k03/k03s/k04

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mareczek
    Classic
    • 2007
    • 25

    k03/k03s/k04

    techon, a do jakiego auta miales ten interfejs??
  • Hanz2k
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 522

    #2
    k03/k03s/k04

    Najpierw info z forum Audi - gość zapytał producenta o różne turbiny i dostał taką odpowiedź:

    Dear Sir,

    thank you for your interest in our products.

    First of all, we don't produce any turbo that we call K03S. But I hope I can
    answer your questions with the following explanations.

    All the following turbos have the same installation dimensions and
    thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
    opens the turbine bypass valve:
    K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
    K03-026 180 hp, 85 N actuator
    K03-035 180 hp, 85 N actuator
    K03-044 150 hp, 65 N actuator
    K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
    K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
    The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
    higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
    pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
    pressure.

    The following turbos are a further development (since 2000) and have an
    improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
    with the same installation dimensions):
    K03-052 180 hp, 85 N actuator
    K03-053 150 hp, 85 N actuator
    K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator

    Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring
    about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of
    the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.
    Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without
    danger of overspeeding the turbo. With the older turbos, 195 hp is the
    limit.

    With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output
    should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058
    against a K04 does not make a lot of sense.

    I hope that these details answer your questions. If you need more info, one
    of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on
    our website www.turbodriven.com.

    Mit freundlichen Grüßen/Best regards,
    BorgWarner Turbo Systems GmbH

    I teraz trochę tłumaczenia:
    1) Nie ma oficjalnie takiej turbosprężarki jak k03s
    2) Po 2000 roku Borg-Warner zmodyfikował turbosprężarkę k03 montując większy kompresor w tym samym turbo - czyli to co niektórzy nazywają hybrydą k03 turbo i k04 kompresor,
    3) Tak naprawdę w każdym 1,8T po 2000 roku w grupie VAG czyli w naszym przypadku AUM, AUQ, ARX jest ta właśnie hybrydowa turbosprężarka.
    4) Reszta jest mam nadzieję zrozumiała
    Hanz2k
    1,8 T by MT
    :admin: bo nie użyłem Szukaj

    Komentarz

    • Piotr_T
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 479

      #3
      Hanz2k, czyli co ? wygrywam mape z AUQ i mam 180KM ?

      Komentarz

      • Hanz2k
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 522

        #4
        Nie Piotrze, jedziesz do Unitronika albo MT (w moim przypadku) i masz około 200 km . Generalnie nie ma dużych różnic między AUM (nasz), AUQ (RS) i ARX (4x4). Według www.vagcat.com te silniki mechanicznie są TAKIE SAME a różnice tkwią w sofcie ECU.
        Najważniejsze:
        tunerzy trochę nie zdają sobie sprawy, że do 2000 roku w Octavi był montowany AGU z jego ograniczeniami jak mniejsze turbo, inne wtryski itd. a AUM w zasadzie trzeba tuningować jak AUQ.
        Hanz2k
        1,8 T by MT
        :admin: bo nie użyłem Szukaj

        Komentarz

        • EŁ
          L&K
          • 2004
          • 1168
          • Octavia III (5E3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #5
          Zamieszczone przez Hanz2k
          tunerzy trochę nie zdają sobie sprawy, że do 2000 roku w Octavi był montowany AGU z jego ograniczeniami jak mniejsze turbo, inne wtryski itd. .
          ale miał tez jedną a własciwie dwie rzeczy których w nowszych silnikach 1.8T juz nie ma: lepszą głowicę i bezawaryjność. O ile to pierwsze wielu sobie montuje o tyle z tym drugim juz nie jest tak łatwo :lol:

          Komentarz

          • Hanz2k
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 522

            #6
            EŁ, no nie wiem. U mnie w firmie śmigają passaty (z 8 sztuk) z AGU i AUM i nie ma różnicy w awaryjności. Są już takie z przebiegiem 280 kkm
            Hanz2k
            1,8 T by MT
            :admin: bo nie użyłem Szukaj

            Komentarz

            • QBA
              RS
              • 2004
              • 2646

              #7
              Zamieszczone przez Hanz2k
              U mnie w firmie śmigają passaty (z 8 sztuk) z AGU i AUM
              To jakas limitowana edycja :?: k

              Komentarz

              • Hanz2k
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 522

                #8
                QBA oczywiście w passatach te silniczki mają inne oznaczenie min.: AWT czy AWM ale mechanicznie są takie same - przynajmniej według www.vagcat.com - nie skopiałem się na wszystkim ale np.: blok, głowica czy turbo mają takie same oznaczenia.
                Hanz2k
                1,8 T by MT
                :admin: bo nie użyłem Szukaj

                Komentarz

                Pracuję...