trochę umotywowany prośbami i pytaniami oraz w myśl uprzednio sugerowanego rozwiązania stworzyłem wątek dedykowany kodowaniom konkretnego sterownika. W tym przypadku jest to 30-bajtowy sterownik elektryki (09) 3C0-937-049-AJ zastosowany w moim pojeździe, coraz powszechniej i chętniej też montowany przez użytkowników ze względu na oferowane możliwości miast pierwotnie zainstalowanych. Oczywiście zachęcam i gorąco namawiam do opisywania swoich własnych rozwiązań, funkcjonalności i kodowań zrealizowanych na tym sterowniku.
1) Tryb amerykański dla świateł dziennych. Wydaje się wygodny ze względu na załączanie świateł dopiero po zwolnieniu hamulca ręcznego oraz załączanie tylko świateł przednich (tył nie jest obowiązkowy). Ponadto włączając jeden z trybów świateł dziennych wraz z włączeniem doświetlania zakrętów nie świecimy "cornerami" w dzień, co również "trochę" kiepsko wygląda. Załączenie świateł przeciwmgielnych (Bit 0) w tym przypadku jest niezbędne dla funkcji opisywanych w dalszej części (światła dzienne jako przeciwmgielne, doświetlanie zakrętów itp)
2) Trzykrotne mrugnięcie kierunkowskazu miast pracy ciągłej (lekkie wychylenie dźwigni kierunkowskazu)
3) Aktywacja obydwu świateł tylnich przeciwmgielnych. Przydadzą sie (orprócz zwiększenia natężenia oświeltenia na tyle) jako dodatkowe stopy.
4) Załączenie świateł dziennych poprzez przednie światła przeciwmgielne. Moim zdaniem lepiej to wygląda aniżeli ingerencja w design pojazdu jaką jest dołożenie LED'ów
5) Przyciemnienie świateł dziennych. Jak już włączyliśmy światła dzienne poprzez halogeny to należy światła dzienne przyciemnić (w trybie przeciwmgielnych pozostaje bez zmian) aby nie wkurzać innych użytkowników drogi oraz panów z drogówki
6) Tylne światła przeciwmgielne jako dodatkowe stopy. Załączając tę funkcję (uprzednio załączyliśmy drugie światło przeciwmgielne) sprawiamy, iż Ci z tyłu trzymają się często w większej odległości na skrzyżowaniach (coś jak hak do holowania) czyli chronimy lepiej nasz "tyłek"
7) Załączenie doświetlania zakrętów poprzez przeciwmgielne. Uprzednio sugeruję włączyć tryb amerykański (i go używać w dzień) gdyż w przeciwnym wypadku "cornery" będą zapalać się przez całą dobę tak jak w większości pojazdów (głównie inne marki) które obecnie widze na ulicach...i wygląda to tak jak komentarze do ostatniej walki Pudziana
8 Modyfikacje czasu załączania oraz wygaszania świateł. Tych dokonujemy w adaptacjach sterownika: kanał 11 oraz kanał 12. To są czasy osiągnięcia maksymalnej mocy świecenia przez naszego cornera (do chwili załączenia) oraz czasy wygaszenia go do zera (od momentu sygnału z pojazdu do wyłączenia). Czas załączenia powinien być jak najkrótszy, tymczase wyłączenia jak kto woli.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
W sterowniku tym można też przyciemnić światła do jazdy dziennej
Wchodzimy w 09 ==>07==>Long Coding==>Bajt 08==>Pozycja Dec [puste pole] x 1
w [puste pole] wpisuje się wartość oczekiwaną mocy świateł np. 50% (światełka są lekko żółte). Klikamy Esc i zapisujemy
Dzienne przed zabiegiem wartość świecenia 100%:
Dzienne po zabiegu wartość świecenia 50%:
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Zastanawia mnie czy w jakikolwiek sposób można na tym sterowniku dla świateł dziennych w trybie skandynawskim wyłączyć światła z tyłu? Nie przejdę na tryb amerykański bo nie chce żeby mi światła gasły jak zaciągnę ręczny.
Aha i jak załączę 2 tryby to nadrzędnym jest amerykański.
Z drugiej strony muszę powiedzieć że my w skodach mamy kiepsko rozwiązane światła dzienne. W peugeotach odpalamy silnik i dopiero po kilku sek włączają się światła.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
te awaryjne mruganie zalezne jest tez od posiadanego gateway , zalącza sie od koncówki "K". W adaptacjach możesz tez ustawic długośc psikania sprysków na reflektory przednie
mój CE obecnie wyglada tak
Zastanawia mnie czy w jakikolwiek sposób można na tym sterowniku dla świateł dziennych w trybie skandynawskim wyłączyć światła z tyłu? Nie przejdę na tryb amerykański bo nie chce żeby mi światła gasły jak zaciągnę ręczny.
ja w sumie po kilku szybkich przemyśelniach uznałem tryb amerykański jako najbardziej sensowny z proponowanych opcji i rozwiązań i to że gasną światła przy zaciągniętym ręcznym uznałem za jego zaletę (można uruchamiać silnik bez równoległego podawania zasilania na oświetlenie). Ze względu na brak czasu jeszcze się nie przyjrzałem jak to jest w Tour'ze A6 ale z tym trybem amerykańskim idzie wytrzymać...zwłaszcza że kaszany na mieście cornerami świecącymi w dzień nie robię.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Panowie u mnie siedzi 1k0-937-087-d. Czy jest gdzieś lista sterowników centralnej elektryki wraz z opisem czym się różnią. Ja np. w bajcie 21 mam w bicie 4 sterowanie tylnią wycieraczką. Czy ktoś może ma pojęcie do czego służą bity sterujące EFP (pompa paliwa) u mnie w bajcie 22? Może ktoś z kolegow sprawdzi czy w jego sterowniku też są te opcje (pewnie jak są to w innych miejscach).
ustawilem tryb amerykanski, swiatla 50% mocy w przeciwmgielnych, po przekreceniu kluczyka zapalaja sie automatycznie swiatla "do jazdy dziennej"
natomiast po wrzuceniu wlacznika na AUTO gasna do jazdy dziennej i zapalaja sie ksenony (mimo, ze jest na dworze widno!!)
o co w tym chodzi?
wylaczylem spowrotem tryb amerykanski, wylaczylem swiatla dzienne.
Wlaczam na AUTO i w ciagu dnia pala mi sie ksenony.. o co w tym chodzi?
chce, zeby bylo spowrotem tak, ze jak ustawie na AUTO to dopiero jak sie zciemni to zapala sie ksenony.
ps. kornery dzialaja bardzo ladnie
octaviars1, no na bank cos nakombinowałes, czy masz screeny jak bylo poprzednio, ewentualnie wrzuć screeny jak masz teraz ustawione to cos pomyslimy, rozumiem, że masz czujnik zmierzchu?
no to nie jest tak że jeżeli Ty widzisz że jest widno i jest dzień to Twój czujnik zmierzchu widzi to tak samo. Ja mam taki przełączik świateł z opcją Auto w O Tour A6 i szczerze powiedziawszy to ostatnimi dniami przełączał on światła na tryb dzienny tylko kiedy jechałem pod słońce. Poczekaj na jakiś bardzo słoneczny dzień (może być trudno w najbliższych dniach), ustaw pod słońce i wtedy sprawdź.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
no to nie jest tak że jeżeli Ty widzisz że jest widno i jest dzień to Twój czujnik zmierzchu widzi to tak samo. Ja mam taki przełączik świateł z opcją Auto w O Tour A6 i szczerze powiedziawszy to ostatnimi dniami przełączał on światła na tryb dzienny tylko kiedy jechałem pod słońce. Poczekaj na jakiś bardzo słoneczny dzień (może być trudno w najbliższych dniach), ustaw pod słońce i wtedy sprawdź.
tez wlasnie o tym myslalem i musze zaczekac poki co.
a tak wogole to chyba musze wyslac Ci poczta 4pak piwa albo jak będe w stolicy to podjechac i sie odwdzieczyc za pomoc i cierpliwosc
7) (...) Uprzednio sugeruję włączyć tryb amerykański (i go używać w dzień) gdyż w przeciwnym wypadku "cornery" będą zapalać się przez całą dobę tak jak w większości pojazdów (głównie inne marki) które obecnie widze na ulicach...i wygląda to tak jak komentarze do ostatniej walki Pudziana
Nieprawda.
A poza tym to bardzo fajnie, że się podjąłeś tematu :-)
Dezaktywacja dodatkowego ruchu wycieraczek (IMO bardzo wkurzająca opcja
IMHO bardzo fajna opcja
poza tym to chyba jest już LC
Zamieszczone przez innova
tryb amerykański jako najbardziej sensowny z proponowanych opcji i rozwiązań i to że gasną światła przy zaciągniętym ręcznym uznałem za jego zaletę (można uruchamiać silnik bez równoległego podawania zasilania na oświetlenie)
zgadzam się, ale jest opcja, że na pozycji O włącznika świateł nic nie świeci i ten ręczny traci moc
Nieprawda że nasz wygrał a angol jaki by głupi nie był to miał rację w tym co zrobił po walce, tak ?
[ Dodano: Nie 27 Lis, 11 19:07 ]
Zamieszczone przez kropeck
A poza tym to bardzo fajnie, że się podjąłeś tematu
wspominałem wcześniej już w wątku Enriqueza aby otworzyć wątki dedykowane każdemu kontrolerowi z osobna gdyż jest sporo różnic konfiguracyjnych.
Ja się niczego nie podejmuję gdyż czasu raz mam więcej raz mniej, otworzyłem jedynie temat :roll: i podałem oficjalnie że jest do dyskusji i każdy może zamieszczać swoje pomysły i rozwiązania ...najlepiej w zakresie tego właśnie kontrolera :idea:
[ Dodano: Nie 27 Lis, 11 19:17 ]
Zamieszczone przez octaviars1
a tak wogole to chyba musze wyslac Ci poczta 4pak piwa
12-cie poproszę (tu żartuję oczywiście), wszak wigilia się zbliża a podążając śladem znanego serialu to najlepiej każde inne aby dochować tradycji
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
jakaś tam jednak jest
gdzieś znalazłem na sieci opis, ale szkoda oczu na ten bełkot...
[ Dodano: Pon 28 Lis, 11 23:15 ]
najprościej wyszukać dany element w ETCE i zobaczyć jego własciwości, znaczy co obsługuje i tyle. Problem w tym, że wycofane moduły nie mają opisów. Są w zasadzie tylko aktualne.
Panowie a czy można np. w plikach vcdsa podejrzeć jakie opcje ma dany BORDNETZ?
Z listy pasujących sterowników na allegro można dostać sterownik z rozszerzeniem AJ i E. Ale E to 150zł, AJ jest dwa razy droższy. Czym różnią się te moduły oprócz nazwy?
W sumie jestem laikiem ale w plikach lbl widać jakie opcje ma dany sterownik elektryki.
Wystarczy znać jego symbol oraz wiedzieć czy jest Mid czy Highline.
Ten drugi ma np. opcję świateł przeciwmgielnych przednich (High)...
Komentarz