Chipowanie w salonie u Groblewskiego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gieniutek
    Classic
    • 2008
    • 2

    Chipowanie w salonie u Groblewskiego

    Bonus, golf IV nie ma tak fajnego kufra jak octa
  • kal800
    Classic
    • 2007
    • 9

    #2
    Chipowanie w salonie u Groblewskiego

    Co możecie powiedzieć na ten temat? Czy ktokolwiek to przećwiczył? Jak to wygląda przy fabrycznie nowym aucie? Mówimy o standardowej operacji (TDI 101 KM -> ok 135 KM)...

    K800

    Komentarz

    • Tymon
      RS
      • 2004
      • 2970

      #3
      kal800, w tym temacie :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=7798
      Masz troszkę opisanę o wgrywaniu mocniejszego softa dla maszyny.
      Pzdr
      T
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        kal800, po pierwsze soft od dealera to jest prawie jak box bo jest jeden do wszystkich aut i nie sprawdzony na hamowni to popierwsze jak chcesz mieć dobry soft to robisz np u rob555 on ma softu od Aligatora
        Dwa poczytaj dobrze to co jest na forum i to co podał ci Tymon,

        Komentarz

        • hEllo)
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 741

          #5
          Jak kupujesz u Groblewskiego to uderz na pw do kol. Zoltara, on Cie pokieruje w dobrą stronę
          usrany pracą po same pachy

          Komentarz

          • Tymon
            RS
            • 2004
            • 2970

            #6
            No chyba że jest tak jak mówihEllo), i kolega Zoltar skieruje go do dobrej osoby to ok
            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
            BMW serii 3... Radość z jazdy.

            Komentarz

            • hEllo)
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 741

              #7
              @Tymon
              Zoltar pracuje u Grobla a skieruje kol. pewnie do Roba bo to ziomki z DT3M
              usrany pracą po same pachy

              Komentarz

              • rob555
                Rider
                • 2006
                • 748

                #8
                Re: Chipowanie w salonie u Groblewskiego

                Zamieszczone przez kal800
                Co możecie powiedzieć na ten temat? Czy ktokolwiek to przećwiczył? Jak to wygląda przy fabrycznie nowym aucie? Mówimy o standardowej operacji (TDI 101 KM -> ok 135 KM)...
                Czesc
                Nie wiem kto pisze dla Grobla softy moge sie tylko domyslac... :roll:
                Jezeli dostaniesz go np w pakiecie :twisted: to bierz. Natomiast jak masz za niego zaplacic to sie zastanow 2x bo z doswiadczenia wiem ze te softy sa pisane po łebkach i czasem jaja wychodza. A gadka ze daja gwarancje itd to bujda na resorach. KAZDA modyfikacja softu z natury wiaze sie z utrata gwarancji a to ze salony wspolpracuja z firmami ktore to przerabiaja jest podyktowane potrzeba rynku. I dlatego jak slysze ze u nich mozna a gdzie indziej to nie to az mnie skreca. Po pierwsze to ze tylko dobra wola dealera ktory przymyka oko a po drugie to zawsze mozna wgrac org . Gdyby byla kwestia sporna to salon wgra org (jak ma taka mozliwosc) a jak nie to wyprze sie bo importer zakazuje od gornie jakichkolwiek przerobek. Biedny koncern VAG traci sporo kasy na tym ze ludzie kupuja 1.9 i chipsuja majac realnie to samo jak 2.0 w serii za mniejsze pieniadze.
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #9
                  Zamieszczone przez rob555
                  I dlatego jak slysze ze u nich mozna a gdzie indziej to nie to az mnie skreca. Po pierwsze to ze tylko dobra wola dealera ktory przymyka oko a po drugie to zawsze mozna wgrac org . Gdyby byla kwestia sporna to salon wgra org (jak ma taka mozliwosc) a jak nie to wyprze sie bo importer zakazuje od gornie jakichkolwiek przerobek. Biedny koncern VAG traci sporo kasy na tym ze ludzie kupuja 1.9 i chipsuja majac realnie to samo jak 2.0 w serii za mniejsze pieniadze.
                  Ja bym nie dramatyzowal. Importer doskonale sobie zdaje sprawe z tego, ze dealerzy oferuja chiptuning - innej opcji po prostu nie ma. Niektorzy dealerzy robią to bardzo jawnie.

                  Skoro sami zaoferowali taka usluge, to raczej biora za nia odpowiedzialnosc. Jak fura padnie, to sie ja sciaga do ASO, w ktorym sie serwisuje. Jak przydazy sie cos po drodze, to tez mozna sie porozumiec. Nie przesadzalbym wiec raczej z tym ryzykiem przy tuningu u dealera.

                  Z calym szacunkiem dla Ciebie Rob, ale gdybym sam byl niezorientowanym uzytkownikiem, to wolalbym program, ktory oferuje mi ASO niz np. Twoj wgrany pewnie w jakiejs szopie (sorry, nie wiem jak jest - tak tylko pisze) albo u jakiegos Mastersa pod dystrybutorem czy inengo Unitroncia na działkach.
                  Przecietnego zjadzacza chleba nie interesuje, ze Ty masz dopracowane softy, Masters jest MP na 1/4 mili, a Unitronic ma oddzial na Florydzie (czy tam miał).

                  ASO to ASO i raczej nie demonizowalbym, ze ryzyk jest ten sam, bo nie jest.

                  Natomiast zgodze sie, ze te softy sa zwyczajnie takie sobie.

                  Masters tez robi softy dla kilku warszawskich ASO roznych marek i jak sam mowi, skoro nie widzi klienta to wgrywa mu lajt, bo po co ma sie fura wysrac jak wsiadzie w nia jakis nawiedzony...
                  TDI 205PS

                  Komentarz

                  • rob555
                    Rider
                    • 2006
                    • 748

                    #10
                    Zamieszczone przez MiKruS
                    Ja bym nie dramatyzowal. Importer doskonale sobie zdaje sprawe z tego, ze dealerzy oferuja chiptuning - innej opcji po prostu nie ma. Niektorzy dealerzy robią to bardzo jawnie.Skoro sami zaoferowali taka usluge, to raczej biora za nia odpowiedzialnosc. Jak fura padnie, to sie ja sciaga do ASO, w ktorym sie serwisuje. Jak przydazy sie cos po drodze, to tez mozna sie porozumiec. Nie przesadzalbym wiec raczej z tym ryzykiem przy tuningu u dealera.
                    Z calym szacunkiem dla Ciebie Rob, ale gdybym sam byl niezorientowanym uzytkownikiem, to wolalbym program, ktory oferuje mi ASO niz np. Twoj wgrany pewnie w jakiejs szopie (sorry, nie wiem jak jest - tak tylko pisze) albo u jakiegos Mastersa pod dystrybutorem czy inengo Unitroncia na działkach.
                    Masters tez robi softy dla kilku warszawskich ASO roznych marek i jak sam mowi, skoro nie widzi klienta to wgrywa mu lajt, bo po co ma sie fura wysrac jak wsiadzie w nia jakis nawiedzony...
                    Nie no masz racje.
                    Sam robie softy dla dealerow i Ci powiem ze robie dla nich total light. Po pierwsze ze nie znam auta po drugie nie wiem jaki rzeznik bedzie jezdzic i nie chce by sie cos wywalilo (dealer tez tego nie chce) wiec generalnie tak jak Masters robie lajty.
                    Tak samo doskonale sobie zdaje sprawe ze dla przecietnego klienta ASO to ASO i kropka. Moja szopa nie dorówna
                    Co do dramatyzowania to hmm dealezy z ktorymi wspolpracuje bardzo naciskaja na to bym mial baze org i jak tylko cos by sie dzialo bym wgrywal org bo trzesa dupskiem az milo...wiec nie wiem czy importer tak oczko przymyka. Mysle ze importer sprawe sobie zdaje ale jak tylko moze to na tej podstawie odmowi gwarancji i koszty dealer bedzie ponosil ( wkoncu dal klientowi gwarancje)
                    pozdro
                    pozdrawiam

                    Diagnostyka i tuning
                    hybrydowe wtryski i turbiny
                    programy na ulice jak i do sportu

                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                    www.tune-up.pl

                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                    Komentarz

                    • gddemon
                      Drive
                      • 2006
                      • 41

                      #11
                      Pytalem sie o soft w salonie Groblewski i mowili ze wgrywaja ECUSOFT ( okolo 2 tys ) oraz MTM ( ale zycza sobie za to kolo 3,5 tys pln ) - moje informacje pochodza z lipca/sierpnia 2006 roku.

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez gddemon
                        mowili ze wgrywaja ECUSOFT ( okolo 2 tys ) oraz MTM ( ale zycza sobie za to kolo 3,5 tys pln )
                        :lol: :lol: :lol:

                        To jest ten sam gosc w Polsce, tylko pierwszy to jest jego soft, a drugi to wgrany gotowiec z Niemiec. Czy temu panu jeszcze nie odebrali autoryzacji MTM-a, bo watpie, zeby to wysylane bylo do Niemiec.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #13
                          Swego czasu jak istaniał jeszcze w Lublinie dealer TwojeAuto Sp. zoo też wstawiali MTM'a i też za kwotę coś około 3k. dla silnika AUQ.

                          Komentarz

                          • kal800
                            Classic
                            • 2007
                            • 9

                            #14
                            Mam ostatnie wieści - ponoć nie wgrywają już bo dostali ostry zakaz od importera. Więc chyba jestem skazany na org, przynajmniej do momentu zakończenia gwarancji (. Można cokolwiek z tym zrobić żeby z jednej strony być OK wobec serwisu ale niekoniecznie zmieniając programy w tę i z powrotem przy każdym przeglądzie?

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #15
                              Zamieszczone przez kal800
                              Mam ostatnie wieści - ponoć nie wgrywają już bo dostali ostry zakaz od importera. Więc chyba jestem skazany na org, przynajmniej do momentu zakończenia gwarancji (. Można cokolwiek z tym zrobić żeby z jednej strony być OK wobec serwisu ale niekoniecznie zmieniając programy w tę i z powrotem przy każdym przeglądzie?
                              Zmiana softu trwa 5 min :szeroki_usmiech . A poztym kto będzie się bawił w detektywa i szukał u Ciebie czipsa?? Na Twoim miejscu pojeżdziłbym na seri do pierwszego przeglądu (autko się dotrze bez stresu) a potem uderzył do Rob-a.
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #16
                                Masmo, ale jak cos sie spieprzy wiekszego to wszystko sprawdza aby nie bulic np za turbo

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez djczas
                                  Masmo, ale jak cos sie spieprzy wiekszego to wszystko sprawdza aby nie bulic np za turbo
                                  To najpierw odwiedzasz tunera... :szeroki_usmiech . A w 15-ce chyba nie ma możliwości wykrycia że auto było czipsowane gdy wgrasz z powrotem serię. :wink:
                                  BTW Czasem O1 jest lepsza niż O2 :diabelski_usmiech
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez djczas
                                    Masmo, ale jak cos sie spieprzy wiekszego to wszystko sprawdza aby nie bulic np za turbo
                                    Czy w takim wypadku ratował by sytuacje drugi ECU z oryginalnym softem ?

                                    Nie wiem jak długo trwa wypięcie jednego a wsadzenie drygiego... i czy coś takiego jest możliwe do zrobienia "w trasie"...

                                    Komentarz

                                    • djczas
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 9612

                                      #19
                                      Masmo, z czegos zrobili normy emisji wiec chyba tam juz nie ma 15 tylko 16 to spróbuj to zrobic jak jestes w zakopcu a mieszkasz w gdańsku i tam robiłeś soft a auto sholowali ci na gwarancji do najbliższego serwisu i nie da sie nim jechać to co wtedy zrobisz

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        EDC15P, jakby bylo EDC16 to mialbys Staszek juz pelnego CAN-a.

                                        W sumie Robert wypowiada sie w tym topiku, to powie dokladnie.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • djczas
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 9612

                                          #21
                                          Maicroft, ale zwykłym kabelkiem juz o1 po 2004 w pełni nie zdiagnozujesz wiec chyba jest tam can :roll:

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            djczas, No ja bym taki pewien nie byl. Z kablami KKL i starszymi problemy pojawiaja sie dopiero we wszystkim na plycie podlogowej Golfa V.

                                            Bedzie ktos na spocie, swiezym autem to zobaczymy :diabelski_usmiech

                                            BTW. W OII BKD w silnik moge wejsc, ale nic wiecej :twisted:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #23
                                              Zamieszczone przez djczas
                                              Masmo, z czegos zrobili normy emisji wiec chyba tam juz nie ma 15 tylko 16 to spróbuj to zrobic jak jestes w zakopcu a mieszkasz w gdańsku i tam robiłeś soft a auto sholowali ci na gwarancji do najbliższego serwisu i nie da sie nim jechać to co wtedy zrobisz
                                              Holuje auto do Aliego :wink: .
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • djczas
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 9612

                                                #24
                                                Masmo, oki jak tak to co jak auto bedzie w hiszpani :diabelski_usmiech
                                                a tak na powaznie bulisz kase za holowanie 200 km plus dojazd to gratuluje wobec tego lepiej kupic urzywke i becalowac za wszystko

                                                Komentarz

                                                • rob555
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 748

                                                  #25
                                                  djczas
                                                  Jak wgrasz u Grobla w Gdansku softa a auto wysra sie w kraku i sholuja do ASO w kraku to myslisz ze bedzie gwarancja.... :twisted: :twisted: :twisted: :?:
                                                  Ich to bedzie walilo kto to robil....wazne by kasy nie wyplacic.
                                                  W O1 jest EDC15...robota na 2min przywrocenie org. Pozatym auto z gwarancja robie z zapasem by wlasnie nic sie nie wywalilo.
                                                  Powiem tak: duzo jezdzisz po polsce i jestes przedstawicielem handlowym to albo odpusc sobie chipsa albo przygotuj sie na jaja w razie powaznej awarii.
                                                  Jestem w stanie podjechac w obrebie 3miasta i szybko wgrac serie jak klientowi cos by nawalilo. Serwis nie jest w stanie tego sprawdzic czy cos bylo modyfikowane jak serie przywroce.
                                                  Zreszta na przegladach to oni przeplywki sprawdzaja na jalowym :P wiec sie nie martwie ze cos wykryja. A w razie awarii albo podjade i wgram org albo trzeba bedzie glupa rznac ze sie u Grobla robilo nim zakazal
                                                  Co do ECUsofta to moje zdanie jest w paru topikach....
                                                  Wiec decyzja zostaje czy chcemy sie cieszyc znacznie fajnieszym autem czy meczymy sie seria ale z full gwarancja. Z doswiadczenia wiem ze nawet w absolutnie nie grzebanym aucie dealer jak bedzie chcial cos znalesc to znajdzie i bedzie z naprawa zwlekal. Nawet te po wirusie sa lepiej traktowane bo dealer nie wie kto wgrywal...zawsze mozna wmowic ze on a wtedy na jego glowie jest zrobic to szybko i po cichu,...przeciez skarga do importera zagotuje mu jaja :roll: :twisted:
                                                  pozdrawiam

                                                  Diagnostyka i tuning
                                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                                  programy na ulice jak i do sportu

                                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                  www.tune-up.pl

                                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...