teraz ok. sam się zakręciłem. trzeba będzie ogarnąć.a macie może jakiś obrazek gdzie jaka wtyczka jest w borentz?
[Inne] BOX - ale do Renault
Zwiń
X
-
[Inne] BOX - ale do Renault
Cześć wszystkim :-)
Chciałbym poruszyć wałkowany tryliard razy temat znienawidzonych przez 99% userów temat BOX'a i podniesienia przez to chodź ciut mocy w aucie bez zewnętrznych ingerencji, map itd.
Do rzeczy ,
Dla żonki kupiliśmy niedawno trochę większe auto z racji tego iż trochę więcej zaczęliśmy jeździć na wycieczki autem i sami sobie je organizujemy (oboje lubimy jeździć) a mamy paczkę znajomych, która chętnie zawsze się przyłączy do wyjazdu.
Kupiliśmy Scenica 1,5 dCi z FAP i o mocy około 105 km wg producenta.
Auto w 4/5 osób i załadowany bagaż jest ciut mulaste z dołu i przyśpieszanie mogło by być trochę żwawsze.
Nawet jak się jedzie w pojedynkę to trzeba z dołu mocno depnąć, żeby była moc
Nie chce inwestować w profesjonalny chip tuning z mapami itd - nowe auto trochę nadszarpnęło domowy budżeta na alledrogo znalazłem coś takiego
Poczytałem trylion opinii na temat BOX'ów na różnych forach, czy to u nas, czy to forum Renault, czy mazda, fiat, alfa-romeo itd i tyle ile jest opinii o tyle mam większy mętlik w głowie
Jedni piszą, że to fajna sprawa i niewielkim kosztem można sobie podnieść moc, że jest odczuwalne i widoczne mniejsze spalanie, przyrost mocy w sensie odczuwalnym przy przyśpieszeniu, no i niby prędkość max też się zwiększa.
Inni za to piszą, że to szit, nic nie warty, nic nie daje, nie pomaga, niszczy :arrow: tylko jaki negatywny wpływ może ten BOX mieć na auto? Co może się sypnąć?
Turbo, które również potrafi się wysrać przy seryjnych silnikach bez żadnej ingerencji?
Dwumas których tak czy siak zdycha przy 100kkm ?
Szybciej te elementy się zużyją?
Tu jest plus taki, że za 5 min mogę go podłączyć a za 10 odłączyć i nie ma tematu, nie muszę udawać się do tunera po to aby poprawił to co nie działa albo mi się nie podoba.
Mogę go wrzucić w pudełko żeby leżał albo odsprzedać jakiemuś małolatowi z BMW :lol:
Pamiętam, że w naszej ekipie olsztyńskiej był jeden czy dwa BOX'y i chłopaki sobie chwalili...
Co myślicie? Podpowiecie coś? Bo trochę zgłupiałem :roll:Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
-
-
Zostaw ten silnik w spokoju, bo on i tak jest wysilony... i do najtrwalszych nie należy....
Oprócz tych rzeczy o których pisałeś to są jeszcze gorsze. Wtryskiwacze i najważniejsze siada jeszcze układ korbowo-tłokowy, panewki. Jeśli mogę coś poradzić to zmieniaj często olej, max co 15 000 km a najlepiej co 12 000 km.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Gość
co do opini o 1.5 przychylam sie do Zeptera, choc to tylko ze slyszenia i od kogos kto robi duzo z tymi autami. Sa takie co jezdza i nic sie nie dzieje, ale jak juz sie zacznie to ponoc lepiej sprzedac.
Komentarz
-
Też czytałem, że silnik potrafi wyzionąć ducha ale wystarczy popatrzeć na nasze silniki :roll:
Jak wygląda silniki BXE po 100kkm :roll:
W mojej fabii po 60 kkm zaśpiewali wymianę łańcucha rozrządu wraz z całym osprzętem gdzie w czasie gwarancji mówiłem, że go słychać i nic nie zrobili. Napisałem reklamację do FAP i zobaczymy.
Jedni piszą , że mają 280 kkm na 1,5 dCi bez problemu, gdzieś czytałem że o 120 korba poszła bokiem ....Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Gość
dokladnie tak to juz dzis jest, dlatego nie pchalem sie w diesla a stare dobre TDI itp. odtraszaly mnie kultura pracy.
Komentarz
-
tak jak mowia wczesniej. Gama silnikow K9K jest dosc spora. Przedzial mocy zaczyna sie od 65 KM a konczy na 110KM czyli w Twoim przypadku jast on juz i tak troche wysrubowany 105KM. Fakt Scenic III do malych i lekkich nie nalezy a to 105 KM to tak wsam raz na spokojna rodzinna jazde. Masz jeszcze opcje 1.6 DCi 130 KM lub wypasik 2.0 DCi 160KM.
Golas27, troche w tym racji. Jak narazie jeszcze zaden Scenic III nie polegl a wyszly w 2009 i nie mielismy jakies wiekszej awarii do naprawy. W poprzedniej wersjcach w Clio II padaly wtryski ( trzeba je pozniej programowac do ECU) a tak to bardzo przyjemne silniki. Bardzo oszczedne.
Osobiscie jednak nie lubie Diesli no chyba ze te starej konstrukcji 1.6 D VWwszystko przepalil
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misza_zabrzeMasz jeszcze opcje 1.6 DCi 130 KM lub wypasik 2.0 DCi 160KM.
Właśnie w tym rzecz, że dużo ludzi słyszało ale niewiele potwierdza.
Misza robisz a autach więc widzisz jak często pojawia się Francuz na większych robotach w silniku.
Wtryski też słyszałem, że lubią się sypnąć ale wale im STP i leje dobrego paliwa, nie powinno być chyba problemu ....
Zamieszczone przez misza_zabrzewsam raz na spokojna rodzinna jazdeByła O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakMisza robisz a autach więc widzisz jak często pojawia się Francuz na większych robotach w silniku.( Byly Renault Dealer )
Tak na marginesie czesem chce mi sie smiac jak ludzie staraja sie mi mowic ze Renault fuujjj Nissan cacy. Niech siada i poczytaja kto jakie silniki wklada i gdzie
[ Dodano: Wto 01 Lip, 14 12:15 ]
aa i tak w ramach informacji. Jelsi macie numer czesci i wiecie ze jest montawana w Renault i Nissanie zadzwoncie do Nissana czasem okazuje sie ze zaplacicie o 80% mniej niz w Renault, czasem Opla tez dobrze sprawdzic.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misza_zabrzeBo my w 90% pracujemy na Renault
Dlatego ja nie zrażam się do opinii że "nie bo nie" , chciałem zaciągnąć fachowego języka od znawców bądź tych co montowali i czy coś się szybciej posypało i jakie były odczucia po zamontowaniu BOX'a :roll:Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
oolsztyniak, szczerze mowiac to nie pomoge w tym przypadku bo nie spotkalem sie zeby ktos takie cos zakladal do Renault.
2 chlopkaow ma zalozone takie cacka ale w BMW i bardzo sobie chwala. BOX typu PLUG&PLAY Jezdza juz kilka lat i nic sie nie dzieje.
Co do mechaniki to napewno nie kupilbym Automata z Renault. Czesto padaja zawory na kontrolerze i jest to dosc kosztowna sprawa. Caly blok to koszt ok 3000zl + wymiana. Oczywiscie zawory mozna wymienic osobno ale tu gdzie mieszkam i pracuje taniej wychodzi wymienic caly blok
Obawiam sie ze w Towim przypadku wszystkiego sie dowiesz jak takiego boxa zalozysz.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
oolsztyniak, domyslam sie ze nie ma sensu wkladac jakis chinskich pudelek za 50 zl !! Te boxy ktore maja zalozone w BMW kosztuja w granicach 500-800zl Domyslam sie ze tyle samo wyniesie Cie ReMap Podjedz do frimy ktora sie zajmuje Re-mapem, popytaj, oni z pewnoscia maja wieksza wiedze na ten temat.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Gość
ja uczciwie powiedzialem ze silniki znam tylko ze slyszenia i wlasnie rowniez od mechanika zajmujacego sie renault jak Misza. Chociaz ja mialem na mysli jeszcze scenika II, a rozchodzi sie o III wiec nie wiem jak sie to ma do silnikow chyba sie wiele nie zmienilo, ale nie wazne bo nie o to przeciez chodzi tylko o boxa.
Komentarz
-
Byłem u tunera na miejscu i od 1100 zł do góry nowa mapa + jakiś chip.
Tyle forsy wolałbym przeznaczyć na inny cel ;-)
A tu jest 2,5 stówki tylko wciąż nie wiem czy to ma jakikolwiek sens.
Na forum renault piszą, że można próbować i nie widać przeciwwskazań.
Ale opinii ani na "plus" ani na "minus" konkretnych nie podali.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
oolsztyniak, za 250 zl to ja bym sobie darowal taki wynalazek. Moze sie okazac ze podepniesz i namiesza cos w Elektronice. Szczegolnie ze SCIII to jedna wielka choinka czujnikow, kabli itp. Nikt Ci gwarancji nie udzili jesli cos pojdzie nie tak. Zawsze powiedza ze zle Pan podpial, bo najpierw trzeba "zielony a potem zolty" a nie odwrotnieObecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
oolsztyniak, ja też jestem na takim samym etapie jak ty. Na forum Ceed jest parę osób, które mają box'y i sobie chwalą. Ogólnie panuje opinia, że najlepsze robi V-tech, ale ich cena jest porównywalna z chipowaniem. Ja osobiście przymierzam się do tego za 599 od tego producenta . Pisałem już do niego w tej sprawie i uzyskana odpowiedź mnie satysfakcjonuje. Jak widzisz jest możliwość wypożyczenia w celu sprawdzenia.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Ustawowo masz 10 dni na zwrot, kupujesz, sprawdzasz i jak nie widać różnicy to odsyłasz.
Ale jest to jakaś nowa opinia w temacie ;-)
Daj znać jak kupisz i jak wrażenia po zamontowaniu.
Wszędzie gdzie czytam wypowiedzi osób, które zakładały BOX to sobie chwalą, opinie negatywne mają głównie osoby, które "słyszały... :roll:
Nawet po komentarzach na aukcjach osób, które sprzedają często pojawiają się opinie, że jest wzrost mocy, że lepsza kultura pracy, że spalanie mniejsze. Nikt nie pisze, że to niedziałający szit ... :roll:Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
oolsztyniak, jak BOX zwiększający dawkę paliwa może zmniejszyć spalanie? BTW, Scenic to Tatowóz, więc w założeniach nie miał służyć do zap...nia po autostradzie. Trzeba było kupić coś co da się normalnie podkręcić. Piszę jako były posiadacz Megane 2 1.9 dCi.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
oolsztyniak, rozmawialem z szefem Zalozyl takie cudenko do 110KM teoretycznie mialo dac 130KM. Pojezdzil i powiedzial ze nie odczul zadnej roznicy. Kilka dniu pozniej przesiadl sie do 1.6DCi 130KM i powiedzial ze 110KM z BOXEM nawet nie umywala sie do 1.6 DCi. Powiedzial w skrocie....Strata pieniedzy.
[ Dodano: Sro 02 Lip, 14 16:24 ]
z cikawosci znalazlem cos takiego..
moze warto napisac do nich dowiedziec sie co i jakObecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065oolsztyniak, jak BOX zwiększający dawkę paliwa może zmniejszyć spalanie?
Zamieszczone przez Tony065Trzeba było kupić coś co da się normalnie podkręcić.
Gdybym chciał szybką furkę to za wartość renówki wziąłbym sobie jakąś używkę z BMW czy AUDI z silnikami 300+ tyle, że byłby to rocznik 2006 może trochę do góry a ja chciałem świeżynę.
Poza tym tyle przestrzeni co mam w Scenicu i takiego wyposażenia nie da mi żadne auto z tej półki cenowej wymienionej wyżej.
Na nowe q5, q7, x3, x5 mnie nie stać.
A do oklepanych samochodów z VW raczej już nie wrócę ;-)Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
oolsztyniak, no to po co ta cała gadka :?: tatowozy nie służą do ścigania... :diabelski_usmiech BTW, może i auta z VAG są oklepane, ale krew mnie zalewa, jak szukam czegokolwiek do Sorento mojej Pani. Auto w produkcji 2 lata, a jakiekolwiek zamienniki na palcach jednej ręki można policzyć. Mam nadzieję, że SUV Skody będzie porównywalnej wielkości.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
S-Max st220 i Zafiry OPC to tatowozy a jednak nadają się również do ścigania :twisted:
A co Ty po dwóch latach już chcesz w aucie wymieniać?
Niektórzy sugerują się nie tylko częściami zamiennymi w momencie kupna auta ;-)
Na razie temat zbastowałem, zobaczę może zdecyduję się na chip u jakiegoś tunera.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakS-Max st220 i Zafiry OPC to tatowozy a jednak nadają się również do ścigania :twisted:Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
Komentarz