techon, a do jakiego auta miales ten interfejs??
k03/k03s/k04
Zwiń
X
-
k03/k03s/k04
Najpierw info z forum Audi - gość zapytał producenta o różne turbiny i dostał taką odpowiedź:
Dear Sir,
thank you for your interest in our products.
First of all, we don't produce any turbo that we call K03S. But I hope I can
answer your questions with the following explanations.
All the following turbos have the same installation dimensions and
thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
opens the turbine bypass valve:
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
pressure.
The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions):
K03-052 180 hp, 85 N actuator
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator
Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring
about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of
the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.
Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without
danger of overspeeding the turbo. With the older turbos, 195 hp is the
limit.
With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output
should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058
against a K04 does not make a lot of sense.
I hope that these details answer your questions. If you need more info, one
of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on
our website www.turbodriven.com.
Mit freundlichen Grüßen/Best regards,
BorgWarner Turbo Systems GmbH
I teraz trochę tłumaczenia:
1) Nie ma oficjalnie takiej turbosprężarki jak k03s
2) Po 2000 roku Borg-Warner zmodyfikował turbosprężarkę k03 montując większy kompresor w tym samym turbo - czyli to co niektórzy nazywają hybrydą k03 turbo i k04 kompresor,
3) Tak naprawdę w każdym 1,8T po 2000 roku w grupie VAG czyli w naszym przypadku AUM, AUQ, ARX jest ta właśnie hybrydowa turbosprężarka.
4) Reszta jest mam nadzieję zrozumiałaHanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
-
-
Nie Piotrze, jedziesz do Unitronika albo MT (w moim przypadku) i masz około 200 km. Generalnie nie ma dużych różnic między AUM (nasz), AUQ (RS) i ARX (4x4). Według www.vagcat.com te silniki mechanicznie są TAKIE SAME a różnice tkwią w sofcie ECU.
Najważniejsze:
tunerzy trochę nie zdają sobie sprawy, że do 2000 roku w Octavi był montowany AGU z jego ograniczeniami jak mniejsze turbo, inne wtryski itd. a AUM w zasadzie trzeba tuningować jak AUQ.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Hanz2ktunerzy trochę nie zdają sobie sprawy, że do 2000 roku w Octavi był montowany AGU z jego ograniczeniami jak mniejsze turbo, inne wtryski itd. .
Komentarz
-
-
QBA oczywiście w passatach te silniczki mają inne oznaczenie min.: AWT czy AWM ale mechanicznie są takie same - przynajmniej według www.vagcat.com - nie skopiałem się na wszystkim ale np.: blok, głowica czy turbo mają takie same oznaczenia.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
Komentarz