76,
                                                Grubość [mm]:
                                                85
                                                Szerokość [mm]:
                                                189,8
                                                Wysokość [mm]:
                                                183
                                                Dolot - śr. [mm]:
                                                65
                                                Wylot - śr. [mm]:
                                                65
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz

                                                • Tomasz76
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 173

                                                  #25
                                                  ok, dzięki Tony065, więc mój nowy SMIC powinien pasować p&p.
                                                  w moim 62 i 65mm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...