Tunning - Strachy na lachy czy jest sie czego bac ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koleszek
    Drive
    • 2006
    • 99

    Tunning - Strachy na lachy czy jest sie czego bac ?

    Popieram test, sam jestem ciekaw co daje ten centymetr czy dwa różnicy na szerokości. A co do profilli, to pamietajcie ze wyjscie poza profil z homologacji samochodzu=pozegnanie z odszkodowaniem, wiec lepiej na takich oponach uważac
    Tak więc w przypadku Octavii pole manewru jest małe.
  • Czader
    Ambiente
    • 2005
    • 145

    #2
    Tunning - Strachy na lachy czy jest sie czego bac ?

    Witam,

    czytal ktos z Was artykul w dzisiejszym Auto-Swiecie "Czy chip moze zabic" ? Straszne historie sa tam powypisywane - co prawda dotyczy to silnikow z filtrem czastek stalych ale tez pisza o duzym ryzyku przy starszych silnikach...

    Ciekawa jest tabelka ktora opisuje przyrosty dla 2.0TDI 140KM i roznych boxow i programow. Wyglada na to ze prawie wszystkie nie podnosza mocy/momentu tyle co deklaruja ale i zwiekszaja dymienie nawet do 205% !

    Pytam wiec czy mozna napisac tak program zeby dymienie sie nie zmienilo lub w bardzo malym stopniu ?

    Trzymajcie sie
    Czader

    OCTA COMBI 2003 ALH

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      No nie od dzis wiadomo, ze jak box zacznie zadymiac, to FAP dostanie fizia i zacznie obcinac moc - nic nowego IMO nie odkryli :roll:

      A czy sam program zwiekszy dymienie, zobacz na spocie czy stuningowane czeszki kolegow dymia bardziej niz Twoja :twisted: Duzo zalezy tez od samego paliwa jak zauwazylem
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Jabar1975
        RS
        • 2006
        • 3331

        #4
        u mnie dymi bardziej niz na serii, ale
        po pierwsze temperatury sa wysokie - co w zadnym dieslu nie wplywa zbyt korzystnie na kopcenie,
        po drugie butuje bardziej niz z seryjnym programem - bo po to to zrobilem,
        na bp ultimate kopci duzo bardziej niz na zwyklej ropie
        Chyba zadny szanujacy sie tuner nie deklaruje jakiejs konkretnej wartosci - a podaje widelki tego co moze wyjsc - co weryfikuje sie na hamowni.
        Zeby uspokoic cie dodam ze przy "normalnej" jezdzie nie kopci.
        nasza droga: www.wpzs.pl

        Komentarz

        • rob555
          Rider
          • 2006
          • 748

          #5
          Re: Tunning - Strachy na lachy czy jest sie czego bac ?

          Zamieszczone przez Czader
          Witam,
          czytal ktos z Was artykul w dzisiejszym Auto-Swiecie "Czy chip moze zabic" ? Straszne historie sa tam powypisywane - co prawda dotyczy to silnikow z filtrem czastek stalych ale tez pisza o duzym ryzyku przy starszych silnikach...
          Ciekawa jest tabelka ktora opisuje przyrosty dla 2.0TDI 140KM i roznych boxow i programow. Wyglada na to ze prawie wszystkie nie podnosza mocy/momentu tyle co deklaruja ale i zwiekszaja dymienie nawet do 205% !
          Pytam wiec czy mozna napisac tak program zeby dymienie sie nie zmienilo lub w bardzo malym stopniu ?
          Trzymajcie sie
          Po pierwsze Box to zlo i rzeczywiscie moga byc od tego jaja.
          Po drugie jak zrobisz program bez wyczynu i zostanie on zestrojony pod konkretne auto to dymienie nie powinno wzrosnac znaczaco. Znam przypadki ze zmalalo
          Po trzecie wszystko zalezy od fantazji tunera i wlasciciela. Jak ktos chce miec mega petarde to musi sie liczyc z batorym. Niestety, rowniez zuzyte wtryski spowoduja ze nawet na slabym sofcie moze bardziej kopcic.
          pozdrawiam

          Diagnostyka i tuning
          hybrydowe wtryski i turbiny
          programy na ulice jak i do sportu

          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
          www.tune-up.pl

          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

          Komentarz

          • xekon
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 742

            #6
            szczegolnie jak ktos zmieni z SMIC na wydjaniejszy FMIC i nie zrobi przesadzonego programu to raczej przy takich upalach bedzie mniej chyba dymic
            Sa wsrod nas koledzy ktorzy robili programy z warunkiem zeby nie dymilo za bardzo i widzialem ze tak rzeczywiscie jest a fura kula fajowo

            ps. Nasz Milosciwie Panujacy heheh z Jego medalistka jednak wylamuja sie z szeregu w tej kwestii ale to wiadomo albo rybki albo akwarium.

            Komentarz

            • bartolini1978
              Elegance
              • 2006
              • 755

              #7
              Moja po programie kopci ale mniej od seryjnego TDCI A to co piszą to troszke dziwne.
              Zastanawia mnie czemu VW testowany na taką samą moc podaną wg producenta co po hamowni (podobno te silniki mają wiekszą mac od deklarowanej przez producenta)
              Czytając posty napisane na forum ile nasze cary przejechały na programach zastanowia mnie jak to sie stało .Wg artykułu to powinny sie dawno rozleciec.No ok czasami tunerowi cos niepójdzie :wink: no ale to czasami 8)

              Komentarz

              • Garret
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1196
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Ciekawy artykuł, niewątpliwie kilka rzeczy prawdziwych tam piszą:
                1.silniki TDI o różnych seryjnych mocach różnią sie nie tylko softem ale też podzespołami mechanicznymi (trzeba pamietać o ograniczeniach IC, mniej wydajnych turbo, chłodnicach oleju, korbowodach etc.)
                2.współczesne turbo d. są jednostkami znacznie bardziej wysilonymi niż silniki starszego typu a ich zapas wytrzymałosci konstrukcyjnej jest mniejszy
                3.księgowi mają znaczny by nie rzec decydujacy wpływ na używane podzespoły- tendencja do cięcia kosztów powoduje, że gdzie tylko można używa się tańszych, mniej wytrzymałych podzespołów (patrz pkt.2)
                4.DPF nie lubi chiptuningu
                5. moc a zwłaszcza wielkość przenoszonego momentu ma wpływ na trwałość mechanizmów biorących udział w przenoszeniu napędu - sprzęgło, przeguby


                Natomiast należy pamiętać, o interesie producenta, który oferując np. wersję 105KM i 140 KM różniące się c.a. 2000 EUR, pragnie by potrzebujący większej mocy kupił droższą wersję a nie tańszą + chip za 400EUR stąd też straszenie;-) Często producenci mają w ofercie modele różnej mocy, różniące się w cenie znacznie bardziej niż wynikałoby to z kosztów produkcji, po prostu są klienci którzy są gotowi wiecej zapłacić za moc, a są tacy dla których te 105KM jest wartością wystarczającą, jakby róznica w cenie wynosiła np. 100 EUR pewni nikt by słabszej wersji nie kupił;-) Stąd tez myślę takie a nie inne motto przewodnie tego testu;-)
                IMHO jeśli program jest robiony pod konkretny model silnika, sprawdzany VAG-iem w praktyce, dostrajany do konkretnego przypadku, właściciel przestrzega zasad jazdy turbo dieslem, ma świadomosć, ze pod chipie silnik już nie ma lub ma znacząco zmniejszony zapas bezpieczeństwa to w większosci przypadków może się cieszyć porównywalną bezawaryjnością jak ujeżdżając serię.
                Jak piłuje na zimno, nie studzi turbawki, depta w podłogę przy 1500 obr, zapomina o oleju lub po prostu kazdy start ze świateł traktuje jak 1/4 to zakatuje szybko także nie dłubane autko :twisted:
                Garret

                -----------
                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  Zamieszczone przez xekon
                  Nasz Milosciwie Panujacy heheh z Jego medalistka jednak wylamuja sie z szeregu w tej kwestii ale to wiadomo albo rybki albo akwarium.
                  :lol:
                  Jakos nigdy nie dbalem o ekologie.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #10
                    Zamieszczone przez Garret
                    4.DPF nie lubi chiptuningu
                    kwestia czasu, kiedys mowili ze PD nie lubia tuningu, potem ktos krzyknal ze z 2.0tdi jest dupa i nie jest podatny na mody i co? Bylo minelo. Z DPF tez sobie poradza. Daj tunerom pare miesiecy.
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      Gdzieś czytałem opinię, że box'y kupowane jako "uniwersalne".... a szczególnie te tanie bazuja na zwiekszeniu w zasadzie tylko dawki paliwa dla silnika. Żadnych istotnych modów nie wprowadzają do ECU...

                      Komentarz

                      Pracuję...