Programowanie EDC-16 przez OBD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    #51
    Zamieszczone przez Jantar
    Po kabelku można pobrać i wgrać soft i na 100 % (chyab że ECU by umarło) w Twoim aucie ( jeśli ktoś wcześniej się do niego nie dobierał jakąś podróbką i nie zostawił śladów) można również wymazać/ominąć pozostawienie śladu po ingerencji. (Licznik programowań !)
    Serwis się nie połapie. Jak masz pytania powiem Ci na PRIV jak to się robi żeby (np. w razie jakiejś awarii) po przywróceniu oryginalnego softu serwis się nie zoriętował że było programowane.
    Kolego to co piszesz jest bardzo Ciekawe, czyli mogę sobie dłubać Skodinkę 2.0TDi i bez stresu co 10tyś jak jadę do ASO wgrać serię i nikt nic nie zauważy bo tak jak wspomniałeś można ominąć licznik programowań, tak :?:

    Pozdrawiam
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.

    Komentarz

    • tomil
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1179

      #52
      Zamieszczone przez Jantar
      Jak masz pytania powiem Ci na PRIV jak to się robi żeby (np. w razie jakiejś awarii) po przywróceniu oryginalnego softu serwis się nie zoriętował że było programowane.
      Myślę, że skorzystaliby wszyscu forumowicze, gdybyś podzielił się swoją wiedzą (no chyba, że nie chcesz, z różnych przyczyn). Jest tu pewnie kilka osób, które przed dłubnięciem auta zastanawiają się co z gwarancją (potencjalni klienci).
      It doesn't matter what we're losing
      It only matters what we're going to find!

      Komentarz

      • Tymon
        RS
        • 2004
        • 2970

        #53
        tomil, jest ich na pewno sporo
        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
        BMW serii 3... Radość z jazdy.

        Komentarz

        • tomil
          L&K
          S_OCP Member
          • 2008
          • 1179

          #54
          Zamieszczone przez Tymon
          tomil, jest ich na pewno sporo
          Sam się zastanawiałem co z gwarancją. Po przejażdżce dłubniętą OII już nie mam żadnych wątpliwości. Ale jeśli można dwie pieczenie przy jednym ogniu to czemu by nie?
          Stąd fajnie byłoby mieć ciut lepszą wiedzę.
          It doesn't matter what we're losing
          It only matters what we're going to find!

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #55
            Tymon, Spytaj Wojtka, powinien wiedziec. Do niedawna, trzeba bylo wyjmowac kompa w tym celu wyzerowania licznika, moze cos sie zmienilo - przeciez to jest tylko elektronika.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Jantar
              Classic
              • 2006
              • 36

              #56
              Nie wiem czy to dobry pomysł tak na forum publicznym .. pewnie w dziób dostane i tyle z tego będę miał

              Nie jest aż tak kolorowo - z tego co wiem można omijać tylko w EDC16.
              Trzeba mieć CMD, ori oczywiście - jest to opcja dodatkowo płatna.
              (moim zdaniem jak wali sie za sprzet ładnych parę tyś Euro - mogli by dawać to gratis - ja jednak nie dostałem)
              Najlepiej wkleję Wam helpa z CMD to są w końcu ogólnodostępne materiły więc chyba prawa jakiegoś nie łamię :

              Description of Counters protocol
              EDC16 Vag group ECUs have two counters: the first counts OBD programming attempts, the second counts the OBD successfully programming attempts.

              How to purchase the plug-in
              Price of plug-in is 300,00euro. There are no differencies from “Master” users and “Slave” users. Unlike other plug-ins, enabling the plug-in on the “master” tool it will be not automatically enabled to the “slave” tools. “Slave” users will not have to send the file to the “master”. The purchase of the plug-in can be done accessing our web File Archive, payment will be by CREDIT CARD.
              “Slave” users will have to contact the “master” or send an e-mail to [email protected] .

              Available cars
              At present Counters of Vag group can be modified on diesel cars equipped with EDC16 electronic.
              Coming updates are included in the purchase price (of course only with a valid subscription).
              To be available very soon:
              EDC16 U3.x, ( can/k )
              EDC16 C4 ( can/k )
              EDC16 CP34 ( can/k )

              How to use it?
              Before modifyng the car you need to read Counters current values.

              To modify the Counters you need to write inside the ECU a special patching code. It must be done one time only.

              To modify the firmware, proceed as follows:
              -Connect your CMDFlash tool and select OBD TOOLS/VAG/Counters EDC16 XX
              -Click “IDENTIFY”, read current values, click “CANCEL”.
              -Click “READ” and save the current original ECU firmware in your archive.
              This file SHOULD NOT be modified, it is a temporary file only necessary to reset the ECU in case of failure during writing operation.
              -Click “WRITE” and select the file previously read.
              -Turn off the dashboard.

              After this operation you can read and modify the car as usual.

              Once the modification is finished, you can select the Counter protocol and click “IDENTIFY”. Counters will be read again. Type in the previously read original values or the one you most desire and press “OK”.


              Jeśli ma ktoś ochotę to proszę sobie przetłumaczyć.
              TDI AGR 90KM seria / 115 KM po wirusie
              DIESEL-TUNING.PL & TDI-RACING.PL
              Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię,
              Brodnica kujawsko-pomorskie

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #57
                Nie jest aż tak kolorowo - z tego co wiem można omijać tylko w EDC16.
                W EDC15 nie ma takiej konieczności, wiec mysle, ze to i tak wystarczy.
                Z tego co mozna przeczytac w tym manualu wynika, ze problem powienien byc z czapki.

                Obilo mi sie zreszta o uszy juz jakis czas temu, ze problem z licznikiem programowac zostal rozwiazany, ale poniewaz nie dotyczy mnie to bezposrednio, to juz nie pamietam gdzie, co i jak.

                Jantar, Rozumiem, ze jeszcze nie testowales tego w praktyce?
                TDI 205PS

                Komentarz

                • Jantar
                  Classic
                  • 2006
                  • 36

                  #58
                  Procedura jako taka jest wykonywalna i działa ( daje sie przeprowadzić ) wypróbowałem jak dotąd na 2 Golfach 5. Nie miały jednak jak na razie żadnych problemów - więc nie wiem czy serwis coś zauważył. Może ktoś z Forum ma znajomych w serisie VW che sprawdzić czy VAS się połapie że było porgramowane ? Jakby cos to dajcie znać.
                  TDI AGR 90KM seria / 115 KM po wirusie
                  DIESEL-TUNING.PL & TDI-RACING.PL
                  Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię,
                  Brodnica kujawsko-pomorskie

                  Komentarz

                  • stysiek
                    Rider
                    • 2007
                    • 537

                    #59
                    Zamieszczone przez Jantar
                    Może ktoś z Forum ma znajomych w serisie VW che sprawdzić czy VAS się połapie że było porgramowane ?
                    wg mnie wystarczy sprawdzić moment obrotowy jaki generuje silnik i wszystko widać, nie trzeba sprawdzać licznika programowań.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #60
                      stysiek, Widze, ze nie rozumiesz jak dziala maszynka VAS i jej funkcja wykrys chip tuning. ASO nie interesuje ile masz Nm, mozesz miec mniej niz seria, a ilosc programowan jest rozna od zadanej wartosc fabrycznej i konczymy z gwarancja.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • stysiek
                        Rider
                        • 2007
                        • 537

                        #61
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Widze, ze nie rozumiesz jak dziala maszynka VAS
                        pewnie że nie rozumie, ale chodzi o to że zbyt duża różnica pomiędzy wartościami fabrycznymi a rzeczywistymi już może wskazywać na chipa

                        Komentarz

                        • ctv
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 127

                          #62
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          stysiek, Widze, ze nie rozumiesz jak dziala maszynka VAS i jej funkcja wykrys chip tuning. ASO nie interesuje ile masz Nm, mozesz miec mniej niz seria, a ilosc programowan jest rozna od zadanej wartosc fabrycznej i konczymy z gwarancja.
                          mylisz sie ilosc nm jest istotna

                          http://fabryka-mocy.com.pl

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #63
                            stysiek, Zbyt duza, ale jak duza Przeciez te silnik w serii moc i moment bardzo czesto powyzej parametrow seryjnych.

                            Wykres np Nexusa i jego BMN. Moc taka jak bardzo czesto maja RS-y po chipie

                            [ Dodano: Czw 12 Cze, 08 21:18 ]
                            ctv, Ale najpierw sprawdzane jest VAS-em, potem sprawdzane moze byc na hamowni, raczej nigdy na odwrot.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • ctv
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 127

                              #64
                              własnie vasem sprawdzaja w czasie jazdy ile jest nm :!:

                              http://fabryka-mocy.com.pl

                              Komentarz

                              Pracuję...