co pada po tuningu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • co pada po tuningu?

    Zamieszczone przez Masmo
    Gdyby ktoś znalazł coś sensowniejszego...
    proszę http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page10_oct

    tylko ten język....kiedys był obowiązkowy ale uleciał. Na szczęście obrazki są uniwersalne.
    pojawią się 3 linki.

    link 1 - nadwozie.
    link 2 - układ chłodzenia
    link3 - zawieszenia, napęd

    może ktoś znajdzie wersję angielską...

  • #2
    co pada po tuningu?

    co najczęsciej pada w silniku po tuningu dodam że mam zachipowana 90 u Mastersa i wkrótce zakładam wtryski od 110 i korekta programu.po wzroście mocy z 90 na 140KM i 210 na 320Nm która z seryjnych częsci ulegnie przyśpieszonemu zużyciu? sprzęgło, przeguby, turbo a może coś innego?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Wszystko, albo i nic. Wszystko zalezy jak bedziesz jezdzil i jak dbal o auto. Generalnie elementy ktore wymieniles moga nie dotrwac do nastepnego przegladu, a moge przeleciez przez nastepne 100-200kkm bez dotykania. (sprzeglo bywa ulotne, wiec bym sie tym akurat jakos szczegolnie nie martwil)

      BTW. Jaki masz silnik: AGR czy ALH
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        AHL mam lekką noge stąd niskie spalanie skacze mi pomiędzy 4,9 a 5,0srednio
        ale na kreske czy żeby jakiegoś buraka nauczyć że skoda to nie burakowuz potrzebuje pare kucy stąd chęć ciągłych modów
        jak nie jestem katem na auta to o nic nie powinienem sie martwic?
        mam na liczniku 102k

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez gizio
          AHL mam lekką noge stąd niskie spalanie skacze mi pomiędzy 4,9 a 5,0srednio
          ale na kreske czy żeby jakiegoś buraka nauczyć że skoda to nie burakowuz potrzebuje pare kucy stąd chęć ciągłych modów
          jak nie jestem katem na auta to o nic nie powinienem sie martwic?
          mam na liczniku 102k
          rozumiem ze ALH - to powinienes martwic sie o sprzeglo.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz


          • #6


            [ Dodano: Sro 02 Sie, 06 22:56 ]
            to może ustawić moment na wyższych obrotach i nie przekraczać 310Nm a dołożyć pare koni wiecej?

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez gizio
              http://tcs.mystat.net/Jasio/fotki/Gizio/Ridimensiona%20diP42800441.JPG

              [ Dodano: Sro 02 Sie, 06 22:56 ]
              to może ustawić moment na wyższych obrotach i nie przekraczać 310Nm a dołożyć pare koni wiecej?
              no pewnie tak, ale sprzeglo w ALH jest znane ze swojej delikatnosci niestety
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #8
                Re: co pada po tuningu?

                Zamieszczone przez gizio
                co najczęsciej pada w silniku po tuningu dodam że mam zachipowana 90 u Mastersa i wkrótce zakładam wtryski od 110 i korekta programu.po wzroście mocy z 90 na 140KM i 210 na 320Nm która z seryjnych częsci ulegnie przyśpieszonemu zużyciu? sprzęgło, przeguby, turbo a może coś innego?
                U mnie od razu dwumasówka się odezwała (ale zrobiliśmy korektę i nauczyłem się trzymać silnik na wysokich obrotach), a koledze rozszczelniła się rura od IC-ka....
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  gizio, To twoja octa jest na filmikach z TCS ?
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz


                  • #10
                    ja mam niebieska a mój kolega rudą.
                    a o który filmik ci chodzi?

                    [ Dodano: Czw 03 Sie, 06 10:23 ]
                    zapraszam do nas na forum.przedstawcie sie

                    [ Dodano: Czw 03 Sie, 06 12:35 ]
                    wwtryski w serwisie kosztuja ok 9000zł a Masters obiecał załatwić nówki do max 1500zł.
                    ale skoda sie ceni.
                    potwierdził że sprzęgło może sie ślizgać powyżej 300Nm ale zrobi tak że bedzie ok troche mniej NM a wiecej KM.wiec mam nadzieje że wszystko jakoś sie dogra.
                    i mam pytanko jak sie jeżdzi z takim NM na seryjnym sprzegle do 210Nm?
                    unikać niskich obrotów? dodam że na trasie lubie jeżdzic moniżej 2000obr.ale jak sie z kimś gonie to bieg zmieniam przy 3800-3900obr na wyższy a wskazówka spada do 2900 i znowu w góre.czy powinienem coś zmienić po podniesieniu mocy?

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez gizio
                      ja mam niebieska a mój kolega rudą.
                      a o który filmik ci chodzi?
                      Moje pytanie zrodzilo sie z tad ,bo pisales ze "masz lekka noge" ,a ogladajac filmik z ruda myslalem ze to ty :P
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz

                      • bartolini1978
                        Elegance
                        • 2006
                        • 755

                        #12
                        Ja mam 327 nm i opony 225 Pezejechane 70tkm i sprzegło ok . Kilka lat jezdziłem z przyczepami i dopiero jak wykonczyłem sprzegło w fordzie po 60tkm to wiedziałem jak sie z nim obchodzic . Najbardziej dostaje w d... przy ruszaniu na półsprzegle .

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez gizio
                          ....na trasie lubie jeżdzic poniżej 2000obr.....
                          Rany, tak się wleczesz?? Tiry Cię nie wyprzedzają???
                          Zapomnij o wciskaniu gazu więcej niż po połowy przy takich obrotach. U mnie i u kolegi wcisnięcie poniżej 2500 powoduje wibracje dwumasówki :evil: :evil: . Nauczyłem się trzymać silnik na obrotach.
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • bartolini1978
                            Elegance
                            • 2006
                            • 755

                            #14
                            Zamieszczone przez Masmo
                            U mnie i u kolegi wcisnięcie poniżej 2500 powoduje wibracje dwumasówki
                            U mnie przy 2000 wiec ja przyspieszam od 2200. Jak sie czasami zapomnie zwłaszcza w zime to tak trzepie ze snieg z dachu spada.

                            Komentarz

                            • Purchawa
                              Admin
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 8007

                              #15
                              Poczytajcie aktualny Auto Swiat, to sie dowiecie, ze chiptuning zabija silniki.
                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                              STOP ECO-TERRORISM!

                              Komentarz

                              • Dawid
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 198

                                #16
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez gizio
                                AHL mam lekką noge stąd niskie spalanie skacze mi pomiędzy 4,9 a 5,0srednio
                                ale na kreske czy żeby jakiegoś buraka nauczyć że skoda to nie burakowuz potrzebuje pare kucy stąd chęć ciągłych modów
                                jak nie jestem katem na auta to o nic nie powinienem sie martwic?
                                mam na liczniku 102k
                                rozumiem ze ALH - to powinienes martwic sie o sprzeglo.

                                Ze sprzęgłem nie ma reguły, moje powinno dawno paść – i jeszcze nie poczułem jak się kopci. O wtryski zapytaj (neck 99) załatwi Ci taniej i bez najmniejszych problemów.

                                Komentarz

                                • Jabar1975
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3331

                                  #17
                                  co najczęsciej pada w silniku po tuningu
                                  najczesciej Twoj zyciowy rekord w przejechaniu z miejsca A do miejsca B. A poza tym rozsadny czlowiek nie jest w stanie popsuc niczego szybciej niz w seryjnym.
                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    czytałem artykuł w auto świecie. czytał go ktoś jeszcze?
                                    turbiny sie topia filtry czasteczek stałych zapalaja, urywaja półosie, pekaja tłoki i bloki, i wogóle takie żeczy sie dzieja że szok.co o tym artykule sądzicie?
                                    poza sprzęgłem czy moja turbina wytzyma taka moc? czy moim problemem bedzie wyłacznie sprzęgło?jakie ceny nowych ale nie z salonu sprzęgieł najlepiej od 110?

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Zamieszczone przez gizio
                                      czytałem artykuł w auto świecie. czytał go ktoś jeszcze?
                                      turbiny sie topia filtry czasteczek stałych zapalaja, urywaja półosie, pekaja tłoki i bloki, i wogóle takie żeczy sie dzieja że szok.co o tym artykule sądzicie?
                                      bez komentarza :?
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Jabar1975
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3331

                                        #20
                                        przeciez ten artykul to brednia: dla serii podaja nastepujace parametry:
                                        moc wg danych 103kW/140KM; moc faktyczna 103kW/140KM;
                                        moment obrotowy wg danych: 320 Nm/ moment faktyczny 319Nm- pytanie:
                                        czy istnieje choc jeden silnik VW 2.0TDI ktory tak trzyma dane z broszury?

                                        Wg mnie w tym artykule powinien byc dopisek "Artykul sponsorowany" - Straszenie ludzi tylko dlatego ze sa bezsilni i nie potrafia tak naprawde stwierdzic czy cokolwiek sie dzialo w aucie czy nie.
                                        nasza droga: www.wpzs.pl

                                        Komentarz

                                        • rob555
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 748

                                          #21
                                          Zamieszczone przez gizio
                                          czytałem artykuł w auto świecie. czytał go ktoś jeszcze?
                                          turbiny sie topia filtry czasteczek stałych zapalaja, urywaja półosie, pekaja tłoki i bloki, i wogóle takie żeczy sie dzieja że szok.co o tym artykule sądzicie?
                                          No...a wogule to wszystko wina Platformy Obywatelskiej :lol:

                                          Brednie i tyle, niemcy maja problem bo ich 2l TDI nie sprzedaja sie tak dobrze jak powinny gdyz kazdy kupuje 1.9 i po chipsie ma prawie to samo za 2tys eur mniej.
                                          pozdrawiam

                                          Diagnostyka i tuning
                                          hybrydowe wtryski i turbiny
                                          programy na ulice jak i do sportu

                                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                          www.tune-up.pl

                                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            moze moje pytania sa głupie ale jak czytam takie żeczy to sie zastanawiam co sie stanie z silnikiem obliczonym na 90KM i a pracującym na 140KM czyli 50% wysilenia.
                                            jeśli chodzi o tuning mechaniczny to jestem w tyn nowy co chipa mam 3 miesiace.ale sobie go chwale zero problemów super kultura pracj i dynamika jazdy.
                                            na dniach chce założyć te wtryski i poprawka chipa i przyznam ze sie troche boje bo turbo seria i sprzęgło.

                                            czy ktoś miał jakąś awarie seryjnej części po tuningu pozostałych?
                                            czy sprzęgło to jedyna żecz która nie wytrzyma takiej mocy?
                                            dzieki za odpowiedzi i sorry za ciągłe dopytywania

                                            Komentarz

                                            • rob555
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 748

                                              #23
                                              gizio mam kolege ma leona 90KM ALH puszczonego na wiekszych wtryskach i turbawce na 150KM (softa mu wgrywalem, Aligator tworzyl). Na takim setupie przejechal juz ponad 90tys km i NIC mu nie padlo.
                                              Co ciekawe najpierw mial samego chipsa mna 137KM w innej znanej firmie tuningowej. Auto po 10tys km (kupione nowe bylo) mialo wymieniane sprzeglo....po prostu moment max mial bardzo nisko.
                                              Wiec czasem nie wynik i ilosc przyrostu ale ustawienie pod konkretnego kierowce i pod auto to byc albo nie byc dla turbiny , sprzegla i reszty hardware. No bo jak ktos namietnie wyprzedza przy 80km/h na V biegu i nie da mu sie wytlumaczyc ze to niezdrowe (przeciez po to kupil diesla) to dodanie mu momentu w tym zakresie spowoduje predzej czy pozniej jakies tam szkody.
                                              Z drugiej strony jak ktos tak ja ja lubi na czerwonym polu jezdzic to przesuniecie limitera za wysoko moze skonczyc sie urwaniem korby albo puszczeniem turbiny wydechem.
                                              Dlatego tez jestem przeciwnikiem generalizacji softow i gadania ze te sa dobre a te sa zle. Jak ktos ma glowe na karku i wie co i jak to mozna dac mu naprawde spory przyrost bo wiadomo ze bedzie korzystal rosadnie. Jak ktos jest niedzielnym kierowca to softa robi mu sie slabszego by nie bylo wlasnie takich nieprzyjemnosc.
                                              pozdrawiam

                                              Diagnostyka i tuning
                                              hybrydowe wtryski i turbiny
                                              programy na ulice jak i do sportu

                                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                              www.tune-up.pl

                                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                              Komentarz

                                              Pracuję...