Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ogrzewanie postojowe DEFA + modyfikacja obiegu wody

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ogrzewanie postojowe DEFA + modyfikacja obiegu wody

    kazik4x4, z tego co słyszałem to ponoć Amerykanie już się od nas wynieśli bo ponoć nic nie znaleźli :lol:

    имплантация зубов киев

  • #2
    Ogrzewanie postojowe DEFA + modyfikacja obiegu wody

    Ostatnio wpadłem na pomysł aby odciążyć silnik przy rozruch za pomocą jego wstępnego podgrzania z sieci 230V. Co prawda największe mrozy już za nami, ale jak wiemy diesel nawet jak jest ciepło rozgrzewa się dość długo.
    Jest gotowy patent z DEFA - czyli grzałka z kablami. Jednak do naszego silnika 1.9TDI nie bardzo widzę w wyszukiwarce instalacji warmup grzałki typowo do broka silnika. Jest za to grzałka na wąż gumowy instalacji wodnej którą montuje się niedaleko chodnicy oleju. Oczywiście taki montaż wydaje mi się dużo łatwiejszy i bezpieczniejszy niż bezpośrednio w blok silnika.

    Ciekawi mnie czy taka grzałka spisze się podobnie jak grzałka w broku, ma ktoś takie coś?

    W związku z powyższą niepewnością naszło mnie aby zrobić dodatkowy wymuszony obieg za pomocą elektrycznej pompy wody tylko w czasie podgrzewania postojowego. Jest tylko jedno "ale" - boję się, że taka dodatkowa pompa wody po wyłączeniu zasilania zakłóci naturalny obieg wody. Choć np. w pewnych modelach opla stosuje się przy chłodnicy taką elektryczną pompę do wymuszenia obiegu chłodzącego po wyłączeniu zapłonu.

    Myślałem jeszcze nad pompą jak w webasto, ale nie mam pojęcia czy tam ta pompa jest w jakimś dodatkowym obiegu instalacji, jak to w ogóle działa itp.

    Jak się zapatrujecie koledzy na taki patent z wymuszonym obiegiem i czy bez niego sama grzałka sobie dobrze poradzi?
    a jednak GOLF...

    www.magaczewski.pl

    Komentarz


    • #3
      kolego temat prosty jak barszcz - możesz spokojnie dać pompkę wody z webasto albo eberspachera pod 12 v. Tylko tą pompkę dajesz nie na główny obieg wody silnika (te grube rury), ale na obieg nagrzewniczki (pompka musi tłoczyc wodę z silnika do nagrzewniczki). Pompka jest tak skonstruowana, że gdy nie działa, przepływa przez nią woda z małym oporem. Czyli ogrzewaniem grzejesz wodę w silniku i w nagrzewniczce. Jak włączysz dmuchawe w środku auta, dodatkowo nagrzejesz jeszcze środek.

      generalnie DEFA spełnia taka samą funkcje jak webasto, czyli docelowo ma nagrzać wodę w silniku, ale popatrz na ceny... Zestaw eberspachera hydronic używany w dobrym stanie, z pilotem itd... kupisz za 1300 zł, a DEFA chyba ze dwa razy tyle albo więcej.
      Pozdrawiam tom_tom

      Komentarz


      • #4
        Dzięki za odpowiedź

        Co do ceny to nie jest tak. Sama grzałka powinna kosztować koło 200zł i kabel zasilający wewnątrz/zewnątrz za 80-180zł. To właściwie wystarcza. Cały zestaw faktycznie dużo kosztuje, bo w zestawie jest jeszcze "farelka" do środka, ładowarka akumulatora, jakiś pilot i programator oraz więcej okablowania. Programator czasowy to sobie byle jaki do gniazda w garażu zapodam. I tyle. Nie potrzebuje mieć farelki w środku bo i tak muszę się odpowiednio ubrać a zanim zdążę zmarznąć samochód powinien się szybciej zagrzać

        W sumie to jak patrze na ceny pompy wody webasto to jest dość droga od 200 do ponad 300zł. Ale jak się wpisze choćby w allegro - pompa bez słowa "webasto" to pojawiają się połowę tańsze pompki o podobnej konstrukcji, chyba na jedno wychodzi?
        Jedynie trzeba by wykombinować jakiś zasilacz żeby pompę zasilić z 230V.
        No i rozumiem, że jak mamy wbudowane webasto to pompa w normalnym cyklu nie pracuje? Żeby nie okazało się, że w momencie włączenia ogrzewania (webasto nie pracuje) pompa i tak się załącza :/ ?
        A zakładając, że jak pisze tom.tom pompa nie wprowadza zakłóceń - gdzie powinna być zabudowana oryginalnie?
        a jednak GOLF...

        www.magaczewski.pl

        Komentarz


        • #5
          tu na tej stronie masz ogrzewanie calix.polecam
          Calix AB

          mozesz tam wyszukac po modelu co potrzebujesz aby bylo ok.niektore samochody potrzebuja pompy a niektore nie.tato ma to w octavia 1 tdi i nie ma pompy i dziala super.wentylator nie jest do tego aby bylo tylko cieplo.przedewszystkim jak ktos parkuje na dworze to wtedy wentylator sluzy do ogrzania srodka i zarazem nie trzeba skrobac szyb.masz wiecej pytan to pisz
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          Komentarz


          • #6
            magart ...po sezonie użytkowania takiego ogrzewania fakt ze w BFQ ale uważam że modyfikacja z dodatkową pompką niema sensu .
            - grzałka defy - nie ogrzeje płynu do wystarczającej temperatury żeby to ciepło wykorzystac do ogrzania wnetrza
            - do ogrzania wnetrza masz elektryczne kompaktowe farelki - nie musi byc defa - w markecie jula masz takie po 99 zeta i sa ok - moja ma 1400 wat i radzi sobie z nagrzaniam kombi

            pozdr

            Komentarz


            • #7
              calix to bliźniacze rozwiązanie, ale mniej popularne w sklepach w naszym kraju, więc trudniej kupić.
              Szkoda że te rozwiązania nie mają opcji pompki

              BFQ to zdaje mi się jest benzyna. Uwierz mi jest kolosalna różnica w nagrzewaniu. Benzyna tuż po wyjechaniu z garażu i zamknięciu bramy jest ciepła. Diesel musi przejechać lekko 5-15km. Jak ktoś ma do pracy taki dystans to widzę sens użycia grzałki postojowej nawet jakby skrócić czas nagrzewania silnika o połowę.
              a jednak GOLF...

              www.magaczewski.pl

              Komentarz


              • #8
                ... jeżeli ktoś ma garaż .. to ma łatwiej ;-) ja zamontowałem grzałkę defy korzystając z dobrej ceny w intercarsie . tak naprawde to zadaniem tych grzałek do silnika jest wstepne podgrzanie płynu , przy mocach 400/600 W to mało mocy na pełna rozgrzanie . Ale fakt jest taki ze przyspiesza pozniejsze rozgrzewanie , i w mom przypadku przełacznie na lpg , ;-)

                Komentarz


                • #9
                  No właśnie, zdaje mi się, że właśnie w intercarsie będę musiał zrobić zakup. Jaką grzałkę montowałeś i jak to wyglądało cenowo?
                  a jednak GOLF...

                  www.magaczewski.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    grzalka jest taka ... Just a moment... tylko ze cena była nizsza ( 200 ??) , kabel standard ( 1 metrowy był na styk / mozna pomyslec o dluzszym ) a pozniej ... taki grzejnik Just a moment... tylko ze był za 99 zeta ... kawałek kabla ...puszka i troche roboty ...

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja mam U siebie w Octavii 1.9 TDI od kilku lat grzałkę silnika DEFA wraz z nagrzewnicą kabiny.
                      Jestem zadowolony z tego zestawu tym bardziej ze skodzinka stoi pod chmurka.
                      Nie załuje wydanych złotówek bo różnica jest niesamowita jak w zimne poranki wsiadasz do ciepłego auta i odpalasz tak jakby było +20.
                      Wiec jeśli macie możliwość to polecam.
                      Obecnie auto ;
                      Touareg 7P
                      http://forum.golf6.pl/vw-inne-profil...ter-t2063.html
                      Golf VI Rline
                      http://forum.golf6.pl/vw-mk6-profil/...ter-t1060.html
                      No i nadal Octavia
                      Baster

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X