Tuning a późniejsza odsprzedaż auta.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tuning a późniejsza odsprzedaż auta.

    paf, :shock: to tylko u nas jest możliwe.

  • #2
    Tuning a późniejsza odsprzedaż auta.

    Trochę się zastanawiam nad odniesieniem mocy w swoim aucie, ale jeszcze nie jestem
    pewien.
    Pojęcia też nie mam, gdybym się ewentualnie zdecydował dokąd się udać ( czy KOCAR,
    czy Masters, czy Jetronic- tu człowiek rozmowie telefonicznej wywarł bardzo pozytywne
    wrażenie czy jeszcze gdzieś indziej ).
    Czy ktoś z forumowiczów był w Jetronicu?
    I przy okazji nasunęło mi się takie czysto teoretyczne pytanie: czy tuning bardzo
    utrudnia późniejszą odsprzedaż auta ? Czy ktoś ma jakieś doświadzcenia w tym względzie?

    Komentarz

    • Mr T.
      Ambiente
      • 2006
      • 236

      #3
      jest jeszcze Unitronic, w którym swoją benzynę robił m.in. Qba i ZTCW jest zadowolony.
      Zamieszczone przez Kaszana
      przy okazji nasunęło mi się takie czysto teoretyczne pytanie: czy tuning bardzo
      utrudnia późniejszą odsprzedaż auta ? Czy ktoś ma jakieś doświadzcenia w tym względzie?
      Zawsze możesz zadać sobie pytanie, czy kupiłbyś tuningowaną używkę? Przeciętny Kowalski będzie raczej patrzył na takie auto z dozą niepewności. Kto zna temat pewnie inaczej podejdzie. Ja jestem ciekaw kiedy i za ile będziesz chciał swoją furę sprzedać, bo może będę zainteresowany.
      życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Re: Tuning a późniejsza odsprzedaż auta.

        Zamieszczone przez Kaszana
        I przy okazji nasunęło mi się takie czysto teoretyczne pytanie: czy tuning bardzo
        utrudnia późniejszą odsprzedaż auta ? Czy ktoś ma jakieś doświadzcenia w tym względzie?
        bardzo utrudnia, IMHO masz do wyboru:

        - sprzedawac z nastawieniem na szukanie kupca, ktory szuka tego typu auta
        - sprzedawac nic nie mowiac jako serie :lol: (u mnie np. bedzie trudno)
        - doprowadzic do serii i sprzedac jako serie, im wiecej zmian w aucie tym trudniej doprowadzic do serii i wiecej to kosztuje, czasem okazuje sie ze mniej odzyskujesz za sprzedawane czesci wyjete ze swojego auta niz masz okazje kupic seryjne odpowiedniki, no chyba ze wkladasz czesci ze szrotu i masz generalnie gleboko gdzies czy kupujacy bedzie przy najblizszej awarii obrazal Twoja mame :wink:
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Rozumiem, ze mowisz o samym chiptuningu?

          Jesli tak, to mysle, ze nie ma to bardzo istotnego znaczenia przy odsprzedazy, ale to ciezko okreslic - zalezy gdzie sie sprzedaje, na kogo sie trafi, itd. Mysle, ze to bardzo indywidualna sprawa.


          BTW: Przenosze temat, bo niby troche z pogranicza O/T, ale jednak dotyczy modyfikacji, no i Octavii...
          W OT niech bedzie typowe OT...
          TDI 205PS

          Komentarz


          • #6
            Raczej nie chciałbym sprzedawać nie przedstawiając jasno sprawy przyszłemu nabywcy.
            A tak z ciekawości: czy ktoś zna Jetronic?

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              #7
              Kaszana, Moim zdaniem i nie tylko moim pewnie .. tuning z głową nie powinien byc przeszkoda. Jak zrobisz program to juz całkiem nie ma sie czym zastanawiać. Sprzedając możesz powiedzieć ze jest zmodyfikowany na wieksza moc a jesli nowy właściciel życzy sobie to wgrasz serie. Przy okazji zaznaczysz ze autko jezdzi szybciej, mniej pali i napewno nowy wlasiciel zrobił by to za kilka miesięcy wiec zyskuje troche kasy .
              Większe przeróbki typu wtryski/ic/turbina itp które nie są widoczne i silnik po dźwignięciu machy wygląda na serie też nie sa czymś złym. Pod warunkiem ze wszystko zamontowane jest z głową i na nowych fabrycznych tajlach a nie hybrydach i samoróbkach.

              Po za tym wolałbym kupić tuningniętą fure od gościa z forum OCP/LEON/FABIA/AUDI niż od kapelusznika w wieku 60 lat. Dlatego ze mam pewność ze gość z forum wie jak dbac o auto wie ze sie wymienia oliwe co 10 tys i leje sie bardzo dobry olej a przede wszystkim wie jak sie jezdzi autem z turbiną. Po dziadku 60 letnim nie wiadomo co lał i jak jeździł. Duzo ludzi twierdzi ze wysokie obroty szkodza i jezdza na niskich a dla mnie to jest katowanie silnika jak wali po mieście na 5 biegu z 1800rpm.
              Co do TDI to PSJ kończy sie zapieczeniem kierownic :szeroki_usmiech

              BTW: autko trzeba dobrze rozjezdzić
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Zamieszczone przez Kaszana
                A tak z ciekawości: czy ktoś zna Jetronic?
                Jetronic jest AFAIK dość ogarniętą firmą. W przypadku TDI wspolpracują z Mastersem i na forum jest co najmniej kilku userów, którzy korzystali z usług i chyba nie tylko na programach sie to konczylo...

                Firma dziala dosc dlugo i jest znana w swiatku "tuningowo-streetracingowym" i nie spotkalem sie do tej pory z jakąś negatywną opinią.

                Benzyniaki dłubią tez konkretnie, ale co do TFSI, to nie mam zadnej wiedzy jak to u nich wyglada.

                W ogole moja wiedza jest dosc pobiezna na temat tej firmy, ale mysle, ze raczej sa godni zaufania...
                TDI 205PS

                Komentarz

                • Superbman
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 208

                  #9
                  Kaszana, z tego co wiem to jak zrobisz program w jakiejś firmie to potem gratisowo na życzenie sprowadzą Ci go do serii.Mysle,ze to najepsze wyjscie,zeby przed sprzedażą sprowadzic do serii.Ja osobiscie nie chętnie kupowałbym auto po chiptuningu i nie dlatego,że nie uzaje tuningu tylko dlatego,ze nie znajac przeszlosci auta nie wiem kto i jak przy nim grzebał.
                  252/555

                  Komentarz

                  Pracuję...