Witam, nadchodzi powoli lato a Skodzina nadal nie ma konkretnego koła.
Otóż co mnie interesuje, interesują mnie koła 16 lub 17 calowe chodź chyba padnie na 16 ze względu na nasze drogi. Co dalej, chciałbym aby koła nie były schowane pod nadkola przy wyprostowanych kołach, idealnie byłyby gdyby były równo z nadkolami
Skoda OI kombi jest prostym samochodem więc nie chciałbym zbytnio wariować chcę dopasować koła do samochodu. Pierwsza propozycja to takie fele, chciałbym poznać waszą opinię co do tych felg lub doradzenie mi przy wymiarze itd.
Przed skodą miałem polo oczywiście do polówki kół też szukałem ponad rok ale znalazłem i na 15 wyglądała bardzo ładnie a co do skody liczę na waszą pomoc :roll:
Szukam 17'' felg do mojej O1 kombi, czy moglibyście mi powiedzieć jaki zakres jeśli chodzi o ET i szerokość felg wchodzi w grę?
Znalazłem kilka interesujących dla mnie:
7jx16 5x100 et 46 skoda original 1400 komplet nowki zdjęte z salonowego auta,na kapciu 205/55/16, wg mnie na autostradzie, czy przejedzie powyżej 100-120 km na otwartych przestrzeniach, czuć różnicę nie buja tak budą. felgi od skody rapid model dione
wcześniej jeździłem na skodowskich ronalach z tą różnicą, że 6,5jx16 i et 43. Obecnie jest ok, komplet opon turanzy bridgestona za 1100, nie ma pieprzenia z prostowaniem felg, dodatkowymi felgami, jak cos na zima/lato już nie mówię o zapasówce, na pewno 17'' będzie wyglądała ładniej, ale coś za coś, to samo powiedzą Ci dobrzy gumiarze.
też myślałem o 17 - skody kentaur 7jx17, ale po licznych rozmowach dałem sobie spokój.
pomyśl sobie, że dobry zestaw na 17, jeżeli druciarstwa nie robisz to ok. 3kPLN. warto tyle w auto pakować
Nie wiem , jak na nie oryginalnych, bo zaznaczam, że są to orginaly skody, ale opona lezy bardzo dobrze, jest akurat i sensownie to wygląda. ja polecam,
felgi na olx, albo na forum rapida, trochę osob tam sprzedaje, albo 16 albo 17 po zakupie, bo chcą inne i da rade wtedy wychaczyc, sporo taniej niż w salonie, za moje w salonie krzyczeli 2,5kPLN, ja z przesyłką w orginalncyh kartonach miałem za 1,4kPLN
e tam dobre 17 mało tego kute bbs-a albo oz-y można wyrwac za bardzo przyzwoite pieniądze!i nie 3 koła...no chyba że chcesz nowe opony z górnej półki i przepłacisz za felgi...dobre fele max 1000!,a ostatnio były oz racing z prawie nowymi oponami średniej klasy za 1800,a jeśli będziesz chciał sprzedaż auto koła możesz pchnąć oddzielnie...
nie beda za bardzo wystawac do octavi hatchback? Na ta chwile jest wlozone cale zawieszenie z vrs wiec jakies 1,5 cm octa stoi nizej niz na seryjnym zawiasie i przy mocy 110hp w dieslu i kapciach 225/45/17 poczuje duza utrate mocy?
o drogi sie nie martwie- mieszkam za granica i drogi sa ok.
(planuje podniesc moc w octawi ale to troche wody musi jeszcze uplynac w Wisle az to zrobie)
ja mam 7,5 et 35 i opony50/205 i jest tak z przodu na "pograniczu wystawania..."ale nic nie ociera i jest ok .a jeśli chodzi o utratę mocy to ja osobiście nie czuje różnicy między letnimi(50/205/r 17) a zimowymi (65/195/r 15)(moc 137 :twisted a wręcz przeciwnie na letniakach lepiej mi się jeździ...sztywniej :twisted:
i teraz opona... poniewaz aktualne 195/65 15 nie sa w stanie kleic nawet na 2b, wymyslilem ze optymalne byloby 215 przy profilu 50 - lubie mięso na oponie , przy tym rozmiarze i profilu kolo ma 1cm srednicy wiecej niz standardowe 205/50 17
Alloy Wheel & tyre fitment calculator - it calculates inset, poke, speedo error, tyre stretch and loads more.
do tego wpadlyby sprezyny -30 eibach, wiec praktycznie kolo zblizyloby sie 35mm do nadkola, zadziala taka konfiguracja?
wiem, ze sprezyny obnizajace nie sa optymalnym rozwiazaniem, ale oryginalne amortyzatory maja 90tys przelotu i maja sie dobrze, nie ma sensu ich wymieniac
Płyta wpadnie na pewno, co do cen opon, to są porównywalne więc to pomijam,
215/50/17 pasowałoby mi ponieważ ma 12mm większą średnicę niż 195/65/15 a to oznacza, ze jeden centrymetr ucieka i już nie trzeba o tyle obniżać, dzięki temu można mniej inwazyjnie użyć sprężyn i poczekać aż amortyzatory się skończą, ale i pojawia się pytanie czy nie będzie nigdzie obcierało podczas maksymalnych skrętów, dodatkowo 215/50/17 jest o 1,9% większa niż homologowana 195/65/15 na ktorej auto wyjechalo z fabryki, a to ozbnacza, ze jest pelnoprawnym "zamiennikiem" i nikt nie powinien sie czepiac (norma 2%)
Nie, nie jeździło się źle. Tylko kasa, Misiu, kasa
W tamtym czasie przesiadłem się z auta z oponami 185/65R14 na auto z oponami (twardszymi) 225/45R17.
Chciałem mieć koniecznie Rainsport3, które dopiero wchodziły i ceny były kosmiczne nieco, dlatego kasa spowodowała taki a nie inny wybór.
Komfort dla małych dzieci wożonych z tyłu też trochę większy jest na 16 niż na 17 calach, na naszych cudownych wertepiastych ulicach miejskich.
Z perspektywy czasu to jednak pozostałbym przy Spiderach 17 i oponach 225/45R17.
(tzn zrobiłbym ich renowację ale pomalował na ori srebrny lub jaśniej niż to co mam, natomiast Baracudy 130 znacząco poprawiają efektywność LPG.)
Yunior81, znalazłem też jakieś foto z wnętrza 16-tek i mają nr katalogowy 1U0601025N
Nie, nie jeździło się źle. Tylko kasa, Misiu, kasa
W tamtym czasie przesiadłem się z auta z oponami 185/65R14 na auto z oponami (twardszymi) 225/45R17.
Chciałem mieć koniecznie Rainsport3, które dopiero wchodziły i ceny były kosmiczne nieco, dlatego kasa spowodowała taki a nie inny wybór.
Komfort dla małych dzieci wożonych z tyłu też trochę większy jest na 16 niż na 17 calach, na naszych cudownych wertepiastych ulicach miejskich.
Z perspektywy czasu to jednak pozostałbym przy Spiderach 17 i oponach 225/45R17.
(tzn zrobiłbym ich renowację ale pomalował na ori srebrny lub jaśniej niż to co mam, natomiast Baracudy 130 znacząco poprawiają efektywność LPG.)
Yunior81, znalazłem też jakieś foto z wnętrza 16-tek i mają nr katalogowy 1U0601025N
Dzieki za odpowiedz,
jak z perspektywy czasu spisaly sie rainsporty? tez o nich mysle
Paczka, jestem zadowolony.
Tak jak gdzieś wcześniej pisałem.
Ma być dobrze na mokrym, bo na suchym to na slicku pojedziesz.
A ile masz u siebie KM/Nm?
bo w nawiązaniu do "... poniewaz aktualne 195/65 15 nie sa w stanie kleic nawet na 2b ..."
to masz kilka opcji:
- opony przód są łyse, stare, twarde
- za duże ciśnienie przód;
- może jednak amory przód są zużyte
opony nie są stare bo mają dwa sezony, Dębica Presto 2 takie zakupił poprzedni właściciel a mój teść preferował spokojną jazdę i jego zdaniem są rewelacyjne
205\60\15 nie jest dobrą opcją, bo zakupiłem już felgi 17 i raczej szukam na ten komplet odpowiedniego rozmiaru
tak jak pisałem, pasowałoby ten 215\50\17 + 1cm średnicy powoduje, że nie trzeba o ten centymetr obniżać i będzie mięso na oponie... teoretycznie same zalety, praktycznie strach czy podjedzie :/
225\45 nie chciałbym brać, bo słyszalem wiele głosów, że na nierównej drodze prawdzi się słabo a 205\50 boje się czy nie będzie za wąskie, pewnie na 2b prblemu juz nie bedzie, ale 1b dalej bedzie bezuzyteczny... ciezko spasowac, zeby wygladalo dobrze, jezdzilo dobrze, bylo bezpieczne i homologwane
Nm masz widzę więcej niż u mnie
205/50R17 będą drogie i może rzeczywiście za wąskie.
215/50R17 jak dla mnie bardzo nietypowy rozmiar i są najdroższe.
225/45R17 poza obrys auta nie będą wystawać, więc jest dopuszczalnie, no i najlepiej będą dawać radę przy ruszaniu a dodatkowo ... są najtańsze (porównujemy tylko U RS3).
Na szerszych oponach po wertepach i koleinach zawsze będzie słabiej (ale nie przesadzajmy, będziesz pan zadowolony, teraz tyle nowych expresówek się buduje więc będzie ok),
:idea:
Podjedź do jakiegoś wulkanizatora, zapytaj o dwie opony w wybranym rozmiarze,
mogą być nawet już lekko zjechane, takie, które ktoś wymienił właśnie.
Załóż dwie tylko na przód i przejedź się trochę na próbę (tylko nie szalej w zakrętach, żeby ci tyłu nie zarzuciło), zobaczysz jak Ci trzymają wybrane przez Ciebie opony.
Jak już podejmiesz decyzję to wtedy kupisz sobie komplet 4 nowych.
Ew. jak wulkanizator nie będzie chciał ci dać takich starych opon, to używki widzę po ok 125-200zł/szt chodzą (inwestujesz ok 250-400zł na sprawdzenie, ale potem możesz je spóbować sprzedać), może wulkanizator pójdzie na opcję wypożyczenie za opłatą, bo przecież za chwilę byś mu je oddał i on je i tak sprzeda bo przez chwilę u Ciebie się nie wymydlą przecież.... taką mam koncepcję (cytując klasyka)
Dobra opona, która trzyma ... niestety szybciej się zużywa.
Nokian Zline 235/45R18 w dużym aucie kombi - 2,7HDI biturbo FWD, automat co prawda, ale po ok 40kkm od nowości zostało ok 4mm bieżnika, a nie jeździ w rajdach.
Komentarz