Ziomal, doklejam sie odemnie kopniaka w sam srodek zdrowie naszych zmartwien
wykres chip'a z allegro
Zwiń
X
-
GośćTagi: Brak
-
bezduszny
wykres chip'a z allegro
...chyba warto na to spojrzeć: http://www.streetracing.pl/forum/vie...er=asc&start=0
-
Zrobilem kiedy przez allegro soft do silnika AGR - przebieg okolo 120 tys i przejechalem na nim kolejne 120 tys, pomiarow na hamowni nie robilem, autko jezdzilo bardzo fajnie, usterek nie odnotowano. Jedyne co mnie denerwowalo, to to, ze samochod zaczol wiecej palic a bylo to takei dziwne, ze wskazania komputera nie ulegly zmianie ale realnie wychodzilo okolo 1L/100km wiecej ( sprawdzane w warunkach autostradowych przy stalej predkosci zablokowanej tempomatem ).
Chip kosztowal 600 pln i wykonywal go jakis koles w łodzi ( on chyba byl z radomska ).
Komentarz
-
-
bezduszny
Czy taki program "gotowiec" z allegro da się jakoś korygować ?
[ Dodano: Nie 04 Lut, 07 11:08 ]
No ale ten "tjuning" jest powalający....
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyCzy taki program "gotowiec" z allegro da się jakoś korygować ?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
bezduszny
MisiekWAW, przejrzałeś ten temat cały ? Zawsze wychodziłem z założenia... że chipy z allegro to straszny shit...
Tu jak patrzę to zaczynam weryfikować swoje stanowisko...
Ktoś wstawił wykres Master'a który notabene aż tak bardzo nie obiega od tego z allegro..
Pierwsze pytanie jakie mi przyszło do głowy "prawa autorskie". Czy aby ktoś nie kopiował takiego programu napisanego przez Mastersa i powiela go..
Czy jest możliwość jakoś sprawdzenia tego ?
..ale ten "chip" w postaci opornika dla silnika 1Z jest powalający... :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyMisiekWAW, przejrzałeś ten temat cały ?
Zamieszczone przez bezdusznyZawsze wychodziłem z założenia... że chipy z allegro to straszny shit...
Tu jak patrzę to zaczynam weryfikować swoje stanowisko...
Zamieszczone przez bezdusznyKtoś wstawił wykres Master'a który notabene aż tak bardzo nie obiega od tego z allegro..
Pierwsze pytanie jakie mi przyszło do głowy "prawa autorskie". Czy aby ktoś nie kopiował takiego programu napisanego przez Mastersa i powiela go..
Czy jest możliwość jakoś sprawdzenia tego ?
- nie wiesz co kupiles tak naprawde
- nie wiesz czy to jest bezpieczne... nigdy tak do konca nie masz pewnosci, ale tu Twoja wiedza dazy do zera... bo nie wiesz NIC o tym programie
- nie masz zadnego wplywu na to jak bedzie wygladal program
- nie masz zadnego wsparcia jak sie cos wysra
Nie zdziwilbym sie wcale gdyby czesc programow z allegro to byly wlasnie skopiowane programy Mastersa, Unitronica czy CompSportu, jezeli dodaja gdzies swoj "podpis" w programie lub robia cos bardzo charakterystycznego to napewno moga to zweryfikwoac
Ja bym swojemu autku takiej krzywdy z allegro nie zrobil, ale jak to mowia mamy demokracje i kazdy moze zrobic ze swoimi pieniedzmi co mu sie zywnie podoba :roll:
W przypadku oszczednosci rzedu 500-1000zl na programie bardzo szybko moze sie okazac w przypadku jakiejs awarii ze tani program z allegro kosztuje 2-3 razy tyle co program zrobiony u tunera :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
bezduszny
MisiekWAW, trzeba wziąc pod uwagę jeden ale bardzo istotny aspekt.... finanse.
Jeżeli jest ktoś posiadaczem jakiegoś TDI o wartości 15k-20k to trudno aby wyłozył 10% wartości swojego samochodu na zrobienie profesjonalnego softu dla samochodu który jeździ na co dzień... a nie ściga się. W tym wypadku chodzi bardziej o "kosmetykę" niż tuning przez duże "T".
Mając np. Audi 80 B4 TDI 1Z to nawet jak się silnik wy****a to kupienie nowego nie jest jakieś koszmarnie drogie.
W przypadku mojego 3.3 TDI wymiana silnika to już poważna inwestycja... i z nim strach jechać do jakiegoś warsztatu nie mówiąc o wgrywaniu chipa z allegro.
Zamieszczone przez MisiekWAWNie zdziwilbym sie wcale gdyby czesc programow z allegro to byly wlasnie skopiowane programy Mastersa, Unitronica czy CompSportu, jezeli dodaja gdzies swoj "podpis" w programie lub robia cos bardzo charakterystycznego to napewno moga to zweryfikwoac
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyMisiekWAW, trzeba wziąc pod uwagę jeden ale bardzo istotny aspekt.... finanse.
Jeżeli jest ktoś posiadaczem jakiegoś TDI o wartości 15k-20k to trudno aby wyłozył 10% wartości swojego samochodu na zrobienie profesjonalnego softu dla samochodu który jeździ na co dzień... a nie ściga się. W tym wypadku chodzi bardziej o "kosmetykę" niż tuning przez duże "T".
Mając np. Audi 80 B4 TDI 1Z to nawet jak się silnik wy****a to kupienie nowego nie jest jakieś koszmarnie drogie.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
bezduszny
MisiekWAW, ale to tylko w skrajnym przypadku kiedy silnik padnie... czego nie można z góry zakładać.
Jeżeli jest to jakiś lajtowy soft właśnie znanego tunera to ryzyko zgonu silnika jeszcze się zmniejsza...
Komentarz
-
Witam
Ja wlasnie jestem przed wirusowaniem swojego autka i wybralem oferte Aligatora mimo ze musze dojechac do niego z 250km..Zdecydowalem tak z powodu dobrych opiini na jego temat na roznych forach ktore potwierdzaja to ze on sie na tym zna.. Pan/ Pani Krzak z allegro oferujacy gotowe programy z allegro sa dla mnie anonimowi i raczej balbym sie wgrac do mojego auta ich programu.. Potrzebuje pewnosci bo chce autkiem jeszcze z 5 lat pojezdzic a jakis chip gotowy z allegro mi tego nie daje... Ali mowil ze zachipowanie auta+ dostrajanie+hamowanie potrwa pare godzin, wgranie gotowca 15 minut..UWazam ze tego sie nie da porownac i dopasowanie programu do auta i uzytkownika i jego oczekiwan jest dla mnie bardzo istotne...Przeciez nie kazde TDi jest takie same
Biorac jeszcze pod wuage znizke dla OCP cena staje sie duzo bardziej atrakcyjna i w porownaniu z gotowcem to juz jest naprawde nie wielka roznica..--------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bezdusznyMisiekWAW, ale to tylko w skrajnym przypadku kiedy silnik padnie... czego nie można z góry zakładać.
kolejna sprawa to ta, ze rozmawiamy o TDI za 15-20 tys zl, co wyklucza stan igla, wgrywanie do niego programu niewiadomego pochodzenia, bez odpowiedniej diagnostyki przed wgraniem mozna nazwac duza odwaga... albo skrajna glupota :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez hermanPrzeciez nie kazde TDi jest takie same
No i nie mówimy tu o podniesienu mocy z 90KM ---> 150KM ale o jakieś 15KM-20KM i troche Nm.
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyZamieszczone przez hermanPrzeciez nie kazde TDi jest takie same
No i nie mówimy tu o podniesienu mocy z 90KM ---> 150KM ale o jakieś 15KM-20KM i troche Nm.
Z tym ze auto ma obecnie 230tys na liczniku, silnik chodzi jakos glosno, diagnozy przed i po nie ma zadnej wiec wie tylko tyle ile ma KM i Nm..
Tak wiec jesli by robil zhamownia przed, koszt razem 900zł...Z tego co wiem byla opcja wgrania programu od Mastersa(sic) za 1000zł, sam program..Jak to sie ma cenowo do chipa wgrywanego przez tunera?? kazdy chyba wie ze w takim układzie roznica jest praktycznie zadna..--------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bezdusznyFabryka jak wgrywa soft do silników to robią to indywidualnie czy seryjnie taki sam do danego typu .... ?No i nie mówimy tu o podniesienu mocy z 90KM ---> 150KM ale o jakieś 15KM-20KM i troche Nm.
A na allegro raczej nie ma lightowych programow tam nawet box daje min 30KM
Powiem tak: wiekszosc softow z allegro to sciagniete gotowce od niemieckich tunerow albo rodzimych z dawnych lat. Czyli batory z tyl i moment przy 2000obr taki ze wciska w plecy.pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez rob555Powiem tak: wiekszosc softow z allegro to sciagniete gotowce od niemieckich tunerow albo rodzimych z dawnych lat. Czyli batory z tyl i moment przy 2000obr taki ze wciska w plecy.
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyUstawienie tak nisko momentu w sofcie "z dawnych lat" było czymś uzasdnione... chodzi mi o specyfikę starszych dizli (chyba nie kręciły się tak wysoko jak dzisiejsze CR) ?
A uzasadnione bylo tym, ze kiedys do samochodow wstawialo sie pancerne sprzegla, skrzynie, itd, i prawie nic nie bylo w stanie ich uszkodzic, wiec nikt sie nie martwil zbyt wysokim momentem obrotowym
Poza tym w dieslach najłatwiej jest zrobic "jebniecie" z dołu. No i kiedys mierzylo sie efekty na dupohamowni, bo profesjonalnego sprzetu nie bylo.
Pomijam fakt, ze do uzyskania momentu wyzje potrzebne jest wieksze turbo i lepszy IC. A kiedys po prostu turbo to byl taki mily dodatek wielkosci bryloczka do kluczy, a IC nawet nie zawsze byl.
Stad najlatwiej bylo dowalic z dolu. Branza jednak sie rozwija tak samo jak i technologia zwiazana z silnikami turbodiesla. Dobry tuner jest na czasie - taki z allegro pewnie troche mniej...TDI 205PS
Komentarz
-
-
Obecnie mam OII z silnikiem BXE - nie zdecydowalbym sie na wgranie softu na allegro, przedtem mialem OI z silnikiem AGR i jak juz pisalem w tym temacie przy przebiegu 120 tys wgralem program kupiony od kolesia z allegro, zrobilem na nim kolejne 120 tys km bez zadnych problemow, soft kosztowal 600 pln a nie 1500-2000 ( tyle wtedy kosztowalo to u profesjonalnego tunera ). Biorac pod uwage wiek, przebieg a tym samym wartosc pojazdu nie zdecydowalem sie na taki wydatek- w moim silniku nowych czesci juz nie bylo a zakup uzywanych w przypadku awari ( ktora moze ale nie musi wystapic ) przy okolo 1000-1400 pln jakie pozostaly w moim portwelu mnei nie przerazalo.
Nie znam sie na tym dobrze ale jezeli po takim programie z allegro samochod nie dymi z tylu jak batory, na hamowni moment nie jest zbyt wysoki przy niskich obrotach a odczytane max warotsci doladowania przez VAG osiagaja 1,1 bara (2,1 na VAG-u, proba drogowa na 3 biegu ) to czy moze byc cos jeszcze szkodliwego dla silnika ??
Mam takie jeszcze pytanie o rabat dla OCP - czy bedac tu zarejestrowanym moge z tego rabatu korzystac czy to dla jakiejs wezszej grupy uzytkowniko stad ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAW....
kolejna sprawa to ta, ze rozmawiamy o TDI za 15-20 tys zl, co wyklucza stan igla, wgrywanie do niego programu niewiadomego pochodzenia, bez odpowiedniej diagnostyki przed wgraniem mozna nazwac duza odwaga... albo skrajna glupota :roll:
Tak jak pisze rob555 seryjne silniki mają oczywiście uniwersalny, od sztancy program sterujący ale różne wyniki na hamowni i równocześnie sporo zapasu który tunerzy wykorzystują;-)
To tak jak z podkręcaniem procesorów PC - wiele modeli ma rezerwy bo producent nie moze ryzykować tego, że ustawiając zegar zbyt wysoko wypchnie jakiś odsetek poza nawias, ustawia więc wartosci bezpiecznie niskie. (A poza tym różnicując modele cenowo zwiększa zyski i zakres odbiorców). Do tego nawet w obrębie jednej serii są różnice w ich podatnosci na zwiększanie częstotliwosci taktowania - tu kolejne podobieństwo co do sensownosci indywidualnego podejścia;-)
herman gratuluję wyboru, mam nadzieję, ze pochwalisz się wykresem :wink:Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
Komentarz