Kolega pisze o OII i tlumacze, ze nawet Elegance ma gole otwory, tez sie z tego smialem. Dokladnie to one sa we wnece drzwi, i uszczelka drzwiowa raczej je zaslania, wiec nic temu nie bedzie.
Heble 288 -> 324
Zwiń
X
-
GośćTagi: Brak
-
lec
Heble 288 -> 324
Witam,
kiedys mignelo, zdaje sie Maicroft pisal o tym co trzeba zmienic przy 288 aby wstawic 324. Szukalem szukalem i nic. Moge prosic speca o referat ? Pytanko dod. w jakicj autach fabrycznie byly 320mm ? Czy ktos ma u nas moze zamontowane "trzystadwudziestki" - jaka roznica ,pewnie spora. Czy za tym upgrade'em szla rowniez wymiana na tyle ?
-
lec
tak , ale jeszcze nie zalozone. Zastanawiam sie czy nie przeskoczyc od razu oczko wyzej. Mialem na mysli 324 wlasnie, ale moze faktycznie 312 lepiej bo nie mam zamiari zima na 17" jezdzic.
Komentarz
-
bezduszny
lec, najszybciej dostaniesz informacje, precyzyjne informacje o tym przejściu na forum SR.
Tam niedawno był właśnie temat o wstawianiu chyba do jakiegoś seat'a hebelków D2.
Ma to swoją i złą strone... bo zwiększa się masa nieresorowana.
Komentarz
-
lec, Poprawilem
334x32mm to jest wymiar z R32 nic posredniego bazujacego na bazie aut z grupy Octa/Golf/Leon nie ma.
Wydaje mi sie ze 312mm w zupelnosci Ci starczy. Na zime tez raczej nie kupisz felg 17 lub 18"
A wiec do konwersji z tych 288mm potrzebujesz jarzma z zaciskami lub bez (wg mnie sa IDENTYCZNE, pod warunkiem ze sa to zaciski ATE, a nie jakies inne do 288mm bo tez takie rzekomo byly). Czyli najprosciej jest isc i kupic w ASO Skody jarzma z RS-a do tego jakies tarcze i klocki. Klocki sa takie same jak do hamulcow 288mm=312mm. Sam zalozylem tarcze ATE PD oraz klocki zwykle ATE.
Jarzma mozna tez wyrwac z TT,S3,OI RS, GIV GTI, Leon TS.
Co do tylu, z wyzej wymienionych aut trzeba zacisk z jarzmem oraz tarcze i klocki. Tarcze sa takie same jak w Octavi I 1.4 czyli 256mm wentylowana. Wiec mozna na tyl wsadzic np ATE PD 256mm. Zacisk z jarzmem do kupna w ASO - nie wiem ile kosztuje. Mozna szukac na szrotach, jest ciezko. Z 4x4 nie pasuje, tak samo z innych aut nie ma co podebrac. Z golfa 3 oraz passata B3/B4 VR6 sa dalej malutkie jednolite.
Komentarz
-
-
lec
-
lec, Ty masz 288 u siebie w tej chwili? Bo standardowo powinny byc 280 - chyba, ze robiles juz jakis up-grade.
AFAIR na naszym forum konwersje z 280 na 312 robil Bond i dosc dokladnie chyba to opisywal. Musialbys poszukac.
BTW: Pozwalam sobie przeniesc temat do tuning, bo to jednak modyfikacja bardziej tuningowa...TDI 205PS
Komentarz
-
-
Obecnie mamy jednolita tarcze 232x9mm.
Z moich doswiadczen wynika jedno. Heble z przodu 312mm wymagaja sztywniejszego zawieszenia przedniej osi niz seria.
Do tego przy obecnej pogodzie ciagle powyzej 0', nie wiecej niz 5'C po wdepnieciu hamulca, ale jeszcze nie do konca, ABS przestal sie wlaczac, za to czuje jak opony puszczaja. Kiedys najpierw wlaczal sie ABS, a oponom nim nie bylo.
Nie zapominaj o kolach na zime z oponka 205/55/16
[ Dodano: Wto 20 Lut, 07 18:54 ]
MiKruS, Kilka osob taki mod zrobilo, w roznych konfiguracjach ;D
Komentarz
-
-
lec
MiKruS, jutro montuje 288, zagailem czy czasem nie bedzie mi sie kalkulowalo od razu przeskoczyc na wieksze jeszcze. Jesli ma sie okazac ze za chwile i tak nie beda wystarczac...
Maicroft, moze to sprawa gumy ze zbyt twarda ? bo jak nie rozumowac to przeczepnosci Ci brakuje
Komentarz
-
bezduszny
Komentarz
-
lec
bezduszny, hmm, pod warunkiem ze dostane jutro w ASO jarzma od RS, a jak znam zycie to tylko na zamowienie. No i pewnie kosztuja swoje :roll: Zobacze, skoro rzeczywiscie tylko jarzma i tarcze do zmiany to moze przeloze montaz o 1-2 dni i zafunduje sobie 312....
Komentarz
-
bezduszny
lec, moim zdaniem lepiej sie wstrzymać... i przejść od razu na 312. nie będę ci pisał zalet... bo pewnie sam wiesz ale na takich tarczach mozna zaoszczędzić
312 maja większą pojemność cieplną niż 288.... a co za tym idzie jest mniejsze ryzyko pogięcia ich
Komentarz
-
lec
wiem, ale jesli jest tak jak Maicroft napisal to obecny budżet tego nie wytrzyma. Trudno, przejade troche na tych 288 i potem zmienie jesli bedzie potrzeba.
Dziekuje za informacje, napewno wroce do tych informacji i rad w niedalekiej przyszlosci.
Komentarz
-
bezduszny
lec, zawsze można popatrzeć po używkach lub podzwonić do firm mających takie części.
Jak czas nie "pali" to możesz się rozejrzeć.
Komentarz
-
Witam - Ja kiedyś się również nad tym zastanawiałem, czy by nie zmienić na większe, temat odszedł w zapomnienie, na zestawie obecnym i obecnych konikach wystarczy, a już trochę się przejechało na tym km i jakoś nie zawiodły. Ile chcesz mieć tych koni by to miało sens, jak mam nadzieje wiesz ten silnik ma pewne granice, jak się je przekroczy zaczyna płynąć aluminium i giąć się korby. Ja dałem pas i nie mogę powiedzieć, że źle zrobiłem.
Czekam na info dotyczące doznań"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
www.dynosoft.pl
Komentarz
-
-
lec
pewnie ze nie dosc, tylko swinka skarbonka powiedziala 'pass' :P
rzeczy do robienia w aucie sporo, a jakby nie patrzec wychodzi na to ze jakies 1500 by mnie wiecej ta impreza wyniosla jesliby sie zdecydowal na wieksze
Komentarz
-
lec
tzn co na przyklad? kwota ktora podalem to kwota dodadkowa gdybym chcial przejsc z zakupionego komletu 288 na te 312. Dzis odbiore autko ale raczej nie postestuje ich bo wszedzie bialo u nas. Poki co lansuje sie Roomsterem 1.4 TDI :P
Komentarz
Komentarz