[O1] Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spriter1984
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia I (1U2)

    [O1] Zawieszenie

    szału nie,a rozwiązanie znane mi z Sygnic
  • spriter1984
    Classic
    • 2014
    • 25

    #2
    [O1] Zawieszenie

    pytanie do was czy zawieszenie z tyłu Rs-a rozni sie od zwyklej octavii w hatchbacku ? jesli nie to jakie cale zawiesznie polecacie? jakies ori czy gwint? dzieki pzdr

    Komentarz

    • Silak
      Drive
      • 2014
      • 83

      #3
      Jest to samo co w zwykłej octavii. Zależy czego oczekujesz, od zawieszenia czy tylko obniżenia i lekkiego utwardzenia czy konkretnej gleby. Ja mam Weitec'a ale nie gwint i jestem zadowolony.

      Komentarz

      • utek
        Elegance
        • 2007
        • 867
        • Superb II combi (3T5)
        • APK 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Gdzie zgubiłeś R w nicku? :wink:

        Komentarz

        • Silak
          Drive
          • 2014
          • 83

          #5
          Zamieszczone przez utek
          Gdzie zgubiłeś R w nicku? :wink:
          a jakoś tak wypadło :P

          Komentarz

          • EŁ
            L&K
            • 2004
            • 1168
            • Octavia III (5E3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            u siebie w O1 miałem kpl Weiteca i nie polecam, po 20 tys amortyzatory wyrzygały całą swoja zawartośc :lol: ...zostawiłem spreżyny Weiteca bo mi sie bardzo podobała ich charakterystyka dołożyłem Bilsteina B6 + wszystkie gumy powerflexa i było miód malina

            Komentarz

            • Silak
              Drive
              • 2014
              • 83

              #7
              Ja nie wiem ile przebiegu ma ten mój Weitec bo już na nim kupiłem ale jestem z niego zadowolony, i z tego co się orientowałem to na Polskim rynku to praktycznie niedostępny taki zestaw jest.

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez
                u siebie w O1 miałem kpl Weiteca i nie polecam, po 20 tys amortyzatory wyrzygały całą swoja zawartośc :lol: ...zostawiłem spreżyny Weiteca bo mi sie bardzo podobała ich charakterystyka dołożyłem Bilsteina B6 + wszystkie gumy powerflexa i było miód malina
                B6 lub wersja ekonomiczna B4 Sport polecam.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • spriter1984
                  Classic
                  • 2014
                  • 25

                  #9
                  dzieki panowie za rade no moze leciutko nizej . a twardosc czy ja wiem teraz nie ma wcale zawieszenia to pływa

                  Komentarz

                  • Matfiejkos
                    Rider
                    • 2015
                    • 556
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    Odświeżę troszkę temat.

                    Moja Skodzia w ubiegły weekend dobiła 180 000. Swap chodzi mi nieprzerwanie po głowie, odkąd zdałem prawko i wyprzedzanie szalonymi 55kW trwa tyle, że mógłbym wypić na spokojnie herbatę. Siedząc na fejsie zauważyłem profil znanej Octy i miałem farta, że akurat trafiło na ten post:

                    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.


                    Bardzo zainteresowałem się tą ofertą, równocześnie niestety zdałem sobie sprawę, że moja Octa jest w wersji ABC. Oficjalnie zwie się to Classic :lol: . Nie mam chyba nic poza tym, co było w standardzie - czyli cztery koła, dach i kierownica. 1.8T kusi, ale wiem, że wymiana przez to nie będzie prosta. Silnik pasuje bez problemu, ale musi mieć na czym osiąść. Przeczytałem skromny temacik - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ht=zawieszenie - ale tam sprawa dotyczy cięższego Diesla.

                    Tak teraz pomyślałem - czyli pomijając rzeczy z prawdziwego RSa, wymienione przez andru123 (są to: stabilizator, amortyzator i sprężyny) zawieszenie jest takie jak w TDI'ku? Czy mógłbym kupić zawieszenie z Diesla (które jest zapewne dużo łatwiej dostępne), wsadzić je do benzyny, wymienić te 3 rzeczy na te z RSa i cieszyć się RSowym zawieszeniem?

                    W związku z powyższym, mam do Was pytania - zanim oddam samochód do przeszczepu serduszka, najpierw chcę się wziąć za zawieszenie, by silnik włożyć P&P. Otóż czym różni się zawieszenie przednie i tylne RSa i cywilnej benzynki 1.6 AEE? Nie pytam oczywiście o amortyzatory, sprężyny, ale kompletne zawieszenie. Czy może któryś z użytkowników miałby dostęp do takiej zawiechy w stanie pozwalającym na długą i bezproblemową eksploatację i chciałby ją wymienić na PLNy (wiem, że to nie giełda, przepraszam). Ile kosztuje taka zabawa i jak dużo jest roboty? Czy bez problemu można zrobić podmiankę?

                    Anglik to najlepsze rozwiązanie i doskonale zdaję sobie z tego sprawę, ale niestety nie stać mnie na niego.
                    Pozdrawiam serdecznie.
                    Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                    Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                    Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                    Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                    Komentarz

                    • andru123
                      Elegance
                      • 2010
                      • 783
                      • Toyota
                      • ATF 2.0 MPI 120 KM

                      #11



                      Za 250 masz sprezyny od rsa

                      Belkę zostawiasz swoją

                      Dokupić musisz amortyzatory
                      Stabilizator i łączniki stabilizatora przód
                      jest O1 RS 1.8T XENON
                      była O1 1.9 TDI AGR

                      Komentarz

                      • Matfiejkos
                        Rider
                        • 2015
                        • 556
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        andru123, zawieszenie naprawdę niczym innym się nie różni? Żadnych zmian w wahaczach, belce, czymkolwiek? Tylko sprężyny, stabilizatory (z łącznikami) i amortyzatory? Nawet jak z tyłu siedzi bęben, a nie tarcza?

                        Czyli, gdybym dostał mały przypływ gotówki, to mógłbym sprężyny i amortyzatory kupić dowolne dedykowane pod RS'a (czy RS'owe od kolegi czarny_wwa, które podałeś) i to się sprawdzi? Np. tu: http://autowanda.pl/?page=catalog/br...offset=0&sort= ?
                        Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                        Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                        Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                        Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          RS w oryginale ma inna sprezyne i inny amortyzator niz kazda inna wersja, bo auto ma siedziec nizej. Do tego dochodzi inny stabilizator (grubszy niz w 1.6), ktory jest tez inaczej mocowany. Laczy sie go z amortyzatorem, a nie z wahaczem. Tyl jest bez roznicy czy to beben czy tarcza, bo belka jest taka sama.



                          Tu jak sie dobrze przygladnac widac roznice.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • andru123
                            Elegance
                            • 2010
                            • 783
                            • Toyota
                            • ATF 2.0 MPI 120 KM

                            #14
                            tu akurat zdjęcie zwykłego zawieszenia . nawet zaciski malutkie

                            kup te sprężyny . stabilizator. też może być używamy
                            amory kup nowe . ja za komplet ok 800 sachs dedykowane do rs
                            do tego nowe łączniki . polecam trw
                            i masz zawieszenie od rs
                            do tego rozporka od a3 na przód i dwie co są w bagażniku od rs
                            i masz zawieszenie gotowe
                            jest O1 RS 1.8T XENON
                            była O1 1.9 TDI AGR

                            Komentarz

                            • Matfiejkos
                              Rider
                              • 2015
                              • 556
                              • Octavia I (1U2)
                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              andru123, o, i o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki wielkie, jestem Tobie winien browar gdzieś tam kiedyś :szeroki_usmiech.
                              Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                              Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                              Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                              Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                andru123, Ale na tym zdjeciu widac laczniki o ktorych mowa, a takich nie maja zwykle wersje
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • andru123
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 783
                                  • Toyota
                                  • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                  #17
                                  faktycznie . są
                                  wersję 4x 4 też mają takie długie łączniki. pewnie te zestawy od takiego właśnie typu
                                  jest O1 RS 1.8T XENON
                                  była O1 1.9 TDI AGR

                                  Komentarz

                                  • matrix27
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 6

                                    #18
                                    a ja jeszcze zapytam sie o ten stabilizator.

                                    Czy w octavi z silnikiem 1.9 tez przy zmianie przedniego zawieszenia na to z vrs stabilizator tez musze wymieniac?

                                    w sensie czy w vrs byl inny grubszy a reszcie octavi z standardowym zawiazem montowali inny cienszy?

                                    Komentarz

                                    • andru123
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 783
                                      • Toyota
                                      • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                      #19
                                      Grubość tu nie ma znaczenia
                                      Stabilizator w RS ma inny kształt i jest inaczej mocowany do łącznika a tym samym ido amortyzatora
                                      jest O1 RS 1.8T XENON
                                      była O1 1.9 TDI AGR

                                      Komentarz

                                      Pracuję...