Octavia I -Dobór zawieszenia sportowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marlonex
    Classic
    • 2012
    • 2

    Octavia I -Dobór zawieszenia sportowego

    We środę spot, a Gdańsk sie opi...la z lista :box co to ma być!!!! wrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Pozdrawiam,
    Marlonex
  • kadilak
    Classic
    • 2011
    • 21

    #2
    Octavia I -Dobór zawieszenia sportowego

    Więc tak.
    Wiem, że temat był wałkowany wiele razy, ale w każdym wątku nie było wystarczających informacji, albo nie dotyczyły do końca tego, o co mi chodzi

    Od razu zaznaczę, że Octavię traktuje bardziej użytkowo, niż hobbystycznie.
    Auto 08r. wersja tour, w rodzinie praktycznie od nowości, kupione od ojca.
    Po przejechanych kilku tyś. km doszedłem do wniosku, że seryjne amorki i sprężyny mimo, że w dobrym stanie są zbyt miękkie, auto pływa itp.
    Kupiłem uzywany zestaw od RS-a, efekt wizualny- bardzo pozytywny, ładnie usiadła, ok 2cm,
    zaś jeżeli chodzi o jazdę-lipa, auto jedynie minimalnie twardsze, nadal pływa, przy obciążeniu w postaci 3 chłopów na tylnej kanapie+trochę pierdół w bagażniku wyższe garby trą o połowę auta, zjeżdżanie tyłem z krawężnika to samo.
    Oczywiste jest to, że muszę to jak najszybciej zmienić, zbliża się wakacyjny wyjazd za granice i wszystko musi banglać.
    Mam kilka pytań:

    1.Czy jeżeli założe do sprężyn od RS-a amorki o zacięciu sportowym(np. kayaba ultra sr) zawieszenie pod ciężarem będzie się uginać tak samo jak teraz, tylko tłumienie będzie lepsze, dobrze rozmiem?
    2.Testował ktoś z forum zestaw
    - kayaba ultra sr+oryginalne sprężyny
    -kayaba ultra sr+nowki sztuki sprezyny od RS-a?
    -Kayaba ultra sr+eibach, or something else -30mm
    3.Co sądzicie o kitach MTS-a do Octyavii, warte to wogóle zachodu?
    4.Może macie przejeżdzone jakieś inne zestawy, które możecie polecic?
    Osobiście każda opcja mi pasuje, warunkiem jest zwiększona sztywność auta i normalnie, że na delikatniej glebie wygląda dużo lepiej, lecz bardzo ważne aby zestaw wytrzymał zwiększone obciążenie na tylnej kanapie, w bagażniku, a w zimę także trumne na narty na dachu
    Mam nadzieję, że mimo tego, że pisałem na szybko, da sie to jakoś czytać i z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam 8)
    EDIT:
    Wszystko będzie jeździło na feldze 16 cali, z rozsądku albo na 17-kach jak się trafią
    Jeśli możliwe proszę o szybkie odpowiedzi, chciałem autem pojechać na VW manie

    A jeszcze jedno jeżeli chodzi o kase to przyjme na klatę większe wydatki ale im taniej tym lepiej, tymbardziej, że pompuje kasę w drugie auto

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Jeśli auto ma być na codzień to tylko zawieszenie tuningowe typu- K&W lub FK + Amortyzator Gazowo- olejowy. ewentualnie gwint z w/w firm
      Jeśli chcesz sztywno i sprężyście to polecam Eibach + amortyzator gazowo-olejowy.
      Jeśli extremalnie sportowo to Eibach + Bilstein B6 lub B8- nie pamiętam.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • dato
        L&K
        • 2012
        • 1431

        #4
        Koni FSD + ori "sportowe" sprężyny (-20) zapodałem do S2 i sobie chwalę. Poprawiło się bardzo, komfort ucierpiał niezabardzo. Wracam za tydzień, mogę przewieźć. Nie wiem jak z tempem zakładania, na moje musiałem czekać 2 tyg.
        Długie dyskusje na alt forum były i do zacięcia sportowego nic lepszego / trwalszego od bilstein nie ma. W razie co służę namiarami, w wwa da się założyć i dostosować dokładnie pod siebie.

        Komentarz

        • ccLot
          Rider
          • 2009
          • 334

          #5
          Witam

          ja mam u siebie standardowe sprężyny i regulowane amory KYB AGX. Mogę z czystym sumieniem polecić taki zestaw. Ze sprężynami od RS może być tylko lepiej. :
          Jak chcesz to za 3 tygodnie żona wraca z nad morza to zapraszam na testy.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            Sprężyny RS i amory Bilsteina - B6 lub B8
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • kadilak
              Classic
              • 2011
              • 21

              #7
              Zamieszczone przez ccLot
              Witam

              ja mam u siebie standardowe sprężyny i regulowane amory KYB AGX. Mogę z czystym sumieniem polecić taki zestaw. Ze sprężynami od RS może być tylko lepiej. :
              Jak chcesz to za 3 tygodnie żona wraca z nad morza to zapraszam na testy.
              Szkoda, że tak późno ale z chęcią
              Myślałem o AGX-ach na tył a tych złotych(chwilowo zapomniałem nazwę) na przód
              AGX na przód kosztują 480zł/szt, a te drugie kayaby złote 275zł/szt także jest różnica, a na tył różnica znikoma

              Jakiej firmy polecicie mi zamienniki sprężyn od RS-a?

              Komentarz

              • RALF
                Elegance
                • 2008
                • 974

                #8
                Ja mialem springi jamexa i nie narzekalem. Zawias zmienilem na gwint springi zostaly na handel

                Komentarz

                • kadilak
                  Classic
                  • 2011
                  • 21

                  #9
                  Zamieszczone przez RALF
                  Ja mialem springi jamexa i nie narzekalem. Zawias zmienilem na gwint springi zostaly na handel
                  Ile obniżają te springi?
                  BArdzo przelatane są? Generalnie jutro odbieram od kumpla auto na przodzie zostały spręzyny od RS-a a tył oryginał i powoli będe szukał spreżyn na tył albo tak jeździł jak jest

                  Komentarz

                  • RALF
                    Elegance
                    • 2008
                    • 974

                    #10
                    moje nie 1,5 sezonu w aucie
                    ja bym chciał za komplet 5 dych więc nie duże pieniądze
                    ja jeździłem na oponie o profilu 40 i KYB Excel-G więc było w miare twardo
                    w opisie mojego auta masz fotki jak to z tyłu siedziało

                    Komentarz

                    Pracuję...