Moje boje z octavia 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • perfex
    L&K
    • 2005
    • 1117

    Moje boje z octavia 1.8T

    a w temacie zdzewienia...
    jakiś czas temu na tvn turbo pokzaywali vw bora z zardzewiałą czarną listwą w tylnych drzwiach odzielającą szybe opuszczaną od małej stałej. człowiek ostro walczył ze o wymianę lub naprawę niestety jest to element nadwozia niebędący elementem nadwożia :diabelski_usmiech no i tak głupi się składa ze TO stało się równiez u mnie oczywiście pojechałem do serwisu (sinclan) pan po 15 minutach raczył wyjść i miemal simiejąc mi się w twarz spławił mnie mówiąc ze moge się z mimi nawet procesować a nic to nieda. nimówiąc o felicji której odmówiono naprawy po za długo kolega czekał ( w gwarancji jest coś chyba o 2 tydodniowym terminie zawiadomienia o uszkodzeniu) więc a odkrył po zimie przzy gruntownym myciu samochodu) więc co do gwarancji skody na blache a raczej o naprawianiu chyba nie będę sie wypowiadał... :x
    Pozdrawiam
    perfex

    Octavia HTP
  • TomRS
    Ambiente
    • 2005
    • 151

    #2
    Moje boje z octavia 1.8T

    Witam - jestem tu nowy, ale na ogolnym forum skody obecny juz od dwoch lat. Pomykam octavia 1.8T ktora ostatnio zaczela niestety sprawiac problemy Pozwole sobie wkleic posta ktorego wyslalem wczoraj na forum skody:

    "Witka

    od pazdziernika 2002 pomykam sobie octavia 1.8T, kupilem nowa, po ca 6 miesiacach zawirusowalem w v-techu i zalozylem sprezyny i amortyzatory eibacha. Auto jezdzilo bez problemow i bylem zadowolony. Przy ca 25 tys przebiegu zapalila sie kontrolka "engine check", wywalilo bledy - spadek cisnienia miedzy przepustnica a sprezarka i za bogata mieszanka, ale auto jechalo dalej. Blad skasowali w serwisie, posprawdzali, niby wszystko ok. Za jakies 150 km znowu sie zapalilo. Tym razem padlo na czujnik temperatury - wymieniony. Za kilka dni auto przy predkosciach powyzej 100 km/h zaczyna sie grzac, w miescie temperatura normalna. No to znowu serwis - szybka diagnoza, pompa wody, wirnik sie slizga na walku. Rozebrali - wirnik sie nie slizgal, bo sie rozlecial na dwie czesci. Wymienili - w ramach rekojmi, za darmo. Za dwa dni - silnik sie nie nagrzewa - poszedl termostat. Wymiana, tez bez kosztow z mojej strony. Ze dwa tygodnie wszystko ok, i znowu engine check. Tym razem padl jakis czujnik temperatury Gebera ponoc. Wymieniaja wlasnie i maja jeszcze ogolnie posprawdzac inne rzeczy - miedzy innymi zwor upustowy od turbo, bo jest podejrzenie ze cos z nim nie tak do konca. Z jednej strony fajnie, ze sie poczuwaja i robia to za darmo, ale z drugiej takie jaja z dwuletnim autem - nie spodziewalem sie. Tyle sie slyszy jaka to octavia niezawodna, a tu prosze. Strach pomyslec co bedzie za nastepne dwa lata... . Z ciekawostek - od wczoraj jezdze zastepcza Fabia... RS. "


    Mial ktos podobne problemy ?

    Pozdrowki

    Tomek
    Golf VI TSI TwinCharged
    powered by fabryka

    Komentarz

    • leff
      Elegance
      • 2004
      • 862

      #3
      bo 1.8T to qpa, nie ma to jak 1.4

      czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Zamieszczone przez leff
        bo 1.8T to qpa, nie ma to jak 1.4
        przestałbyś w końcu ściemniać :wpysk: bo ja zacznę nawijać, że mam SDI :lol:
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • EŁ
          L&K
          • 2004
          • 1168
          • Octavia III (5E3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #5
          chyba trafiłeś na siakis felerny egzemplarz......u nie jedyny problem to "zbyt niskie cisnienie w kolektorze dolotowym" po zrobieniu czipa ale to kwestia zygającej ol;ejem turbiny....czyli juz własciwie przeszłość... :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • TomRS
            Ambiente
            • 2005
            • 151

            #6
            Zamieszczone przez leff
            bo 1.8T to qpa, nie ma to jak 1.4
            No kurcze, jak zobaczylem Twoj wykres, to tez tak zaczynam twierdzic :lol:

            A tak BTW - moje auto bylo robione w Krakowie w V-techu, ale dosyc szybko i po lebkach sie z nim obeszli - po modyfikacji mam 182 KM i 260 Nm wiec sporo gorzej od Ciebie. Do tego moment ma wyrazny szczyt przy 3 tysiacach a pozniej spada na jakies 240 Nm. Wyjsciowo trzymal idealnie parametry serii tzn 150 KM i 210 Nm. Jak myslisz - Masters poprawilby po V-techu ? Czy juz sie nie da ?.

            Pozdrowki

            Tomek
            Golf VI TSI TwinCharged
            powered by fabryka

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #7
              Zamieszczone przez TomekL
              No kurcze, jak zobaczylem Twoj wykres, to tez tak zaczynam twierdzic :lol:

              A tak BTW - moje auto bylo robione w Krakowie w V-techu, ale dosyc szybko i po lebkach sie z nim obeszli - po modyfikacji mam 182 KM i 260 Nm wiec sporo gorzej od Ciebie. Do tego moment ma wyrazny szczyt przy 3 tysiacach a pozniej spada na jakies 240 Nm. Wyjsciowo trzymal idealnie parametry serii tzn 150 KM i 210 Nm. Jak myslisz - Masters poprawilby po V-techu ? Czy juz sie nie da ?.

              Pozdrowki

              Tomek
              myśle, że wszystko się da :wink: mógłbyś spróbować się z Markiem dogadać k
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • TomRS
                Ambiente
                • 2005
                • 151

                #8
                Zamieszczone przez MisiekWAW
                myśle, że wszystko się da :wink: mógłbyś spróbować się z Markiem dogadać k
                No i chyba tak zrobie chyba ze zostawia mi na stale tego RS :lol:

                Tomek
                Golf VI TSI TwinCharged
                powered by fabryka

                Komentarz

                • leff
                  Elegance
                  • 2004
                  • 862

                  #9
                  Zamieszczone przez TomekL
                  Zamieszczone przez leff
                  bo 1.8T to qpa, nie ma to jak 1.4
                  No kurcze, jak zobaczylem Twoj wykres, to tez tak zaczynam twierdzic :lol:

                  A tak BTW - moje auto bylo robione w Krakowie w V-techu, ale dosyc szybko i po lebkach sie z nim obeszli - po modyfikacji mam 182 KM i 260 Nm wiec sporo gorzej od Ciebie. Do tego moment ma wyrazny szczyt przy 3 tysiacach a pozniej spada na jakies 240 Nm. Wyjsciowo trzymal idealnie parametry serii tzn 150 KM i 210 Nm. Jak myslisz - Masters poprawilby po V-techu ? Czy juz sie nie da ?.

                  Pozdrowki

                  Tomek
                  ja mam jeszcze wymieniony dolot do turbiny i dodatkowo mialem podkrecone cisnienie na zaworze.
                  po tych pierdulkach, bez chipa, bylo 147@260, taki moment jak Ty masz po chipie, wychodzi na to, ze ten dolocik cos daje

                  [ Dodano: Czw 13 Sty, 05 07:33 ]
                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                  Zamieszczone przez leff
                  bo 1.8T to qpa, nie ma to jak 1.4
                  przestałbyś w końcu ściemniać :wpysk: bo ja zacznę nawijać, że mam SDI :lol:
                  a to Ty nie masz SDI? no pacz jak malo wiem.

                  czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                  Komentarz

                  • EŁ
                    L&K
                    • 2004
                    • 1168
                    • Octavia III (5E3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez TomekL
                    chyba ze zostawia mi na stale tego RS :lol:

                    Tomek
                    noo so tyy...zamienić 1.8 T na jakieś rolnicze TDi? :wink: :szeroki_usmiech

                    Komentarz

                    • leff
                      Elegance
                      • 2004
                      • 862

                      #11
                      rolnicze jak rolnicze, przynajmniej sie wiry w baku nie robia :diabelski_usmiech

                      czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        To teraz ja cos powiem :wink:

                        Silnik benzynowy ma to do siebie ze wspolczynnik powietrza do paliwa musi byc staly. On tam iles se wynosi (nie pamietam teraz ile). Jak jezdzisz w miescie to nie ma problemu. Turbina nie pompuje jakos mocno, no chyba ze jezdzisz z butem w podlodze. Na trasie jest juz troche inaczej.
                        Proponuje sprawdzic dwa parametry w aucie:

                        AFR - air fuel ratio
                        EGT - exhaust gas temperature

                        Wtedy bedziesz mial ogolne pojecie czy program jest dobry i czy zaczac szukac dziury w calym gdzies indziej.

                        Czesci ktore wymianiasz na moje oko sa nastepstwem przegrzania silnika i to mozliwe ze ie jednostkowego tylko paru krotnego.

                        Ale to tylko moja opinia

                        P.S. Fabcia RS tez fajna przynajmniej nie zostawia sie majatku na stacji :szeroki_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Ale to tylko moja opinia
                          Jestem podobnego zdania.
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #14
                            Zamieszczone przez MiKruS
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Ale to tylko moja opinia
                            Jestem podobnego zdania.
                            Ja tez, choc co prawda na benzynie sie nie znam.
                            Z tego co sie slyszy i czyta, to problemy Tomka wynikaja na 95% z programu zrobionego na "odwal sie..." :?
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #15
                              Zamieszczone przez Purchawa
                              Z tego co sie slyszy i czyta, to problemy Tomka wynikaja na 95% z programu zrobionego na "odwal sie..." :?
                              Niekoniecznie, ale nalezaloby to zweryfikowac.. :wink:
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • Purchawa
                                Admin
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 8007

                                #16
                                Zamieszczone przez MiKruS
                                Zamieszczone przez Purchawa
                                Z tego co sie slyszy i czyta, to problemy Tomka wynikaja na 95% z programu zrobionego na "odwal sie..." :?
                                Niekoniecznie, ale nalezaloby to zweryfikowac.. :wink:
                                No nalezaloby.
                                I jak znam zycie, moze byc - O ku... :shock: ale ktos do.... :shock: koksu i jak to sie ma nie przegrzewac ? Dobrze, ze jeszcze tloki wydechem nie splynely...
                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                STOP ECO-TERRORISM!

                                Komentarz

                                • EŁ
                                  L&K
                                  • 2004
                                  • 1168
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                  #17
                                  ale np zbyt wysokie EGT wcale nie musi powodować przegrzewania sie silnika, a te usterki raczej wiele wspólnego z wysoką temp spalin nie mają......

                                  Komentarz

                                  • MiKruS
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7976

                                    #18
                                    Zamieszczone przez
                                    ale np zbyt wysokie EGT wcale nie musi powodować przegrzewania sie silnika, a te usterki raczej wiele wspólnego z wysoką temp spalin nie mają......
                                    Ale zbyt wysoka temperatura spalin z czegos przeciez wynika. :roll:
                                    Wiec warto zmierzyc jesli bedzie taka mozliwosc, a AFR, to juz musowo.
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz

                                    • EŁ
                                      L&K
                                      • 2004
                                      • 1168
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      #19
                                      no..np jezeli jest za ubogo ale nie zawsze.....w ibizie miałem AFR 11,5 a EGT mi na początku skoczyło do ponad 1000 C z powodu h...wego wystrojenia :x .............i do tej pory nie wem dlaczego bo dzień przed planowanym ponownym strojeniem auto wpadło po cięzarówke..... :evil:

                                      Komentarz

                                      • TomRS
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 151

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Purchawa
                                        Zamieszczone przez MiKruS
                                        Zamieszczone przez Purchawa
                                        Z tego co sie slyszy i czyta, to problemy Tomka wynikaja na 95% z programu zrobionego na "odwal sie..." :?
                                        Niekoniecznie, ale nalezaloby to zweryfikowac.. :wink:
                                        No nalezaloby.
                                        I jak znam zycie, moze byc - O ku... :shock: ale ktos do.... :shock: koksu i jak to sie ma nie przegrzewac ? Dobrze, ze jeszcze tloki wydechem nie splynely...
                                        Hmm - wiec jest tak, to ze temeperatura skoczyla (ale na czerwone nie weszla) to jest ewidentnie wina pompy wody - widzialem jak wyjeli, wirnik byl w dwoch kawalkach i jedyne co sie tam krecilo to byl walek na ktorym wirnik kiedys siedzial. Jeden gosc mowil ze mial juz 3 takie usterki w audi a-4 1.8T wiec wnioskuje, ze te pompy sa slabawe poprostu. a program robil V-tech, bylem w Krakowie i jest raczej delikatny jak widac po wynikach 182 Km i 260 Nm. Nie sadze zeby dali dupy na maxa - wgrali mi standart jaki jezdzi w wielu autach. Natomiast te czujniki - no tutaj to chip chyba nic nie moze namieszac, gowniane sa i tyle, wymieniaja ich na peczki w octaviach i fabiach z tego co wiem. A zawor upustowy - mam oryginalny - ten w plastikowej obudowie, ponoc nie wytrzymuja za dobrze wiekszego cisnienia. Jak sie okaze ze jest trafiony, to maja mi wsadzic jakiegos boscha metalowego. Zobaczymy co powiedza dzisiaj, bo niby ma byc gotowe - na razie nie dzwonia i dobrze bo mecze fabie ) najbardziej mi pasuja szybkie zmiany kierunku ktore to auto umozliwia i wcale sie na boki nie przechyla ) gokarcik ))


                                        Nerka

                                        Tomek
                                        Golf VI TSI TwinCharged
                                        powered by fabryka

                                        Komentarz

                                        • leff
                                          Elegance
                                          • 2004
                                          • 862

                                          #21
                                          zaloz sobie dobre amorki do octy to tez sie zdziwisz jak ladnie moze jezdzic.

                                          czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                          Komentarz

                                          • TomRS
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 151

                                            #22
                                            Zamieszczone przez leff
                                            zaloz sobie dobre amorki do octy to tez sie zdziwisz jak ladnie moze jezdzic.
                                            Mam eibacha - amory i sprezyny, w stosunku do serii to niebo a ziemia. Ale w RS jest lepiej, tylko ze to krotsze auto z krotkimi zwisami i bardzo bezposrednim wspomaganiem kierownicy. jak sie to zsumuje to wychodzi bardzo zwrotny zapierdalacz :lol:

                                            Tomek
                                            Golf VI TSI TwinCharged
                                            powered by fabryka

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez TomekL
                                              Mam eibacha - amory i sprezyny, w stosunku do serii to niebo a ziemia. Ale w RS jest lepiej, tylko ze to krotsze auto z krotkimi zwisami i bardzo bezposrednim wspomaganiem kierownicy. jak sie to zsumuje to wychodzi bardzo zwrotny zapierdalacz :lol:

                                              Tomek
                                              Masz seryjne koła ? 195/65/15 albo 205/55/16 ? Jeśli tak albo cos zbliżonego, to róznica między Twoją Octa a Fabką RS jest dodatkowo taka, ze tam sa fabrycznie gumy o profilu 45 co napewno daje usztywnienie i poprawę reakcji na ruchy kierownicą :idea:
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • TomRS
                                                Ambiente
                                                • 2005
                                                • 151

                                                #24
                                                Zamieszczone przez MisiekWAW

                                                Masz seryjne koła ? 195/65/15 albo 205/55/16 ? Jeśli tak albo cos zbliżonego, to róznica między Twoją Octa a Fabką RS jest dodatkowo taka, ze tam sa fabrycznie gumy o profilu 45 co napewno daje usztywnienie i poprawę reakcji na ruchy kierownicą :idea:
                                                Mam letnie 205/55/16 a zimowki 195/65/15, w fabii tak jak pisales maja profil 45 i to sie czuje. Tym niemniej jak oddalem dzis im tego RS :cry: i wsiadlem do octavii to wrazenie bylo takie sobie - zaczyna ciagnac 1000 obotow pozniej no i w zakretach jest duzo bardziej bezwladna :cry:, no i brak kubelkowych foteli... nawet nie przypuszczalem ile one daja. To byl chyba blad ze wzialem tego RS na zastepcze auto....

                                                Tomek
                                                Golf VI TSI TwinCharged
                                                powered by fabryka

                                                Komentarz

                                                • Master's
                                                  Ambiente
                                                  • 2004
                                                  • 100

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Purchawa
                                                  I jak znam zycie, moze byc - O ku... :shock: ale ktos do.... :shock: koksu i jak to sie ma nie przegrzewac ? Dobrze, ze jeszcze tloki wydechem nie splynely...
                                                  Co Ty Purchawa cytaty z mojej pieczary przytaczasz :diabelski_usmiech
                                                  Pogromca mitów...o pieknych koniach

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...