szału nie,a rozwiązanie znane mi z Sygnic
[O1] Zawieszenie
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez EŁu siebie w O1 miałem kpl Weiteca i nie polecam, po 20 tys amortyzatory wyrzygały całą swoja zawartośc :lol: ...zostawiłem spreżyny Weiteca bo mi sie bardzo podobała ich charakterystyka dołożyłem Bilsteina B6 + wszystkie gumy powerflexa i było miód malinapolecam.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Odświeżę troszkę temat.
Moja Skodzia w ubiegły weekend dobiła 180 000. Swap chodzi mi nieprzerwanie po głowie, odkąd zdałem prawko i wyprzedzanie szalonymi 55kW trwa tyle, że mógłbym wypić na spokojnie herbatę. Siedząc na fejsie zauważyłem profil znanej Octy i miałem farta, że akurat trafiło na ten post:
Bardzo zainteresowałem się tą ofertą, równocześnie niestety zdałem sobie sprawę, że moja Octa jest w wersji ABC. Oficjalnie zwie się to Classic :lol: . Nie mam chyba nic poza tym, co było w standardzie - czyli cztery koła, dach i kierownica. 1.8T kusi, ale wiem, że wymiana przez to nie będzie prosta. Silnik pasuje bez problemu, ale musi mieć na czym osiąść. Przeczytałem skromny temacik - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ht=zawieszenie - ale tam sprawa dotyczy cięższego Diesla.
Tak teraz pomyślałem - czyli pomijając rzeczy z prawdziwego RSa, wymienione przez andru123 (są to: stabilizator, amortyzator i sprężyny) zawieszenie jest takie jak w TDI'ku? Czy mógłbym kupić zawieszenie z Diesla (które jest zapewne dużo łatwiej dostępne), wsadzić je do benzyny, wymienić te 3 rzeczy na te z RSa i cieszyć się RSowym zawieszeniem?
W związku z powyższym, mam do Was pytania - zanim oddam samochód do przeszczepu serduszka, najpierw chcę się wziąć za zawieszenie, by silnik włożyć P&P. Otóż czym różni się zawieszenie przednie i tylne RSa i cywilnej benzynki 1.6 AEE? Nie pytam oczywiście o amortyzatory, sprężyny, ale kompletne zawieszenie. Czy może któryś z użytkowników miałby dostęp do takiej zawiechy w stanie pozwalającym na długą i bezproblemową eksploatację i chciałby ją wymienić na PLNy (wiem, że to nie giełda, przepraszam). Ile kosztuje taka zabawa i jak dużo jest roboty? Czy bez problemu można zrobić podmiankę?
Anglik to najlepsze rozwiązanie i doskonale zdaję sobie z tego sprawę, ale niestety nie stać mnie na niego.
Pozdrawiam serdecznie.Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance
Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4
Komentarz
-
-
andru123, zawieszenie naprawdę niczym innym się nie różni? Żadnych zmian w wahaczach, belce, czymkolwiek? Tylko sprężyny, stabilizatory (z łącznikami) i amortyzatory? Nawet jak z tyłu siedzi bęben, a nie tarcza?
Czyli, gdybym dostał mały przypływ gotówki, to mógłbym sprężyny i amortyzatory kupić dowolne dedykowane pod RS'a (czy RS'owe od kolegi czarny_wwa, które podałeś) i to się sprawdzi? Np. tu: http://autowanda.pl/?page=catalog/br...offset=0&sort= ?Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance
Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4
Komentarz
-
-
RS w oryginale ma inna sprezyne i inny amortyzator niz kazda inna wersja, bo auto ma siedziec nizej. Do tego dochodzi inny stabilizator (grubszy niz w 1.6), ktory jest tez inaczej mocowany. Laczy sie go z amortyzatorem, a nie z wahaczem. Tyl jest bez roznicy czy to beben czy tarcza, bo belka jest taka sama.
Tu jak sie dobrze przygladnac widac roznice.
Komentarz
-
-
tu akurat zdjęcie zwykłego zawieszenia . nawet zaciski malutkie
kup te sprężyny . stabilizator. też może być używamy
amory kup nowe . ja za komplet ok 800 sachs dedykowane do rs
do tego nowe łączniki . polecam trw
i masz zawieszenie od rs
do tego rozporka od a3 na przód i dwie co są w bagażniku od rs
i masz zawieszenie gotowejest O1 RS 1.8T XENON
była O1 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
andru123, o, i o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki wielkie, jestem Tobie winien browar gdzieś tam kiedyś :szeroki_usmiech.Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance
Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4
Komentarz
-
Komentarz