Podnieaienie zawieszenia tylnego po instalacji LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Annka
    Classic
    • 2010
    • 7

    Podnieaienie zawieszenia tylnego po instalacji LPG

    Enriquez, samin, któryś z was mógłby podać poszczególne bity do zakodowania po założeniu ksenonów??
  • darekwawapl11
    Classic
    • 2009
    • 19

    #2
    Podnieaienie zawieszenia tylnego po instalacji LPG

    Witam chcialem podniesc zawieszenie tylne w Octavi Liftback z 2002 roku.
    często podrozuje z obciazonym bagaznikiem i kapletem na pokladzie no i tył troche siada do tego doszla butla LPG w koło no i zapas w bagarzniku
    szukam jakiegos rozwiazania pomozecie
    amory i sprzezyny byly wymieniane ok 1.5 roku temu na seryjne
    zastanawiam sie czy sprężyny od kombi by nie pomogły tz. czy nie są twardsze
    dziekuje z góry za pomoc wszystkim zainteresowanym

    Komentarz

    • dziadekk
      Rider
      • 2011
      • 355
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Proponuję zajrzeć na allegro po wzmocnione sprężyny.
      np. http://moto.allegro.pl/sprezyny-skod...230035228.html

      Komentarz

      • TomekRs
        RS
        • 2011
        • 1670

        #4
        jak postawisz jeszcze wyzej to bedzie wygladal jak koza

        Komentarz

        • krataja
          Drive
          • 2010
          • 42

          #5
          Ja sie podpinam pod temat - mam podobny problem.

          Generalnie mozna załozyć sprezyny liftback zwykle, liftback HD, kombi zwykle lub kombi HD (heavy duty = wzmacniane).

          Np. katalog firmy Lesjofors podaje takie dane jak w zalaczniku.
          Wynika z nich ze sprezyny HD sa wstepnie nizsze niz zwykle sprezyny ale po prostu mniej sie uginaja niz zwykle sprezyny (grubszy drut).
          Wlasnie po to by auto nie wygladalo "jak koza".

          Wiec ja jestem wlasciwie zdecydowany na sprezyny HD, tylko mam watpliwosci:
          - czy wybrac hd liftback czy hd kombi? (zakladal ktos hd kombi do liftbacka?)
          - czy tył auta nie bedzie za bardzo skakal na sprezynach HD kombi przy nieobciazonym tyle?
          Załączone pliki

          Komentarz

          • darekwawapl11
            Classic
            • 2009
            • 19

            #6
            z teo wynika ze od kombi spezyna jest troche mocniejsza
            zamontuje i dam znac czy pomogo
            OK dziekuje za pomoc

            [ Dodano: Wto 24 Kwi, 12 15:14 ]
            Sprężyny zamontowane tego oczekiwalem polecam springi od kombi do liftbacka
            Darek

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              darekwawapl11, ale zamontowałeś od kombi te HD czy zwykłe?
              Możesz wstawić jakieś zdjęcie jak teraz wygląda?
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • mamba19
                Classic
                • 2010
                • 9

                #8
                darekwamam pytanie, czy może ktoś założył sprężyny od kombi do sedana i jak wpłynęło to na jakość jazdy. Czy samochód jest twardszy, sztywniejszy?wapl11,
                mamba19

                Komentarz

                • BASTIAN001
                  L&K
                  • 2013
                  • 1177
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Również chętnie poznam efekt zmiany sprężyn w liftbacu na sprężyny od kombi.
                  Ktoś podzieli się swoimi spostrzeżeniami... Jak się prowadzi i zachowuje takie auto..?

                  Komentarz

                  • modoc
                    Drive
                    • 2009
                    • 94

                    #10
                    Ja w swojej skodzinie mam zmienione sprężyny z tyłu właśnie na lesjofors od kombi w wersji HD, bo nie chciałem aby po podniesieniu auta w górę bujało nim na boki. A dodatkowo wcześniej jak wymieniałem amortyzatory to wszędzie są bilstein B4, więc auto sztywno stoi (dla mnie wystarczy).
                    A jeszcze wcześniej ze względu na dbałość o miskę olejową to przód podniosłem na tulejkach o 20 mm.
                    Dzięki tym wszystkim zabiegom nie ma efektu motorówki przy ruszaniu i auto równomiernie stoi.

                    Komentarz

                    • zsolpyw
                      Elegance
                      • 2012
                      • 897

                      #11
                      modoc, jak na Lesjo combi HD tyl Ci siedzi. Ciekawe .......
                      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                      Jeżdżę w blasku
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                      Komentarz

                      • mamba19
                        Classic
                        • 2010
                        • 9

                        #12
                        gdzie kupić najlepiej sprężyny do octavii sedan na tył i jakie wzmacniane czy nie wzmacniane ??
                        mamba19

                        Komentarz

                        • modoc
                          Drive
                          • 2009
                          • 94

                          #13
                          Zamieszczone przez zsolpyw
                          modoc, jak na Lesjo combi HD tyl Ci siedzi. Ciekawe .......
                          Siedzi jak siedzi... Już kiedyś w oplu przerabiałem zmianę sprężyn (lesjofors) i trafiłem na egzemplarz który po 1000 km mocno siadł, więc były reklamowane i dostałem inną parę. I po tamtych doświadczeniach, wiem że auto jak przejedzie trochę km na nowych sprężynach to i nowe muszą się ułożyć - nawet lekko, minimalnie się ułożyć, dlatego mam od kombi.
                          Obecnie mają przejechane 13 kkm, więc niedużo, ale mimo wszystko tył nieco niżej stoi.
                          Poniżej fotka zrobiona dzisiaj to może nieco lepiej widać niż w zimowych warunkach. :wink:

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            koledzy w ASO mozna dostać sprężyny do aut z LPG , są to ori sprężyny bo duża ilość Oktavek wychodziła z gazem z fabryki , więc zaczęli produkować twardsze sprężyny na tył. także można popytać w ASO .
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • mamba19
                              Classic
                              • 2010
                              • 9

                              #15
                              co powiecie o tych sprężynach do oktavki z butlą lpg SPRĘŻYNA ZAWIESZENIA JAMEX NA TYŁ SKODA OCTAVIA I KOMBI HD,Sprężyna wzmocniona HD sprawdza się przy instalacji gazowej jak i do zwiększonego obciążenia, http://allegro.pl/sprezyny-skoda-oct...091181860.html
                              mamba19

                              Komentarz

                              • ROBAL_26
                                RS
                                • 2010
                                • 2320
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                mamba19, nie polecam zbytnio, kupiłem do siebie też niby wzmocnione i po tygodniu efekt był taki sam jak przed wymianą starej ori sprężyny ,tylko że miała pęknięte pół zwoju dolnego , teraz będę robił całe zawieszenie wraz z wymiana amorów i sprężyn na KYB i zobaczymy .
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz

                                • zsolpyw
                                  Elegance
                                  • 2012
                                  • 897

                                  #17
                                  modoc, w tym poscie jeden kol. zapodal nowatorskie rozwiazanie na podniesienie tylu



                                  Tez po wymianie na Lesjoforsy mialem nizej tylek. Ale dalem DH hatchback, ktore sa poprostu krotsze. Zastosowalem patent i jest wysoko, jezdzi sie OK.
                                  Wiozlem ze sklepu 450kg. kafelek w bagazniku i krawedz opony byla na wysokosci rantu blotnika (nie wszla w nadkole). Wiec ciezarowka niezla

                                  Tylko zeby to zrobic dobrze, potrzebujesz tokarza i wódke :P
                                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                  Jeżdżę w blasku
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                  Komentarz

                                  • modoc
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 94

                                    #18
                                    No wiem, że można dalej kombinować i coś zaradzić, ale ja już przyzwyczaiłem się do mojej wysokości i obecnie całe zawieszenie dobrze pracuje. I jak dla mnie to obecna wysokość jest optymalna, aby nie jeździć z efektem wozu drabiniastego, bo owszem mogłem wsadzić w zawias bilstein B6, ale to by było już za twardo...
                                    A przy obecnej wysokości mogę spokojnie jechać w 5 osób (i/lub wyładowanym bagażnikiem), nie martwiąc się o tył lub przód że gdzieś zawadzę o koleiny bądź inne wystające rzeczy.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...