[O1] wydajniejsza dwumasa do AXR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • and23
    Classic
    • 2010
    • 33

    [O1] wydajniejsza dwumasa do AXR

    Zamieszczone przez bluebox
    Miałem taką myśl żeby zrobić sobie wygodę na 18 calowych felgach.
    Pomyślałem o oponie Michelin Pilot Super Sport 225/45 R18 95 Y XL i ładnej czarnej 18' feldze. Zależało mi na profilu 45 żeby nie było też zbyt twardo i stąd moje pytanie.
    Wg kalkulatora opon nie pasuje - musi być profil 40 przy tej szerokości i średnicy.
    Sam ubolewam nad tym, że standardowo nie ma 205/60R16 zamiast obecnego profilu 55 - wtedy komfort - również na większych felgach - byłby dużo lepszy.
  • rss
    L&K
    • 2009
    • 1098

    #2
    [O1] wydajniejsza dwumasa do AXR

    pytanie brzmi: czy dwumasa od ASZ/ARL bedzie pasowac do AXR p'n'p lub po niewielkich przerobkach?
    w planach mam nieco powazniejsze modyfikacje niz obecny chip i dylemat czy wymieniac sprzeglo na oryginalne i obcinac moment na dole, czy przy okazji wymienic na mocniejsza dwumase.

    oczywiscie opcja jednomasy jest rozwazana, ale poki co chcialbym skupic sie na dwumasach....
    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
    _________________________________________
    Do sprzedania:
    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
    zaciski do hamulcow 280mm.

    Komentarz

    • kabanos
      RS
      • 2011
      • 4544
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      rss, z tego co wiem do OI nie podejdzie dwumas od ASZ/ARL, bez wymiany skrzyni i półosi. Chyba że w AXR-ach jest inaczej jak we wcześniejszych wersjach.

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        hmmm...inaczej czyli jak?
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2487
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          rss, ASZ/ARL mają skrzynie 6-biegowe i sprzęgło zdaje się 240mm, więc do Twojego auta nie pasuje. Wstaw 1-masę i G60. Temat oklepany, rozkminiony z milion razy i najważniejsze, to działa :!: Powodzenia w modzeniu
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • kabanos
            RS
            • 2011
            • 4544
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Zamieszczone przez rss
            hmmm...inaczej czyli jak?
            Inne sprzęgło, skrzynia? Sam nie wiem. Ale chyba jest tak samo. Więc, żeby włożyć sprzęgło od ASZ-ta, to potrzebujesz wymienić sprzęgło, skrzynię i półosie i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy. Dużo prościej jest wsadzić 1-masę. 2-masa jaka by nie była, to nie przeniesie zbyt dużego momentu.

            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

            Komentarz

            • Tony065
              RS
              • 2009
              • 2487
              • Octavia I (1U2)
              • ARX 1.8 20VT 150 KM

              #7
              kabanos, należy zadać pytanie do kolegi rss jak mocno ma być modzie auto. Jeżeli w aucie jest skrzynia 5B, to sprzęgło ma 228mm. W skrzyniach 6B ma 240mm. Mod nr 1 :arrow: wchodzi koło 1-masowe i tarcza z VR6, która wytrzymuje do 450-470Nm. Jeden mankament, to może lekko hałasować, bo jest do silnika V6. Można też zamontować tarczę z G60, która znosi bezpiecznie 350-370Nm. Mod nr 2 wymaga sporych nakładów finansowych, ale daje fun w postaci 6 biegu. Jak się lata dużo po szybkich trasach, bardzo się przydaje, bo w aucie jest zdecydowanie ciszej przy prędkościach autostradowych. Się kolega rss wypowie, to coś podpowiemy.
              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
              @ by Tune-up Gdańsk
              TDI VP++ i jeszcze rośnie
              Antek

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Tony065, otóż to. Dla mnie najlepszym modem było by wsadzenie silnika ASZ łącznie ze skrzynią, półosiami i sprzęgłem od Sharana. :szeroki_usmiech

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • Tony065
                  RS
                  • 2009
                  • 2487
                  • Octavia I (1U2)
                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  To już lepiej kupić gotowego ASZ, niż modzić ten egz. Hallo, rss :!: Może coś napiszesz :?:
                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                  @ by Tune-up Gdańsk
                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                  Antek

                  Komentarz

                  • rss
                    L&K
                    • 2009
                    • 1098

                    #10
                    jestem jestem

                    dzieki za podjecie tematu. poki nie zajezdze AXR-a bedzie sobie siedzial pod maska planowane mody to w zasadzie standard. na pierwszy ogien turbo z ARL + wydajniejszy IC - jesli wierzyc praktykom zagadnienia to na seryjnych pompkach wyjdzie ok 160KM i jakies 350Nm. Skoro pompki sa najslabszym ogniwem to wypadaloby podmienic na AL-ki lub obecne wyposazyc w nowe czapki i wtedy realne jest jakies 180-190KM.

                    Octavka lata glownie po miescie (do roboty i z powrotem) i wariant ze skrzynia '6' odrzucilem z uwagi na upierdliwosc rozwiaznia i potencjalne problemy ze znalezieniem skrzyni w dobrym stanie. Z tego samego wzgledu stwierdzilem ze nie ma sensu isc w duzy moment na niskich obrotach - po co 'podlewac' koksu na turlanie sie przy 2200obr/min? praktyka pokazuje ze wszystkich <pe***ow> nie objade, stosunek stresu i nerwow do satysfakcji jest niestety za maly. Standardowe sprzeglo AXR-a jest w stanie przeniesc (jesli wierzyc bardziej doswiadczonym) jakies 320-330Nm i tyle w zasadzie wystarczy. Poszedlbym raczej w utrzymanie tej wartosci do jak najwyzszych obrotow. No, ale skoro sprzeglo zaczyna sie slizgac to wpadl mi pomysl z tym z ASZ/ARL. skoro jest tam wieksza tarcza (jak piszecie 240mm vs 228mm), to pewnei nawet i po wymianie kola zamachowego nie zaloze za to skrzyni i o taka informacje mi chodzilo.....

                    jak juz AXR skonczy swoj <cytat z Pulp Fiction> zywot to wtedy pomysle raczej nad 2.0 TDI PD (wieksza pojemnosc-wieksze mozliwosci) i zabawa zacznie sie od nowa, moze mi kawalek ekspresowki bez fotoradaru dobuduja i skrzynia '6' nabierze sensu....

                    pozdrawiam.
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz

                    Pracuję...