wtryskiwacze 216 w ALH

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ktp76
    Classic
    • 2006
    • 21

    wtryskiwacze 216 w ALH

    ale w polo taki podłokietnik to w sam raz
    ale następca OII jak się nie mylę :roll:
    nie czytam tego wątku, ale wydaje mi się że rapid to taka większa fabia z tego co widać na zdjęciach
    jak by było zabudowane to by było ładniej i tyle
    szkoda że się cofają w rozwoju :lol:

    edit


    czytam temat i już wszytko wiem
    tylko po co mi to przysłali do domu :lol:
    mogli coś z SII przysłać :diabelski_usmiech
    F-16
  • dzony
    Ambiente
    • 2005
    • 111

    #2
    wtryskiwacze 216 w ALH

    witam serdecznie.

    posiadam ALH 110 000 przebiegu pewne bo mam ją od nowości.

    Naszło mnie na podnoszenie mocy w moje Octavii chciał bym mieć około 150 km wiec postanowiłem zacząć od wtryskiwaczy 216 a potem chip z tym, że z chipem chce trochę zaczekać do puki nie wybadam tematu sprzęgieł co by ewentualnie wsadzić jak wysra mi się seryjne (choć jest w dobrym stanie) ale z tego co wyczytałem wymiana jest nieunikniona przy takie mocy jak planuje.
    i stąd pytanie:
    czy mogę włożyć 216 i nie zmieniać seryjnego softu i w takiej konfiguracji trochę pojeździć? czy nie będzie dymić i czy nie narobię sobie jakiś problemów. czy powinienem wymienić wtryskiwacze i od razu chip zrobić?..czekam na odpowiedz i opinie może ktoś z nas jeździ na samych wtryskach 216 bez chipa?

    pozdrawiam
    "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

    176Km 343Nm
    hamulce 312mm przód i 256mm tył

    Komentarz

    • radekgw
      L&K
      • 2010
      • 1182

      #3
      jak zalozysz wtryskiwacze 216 w alh to bedziesz miec okolo 120 - 130 KM ja mialem 127. Radze od razu po tym zrobic korekte softu, bo bez niej jeszcze szybciej dotyrasz dwumas, gdyz bez softu wtryski daja duzo momentu z dolu, a tuner moze CI to wszystko ladnie rozlozyc, w miare bezpiecznie dla sprzegla, chodz i tak powolutku bedziesz mogl zbierac na nowe, pytanie czy 10 czy 100 tys, bo moze jezdzic tak do konca, wszystko zalezy od Ciebie . I jak juz uzbierasz i bedziesz chcial wymieniac to polecam jednomasa, koszt z robota okolo 700 - 800 zl
      Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

      Komentarz

      • grzegorzp
        Drive
        • 2008
        • 90

        #4
        po samej wymianie wtrysków nic złego się nie stanie, jedyny "problem" to może ciężko zapalać na mrozie jeżeli nie skorygujesz konta wtrysku.
        spokojnie możesz wymienić i jeździć czekając na kasę na chipa.
        to najbardziej opłacalny mod, wtryski i masz 120-125KM i okolice 280-300Nm a potem program i masz 140KM i ładne 320Nm
        moment po samych wtryskach wcale nie rozwali dwumasu bo najczęściej wychodzi w granicach 300Nm a po wtryskach i programie będziesz miał 320Nm i tyle właśnie sprzęgło powinno spokojnie znieść, a ile wytrzyma dwumas to wynika głównie z tego czy męczysz go obrotami poniżej 2000, czy nie. więc jak nie będziesz co chwila cisnął od 1500obr/min na piątym biegu to nic się nie stanie

        Komentarz

        • Krzylu
          Rider
          • 2008
          • 256

          #5
          po 216 i chipsie wychodzi pod 150km na seryjnej turbinie

          Komentarz

          • soszek81
            L&K
            • 2010
            • 1245

            #6
            ja mam ~150/340 - wtryski 216tki i program. Ale to było mierzone nim wywaliłem kata
            Przy tym momencie sprzęgło potrafi śliznąć, ale tylko jak je wcześniej męczyłem. Jeśli to jednorazowy strzał to daje radę. Jednomas czeka w garażu jak coś.
            Po założeniu 216 za autem batory - koksu dawało jak w kamazie, lepiej jak najszybciej jechać na program. Tuner poprowadzi ci krzywą momentu tak jak będziesz chciał (bezpiecznie dla sprzęgła, bez przesady, albo pełen hardkor już od 1800rpm - co zechcesz).
            Polecam

            PS - po tych modyfikacjach brakuje 6 biegu
            Była O1 kombi ALH++ 150/340
            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

            Komentarz

            • dzony
              Ambiente
              • 2005
              • 111

              #7
              soszek81 dzięki za opinię właśnie o taka mi chodziło kogoś kto to już zrobił.. a Ty jaki program sobie zażyczyłeś? i jeszcze jedno pytanie: jakie sprzęgło zakupiłeś na wymianę?
              "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

              176Km 343Nm
              hamulce 312mm przód i 256mm tył

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Jak nie planujesz hardkorow wystarczy sprzeglo z 1Z/G60. Powinno wystarczyc do 350Nm. Jesli planujesz cos powyzej tej granicy to bierz sprzeglo z VR6. Roznia sie w zasadzie tarcza sprzeglowa, bo docisk jest ten sam.
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • looker
                  RS
                  • 2008
                  • 1886
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #9
                  Sprzęgło z G60 powinno dać radę do ok. 400Nm. U mnie jest 362Nm i nie ma najmniejszego problemu (mam na myśli Sachsa). Do 350Nm bardzo często dają radę seryjne z dwumasem jeśli przebieg momentu dobrze poprowadzony ale to już indywidualne przypadki a nie zasada.
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz

                  • soszek81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1245

                    #10
                    Ja mam jednomas na półce, sprzęgła jeszcze nie kupowałem. Jeżdżę tak już z pół roku - nie ma musu

                    2 masa klęka, ale to tylko na obrotach poniżej 2k oraz z racji przebiegu (238k km, a na prawdę to nikt nie wie).
                    Aligator robił program bez patrzenia się na sprzęgło, bo tak prosiłem, że jak klęknie to pakuję jednomas + G60 (pompy na 11 nie zamieniam, więc więcej jak 170/380 nigdy w tym aucie nie będzie). Cały czas jestem zaskoczony że to sprzęgło jeszcze trzyma. Z drugiej strony nie zabieram się za wyprzedzanie z 1200rpm.
                    U mnie ograniczeniem jest seryjna suszarka, a że w dobrym stanie się trzyma, to doładowanie jest takie aby zbyt szybko nie odleciała (chyba 1,25 bara).
                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                    Komentarz

                    • grzegorzp
                      Drive
                      • 2008
                      • 90

                      #11
                      jednak troszkę zależy nie ile tego jest 1.25 bara ale gdzie,
                      bo jeżeli w zakresie 2500-3500 to zupełnie inna bajka niż 2500-4500

                      Komentarz

                      • soszek81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1245

                        #12
                        musiałbym zrobić logi a mi się nie chce w te temperatury lapka ciągać
                        Turbo wstaje tak delikatnie przed 2k rpm i ciągnie jak głupie do 4,4k po czym spadek.
                        ZTCW to te 1,25 ma utrzymywać właśnie do samego końca, ale trzeba by się Aligatora pytać jak składał program. Mi tam odpowiada wynik jaki wyszedł
                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                        Komentarz

                        • Tony065
                          RS
                          • 2009
                          • 2487
                          • Octavia I (1U2)
                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez dzony
                          soszek81 dzięki za opinię właśnie o taka mi chodziło kogoś kto to już zrobił.. a Ty jaki program sobie zażyczyłeś? i jeszcze jedno pytanie: jakie sprzęgło zakupiłeś na wymianę?
                          witam kolegów z subklubu "216" . dzony, sprzęgło to tylko SACHS. LUK, nie wiedzieć czemu nie pasował i teraz leży bezczynnie . z tym dymieniem to widać tylko w nocy, ale przy obecnych mrozach, fakt, odpalam na 3-4 razy. nic tylko robić wirus i ognia! powodzenia w modach! P.S. jak rozkminiałem temat 1-masy, to wyszło, że 2-masa wytrzymuje bezpiecznie do ok. 320Nm, G60 370, VR6 470.
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz

                          • bradley
                            L&K
                            • 2008
                            • 1465

                            #14
                            Zamieszczone przez Tony065
                            sprzęgło to tylko SACHS. LUK, nie wiedzieć czemu nie pasował i teraz leży bezczynnie
                            Hehe. To ciekawe bo np. do Vento nie pasuje sprzeglo Sachs za to LUK tak bo jest uniwersalny za rowno do gofra 3 jak i vento
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz

                            • Tony065
                              RS
                              • 2009
                              • 2487
                              • Octavia I (1U2)
                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              cześć bradley. już dyskutowaliśmy na temat sprzęgieł. być może jest jakaś istotna różnica w silnikach /końcówka wału/, pojęcia nie mam. LUK, pomimo właściwego nr zamiennika, nie pasował. ponadto zauważ, że w zasadzie wszyscy montowali SACHS-a. różnica w cenie to raptem parę zł. gdzieś tam czytałem też, że LUK jest lekko grubszy po środku, znaczy ma inną konstrukcję i być może tu jest problem... jak chcesz, to Ci je sprzedam :wink:
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz

                              • chimek11
                                Rider
                                • 2007
                                • 482

                                #16
                                koledzy,

                                a czy to normalne że przy jedno masie przy wchodzeniu na obroty ok 1900 w góre coś buczy, dopiero po chwili buczenie mija.

                                Komentarz

                                • looker
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1886
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  #17
                                  Nie zauważyłem takiego objawu.
                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                  Komentarz

                                  • bradley
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1465

                                    #18
                                    Tony065, docisk Sachsa nie ma wyciecia na brzegu docisku, ktory LUK ma. Dlatego nie wlazi. Sprzegla nie potrzebuje, mam juz od jakiegos czasu nowe :P Stare wytrzymalo ok. 270kkm, ciagniecie przyczep itd.

                                    Zamieszczone przez chimek11
                                    a czy to normalne że przy jedno masie przy wchodzeniu na obroty ok 1900 w góre coś buczy, dopiero po chwili buczenie mija.
                                    Nic takiego nie slysze. Ci co zakladali sprzeglo od VR6 slysza brzeczenie sprezyn tarczy na biegu jalowym.
                                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                    Komentarz

                                    • parasite
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1368

                                      #19
                                      Wybaczcie, że odkopie temat, ale nie chcę zakładać nowego.
                                      Jestem umówiony na sprawdzenie auta i program do Ecu Project i zastanawiam czy przy okazji nie wymienić wtryskiwaczy na 216 w moim AGRze.
                                      W Ecu dowiedziałem się, że koszt wtryskiwaczy to 1000zł, a auto troszkę leciwe więc takiej kasy nie chcę wydawać.
                                      Za ile można kupić wtryski 216 lub te z ASV bodajże?
                                      Na Allegro widzę, że można je dostać za niecałe 500zł, ale u tego samego sprzedawcy są w różnych cenach.
                                      Tutaj za 490zł:

                                      a tutaj z kolei za 950zł


                                      Jaka jest różnica i czy ktoś od tego użytkownika brał wtryski? Z tego co google wypluło to udziela się na forum golfa.
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Bo cena ~1000 to jak zostawiasz sobie stare wtryski, a tu masz za polowe masz przerobiebie Twoich na 216-tki.

                                        Pytaj goscia Cowboy o wtryski, ktos generalnie i tak musi to poskladac Wykrecic swoje i wyslac zawsze mozesz, ale to kilka dni przestoju auta, jak nie chcesz zeby stalo to zamawiasz nowe, a swoje stare mozesz sprzedac, ale nie zawsze dostaniesz za nie 500, blizej 200-300zl
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • parasite
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1368

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Bo cena ~1000 to jak zostawiasz sobie stare wtryski, a tu masz za polowe masz przerobiebie Twoich na 216-tki.

                                          Pytaj goscia Cowboy o wtryski, ktos generalnie i tak musi to poskladac Wykrecic swoje i wyslac zawsze mozesz, ale to kilka dni przestoju auta, jak nie chcesz zeby stalo to zamawiasz nowe, a swoje stare mozesz sprzedac, ale nie zawsze dostaniesz za nie 500, blizej 200-300zl
                                          Ale z tego co rozumiem to końcówki wymienia, więc końcówki będą nowe? Jeśli mam stare wtryski w porządku, to chyba nie warto płacić 1000zł za całość, tym bardziej do leciwego już auta.
                                          Zobaczę co wyjdzie na hamowni i wtedy podejmę decyzję. Niestety na przestój auta nie mogę sobie pozwolić
                                          AGR 112KM, 232Nm
                                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Ze starych to zostaje jedynie korpus, cala "pracujaca czesc" jest wymieniana.

                                            Pojedziesz i ustalicie co zrobic
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • parasite
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1368

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Ze starych to zostaje jedynie korpus, cala "pracujaca czesc" jest wymieniana.

                                              Pojedziesz i ustalicie co zrobic
                                              Dzięki

                                              Mam jeszcze jedno pytanie. Z tego co wyczytałem to samo włożenie wtrysków 216 daje przyrost mocy. Logicznie rzecz biorąc to po programie np. na 115km to jak za kilka tygodni zmienię wtryski to powinienem bez żadnych modyfikacji dostać kolejne 10KM mocy?

                                              I jeśli ktoś byłby tak łaskawy powiedzieć mi skąd ta większa moc się bierze jeśli nic nie modyfikujemy w mapie i jak wygląda spalanie po wymianie wtrysków przy założeniu, że nie butujemy go, a jeździmy tak jak zwykle?
                                              Ściślej rzecz biorąc domyślam się, że moc się bierze z wiekszej średnicy wtrysku, ale dawką paliwa chyba steruje komputer na podstawie mapy dlatego to mnie zastanawia.
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz

                                              • looker
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 1886
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                #24
                                                parasite, tak w skrócie to:
                                                - wtryski 0.216 są wydajniejsze, lepiej rozpylają dawkę paliwa i powodują jej efektywniejsze spalanie - stad przyrost mocy lekki;
                                                - czy dodatkowo wyjdzie z tego 10KM to nie wiadomo bo to też zależy od stanu ogólnego auta, turbiny, pompy, wydajności IC. Na Więcej niż 120-125KM po programie bym się nie napalał. I lepiej żeby najpierw założyć wtryski a potem pojechać na program bo po zmianie samych wtrysków i tak potrzebna będzie korekta a to dodatkowy wydatek, czas, dojazd etc...
                                                W sumie, jeśli nie chcesz więcej modzić i zostać przy turbinie z AGR-a to nie wiem czy jest sens ładować wtryski 0.216... Przy włożeniu np. tych od ASV masz po sofcie to samo co na 216 ale z kolei używane ASV-ki kosztują 300-400zł całe. Dokładasz 90zł i masz przeróbkę swoich za to na 216... :-) No i większe wtryski dają zapas na przyszłość... :diabelski_usmiech
                                                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez looker
                                                  parasite, tak w skrócie to:
                                                  - wtryski 0.216 są wydajniejsze, lepiej rozpylają dawkę paliwa i powodują jej efektywniejsze spalanie - stad przyrost mocy lekki;
                                                  - czy dodatkowo wyjdzie z tego 10KM to nie wiadomo bo to też zależy od stanu ogólnego auta, turbiny, pompy, wydajności IC. Na Więcej niż 120-125KM po programie bym się nie napalał. I lepiej żeby najpierw założyć wtryski a potem pojechać na program bo po zmianie samych wtrysków i tak potrzebna będzie korekta a to dodatkowy wydatek, czas, dojazd etc...
                                                  W sumie, jeśli nie chcesz więcej modzić i zostać przy turbinie z AGR-a to nie wiem czy jest sens ładować wtryski 0.216... Przy włożeniu np. tych od ASV masz po sofcie to samo co na 216 ale z kolei używane ASV-ki kosztują 300-400zł całe. Dokładasz 90zł i masz przeróbkę swoich za to na 216... :-) No i większe wtryski dają zapas na przyszłość... :diabelski_usmiech
                                                  Ok, dzięki. Już wszystko wiem. Jutro się zobaczy co i jak

                                                  [EDIT]
                                                  Tuner twierdzi, ze te tanie to na chińskich częściach są robione. Na razie odpuściłem wtryski bo korekcja na moich jest jeszcze ok.
                                                  Chip zrobiony.
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...