Witam, jak ma to być oryginał to raczej trudno będzie kupić pojedynczą sztukę .
1,9 TDI 130 KM Chip Tunung - duży przebieg
Zwiń
X
-
1,9 TDI 130 KM Chip Tunung - duży przebieg
Witam,
Mam fajną Octavię 1,9 TDI 130 KM 310Nm z 2003 i chciałem ją troszkę zchipować. Znalazłem warsztat, gdzie chłopaki to rąbią i podobno mają spore doświadczenie w VAG'u. Zwykle staram się jeździć ekonomicznie - trasa 4,5 l/100km przy tym silniku to chyba OK, a często zdarza się jeszcze mniej. Silnik jest dość dynamiczny, ale zawsze chce się troszkę więcejPrawdopodobniej dodatkowej mocy / momentu używałbym dość rzadko, ale... Waham się czy to zrobić ze względu na Względu na duży przebieg 315kkm. Auto flotowe przez pierwsze 6,5 roku „życia” zrobiło 290 kkm. Podobno było do głównie tras do Wiednia – autostrada. Chyba było nieźle serwisowane i utrzymane, bo mam ją już ponad 2 lata, zrobiłem ponad 25kkm i prócz skrzyni biegów i wyczyszczenie IC nic przy niej nie zrobiłem (krzywią mi się tarcze – wymieniłem już 2 razy na TRW tarcze i klocki i ciągle drży, ale to chyba nie wina „wymęczenia auta” przez poprzedniego właściciela).
Mechanik powiedział mi, że sprawdzi przed ewentualnym chipem pompowtryski i kilka dodatkowych elementów, ale sprzęgła nie da się sprawdzić. Zależy mi żeby operacja nie była dla mnie zbyt ryzykowna, więc rozmawiałem o podniesieniu mocy o 20KM (więc to tylko 15%) i pewnie podniesieniu momentu o 40-60 Nm. Podejrzewam, że właśnie ten moment może być bardziej niebezpieczny. Obawiam się że turbina (nie wiem ile ma przejechane, ale ciągnie b.ładnie i nie bierze oleju nic) albo sprzęgło (dwumas) mogą pierwsze paść.
Czy wersje 130KM nie są już wersjami w pewien sposów zchipowanymi / wyżyłowanymi w porówniu do słabszych 1,9 TDI? Orientujecie się jaką wytrzymałość w Nm ma moje sprzęgło?
Proszę o pomoc expertów czy warto w to iść – czy nie jest to zbyt niebezpieczne dla silnika? Chcę pojeździć jeszcze rok, półtora i wziąć potem coś mosniejdzego (E90 320d / 330d).
Acha, dodaw jeszcze, że na początku 2,5 roku temu wyłączała mi sie turbina przy wyższych przeciążeniach obrotach, przećiścili mi turbinę i ciągle był problem, ustąpił po wyczyszczeniu Inter Cooler'a. Spokój przez rok, aż 2 miesiące temu jechałem autostradą 5 os pełne obciążenie 200km/h i też się wyłączyła - Czy to normalne przy dużym obciążeniu czy znak, że się sypie?
Dzięki za pomoc, Łuaksz
-
-
jak masz 130 to masz silnik asz a nie asv. w normalnych warunkach silnik ten osiaga po chipie koło 160 pare koni i ponad 360 Nm. Warunek - dobry zaklad tunerski, masz na forum polecane. Ale to gwarancja , ze sprawdza pożadnie auto przed chipowaniem, takze pod katem czy mozna czy nie i napiszą program indywidualny do Twojego auta.
Przy duzym przebiegu tez mozna, przyklad:
:wink:
[ Dodano: Pią 03 Sie, 12 15:02 ]
i jeszcze dwie sprawy:
na forum jest duzo tematów o chipowaniu, poszukaj
1.9 tdi kiedy różnią się mocą,to nie są wyżyłowane te mocniejsze, bo to moc nie bierze się tylko z innego programu dla silnika, ale także z bardziej wytrzymałej mechaniki (większe turbiny, wtryski etc.). Każde tdi się podnosi w górę o te plus minus 30 procent :wink:
Komentarz
-
-
Dzięki za info o oznaczeniu mojego silnika
16x KM to byłoby jakieś 25-30% a tego się trochę boję, dlatego myślałem o czymś bardziej lajtowym, tymbardziej, że chcę się bawić nią tylko przez rok, a potem zmienić, więc jakbym po roku musiał dołożyć nowe turbo, dwumas i popmpowtryski...
Właśnie słyszałem ze podstawowe 1,9 TDI (101, 105, 110, 130 mają / nie mają popmpowtryski i common rail.
Rozumiem, że pompowtryski dodają power'a w stosunku do wielopunktowego wtrysku bo szbciej mieszanka gdzieśtam dociera? Ale odn common rail i rozwiązania alternatywnego to już nie mam pojęcia
Byłby mi w stanie któryś z kolegów speców wyjaśnić po krótce?
Wielkie dzięki !!
Komentarz
-
-
Łukasz 1,9TDI, kolego silników 1.9 tdi w koncernie VAG jest kilkanaście odmian, nie wspominając o tdi wszystkich - tych jest kilkadziesiąt spokojnie, jak nie set już nawet.
Co do Octavii z TDI po krótce:
Octavia I - 1. silniki na pompie 1.9 tdi (vp) o mocach 90 i 110 ps, 2. silniki na pompowtryskach (pd) 101 i 130 ps. W OI nie było jeszcze common raili.
Octavia II - 1. silniki na pompowtryskach (pd): 1.9 tdi 105 ps i 2.0 tdi (140 i 170 ps), 2. od roczników 2007-8 ustępowały z czasem powoli miejsca jednostkom opartym o technologię common rail. I dziś mamy już tylko common raile 1.6 tdi (105 ps) i 2.0 tdi (140 lub 170 ps). 1.9 tdi pd już nie jest montowany w OII :P
a co do chipowania Twego auta, to tylko i wyłącznie dobry i sprawdzony tuner, tak jak pisałem wyżej
Komentarz
-
-
zawsze mozesz powiedziec, zeby moment Ci 'rozciagneli' - tj nie zmieniali jego wartosci maksymalnej, ale spowodowali ze bedzie mial on stala wartosc w szerszym zakresie obrotow. zaowocuje to tym, ze przy niskich obrotach bedziesz mial auto tak samo ekonomiczne jak teraz, a wieksza moc (pochodna momentu) ujawni sie przy wyzszych obrotach.
zakladam ze teraz masz te stanadardowe 130KMprzy 4000obr/min i 310Nm przy 1900-2400obr/min
'rozciagajac' moment MOZESZ zrobic tak, ze bedziesz nadal mial 310Nm, ale w zakresie 1900-3000 obr/min i dzieki temu moc ok 160KM przy 4000.
poszukaj w dziale z wykresami z hamowni jak wygladaja wykresy mocy i momentu dla silnika ASZ przed i po zmianie programu, jak nie bardzo to rozumiesz to moge Ci wrzucic obrazek pogladowy.
a co do zacinania sie turbiny - wychodzi na to ze za ostroznie jezdzisz autem i kierownice w turbinie sie zacinaja. recepta - zdrowo przegonic auto po autostradzie + uzyc szukajki i znalezc watki o przeciwdzialaniu zapiekajacym sie kierownicom.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez parasiteżwawsze auto i mniejsze spalanie.
Komentarz
-
-
Łukasz 1,9TDI, jeżeli się boisz że CI coś padnie itp to lepiej wogóle tego nie rób bo potem będziesz tylko narzekał. to że auto ma 315tys km to nic nie oznacza...zależy czy wszystko wymieniane jest na czas.Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
Dzięki Panowie za wszystkie wskazówki !
Pierwsze 289kkm śmigali nią flotowcy sporej firmy, ale mam książkę i wszystko było wymieniane superpunktualnie w Skodzie (autentyczności książki) nie podważam. Ja także ostatnie 23kkm wymieniałem wszystko na czas, więc wydaje mi się, że powinno być OK.
Co do turbiny, to prawda, że może za telikatnie jeżdżę te 95% czasu użytkowania, 1500-2000 obrotów i może dlatego coś tak się zapieka. Te pozostałe 5% czasu powiedzmy że dla frajdy jeżdże sobie tak 2000-3000 obrotów, praktycznie nie przekraczając 3500 – więc czasem daję jej się przepalić. Czytałem różne opinie o jeździe na niskich obrotach i sam się już pogubiłem. Nawiązując do tego, co pisze RSS, to to „zapieczenie” mogło mieć miejsce właśnie przy lajtowej jeździe i kiedy przycisnąłem na autostradzie z pełnym obciążeniem, to turbina się przycięła.
Wracając do lekkiego tune'a mojej Octavii i warsztatu... Ciężko mi zweryfikować specjalistyczność miejsca. Podobno chłopaki robią dla wielu aut VAG'a w okolicy i ciągle prowadzą działalność, a jest to malutka wioska 20km za Kielcami w stronę Kraka - więc zakładam, że gdyby partoczyli, to ktośby im ciągle szyby wybijał w domu :-) Nie ukrywam, że mają też bardzo atrakcyjną cenę. 2 miechy temu zrobili też DPFa w rodzinie na połowę ceny rynkowej i póki co jest super. Nie robią hamowni i prawdę mówiąc nie jest to dla mnie najważniejsze - ważne, by była trochę wrażliwsza na pedał gazu i będę happy. Ciężko mi powiedzieć z czego wynikają tak niskie ceny. Myślę, że ze słabej lokalizacji i tanich kosztów stałych (warsztat w garażu). Inny kolega pracujący w warsztacie nauczył się tunować VAG'a i ma podobno oryginalne mapy i robi to troszkę drożej, ale i tak jest to 500zł, więc chyba nie dużo.
Wracając do drżenia podczas hamowania. Już kilka osób powiedziało mi, że TRW nie są najlepisze (po forach czytałem że są OK). Druga sprawa to potencjalnie zanieczyszczone piasty, na które mechanik mógł założyć tarcze (ten sam mechanik 2 razy??). Teoretycznie może to być wjazd rozgrzanymi tarczami w kałuże... ale to chyba powiązane ze słabym / niejednorodnym stopem tarcz – kawałek tarczy ma bardziej miękki metal i się gnie... Krzywe piasy chyba od razu powodowałyby drżenie, a pojawia się ono mi po ok 5000km, więc to chyba coś, co krzywi te tarcze, tylko co???
To co myślicie? ;-)
Komentarz
-
-
Łukasz 1,9TDI, żebyś się nie zdziwił, jak Ci się to turbo rozleci po programie chłopaków z tej wioseczki. Oby tylko turbo. Podejrzewam, że walą gotowca i tyle (bo co można zrobić za pół ceny innego, bez hamowni - odpowiedz jest prosta - nic), co w aucie żadnym generalnie, a tymbardziej o przebiegu taki jak Twój jest niewskazane. Jedz do dobrego tunera i zapłać dwa razy więcej,albo w ogóle daj sobie spokój, tymbardziej, jak to ma być na rok tylko, bo sprzedajesz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Łukasz 1,9TDIWracając do drżenia podczas hamowania. Już kilka osób powiedziało mi, że TRW nie są najlepisze (po forach czytałem że są OK). Druga sprawa to potencjalnie zanieczyszczone piasty, na które mechanik mógł założyć tarcze (ten sam mechanik 2 razy??). Teoretycznie może to być wjazd rozgrzanymi tarczami w kałuże... ale to chyba powiązane ze słabym / niejednorodnym stopem tarcz – kawałek tarczy ma bardziej miękki metal i się gnie... Krzywe piasy chyba od razu powodowałyby drżenie, a pojawia się ono mi po ok 5000km, więc to chyba coś, co krzywi te tarcze, tylko co???
To co myślicie? ;-)
Piasty były czyszczone, tarcze miały nawet drugą szansę (toczenie) - nic nie pomogło.
Przy depnięciu na maksa opóźnienie jest bardzo dobre i nie ma drżenia.
Drży przy lekkim/ średnim nacisku na hamulec.
Program bez hamowni to zły pomysł.
Może się okazać, że chłopaki zrobią mapę "na czuja" i za jakiś czas spłyną Ci tłoki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t_kucykMoże się okazać, że chłopaki zrobią mapę "na czuja" i za jakiś czas spłyną Ci tłokiOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t_kucykProgram bez hamowni to zły pomysł.
Może się okazać, że chłopaki zrobią mapę "na czuja" i za jakiś czas spłyną Ci tłoki.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez t_kucykProgram bez hamowni to zły pomysł.
Może się okazać, że chłopaki zrobią mapę "na czuja" i za jakiś czas spłyną Ci tłoki.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz