wymiana sprzegla, dwumasy i trubiny - chiptuning

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bmiara
    Classic
    • 2011
    • 12

    wymiana sprzegla, dwumasy i trubiny - chiptuning

    Ja już w domu, wracałem w pt i drogi od Rijeki przez HU i SK były puste. W SK zaliczyłem mały korek, ale to godziny szczytu były i ludki chyba z pracy wracali,
    Pt / sob - nocleg w SK by się wygrzać w źródełkach i już koniec wakacji :|
  • weeman42217
    Classic
    • 2010
    • 28

    #2
    wymiana sprzegla, dwumasy i trubiny - chiptuning

    hej,

    wymieniam u siebie w octavi I (2001r), 110 KM 1.9 dwumase i sprzeglo oraz regeneruje trubine ( spora inwestycja ale najwyszszy czas przy 215 tys przebiegu)

    chcialem przy tym zabiegu zrobic takze chiptuning na 140 KM.

    pytanie czy mam regenerowac moja stara turbinke? czy szukac innej? lepszej? wiekszej? czy mozna to zrobic bez przerobek?

    drugie pytanie czy sprzeglo inne od zwyklego zamiennika?

    doradzicie cos prosze tak abym nie popelnil bledow przy zakupie?

    pozdr, m

    Komentarz

    • Tomasz76
      Ambiente
      • 2013
      • 173

      #3
      Sprzęgło zmieniasz na jednomas czy na ori dwumasę?
      Z regeneracją to różnie bywa taka loteria trochę, za,, fachową,, trzeba dać 1300-2000 zależy u kogo i co będzie trzeba zrobić, tanio nie będzie. Wolałbym szukać innej ze 130 albo 150 tylko te są drogie i ciężko będzie znaleźć coś sensownego. Osobiście nie został bym przy ori.

      Komentarz

      • weeman42217
        Classic
        • 2010
        • 28

        #4
        Dzieki!

        podobno regeneracja turbiny z nowym wirnikiem to koszt 900 zł ( sprowadzana spod wrocławia) przeczytalem na forum. W sklepie z autoryzowanymi czesciami tez krzykneli 900 zł ale nie mowili czy caly wirnik wymieniaja na nowy.

        w temacie dwumasy a jednomasy to poczytalem troche na forum i jestem mega zdezorienotwany jakie plusy ( oprocz ceny) i minusy ma jednomasa. Podobno moze pasc synchronizatory skrzyni biegow i glosno chodzi silnik na jalowym.

        W temacie samego sprzegla czy ktos kupowal jakies lepsze np. od passata zamiast zamienika sash i jest zadowolony?

        [ Dodano: Czw 14 Maj, 15 11:08 ]
        odrobilem troche pracy domowej i przeczytalem wszystkie posty z http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=52348



        w takim razie co do kola zamachowego jestem przekonany, jednak 1 masa

        czy cos jeszcze mechanik powinien sprawdzic przy wymianie? do tej pory ustalilem narazie do sprawdzenia/wymiany przy okazji jest:

        1) uszczelniacz wału
        2) uszczelniacz wybieraka skrzyni (tulejka po której porusza się łożysko),
        3) wysprzęglik
        4) wysprzęglik,

        ile powinna kosztować wymiana? jaki przedział cenowy? weryfikuje zeby mnie nie skasował nikt podwojnie

        Komentarz

        • Tomasz76
          Ambiente
          • 2013
          • 173

          #5
          Wysprzęglik masz w komplecie ze sprzęgłem, przydałoby się wymienić jeszcze olej w skrzyni, poczytaj w moim temacie są tam też zdjęcia i co trzeba kupić do wymiany, na pewno Ci się przyda. Wszystko w temacie modyfikacje.... Asv

          Komentarz

          • pingwin12
            Classic
            • 2014
            • 17

            #6
            a nie lepiej wsadzic jednomas z g60 i masz spokój

            Komentarz

            • Tomasz76
              Ambiente
              • 2013
              • 173

              #7
              Zamieszczone przez pingwin12
              a nie lepiej wsadzic jednomas z g60 i masz spokój
              Zamieszczone przez weeman42217
              w takim razie co do kola zamachowego jestem przekonany, jednak 1 masa
              :roll:

              Komentarz

              • weeman42217
                Classic
                • 2010
                • 28

                #8
                Panowie,

                jezeli dobre rozumiem to jednomas:

                koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C

                musze znalezc uzywke na allegro? w intecarsie otrzymam tylko zamiennik z valeo.

                czy tak?

                czy ktos sie wypowie o zamienniku valeo czy daje rade?

                dzieki!

                Komentarz

                • M@rtinus
                  Classic
                  • 2012
                  • 17

                  #9
                  Koło kupuj allegro bądź jakiś szrot. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz za ok 70zł
                  Koło pasuje z :

                  1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B

                  Komplet sprzęgłowy Sachs
                  3000 332 001 to G60
                  lub
                  3000 384 001 to VR6

                  G60 Ci starczy. Wytrzyma ok 500Nm

                  Śruby:
                  N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
                  N10101001 te są do docisku - 6szt

                  Jeśli chodzi o turbo to jaką moc chcesz uzyskać ??
                  I czy masz już coś robione w silniku tzn. wtryski czy Fmic ??

                  Komentarz

                  • weeman42217
                    Classic
                    • 2010
                    • 28

                    #10
                    na mocy mi za bardzo nie zalzy. chcialby go podrecic delikatnie na programie o 20 kucków tak zeby zoptymalizowac spalanie jezeli jest w ogole taka opcja musze jeszcze troche poczytac co i jak bo jestem zieolny.

                    nic nie robilem, wtrysków, fmic.

                    [ Dodano: Nie 17 Maj, 15 16:49 ]
                    szukam po olx i allegro i bieda z tymi uzywkami.

                    czy valeo jest duzo drozsze i czy ktos je testowal?

                    Komentarz

                    • M@rtinus
                      Classic
                      • 2012
                      • 17

                      #11
                      koła nie ma ? niemożliwe
                      Pytaj też ludzi co mają silniki. A w okolicy na szrotach pytałeś ? Ale jak sprzęgło jest ok to je zostaw nic się nie stanie przy takiej mocy i Nm.
                      Ja bym polecił zrobić tak. Kupić wtryski 216 od Cowboya. Jeśli chodzi o turbo to poszukać dobrej z ASV lub ASZ/ARL/BPX skoro torbo ci pada. Nie polecam regenerowanej.
                      I sumując wtryski 216+progam będziesz miał ok 150KM i będzie już fajnie się odpychało. I na tyle tylko wystarczy Ci IC.
                      Chyba, że chcesz turbo które się nie zapieka to BRD czy Caha ale to już przeróbki.

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        M@rtinus, Cowboy robi jeszcze wtryski :?: a turbo to z ASZ, bo wymaga tylko przejściówki za ok.50 zł.
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • weeman42217
                          Classic
                          • 2010
                          • 28

                          #13
                          wtryski 216 od Cowboya. Jeśli chodzi o turbo to poszukać dobrej z ASV lub ASZ/ARL/BPX

                          co to znaczy wtryski 216 ? czyli jakie?

                          ASV lub ASZ/ARL/BPX - i co to znaczy? jak taka znalezc

                          Komentarz

                          • M@rtinus
                            Classic
                            • 2012
                            • 17

                            #14
                            Tak Cowboy ogarnia wtryski nadal.

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Na allegro wpisz wtryski 216 bosch to znajdzie.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • M@rtinus
                                Classic
                                • 2012
                                • 17

                                #16
                                Nie radziłbym brać wtrysków z allegro czy olx itp ale każdy robi jak chce. Tylko później jest wielkie zdziwienie że wyszło na hamowni tyle co wyszło a miało więcej. I pretensje do tunera itp.
                                Skoro chcesz tylko te ok 140KM to sprzęgło zostaw jakie masz skoro jest OK. Ogarnij turbinę i wtryski 216+ program i na zdrowych gratach wyjdzie ok 150-160KM.

                                Komentarz

                                • wesol
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 689

                                  #17
                                  Jednomas G60/1Z i bedzie spokoj na lata. DO teog suszara ASZ plus wtryski 216 i mozna celowac nieco wiecej. Nawet ponad 170 koni ale IC sie zagotuje. Jesli na seri IC to tak gdzies 150-160 powinien ogarniac jeszcze seryjny IC. Chyba ze szkoda kasy to turbo seria wtryski seria tylko jednomas dac i po programie tez 140 KM wycisnie sie i bedzie to tez latac latami.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    M@rtinus, Mozna kupic same koncowki, zawiezc do serwisu Bosha i je tam zestroic. Nie ma wiekszego problemu z tym
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      #19
                                      kumpla mam co w mojej okolicy tez dlubie we wtryskach dwusprezynkowych i kilku osobom poprawiam po slynnym Nadarzynie z pod warszawy. Tam tez szybko robia i im sie czasami tez nie chce przylozyc. 150 zl takie ustawienie cisnień a ustawic moz edowolne. Testy byly tez na innych inowacyjnych cisnieniach np na 340 barów glownego wtrysku jak i podnoszenie cisnienia pilotazowego czyli przedwtrysku. Zasada jest tak ze dobrze jest dugnac oba cisnienia ale tylko troche.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      Pracuję...