[O2] Dogrzewanie płynu w O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • macior
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O2] Dogrzewanie płynu w O2

    Zamieszczone przez piramida
    jeżeli się martwicie o temp oleju to na lato ściągajcie dolną osłonę silnika.
    Nie mam tsi, ale u mnie ściągnięcie pełnej dolnej osłony nic nie zmieniło, autostrada powyżej 120km/h temp. oleju 104°-112°, w zimie z osłoną było podobnie, zawsze powyżej 102°. :cry:
  • piotrban
    Drive
    • 2010
    • 51
    • Octavia III combi (5E5)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O2] Dogrzewanie płynu w O2

    Witam wszystkich ciepłolubnych ludzi , jako że nie znalazłem tematu takiego to pozwoliłem sobie założyć nowy tak aby rozwiać moje przemyślenia.

    Otóż po ostatniej zimie postanowiłem poprawić ogrzewanie u siebie w samochodzie, gdyż ogrzewanie seryjne OII to trochę było słabiutkie. Na pierwszy rzut poszło dołożenie nagrzewnicy elektrycznej, dogrzewania powietrza z nawiewu, o dziwo silnik diesla a jednak nie było jej.

    Teraz ciepłe powietrze leci z nawiewów bardzo szybko, ale silnik nadal jest zimny. Zastanawiam się nad dołożeniem dogrzewania płynu. Takie ogrzewanie jak w octaviach 1 generacji, 3 świece grzejące tylko że one umieszczone są na krućcu przykręcanym do bloku. W fordzie są montowane podobne rozwiązania tylko tam jest to przepływowe na wężu (zdjęcie niżej)

    tylko dochodzi tutaj jak to wysterować tak aby załączało się po odpaleniu auta i wyłączało się dajmy na to przy temperaturze powyżej 50stopni.

    Na znanym portalu aukcyjnym jest też dostępny podgrzewacz przepływowy ale nie wiem jak wypadnie jego wydajność. (to nie jesst reklama tylko przykład)
    grzałka, podgrzewacz

    Teraz nasuwa się jeszcze kolejne pytanie czy na to wszystko wystarczy prądu?

    Wiadomo najlepiej w tej sytuacji założyć Webasto albo podgrzewacz Eberspracher ale to są koszty dużo większe.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • mrrudzin
      Rider
      • 2009
      • 403

      #3
      a myślałeś o dołożeniu WEBASTO, albo biedniejszej wersji (bez pompki elektrycznej) tzn. dogrzewacza? W dieslach pełno tego, łatwo kupić, montaż też nie jest trudny.

      Nie wiem ile prądu bierze rozwiązanie przedstawione przez Ciebie, ale moim zdaniem z dogrzewaniem elektrycznym zabraknie Ci amperów i to sporo. W efekcie alternator nie nadąży z ładowaniem, napięcie spadnie poniżej 12V, a to już spowoduje wyłączenie dogrzewania elektrycznego.

      Jest jeszcze jedna opcja - stosowana w autach skandynawskich - grzałka elektryczna wkładana w blok silnika.

      Komentarz

      • Puchacz
        Moderator
        S_OCP Member
        • 2004
        • 1192
        • Superb III (3V3)

        #4
        Tez ostatnimi czasy mysle nad podobnym rozwiazaniem, bo przeciez to proste, a ile pozytku. I nie trzeba Webasto ze zdalnym sterowaniem z kilometra i robieniem cieplo w kabinie na postoju za 7 tysiecy złotych.

        Na aukcji tego podgrzewacza, pada stwierdzenie, ze podobne grzalki sa montowane np. w VW Golf 1.9 TDI, ja szukalem czegos jakkolwiek fabrycznego lub bardziej "gotowego" typu plug n play i nie znalazlem.

        Grzalki w bloku silnika z tego co wiem wymagaja zasilania z gniazdka.

        Co do grzalki przeplywowej to nawet najprostszy wlacznik reczny by wystarczyl, a wysterowanie z komputera i danych o temp. plynu chlodniczego to juz w ogole bajka. Ale tak jak napisal mrrudzin, albo to albo dogrzewanie powietrza na nagrzewnicy, bo ta grzalka do 60A pradu ciagnie.
        Ja tu tylko sprzątam...

        Komentarz

        • mrrudzin
          Rider
          • 2009
          • 403

          #5
          Tez ostatnimi czasy mysle nad podobnym rozwiazaniem, bo przeciez to proste, a ile pozytku. I nie trzeba Webasto ze zdalnym sterowaniem z kilometra i robieniem cieplo w kabinie na postoju za 7 tysiecy złotych.
          używane webasto w dobrym stanie kupisz za 1000zł

          Grzalki w bloku silnika z tego co wiem wymagaja zasilania z gniazdka.
          tak, ale odpada problem mocy alternatora

          Komentarz

          • piotrban
            Drive
            • 2010
            • 51
            • Octavia III combi (5E5)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Grzałka w bloku to bardzo dobre zastosowanie przy dużych mrozach ale potrzebne jest gniazdko ~230V, którego na parkingu pod blokiem jest niestety brak.

            Zakładając że taki dogrzewacz pobierałby około 30-40A, czyli jeżeli VW podgrzewacz na 3 świece ciągnie około 60A, to byśmy podłączyli tylko 2 świece to wtedy powinien wyrabiać alternator i silnik dużo szybciej by osiągał temp. roboczą a co za tym idzie na krótkich odcinkach byłby silnik dogrzany.

            Oczywiście trzeba wtedy zapomnieć o jakichś zbędnych obciążeniach prądowych ...

            Komentarz

            • kmink
              L&K
              • 2007
              • 1360
              • Superb III (3V3)

              #7
              W żony aucie (Passat B6) mamy zamontowane z jednej strony Webasto, które dołożyłem a z drugiej strony dogrzewacz(w Norwegii diesle muszą to mieć - ekologia :lol: )
              Mam porównanie z trasy Wałbrzych - Trondheim...gdy jechaliśmy moją straą OI to przy ok -35C przednia szyba była zamarznięta w 1/3 :roll: mimo ogrzewania na full...jadąc paskiem siedzieliśmy sobie wygodnie ja w koszulce moja żona zmarzluch w swetrze ...ale mi było szkoda tych wyprzedzanych na trasie zachuchanych i zamarzniętych aut z rej. PL
              Myślę że na polskie warunki najlepiej zamontuj sobie Webasto uruchamiane za pomocą zegara albo pilota.
              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

              www.tuneforce.pl
              www.dpfserwis.pl

              Komentarz

              Pracuję...