[O1] Skracanie lewarka zmiany biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mareczek
    Classic
    • 2007
    • 25

    [O1] Skracanie lewarka zmiany biegów

    Zamieszczone przez desmo
    kupić Unidena 520 XL (tzw zestaw klubowy) czy Presidenta Johnny 2 lub Harry 2 tu szczególnie interesują mnie różnice, bo nie sądzę że to tylko inna nazwa
    Roznice są niewielkie były opisane na pl.rec.radio.cb Zamontowałem swoim kolegom kilka 520-tek i są wszyscy zadowoleni. W służbowym transicie także funkcjonuje uniden z AT72. Uniden jest naprawde barzdo przyzwoiym cb. Jesli juz kombinować to wyłacznie z antena.
  • Hanz2k
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 522

    #2
    [O1] Skracanie lewarka zmiany biegów

    Czas wykonania: 25 minut. Zmiana robiona w AUM z pakietem skórzanym. Sprawdź średnicę pręta lewarka PRZED zakupem gałki dla swojego modelu.

    Potrzebne: piłka do metalu, nóż, opaska zaciskowa 15 mm, śrubokręt, kombinerki lub szczypce, taśma izolacyjna, nowa gałka zmiany biegow Jacky Sport na pręt 12mm z szerokim kołnierzem u dołu. Koszt gałki i zacisku łącznie: 80 zł.

    Oczekiwania: skrócenie lewarka w celu wykonywania zmiany biegów wyłącznie ruchem nadgarstka.

    Działania: Krok 1: zdjęcie mieszka poprzez uchwycenie od wewnątrz ramki. Zatrzaski na ramce są od strony maski i bagażnika. Następnie pozbyłem się zapinki metalowej znajdującej się pod gałką. Następnie trzeba przyłożyć trochę siły aby zdjąć gałkę. Ważne: siła wynika z wyżłobień na pręcie w jakie wchodzą te plastikowe elementy na końcu gałki. Nie ma żadnej ukrytej zapinki. Nic strasznego, po prostu mocniejsze szarpnięcie i gałkę wraz z mieszkiem macie w ręce. Krok 2: delikatnie rozepnijcie zapinkę trzymającą mieszek na gałce. Mi niestety ten kawałek nie wyszedł więc musiałem poźniej obejść problem. Krok 3: zakładamy mieszek spowrotem na pręt i dość nisko końcówkę owijamy taśma izolacyjną. Celem tej operacji jest zabezpieczenie środka przed osypywaniem się opiłków pod osłony. Krok 4: kombinerki na pręt i tniemy. Pręt jest wykonany z aluminium i względnie łatwo się tnie. Ciąłem sam i dałem radę, ale z pomocną ręką (a ściślej parą) będzie prościej. Odciąłem około 5 cm lewarka. Uwaga: pierwsze 3 centymetry pręta lewarka mają postać rurki, powyżej 3 centymetrów to już lity pręt, a wiec opiłki nie osypują się nie wiadomo gdzie. Krok 4: Zdejmujemy mieszek, wywalamy opiłki. Krok 5: od dotychczasowej gałeczki odcinamy cały dolny odcinek. Zakładamy go z opaską zaciskową na lewarek i sprawdzamy jak się komponuje z naszą nowa gałeczką. Celem tej operacji jest wykonanie ładnego przejścia między mieszkiem a gałką. Następnie zaciskamy opaskę i nakładamy mieszek. Tu jeżeli nie zniszczyliśmy zapinki z Kroku 2 możemy ją zastosować. Jeżeli nie mamy zapinki - cóż ja zastosowałem taśmę izolacyjną. Krok 6: nakładamy gałeczkę, przykręcamy imbusem i gotowe. Efekt na zdjęciu.

    Podsumowanie: cel został osiągnięty, mam ciężej chodzący mechanizm z krótszym skokiem, zmiany biegów wykonuje nadgarstkiem, skrócił się czas zmiany biegów, a całość wygląda w miarę estetycznie. Nie próbowałem, ale wydaje się możliwe przeprowadzenie podobnej operacji z oryginalną gałką.
    Załączone pliki
    Hanz2k
    1,8 T by MT
    :admin: bo nie użyłem Szukaj

    Komentarz

    Pracuję...