zwiekszyc moment bez wzrostu mocy - czy tak sie da?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zwiekszyc moment bez wzrostu mocy - czy tak sie da?

    Zamieszczone przez Nexus6
    oj zdziwiłbyś się ile daję ta prosta czynność jaką jest prawidłowy montaz głośników i stworzenie im właściwych warunków pracy
    Zdaję sobie z tego sprawę doskonale...

  • #2
    zwiekszyc moment bez wzrostu mocy - czy tak sie da?

    mam male pytanko - da sie zwiekszyc moment bez znaczacego wzrostu mocy? sory jesli to brzmi glupio ale tak sie zastanawialem. problem w tym ze w belgii placi sie ubezpieczenie w zaleznosci od mocy i jesli mnie przydybaja to slono zaplace... oczywiscie moge przeklasyfikowac autko ale to drogie i raczej skaplikowane

    Komentarz

    • Masmo
      L&K
      • 2005
      • 1145

      #3
      Re: zwiekszyc moment bez wzrostu mocy - czy tak sie da?

      Zamieszczone przez Artur
      - da sie zwiekszyc moment bez znaczacego wzrostu mocy?
      ...w belgii placi sie ubezpieczenie w zaleznosci od mocy i jesli mnie przydybaja ..
      Ja bym raczej szedł w kierunku przeciwnym... Dużego momentu może nie znieść sprzęgło i inne elementy.
      Jak niby mają Cię przydybać? Przecież nie będą Cie sprawdzać na hamowni. A i Vaga chyba nie podłączają na przeglądach nawet w Belgi co?
      Teoretycznie pewnie się da zwiększyć tylko w dolnym zakesie obrotów tam gdzie jest moment maksymalny a zostawić serie przy obrotach maksymalnej mocy. Ale gdyby tak ustawić to nie wróże twojemu sprzęgłu sukcesu. Ale może jakiś fachowiec od programów coś powie.
      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Nie da sie zwiekszyc momentu nie zwiekszajac mocy, bo moc to pochodna momentu - warto o tym wspomniec, bo nie sa to jakies dwie oderwane od siebie wartosci.

        Rozumiem jednak, ze w tym konkretnym przypadku chodzi o wartosci maksymalne, a bardziej nawet o wrtosc maksymalna samej mocy.
        Mozna wiec tak wystroic auto, zeby bylo wzmocnione np. do 3.800 - 4.000 obrotow, a potem moment obrotowy spadalby gwaltownie w dol, przez co maksymalna moc bylaby na niskim poziomie.

        Jest to mozliwe.
        TDI 205PS

        Komentarz

        • pyza99
          Rider
          • 2005
          • 467

          #5
          Zamieszczone przez Artur
          w belgii placi sie ubezpieczenie w zaleznosci od mocy i jesli mnie przydybaja to slono zaplace...
          atak z ciekawosci, jak Cie złapia :?: maja hamownie w radiowozach :?: :wink:
          były:
          L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
          Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
          jest:
          Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

          Komentarz


          • #6
            pyza99, pewnie hamowni jeszcze nie maja w radiowozach :lol: ale pozniewaz zorientowali sie ostatnio ile kasy traca (przede wszystkim motocykle) to zapowiedzieli zmiany i kontrole. nie sadze ze moga to sprawdzic na ulicach ale maja raczej gruntowne przeglady coroczne (nie mam pojecia czy to tam sprawdzaja). inna sprawa ze, nie daj Bog, w momencie wypadku masz niemale problemy bo jezdzisz z niewaznym OC.
            a co do ich zawzietosci to niedawno wzieli sie za motorowery - jezdza po miastach i robia lapanki. na miejscu sprawdzaja osiagi motoroweru i jak sie cos nie zgadza to mandacik... jakos nie chce mi sie probowac czy sie uda czy nie

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #7
              Zamieszczone przez Artur
              pyza99, ..... ale maja raczej gruntowne przeglady coroczne (nie mam pojecia czy to tam sprawdzaja). inna sprawa ze, nie daj Bog, w momencie wypadku masz niemale problemy bo jezdzisz z niewaznym OC.....
              Przed przeglądem zmiana programu na serie, po przeglądzie z powrotem :lol:
              Nie ma takiego Belga na którego Polak nie znajdzie sposobu...
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • pyza99
                Rider
                • 2005
                • 467

                #8
                Zamieszczone przez Masmo
                Przed przeglądem zmiana programu na serie, po przeglądzie z powrotem
                dogadac sie z MT i po problemie

                [ Dodano: Czw 03 Sie, 06 22:16 ]
                Zamieszczone przez Artur
                ale maja raczej gruntowne przeglady coroczne
                watpie zeby kazdy przeglad polegal na sprawdzeniu na hamowni... musisz sie dowiedzie... ostatecznie zostaje box...odpinasz i po problemie :diabelski_usmiech
                były:
                L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                jest:
                Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                Komentarz

                • Nexus6
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4847
                  • Volkswagen

                  #9
                  Zamieszczone przez pyza99
                  Artur napisał/a:
                  ale maja raczej gruntowne przeglady coroczne
                  watpie zeby kazdy przeglad polegal na sprawdzeniu na hamowni
                  w Austrii i Niemczech kazdy przegląd do TuV odbywa się także na hamowni :evil:
                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #10
                    Zamieszczone przez Nexus6
                    w Austrii i Niemczech kazdy przegląd do TuV odbywa się także na hamowni
                    oj masz jakies niesprawdzone informacje - w Austrii na pewno nie. Przeglad do TUV z hamownia robi sie w momencie gdy auto przechodzi gruntowne modyfikacje i sa one wbijane do dowodu - w przeciwnym wypadku nikt nie hamuje aut. Mam dobrych znajomych ktorzy maja duza stacje diagnostyczna w Wiedniu.
                    Gdyby tak bylo to wszystki o2 z 2litrowym tdi juz dawno wskoczylyby w wyzszy prog podatkowy (zaczynajacy sie od 150KM)
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz

                    • MiKruS
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7976

                      #11
                      W Niemczech rowniez nie slyszalem, zeby przeglady odbywaly sie na hamowni. Moze w jakis szczegolnych przypadkach, ale z pewnoscia nie jest to powszechne.
                      TDI 205PS

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez MiKruS
                        W Niemczech rowniez nie slyszalem, zeby przeglady odbywaly sie na hamowni. Moze w jakis szczegolnych przypadkach, ale z pewnoscia nie jest to powszechne.
                        Jeżeli samochód ewidentnie wygląda na "dopakowanego" bo pod maską silnika 1.8T zamiast k03 widać GT30...i jeszcze jakieś mody typu wydech 2,5" czy 3,0"..... to jest ewidentny powód do dania go na hamownie.

                        Komentarz


                        • #13
                          A co kiedy kupujesz auto np 1.9 TDI 130 kucy a ono ma już gifta od fabryki np ponad 15 kucy czyli podchodzi do 150 kucy - takie rzeczy się zdarzają dość często w silnikach TDI.

                          Kto wtedy ponosi ospowiedzialność ?

                          Komentarz

                          • ida.mac
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 141

                            #14
                            logika

                            Zamieszczone przez bezduszny
                            Zamieszczone przez MiKruS
                            W Niemczech rowniez nie slyszalem, zeby przeglady odbywaly sie na hamowni. Moze w jakis szczegolnych przypadkach, ale z pewnoscia nie jest to powszechne.
                            Jeżeli samochód ewidentnie wygląda na "dopakowanego" bo pod maską silnika 1.8T zamiast k03 widać GT30...i jeszcze jakieś mody typu wydech 2,5" czy 3,0"..... to jest ewidentny powód do dania go na hamownie.
                            Cały czas idzie sprawa o zwiększenie momentu a co za tym idzie i nieco mocy.
                            Więc rozumiem, że chodzi o chiptuning.
                            A to już nie jest zmiana silnka tak jak napisąłes na GT30 i inne chece typu: wydech 3'', lotka na bagażniku, opony szerokości 285.

                            Mikrus ma racje, a konkluzja: chiptuning to nie powód wizualny, aby hamowac auto
                            Bez przesady :szeroki_usmiech
                            ciężko jest lekko żyć,

                            Komentarz

                            Pracuję...