Witam
Klamka zapadła zmieniam turbawkę (silnik AHF seria) mam pytanie czy jest sens zakładać turbine wieksza czy pozostac przy serii, bede chcial w przyszlosci zawirusować tak do 130 -135 kucy.
W związku z tym jest pytanie czy turbawka seryjna podoła zadaniu bez zbędnego przeciążanie jej, chodzi o to by jak najdłużej pracowałą :P
Nadmienię iż nie zamierzam zmieniać układu dolotowego oraz IC :roll:
Jeżeli jest sens zmieniać na większe proszę o podanie nr typu itp itd i czy po wymianie na większą konieczna jest korekta softu. :twisted: :twisted:
Emef, odwieczne pytanie. Regeneracja od niepewnej firmy - ryzyko. Uzywka niesprawdzona - jeszcze gozej. Popytaj o dobry w okolicy zaklad zajmujacy sie tuningiem, zanies swoje turbo i dogadaj sie co i jak.
Emef, przy seryjnym turbo jeśli zmienisz wtryski na 216 to możesz wyciągnąć około 155 KM. Jeśli będziesz miał kiedyś ochotę na więcej mocy to załóż turbo od ASZ, a przy seryjnych gratach możesz do uzyskać podobną moc co przy wtryskach 216. Idąc wyżej z mocą to już trzeba FMIC, wtryski 216, turbo, sprzęgło i wtedy wynik około 180 kucy jest realny.
Emef, 130-135KM osiągniesz samym programem na seryjnym turbo, znaczy na GT1749V. większą moc uzyskasz wstawiając wtryski 216 i zmieniając zamach na 1-masę + sprzęgło od G60. mnie wyszło po takim zabiegu 147KM/325Nm. tyle Ci wystarczy :?: przerabianie na inne turbo to koszty, końcówki i kształt rur są inne i przydałby się większy IC, bo u mnie jest tylko tyle, bo jak jest więcej to zaczyna poddymiać.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
wtryski 216 są po prostu "większe", najlepiej jak to są hybrydy z ASV. mnie na tym wyszło 127KM. jeżeli masz już jakieś problemy z 2-masowym kołem zamachowym, to polecam zmianę na 1-masowe. jest pancerne i nie do zajechania "cywilną" jazdą. do tego zestaw sprzęgła SACHS z G60, które pozwala przenosić moment do ok. 370Nm. jak nie masz zamiaru pakować więcej kasy w auto, to zrób regenerację turbo w dobrym warsztacie i możesz dalej spokojnie śmigać. do silnika AHF suszarka ma oznaczenie GT1749V. w ASZ były VA, w ARL były VB, ale tam są inne kolanka rur itd. no i potrzebny byłby większy IC, a tego nie chcesz robić. zmiana softu jest konieczna zawsze. w TDI najlepiej zaraz po wyjechaniu z fabryki, bo tam dają program ekologiczny. tuner może Ci go zmienić na ekonomiczny lub bardziej wydajny, tzn. przy tych samych obrotach co wcześniej będzie więcej KM/Nm.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz