Zamieszczone przez desmo
[O1] Skracanie lewarka zmiany biegów
Zwiń
X
-
[O1] Skracanie lewarka zmiany biegów
Tagi: Brak
-
-
[O1] Skracanie lewarka zmiany biegów
Czas wykonania: 25 minut. Zmiana robiona w AUM z pakietem skórzanym. Sprawdź średnicę pręta lewarka PRZED zakupem gałki dla swojego modelu.
Potrzebne: piłka do metalu, nóż, opaska zaciskowa 15 mm, śrubokręt, kombinerki lub szczypce, taśma izolacyjna, nowa gałka zmiany biegow Jacky Sport na pręt 12mm z szerokim kołnierzem u dołu. Koszt gałki i zacisku łącznie: 80 zł.
Oczekiwania: skrócenie lewarka w celu wykonywania zmiany biegów wyłącznie ruchem nadgarstka.
Działania: Krok 1: zdjęcie mieszka poprzez uchwycenie od wewnątrz ramki. Zatrzaski na ramce są od strony maski i bagażnika. Następnie pozbyłem się zapinki metalowej znajdującej się pod gałką. Następnie trzeba przyłożyć trochę siły aby zdjąć gałkę. Ważne: siła wynika z wyżłobień na pręcie w jakie wchodzą te plastikowe elementy na końcu gałki. Nie ma żadnej ukrytej zapinki. Nic strasznego, po prostu mocniejsze szarpnięcie i gałkę wraz z mieszkiem macie w ręce. Krok 2: delikatnie rozepnijcie zapinkę trzymającą mieszek na gałce. Mi niestety ten kawałek nie wyszedł więc musiałem poźniej obejść problem. Krok 3: zakładamy mieszek spowrotem na pręt i dość nisko końcówkę owijamy taśma izolacyjną. Celem tej operacji jest zabezpieczenie środka przed osypywaniem się opiłków pod osłony. Krok 4: kombinerki na pręt i tniemy. Pręt jest wykonany z aluminium i względnie łatwo się tnie. Ciąłem sam i dałem radę, ale z pomocną ręką (a ściślej parą) będzie prościej. Odciąłem około 5 cm lewarka. Uwaga: pierwsze 3 centymetry pręta lewarka mają postać rurki, powyżej 3 centymetrów to już lity pręt, a wiec opiłki nie osypują się nie wiadomo gdzie. Krok 4: Zdejmujemy mieszek, wywalamy opiłki. Krok 5: od dotychczasowej gałeczki odcinamy cały dolny odcinek. Zakładamy go z opaską zaciskową na lewarek i sprawdzamy jak się komponuje z naszą nowa gałeczką. Celem tej operacji jest wykonanie ładnego przejścia między mieszkiem a gałką. Następnie zaciskamy opaskę i nakładamy mieszek. Tu jeżeli nie zniszczyliśmy zapinki z Kroku 2 możemy ją zastosować. Jeżeli nie mamy zapinki - cóż ja zastosowałem taśmę izolacyjną. Krok 6: nakładamy gałeczkę, przykręcamy imbusem i gotowe. Efekt na zdjęciu.
Podsumowanie: cel został osiągnięty, mam ciężej chodzący mechanizm z krótszym skokiem, zmiany biegów wykonuje nadgarstkiem, skrócił się czas zmiany biegów, a całość wygląda w miarę estetycznie. Nie próbowałem, ale wydaje się możliwe przeprowadzenie podobnej operacji z oryginalną gałką.Załączone plikiHanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
-
Komentarz