[O1] Montaż turbo od wersji 130 do 110.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raadek_71
    Drive
    • 2005
    • 50

    [O1] Montaż turbo od wersji 130 do 110.

    hej,
    Sluchajcie jest imo lekki zgrzyt z tymi zyczeniami. Na OCP team jest juz tyle osob, ze w zasadzie co drugi dzien ktos ma urodziny.
    Jak zaczniemy sobie wszyscy skladac zyczenia to za chwile 3/4 tematow to będą tematy urodzinowe, gdzie kazdy napisze banalne sto lat, zdrowia, itp.


    Wiem, ze jest to mile dla osoby, ktora zyczenia otrzymuje, w zwiazku z tym ciezko z tego zrezygnowac, ale jednak nie jestesmy forum od skladania zyczen.

    Zastanawiam sie co z tym zrobic - moze jakis jeden wspolny temat zrobic na ocpteam, czy cos...

    Dajcie znac co o tym myslicie i czy macie jakis pomysl na rozwiazanie tego.
  • Adrian
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 662
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    [O1] Montaż turbo od wersji 130 do 110.

    Witam,

    potrzebuje wymienić turbinkę, chciałem wymienić na ori 110 lecz okazuje się że w tej samej cenie a nawet taniej można kupić nową 130. Jednak mam parę pytań bo się na tym kompletnie nie znam.

    Czy podejdzie ona bez problemu czy trzeba zmieniać kolektor albo inne podzespoły.

    Jeśli już ją zamontuje to czy trzeba zmieniać program sterujący?? Jeśli jednak trzeba to jaką można było bezpieczną moc wyciągnąć z takiego zestawu.

    Pozdrawiam
    PerfectService by DGW
    Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
    Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
    Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

    Komentarz

    • meridomaniak
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2005
      • 875
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      trzeba dorobić szybkozłączkę,
      zobacz tutaj
      był Golf | jest Octavia

      Komentarz

      • Adrian
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 662
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        to już problem montażu wyjaśniony. A co z programem?? trzeba zmieniać czy może pozostać ten sam. Ewentualnie jaka by wyszła z tego bezpieczna moc.
        PerfectService by DGW
        Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
        Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
        Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

        Komentarz

        • Nexus6
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4847
          • Volkswagen

          #5
          Zamieszczone przez Adrian
          A co z programem?? trzeba zmieniać czy może pozostać ten sam. Ewentualnie jaka by wyszła z tego bezpieczna moc.
          korekta jest wskazana, ale niekonieczna

          bezpieczna moc to tak do 150 KM

          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            Zamieszczone przez Nexus6
            bezpieczna moc to tak do 150 KM
            Nexus6, powiedz to tymkowi i luce MSPANC

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              P&P to jest w przypadku turbiny z 130PD ASZ, w przypadku turbiny jaka sprzedawal Neck99 dochodzi jeszcze kolektor wydechowy a co jeszcze, czas pokaze, bo slyszalem wersje, ze to sie nie da bez wiekszych przerobek. Koszt tych przerobek byl taki, ze mozna odrazu kupic ARL-a i bedzie bez problemow Jak dostane szybkozlaczkę to dam znac, czy to sie da zrobic czy nie, bo cos tokarz chyba zapil przez swieta.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez djczas
                Zamieszczone przez Nexus6
                bezpieczna moc to tak do 150 KM
                Nexus6, powiedz to tymkowi i luce MSPANC
                pokaz no mi to palcem ktory z Nich ma turbine od ASZta :twisted: MSPANC :P
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #9
                  MisiekWAW, mnie chodziło o KM a nie o turbo :P bo ja wiem że oni maja big turbo

                  Komentarz

                  • Techno200
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 782
                    • Tesla

                    #10
                    Maicroft,

                    Przerabiam ten temat u siebie, troche dlubania jest. Latwiej wsadzic jakas duzda hybryde czy arl niz 130 awx. Ale nie mage narzekac. Tak czy siak Neckowi nalezy sie dobra vodka
                    Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                    Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Techno200, To masz wsadzona, czy nie, bo nie rozumiem.

                      Z tego co wiem problem bedzie z wezykami oleju, reszta powinna pasowac - chyba :twisted:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Techno200
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 782
                        • Tesla

                        #12
                        Podczas instalacji tego turbo bylo kilka problemow. Na dzien dzisiejszy turbo jest wsadzone, i samochod jezdzil. Ale niestety cisnienie wysadza rurki miedzy intercoolerem a turbo.

                        Problemy:

                        -trzeba miec kolektor z passata. W 110 i 130 i arl turbo jest niejako zintegrowane z kolektorem. tu jest dokrecane. Sam kolektor pasuje, ale zmienia sie polezenie turbiny w komorze silnika. Teraz bedzie wyzej.

                        - nie pasuje wezyk olejowy, ale to najmiejszy problem. Mozna do starego dolozyc przedluzke. Robia takie rzeczy w czesciach do tirow. Koszt 10zl

                        - nie pasuje rura od od filtra powiwtrza. Temat prosty - szybko zlaczka z gumy.

                        - czesc ktora odprowadza spaliny do wydechu - w sumie pasuje - ale wchodzi pod innym kontem, wiec trzeba odciac, zrobic przedluzke, obrocic i wtedy bedzie ok

                        - czesc od silnika do turbo, ta ze spalianami, jest za ktrotka, trzeba ciac, sztukowac i bedzie git

                        - i teraz problem na ktorym stanalem, miedzy intercoolrem a turbo przewodzik. normalnie do turbo przewod zakaladalo sie na opaske zaciskowa, a teraz jest taki kielich na takie zlacze jak w intercoolreze wiec, z jednej strony mamy problem. chlopaki cos kombinowalia ale przy gazowaniu rurka sie spada... teraz zmowilem na necie taki przewod z passata zakonczony dwoma takimi wejsciami w kielich. Alan tez cos mowil ze ma jakies takie przejsciwki. Ewentualnie mozna cos dotoczyc. Zobaczymy jak to wyjdzie.

                        Alan tez cos mowil ze mozna przelozyc bebech z czesci garacej turbo w stary ori kolektor, no ale niestety nie pasuje. Jednak tam sa jakies inne kerownice. Troche wieksze niz nawet w ARLu. :shock:


                        Wiec tak generlnie to jesli ktos nie lubi grubszych przrobek to niech sie nie ludzi ze z awxu zrobi tak samo prosta przezutke jak w asz czy arlu. Troche rzezby jednak trzeba.
                        Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                        Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                        Komentarz

                        • Adrian
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 662
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Ja mimo wszystko szukam do AHF turbo jeśli jednak nie znajdę w dobrej cenie to pewnie będzie od ASZ.
                          PerfectService by DGW
                          Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                          Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                          Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #14
                            Re: Montaż turbo od wersji 130 do 110.

                            Zamieszczone przez Adrian
                            Czy podejdzie ona bez problemu czy trzeba zmieniać kolektor albo inne podzespoły.
                            Jeśli już ją zamontuje to czy trzeba zmieniać program sterujący?? Jeśli jednak trzeba to jaką można było bezpieczną moc wyciągnąć z takiego zestawu.
                            U mnie ASZ-towa z kolektorem wymagała przejściówki do rury Turbo IC i to w zasadzie tyle reszta P&P.
                            Grzechem zaniedbania byłoby nie zmienić programu i jeżdzić na seryjnym :wink: :szeroki_usmiech . Na seryjnych dla turba od 130-ki ustawieniach masz 130-140 KM i banana na twarzy.
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz


                            • #15
                              Masmo, a Ty co ? stanales w miejscu ? niedlugo wakacje i pewnie jakis spot na moscie

                              sorry za OT

                              Komentarz

                              • Masmo
                                L&K
                                • 2005
                                • 1145

                                #16
                                Zamieszczone przez lec
                                Masmo, a Ty co ? stanales w miejscu ? niedlugo wakacje i pewnie jakis spot na moscie
                                sorry za OT
                                Na to wygląda :cry: . Odpuściłęm póki co, ale jak mi ktoś mocno skopie tyłek to pewnie znowu mnie dopadnie choroba.... :diabelski_usmiech
                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Techno200
                                  -trzeba miec kolektor z passata. W 110 i 130 i arl turbo jest niejako zintegrowane z kolektorem. tu jest dokrecane. Sam kolektor pasuje, ale zmienia sie polezenie turbiny w komorze silnika. Teraz bedzie wyzej.
                                  To juz mam

                                  Zamieszczone przez Techno200
                                  - nie pasuje wezyk olejowy, ale to najmiejszy problem. Mozna do starego dolozyc przedluzke. Robia takie rzeczy w czesciach do tirow. Koszt 10zl
                                  Wezyk czy rurka. Rurka jest raczej na tyle dluga, ze powinna podpasowac, a wezyk faktycznie moze byc za krotki

                                  - nie pasuje rura od od filtra powiwtrza. Temat prosty - szybko zlaczka z gumy.
                                  Raczej, to nie bedzie problemem, najwyzej cos sie wykombinuje

                                  Zamieszczone przez Techno200
                                  - czesc ktora odprowadza spaliny do wydechu - w sumie pasuje - ale wchodzi pod innym kontem, wiec trzeba odciac, zrobic przedluzke, obrocic i wtedy bedzie ok
                                  Chodzi Ci o sruby z czesci goracej, ktore potem skreca sie z wydechem?? Z tego co patrzylem to chyba jest to taki sam kat - ale pewny nie jestem.

                                  Zamieszczone przez Techno200
                                  - czesc od silnika do turbo, ta ze spalianami, jest za ktrotka, trzeba ciac, sztukowac i bedzie git
                                  Chodzi o przewod do EGR - jak nie bedzie pasowac to go nie bedzie i problem znika

                                  A do tego ostatniego wlasnie jest potrzebne takie cos do polaczenia

                                  No nic bede mial czesci, zaczne sie bawic
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Zamieszczone przez Techno200
                                    - czesc od silnika do turbo, ta ze spalianami, jest za ktrotka, trzeba ciac, sztukowac i bedzie git
                                    Chodzi o przewod do EGR - jak nie bedzie pasowac to go nie bedzie i problem znika
                                    EGR TRZEBA zaślepić :diabelski_usmiech .
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Masmo, Tak tez, jest juz zrobione


                                      Co do wydechu, to juz prawie wiem. Tam jest ciut inny kat, z uwagi na ten kolektor. Wiec trzeba bedzie flansze obciac, obrocic i przyspawac w ciut innym miejscu
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • cowboy
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 106

                                        #20
                                        oto jak wyobrazam sobie taka idealną złączke do turbo AWX GT1749VA pod orurownie fi 50mm

                                        rysunek powstał w 10 minut operowania suwmiarką z ori turbinka...

                                        czy ktos moze to zweryfikować ?



                                        może ktos ma na sprzedaż ?

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Kolega Krzych to ostatnio wrzucal.

                                          Gotowe mialy byc juz dawno, a dalej ich nie ma - istny sajgon :evil:
                                          Załączone pliki
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • neck99
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1326

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Techno200
                                            Ale nie mage narzekac. Tak czy siak Neckowi nalezy sie dobra vodka
                                            Dzięki ... Techno200, A jako, że nie pije alkoholu .. przy najbliższej okazji wypij za moje zdrowie, bo ostatnio z nim kiepsko :wink:
                                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                            Komentarz

                                            • cowboy
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 106

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Gotowe mialy byc juz dawno, a dalej ich nie ma - istny sajgon
                                              tak ale ta na foto jest po ori rurke fi 40 z 110 konnej wersji, a ja bym chciał pod swoje orurowanie fi 50....czyli bez tego uskoku

                                              poza tym na fotce nie widzę uszek na zapinki ?

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                cowboy, Ja tego w realu nie widzialem i nie wiem czy to nie kwestia samej foty.
                                                No Ty masz dodatkowo zmienione orurowanie - o tym zapomnialem :wink:
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • cowboy
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 106

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  No Ty masz dodatkowo zmienione orurowanie - o tym zapomnialem
                                                  skoro cały dolot ma 50mm no to po co miec 40mm

                                                  i tak mam dorobione więc chce fi 50...

                                                  [ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 21:06 ]
                                                  choc wylot z turbiny ma i tak fi 30 więc może zostawić tą oryginalną rurke ??

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...