Dzisiaj dłubnełem nowa skodę Octawię II pedzona silnikiem 1.9 TDi 105PS. Ciekawiło mnie jaki potęcjał posiada ten silnik. Hamownia pokazała to :twisted: :twisted: :twisted:
Autko o wiele lepiej przyspiesza. Jeśli chodzi o sam program....to parametry zostały dosłownie lekko liźnięte. Lekko zwiększyłem V-maxik o 10km/h
Bądź co bądź Skoda to kawałek samochodu i te 105 PS to w mojej ocenie trochę przymało...stąd wrażenie jazdy lekko przymulonym samochodem. Ale jeśli ktos sie przesiądzie z jakiejś slabszej benzynki to nawet z tym słabawym silnikiem ma sie wrażenie że przyspiesza jak rakieta :wink:
Ja rowniez nabylem niedawno takie autko i po lekturze forum
calkowicie zachorowalem z powodu braku chip'a.
I tu mam tylko jedna watpliwosc. Mianowicie jak takie w/w parametry
wplyna na oryginalne sprzeglo przy spokojnej jezdzie (bez zbednej jazdy na polsprzegle)?
Ja rowniez nabylem niedawno takie autko i po lekturze forum
calkowicie zachorowalem z powodu braku chip'a.
I tu mam tylko jedna watpliwosc. Mianowicie jak takie w/w parametry
wplyna na oryginalne sprzeglo przy spokojnej jezdzie (bez zbednej jazdy na polsprzegle)?
Pzdrawiam.
Wszystko zależy od kierownika (czyt.: Ciebie) i programu, zbyt hardcorowy program wpłynie niekorzystnie nie tylko na sprzęgło ale i półosie, skrzynie itp itd. Jednak 20%-40% przyrostu mocy nie powinno wpłynąć negatywnie na autko. Trzeba będzie sie jedynie przyzwyczaić do troche innego trybu jazdy. Nie wolno pałować silnika z niskich obrotów ( <2000 rpm). Za to na początku podskoczy Ci spalanie - będziesz tak zadowolony z osiągów auta (które niewątpliwie siepoprawią) że dosyć często będziesz dusił w podłoge .
Acha no i bardzo ważne w TDI! Nie katować zimnego silnika (min. 10 min/10 km). No i po jeździe pozwolić silnikowi pochodzić koło minutki na postoju coby sie turbina schłodziła.
pozdro
ps edytowałem nie zauważyłem że to PD
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Ja rowniez nabylem niedawno takie autko i po lekturze forum
calkowicie zachorowalem z powodu braku chip'a.
I tu mam tylko jedna watpliwosc. Mianowicie jak takie w/w parametry
wplyna na oryginalne sprzeglo przy spokojnej jezdzie (bez zbednej jazdy na polsprzegle)?
Pzdrawiam.
50Nm nie powinno wpłynąć negatywnie na trwałośc sprzęgła. Niekiedy podnoszę moment obrotowy o 100 i więcej Nm i sprzęgło sie jakoś trzyma. Wszystko zależy wtedy od techniki jazdy.
Już parę razy zadawałem pytanie ile to kosztuję? :lol: Zastanawiam się czy to jest temat tabu ops: czy też fakt, iż dzentelmeni o pieniądzach nie rozmawiaja :!: czy obawa, że stronkę odwiedzają panowie z US. :diabelski_usmiech
Sprubuję po raz ostatni zadać to pytanie
mam Oktę II 1,9TDI 105 kucy 250 Nm (myślę o podkręceniu do 140/320) ile ... ?
Komentarz