miałem ten problem zapodałem w trzech turach wd40 po 50 ml a na koniec 500ml i rozruszało sie ile syfu wyszło to nie powiem bo 2 miechy klape czysciłem :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
bezduszny, Tamten sterownik, byl zrobiony z pominieciem ukladu ABS. W momencie kiedy auto ma ABS, a raczej bedzie mialo caly ten interesik, trzeba przerobic
A jest jakiś inny wynalazek.... który ma możliwość czasowego zablokowania Haldex'a ?
sprzedac na jakis czas auto z haldexem i kupic quatro albo awd - jak juz sobie pojezdzisz to znow sprzedac i kupic auto z h.
jest tez wersja drozsza w ktorej sie nic nie sprzedaje a tylko dokupuje nastepne i czasami sie przesiada :diabelski_usmiech
Jabar1975, to ma być do mojej przyszłej O1 4x4.... :diabelski_usmiech
Chodzi mi o jakies ustrojstwo, co można załączyć przez startem (np. na 1/4 mili) i do określonej prędkości będzie blokowało Haldexa w określonym stosunku... np. 50/50
Na co dzień jest to niepotrzebne...
Torsena C już mam :diabelski_usmiech ale kurde mać nie ma śniegu aby nim sie pobawić :?
W Lupo na poczatku tak wlasnie bylo - do 3ki 50/50 albo 40/60 i po zapieciu 3ki lub 4ki (zalezy od trakcji chyba, wiec to sie zmienialo) bylo 100/00. Potem Lupo "troszke" sie wzmocnilo i chyba bylo non stop 4x4...
...Chodzi mi o jakies ustrojstwo, co można załączyć przez startem (np. na 1/4 mili) i do określonej prędkości będzie blokowało Haldexa w określonym stosunku... np. 50/50...
Właśnie albo dołączyć tył jak się wjedzie do grząskiego piachu, błota albo śniegu.... Też bym chciał mieć taką możliwość w aucie 4x4. Czemu firmy samochodowe nie pomyślą o troche bardziej wymagających użytkownikach niż przysłowiowa blondynka. :cry: Z drugiej strony jest to pole to dziłania dla zdolnych tunerów. Może bezduszny pomęcz Marka o takie modyfikacje. Może podejmie wyzwanie...
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Nie jest to napęd z którym sie wybierasz w teren... ale taki co poprawi TYLKO trakcję jak jest ślisko. Jest bezobsługowy... sam się uruchamia i sam się wyłącza.
Ci co jaką w teren to mają reduktory, krzyżowanie się osi, 100% bokady mechanizmów różnicowych, odpowiednie opony itp...
no ale jak tak naprawde dziala Haldex?? czy jak przod zaczyna sie kopac, to nie jest naped przelaczany na tyl?? czy dzialanie tego mozna porownac do EDS'u?? Nigdy nie jezdzilem, wiec moze ktos kto posiada opisalby troszke wrazen z uzywania
Masmo, bo Haldex jest to napęd "dla blondynek".
Nie jest to napęd z którym sie wybierasz w teren... ale taki co poprawi TYLKO trakcję jak jest ślisko. Jest bezobsługowy... sam się uruchamia i sam się wyłącza.
Ci co jaką w teren to mają reduktory, krzyżowanie się osi, 100% bokady mechanizmów różnicowych, odpowiednie opony itp...
Wiem, wiem. W prawdziwy teren kupiłem sobie starą Vitarkę z reduktorem i dołanczanym "na sztywno" napędem na przód, ale po czarnym zdecydowanie wolę Octę. I czasem muszę wjechać na budowę np na luźny piach, albo wykopać się z głębokiego śniegu. I w aucie FWD jest wtopa. Więc następną osobówkę chcę 4x4. Ale co mi po 4x4 które zanim skuma że jest grząsko zakopie się przedną osią. Tak to działa w Tuscanie. Jak zostawisz na "auto" to zanim dołączy druga oś się zakopie. Dopiero włączając "4WD lock" można się wygrzebać. Ciekaw jestem czy czy można w sterowniku Haldexa tak go zmodyfikować żeby można było przyckiem wymuszać dołączenie tyłu. Może scaut już coś takiego będzie miał???
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz