[O2] Padła dwumasa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lashlo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1455

    #26
    mecenasik, sprawdzenie zawieszenia,geometria auta (czy nie po dzwonie), proba odczytania z kompa prawdziwego przebiegu. Takie rzeczy mozesz sprawdzic bez problemu.

    Komentarz

    • mecenasik
      Ambiente
      • 2010
      • 105

      #27
      Takie coś to ja już robiłem. Zaraz po zakupie niestety ale zawsze to coś. Pojechałem do znajomego na stację diagnostyczną i przeszedł całą ścieżkę. Okazało się, że są do wymiany tuleje metalowo gumowe a reszta jest ok. Co do przebiegu to też podjechałem niby do fachowca od tych spraw a on wyjął VCDSa i sprawdził przebieg w sterowniku silnika. Prawie się zgadzał z licznikowym - zawsze jest prawie. Niestety po jakimś czasie rozmawiałem z kolesiem który mieszka w Niemczech i niestety cofa liczniki. Powiedział, że jak robota jest "dobrze" zrobiona to nie ma szans odczytania prawidłowego przebiegu. Jak wcześniej kolega napisał, samochód może mieć 350kkm przebiegu i równie dobrze może mieć 170kkm.
      Co do dwumasy to chyba będę jeździł dopóki się nie rozsypie na maksa i wtedy zdecyduję co robić.
      Prawdę powiedziawszy to u mnie nie ma typowych objawów końca dwumasy. Brak poślizgów sprzęgła, brak szarpania. U mnie dzieje się coś takiego, że jak stoję z górki to czasem trzęsie bardziej silnikiem, wczoraj jak jechałem do pracy to coś strasznie jakby się tarło o coś i na parkingu przy próbie dojechania prostopadle do krawężnika przy prostych kołach zanim samochód ruszył to coś w nim strzeliło - tak jakby coś stawiało opór i w końcu puściło. Najpierw myślałem, że to może przegub strzela ale na wolnych obrotach silnik nagle zaczął dziwnie pracować, po przygazowaniu dziwne dźwięki ucichły i do dzisiaj nic się nie dzieje. Pojechałem do mechanika który stwierdził, że coś tam słychać ale bardzo delikatnie, sprzęgło chodzi wg mnie bardzo dobrze. Potem zrobiłem jeszcze ok 30km i jak na razie wszystko ok. Dodam, że te dziwne chrobotania, tarcie najbardziej słychać na 1 biegu i czasem na wstecznym. Mechanik i znajomy, który trochę się zna na samochodach twierdzą, że to chrobotanie zależy jak się ułoży rozwalona dwumasa.
      Pozdrawiam.
      Błażej

      Skodzinka z wyciętym DPF

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        A po co wywalac DPF jak juz pewnie i tak nie dziala po tym przebiegu
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          mecenasik, ja bym się nawet nie zastanawiał, te 350zł to nie majątek a jazda będzie wygodna i przyjemna

          Zamieszczone przez mecenasik
          Witam.
          W moim szkodniku, po wymianie wałka rozrządu, szklanek i panewek, problemie z DPF i jeszcze kilkoma mniejszymi przyszedł czas na wymianę dwumasy. Prawdę powiedziawszy zaczyna mi ten samochód wychodzić bokiem.
          tak to jest jak się nie sprawdzi dokładnie samochodu

          Zamieszczone przez mecenasik
          Przebiegu nie jestem pewien. TO jest 2006 rocznik z września i sprowadzony z Niemiec. Kupowany był w marcu ubiegłego roku z przebiegiem około 150kkm. Niestety brak książki serwisowej. Ogólnie to chyba dałem ciała z tym samochodem ale teraz to jak mówią - po ptokach.
          ładnie podsumowane :P

          Zamieszczone przez mecenasik
          Niestety po jakimś czasie rozmawiałem z kolesiem który mieszka w Niemczech i niestety cofa liczniki. Powiedział, że jak robota jest "dobrze" zrobiona to nie ma szans odczytania prawidłowego przebiegu. Jak wcześniej kolega napisał, samochód może mieć 350kkm przebiegu i równie dobrze może mieć 170kkm.
          ja myślę że jak ktoś się dobrze zna, to da się dojść
          jeśli nie był identyczny jak na liczniku, to jest szansa że nikt nie grzebał

          Zamieszczone przez mecenasik
          przy próbie dojechania prostopadle do krawężnika przy prostych kołach zanim samochód ruszył to coś w nim strzeliło - tak jakby coś stawiało opór i w końcu puściło
          a samochód nie był myty wcześniej :?:


          Ogólnie to ja bym go zostawił
          Jeżeli jest( a nawet nie jest) ładnie utrzymany w środku itp, to zrobić co trzeba i jeździć kolejne 100tyś bez problemu
          To co może jeszcze wyjść to przepływa, turbo i tylni zawias

          Komentarz

          • mecenasik
            Ambiente
            • 2010
            • 105

            #30
            Myty kiedyś tam był ale na pewno nie kilka dni wcześniej. Myję go na myjce bezdotykowej, swoją drogą chyba najgorsza metoda mycia ale za to najpopularniejsza. Zawsze bluzgam na to mycie.
            A co to jest ten tylny zawias?
            Też przechylam się w stronę aby remontować, bo przynajmniej wiem co jest zrobione i co ewentualnie może mnie spotkać. Bo jeśli zmienię na inny to też mogę trafić na bubla bo silnika nikt mi nie prześwietli i nie powie co w nim siedzi, inne elementy można sprawdzić, ale trzeba się znać lub mieć znajomego który się zna i który będzie miał ochotę jeździć i szukać.
            Po południu przejechałem 40km i zero stuków.
            Pozdrawiam.
            Błażej

            Skodzinka z wyciętym DPF

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #31
              mecenasik, tylny zawias= tylne zawieszenie, ale jak coś wyjdzie to też nie całość na raz tylko po jednym wahaczu

              u mnie po myciu jak nie jadę dalej niż do garażu, to tarcze łapią się do klocków i czasami wesoło jest, dlatego ostatnio zawsze parę razy hamuje mocniej żeby wyschły tarcze

              Jak już wiesz co robiłeś i co jest to nie ma co się zastanawiać :diabelski_usmiech

              Komentarz

              • mecenasik
                Ambiente
                • 2010
                • 105

                #32
                Poczekam na dwumasę aż się rozsypie i dopiero ją wymienię. I najprawdopodobniej na kolejną dwumasę.
                Pozdrawiam.
                Błażej

                Skodzinka z wyciętym DPF

                Komentarz

                • starez
                  Drive
                  • 2011
                  • 59

                  #33
                  mialem taki problem w t5, tez zaczela mi dwumasa szwankowac. tylko bylo to po 400 tys. ale jak juz sie rozsypala to na milion czesci, mechanik ktory zmienal mowil ze nigdy w zyciu nie widzail takiej dwumasy. na moje nieszczescie nie wiem czy to bylo spowodowane jezdzeniem na tej rozlatujacej sie dwumasie czy tez nie, ale zamielilo lozysko z 5 biegu do srodka skrzyni co zaskutkowalo dodatkowa wymiana calej skrzyni.

                  Komentarz

                  • mecenasik
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 105

                    #34
                    Czyli sugerujesz aby jednak wymienić wcześniej, nie czekać aż bardziej będzie hałasować?
                    Pozdrawiam.
                    Błażej

                    Skodzinka z wyciętym DPF

                    Komentarz

                    • starez
                      Drive
                      • 2011
                      • 59

                      #35
                      nie sugeruje, chociaz juz nie raz pojawialy sie wypowiedzi "nie zmieniaj, poczekaj az sie wysypie do konca" ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze moze to tylko pociagnac za soba dodatkowe koszty jak np skrzynia.


                      wiec decyzja nalezy do ciebie

                      Komentarz

                      • mecenasik
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 105

                        #36
                        Dzięki za informację. W końcu i tak mnie czeka ta wymiana więc teraz czy później ..... muszę to przemyśleć.
                        Pozdrawiam.
                        Błażej

                        Skodzinka z wyciętym DPF

                        Komentarz

                        • natash
                          RS
                          • 2011
                          • 2599

                          #37
                          Jakie masz objawy?

                          Komentarz

                          • mecenasik
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 105

                            #38
                            Teraz jest cisza i nic się nie dzieje. A jakie były objawy to opisałem w jednym z wcześniejszych postów. Wybacz ale nie chce mi się pisać dwa razy tego samego.
                            Pozdrawiam.
                            Błażej

                            Skodzinka z wyciętym DPF

                            Komentarz

                            Pracuję...