Czy to zaznaczenie przypadkiem nie jest datą produkcji ?
V MAX w 1.9 TDI ASZ (130)
Zwiń
X
-
V MAX w 1.9 TDI ASZ (130)
Pytanie do właścicieli Octavii 1 z silnikiem TDI ASZ...
Ile wyciskają max. wsze skody?
Moją pojedzie max. 215 km/h przy 3600 obr. min
I tu się rodzi pytanie czy w sterowniku (ECU) jest włączony jakiś limiter prędkości?
Pytam bo np. w zależności od Passata B5fl jakie miałem z silnikiem AVF (130/310) to samo co ASZ tylko inaczej ustawione pod maską jeden szedł 220 km/h a jeden 240 km/h...
-
-
Kingu, miałem OI kombi z 2004 seria, bez chipa, licznikowo jechałem maksymalnie 217 kmh/. Auto nie ma żadnego limitera, tylko takie ma opory (kanciata buda) i przecież to nie ferrari...czego Ty oczekujesz? to przyzwoity v-max jak na kompakt o mocy 130 ps. czego oczekujesz? odejście ma dobre i 6 biegów robi robotę
SI AWX (bliźniak avf) po chipie na 169 ps/374 Nm licznikowo szedł mi 220 km/h. to 240 to z górki na pazórki kolego chyba mocno....w takich warunkach na blacie pojawiło mi sie 230 w nim. Superb I to dłuższy bliźniak Passka, więc masa ta sama prawie.
więc nie szukaj dziury w całym, zrób chipa będzie trochę ponad 220, jak Ci mało, ale jazda takimi prędkościami tym padłem to samobójstwo, tymbardziej na serii zawiasie i heblach :P
Komentarz
-
-
Kingu, wiem, że są różne skrzynie, ale to bardziej auto już puchnie i opory powietrza a nie skrzyni wina. np. w Superbie przy 150 km/h miałem równe 3000 obr/min, w Octavii z 6 biegową skrzynią miałem 2750 obr/min. Szóstka powoduje 250 Nm obr mniej, ale to w relacji SI vs OI. nie wiem jak by porównać Passka avf do Passka czy Superba awx jak jest z obrotami, czy tak samo. Teoretycznie 5 biegówka nie powinna wcale na maksie odstawać, bo obrotomierz się nie kończy.... Mi się kończył powyżej 230 dopiero z górki...jak pisałem. Sorry winetou ale nadal nie wierze w 240 passatem 130 konnym 6 biegowym, no chyba, że piszesz o dużej górce :P
Jak pisałem mi OI bez chipa robiła licznikowe 215-17. oczywiście po dłuższej chwili. Więc chyba nie masz powodów do marudzenia, chip bardziej podnosi przyśpieszenie/elastyczność, a nie max speed - bo to poprotu opory konstukcyjne/toczenia jak widać są spore w tych padłach. Choć uważam, ze te 5 km/h więcej niż seria powinno iść Ci auto.
A więc zasadnicze pytanie - mierzyłeś gpsem? czy licznikowo? Stąd różnica może nasza w pomiarach.
co ciekawe swego czasu mój sporo cięższy b5 2,5 tdi tiptronic potrafił też się bujnąc do tych 217, tyle co lżejsze OI, tylko zajmowało mu to dłużej (przez automat), a na pokładzie 150 ps, które jednak ciągnęło sporą masę silnika v6.
Komentarz
-
Komentarz