Po kabelku można pobrać i wgrać soft i na 100 % (chyab że ECU by umarło) w Twoim aucie ( jeśli ktoś wcześniej się do niego nie dobierał jakąś podróbką i nie zostawił śladów) można również wymazać/ominąć pozostawienie śladu po ingerencji. (Licznik programowań !)
Serwis się nie połapie. Jak masz pytania powiem Ci na PRIV jak to się robi żeby (np. w razie jakiejś awarii) po przywróceniu oryginalnego softu serwis się nie zoriętował że było programowane.
Kolego to co piszesz jest bardzo Ciekawe, czyli mogę sobie dłubać Skodinkę 2.0TDi i bez stresu co 10tyś jak jadę do ASO wgrać serię i nikt nic nie zauważy bo tak jak wspomniałeś można ominąć licznik programowań, tak :?:
Pozdrawiam
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
Jak masz pytania powiem Ci na PRIV jak to się robi żeby (np. w razie jakiejś awarii) po przywróceniu oryginalnego softu serwis się nie zoriętował że było programowane.
Myślę, że skorzystaliby wszyscu forumowicze, gdybyś podzielił się swoją wiedzą (no chyba, że nie chcesz, z różnych przyczyn). Jest tu pewnie kilka osób, które przed dłubnięciem auta zastanawiają się co z gwarancją (potencjalni klienci).
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Sam się zastanawiałem co z gwarancją. Po przejażdżce dłubniętą OII już nie mam żadnych wątpliwości. Ale jeśli można dwie pieczenie przy jednym ogniu to czemu by nie?
Stąd fajnie byłoby mieć ciut lepszą wiedzę.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Tymon, Spytaj Wojtka, powinien wiedziec. Do niedawna, trzeba bylo wyjmowac kompa w tym celu wyzerowania licznika, moze cos sie zmienilo - przeciez to jest tylko elektronika.
Nie wiem czy to dobry pomysł tak na forum publicznym .. pewnie w dziób dostane i tyle z tego będę miał
Nie jest aż tak kolorowo - z tego co wiem można omijać tylko w EDC16.
Trzeba mieć CMD, ori oczywiście - jest to opcja dodatkowo płatna.
(moim zdaniem jak wali sie za sprzet ładnych parę tyś Euro - mogli by dawać to gratis - ja jednak nie dostałem)
Najlepiej wkleję Wam helpa z CMD to są w końcu ogólnodostępne materiły więc chyba prawa jakiegoś nie łamię :
Description of Counters protocol
EDC16 Vag group ECUs have two counters: the first counts OBD programming attempts, the second counts the OBD successfully programming attempts.
How to purchase the plug-in
Price of plug-in is 300,00euro. There are no differencies from “Master” users and “Slave” users. Unlike other plug-ins, enabling the plug-in on the “master” tool it will be not automatically enabled to the “slave” tools. “Slave” users will not have to send the file to the “master”. The purchase of the plug-in can be done accessing our web File Archive, payment will be by CREDIT CARD.
“Slave” users will have to contact the “master” or send an e-mail to [email protected] .
Available cars
At present Counters of Vag group can be modified on diesel cars equipped with EDC16 electronic.
Coming updates are included in the purchase price (of course only with a valid subscription).
To be available very soon:
EDC16 U3.x, ( can/k )
EDC16 C4 ( can/k )
EDC16 CP34 ( can/k )
How to use it?
Before modifyng the car you need to read Counters current values.
To modify the Counters you need to write inside the ECU a special patching code. It must be done one time only.
To modify the firmware, proceed as follows:
-Connect your CMDFlash tool and select OBD TOOLS/VAG/Counters EDC16 XX
-Click “IDENTIFY”, read current values, click “CANCEL”.
-Click “READ” and save the current original ECU firmware in your archive.
This file SHOULD NOT be modified, it is a temporary file only necessary to reset the ECU in case of failure during writing operation.
-Click “WRITE” and select the file previously read.
-Turn off the dashboard.
After this operation you can read and modify the car as usual.
Once the modification is finished, you can select the Counter protocol and click “IDENTIFY”. Counters will be read again. Type in the previously read original values or the one you most desire and press “OK”.
Jeśli ma ktoś ochotę to proszę sobie przetłumaczyć.
TDI AGR 90KM seria / 115 KM po wirusie DIESEL-TUNING.PL & TDI-RACING.PL
Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię,
Brodnica kujawsko-pomorskie
Nie jest aż tak kolorowo - z tego co wiem można omijać tylko w EDC16.
W EDC15 nie ma takiej konieczności, wiec mysle, ze to i tak wystarczy.
Z tego co mozna przeczytac w tym manualu wynika, ze problem powienien byc z czapki.
Obilo mi sie zreszta o uszy juz jakis czas temu, ze problem z licznikiem programowac zostal rozwiazany, ale poniewaz nie dotyczy mnie to bezposrednio, to juz nie pamietam gdzie, co i jak.
Jantar, Rozumiem, ze jeszcze nie testowales tego w praktyce?
Procedura jako taka jest wykonywalna i działa ( daje sie przeprowadzić ) wypróbowałem jak dotąd na 2 Golfach 5. Nie miały jednak jak na razie żadnych problemów - więc nie wiem czy serwis coś zauważył. Może ktoś z Forum ma znajomych w serisie VW che sprawdzić czy VAS się połapie że było porgramowane ? Jakby cos to dajcie znać.
TDI AGR 90KM seria / 115 KM po wirusie DIESEL-TUNING.PL & TDI-RACING.PL
Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię,
Brodnica kujawsko-pomorskie
stysiek, Widze, ze nie rozumiesz jak dziala maszynka VAS i jej funkcja wykrys chip tuning. ASO nie interesuje ile masz Nm, mozesz miec mniej niz seria, a ilosc programowan jest rozna od zadanej wartosc fabrycznej i konczymy z gwarancja.
stysiek, Widze, ze nie rozumiesz jak dziala maszynka VAS i jej funkcja wykrys chip tuning. ASO nie interesuje ile masz Nm, mozesz miec mniej niz seria, a ilosc programowan jest rozna od zadanej wartosc fabrycznej i konczymy z gwarancja.
Komentarz