10km na zagrzanie benzyny przy temp. zewn. -5 to na mój gust zdecydowanie za długi odcinek. To nie stary diesel bez podgrzewacza płynu. Fakt, przy pełnym otwarciu termostatu 10l płynu do podgrzania do sporo, ale w małym obiegu jest go na pewno mniej.
Może ktoś wie ile płynu jest w małym obiegu w 1.4TSI?
Sądzę, że powinny się tu wypowiedzieć osoby z 1.4TSI, jak u nich to wygląda. Z pewnością nie można się opierać na porównaniu z 1.9TDI.
W międzyczasie proponowałbym się przyjrzeć jak temperatura płynu się zmienia na maxidot. Jeśli przy stałej wartości np. 87stopni następuje to znaczne obniżenie temperatury, to może być normalne zachowanie, jak wartość jest zmienna to warto się przyjrzeć termostatowi, zwłaszcza, że tak długie nagrzewanie mogłoby wskazywać na częściowo otwarty termostat.
Z osłoną na grilla też bym się wstrzymał zanim by się nie porównało wyników z innymi egzemplarzami O3 z tym samym silnikiem.
Może ktoś wie ile płynu jest w małym obiegu w 1.4TSI?
Sądzę, że powinny się tu wypowiedzieć osoby z 1.4TSI, jak u nich to wygląda. Z pewnością nie można się opierać na porównaniu z 1.9TDI.
W międzyczasie proponowałbym się przyjrzeć jak temperatura płynu się zmienia na maxidot. Jeśli przy stałej wartości np. 87stopni następuje to znaczne obniżenie temperatury, to może być normalne zachowanie, jak wartość jest zmienna to warto się przyjrzeć termostatowi, zwłaszcza, że tak długie nagrzewanie mogłoby wskazywać na częściowo otwarty termostat.
Z osłoną na grilla też bym się wstrzymał zanim by się nie porównało wyników z innymi egzemplarzami O3 z tym samym silnikiem.
Komentarz