[O1] Temperatura OLEUM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dusia
    Rider
    • 2004
    • 336

    [O1] Temperatura OLEUM

    Zamieszczone przez marlena-25
    Zamieszczone przez Agamek12
    Powiem tak: założyłem sobie budżet 20.000zł na kupno auta. I nie jest to spowodowane tym, że te 20.000zł oszczędziłem i nie mam już nic więcej. Poprostu założyłem że chcę wydać na auto 20.000zł (co jest pewna krotnością moich zarobków) i nie więcej. Dlatego po ostatniej wizycie na giełdzie chyba jednak zdecyduję się na Astrę II: za te pieniądze można wyrwać całkiem ciekawy egzemplarz z kilmą nawet 2001, a Octa za te pieniądze (oczywiście przyzwoita) to auto max. 1999 i bez klimy (niestety)...
    NIE BĘDĘ zwiększał swojego budżetu, bo lubię mieć "poduszkę" powietrzną w postaci oszczędności, a każdą nadwyżkę finansową (o czym już pisałem) ładuję w spłatę kredytu hipotecznego.
    Aha, Octavia podoba mi się bardziej niż Astra, ale z powodów czysto praktycznych chyba znowu postawię na Astrę II...
    Zastanów się dobrze. Ja osobiscie nie wyobrażam sobie żeby mieć pod domem Astrę a oczy maślane robić za Octavią. Nie wiem czy to parę tysięcy opłaca się oszczędzać a nie lepiej dołożyć i być szczęśliwym, że się ma to co naprawdę chciało się mieć, ale to tylko moje skromne zdanie.
    Pozdrawiam i życzę trafnego i zadowalającego wyboru.
    Ale ja nie uważam Astry II za zło konieczne. Fakt, bardziej podoba mi się Octavia, ale doświadczenia z jazdy w poprzedniej firmie Astrą II wspominam bardzo miło (nawet milej niż Vectrą B). Ja naprawdę traktuję samochody jedynie jako narzędzie... Jeżdżę starym Golfem (po Śląsku, bo tu pracuje) nie dlatego, że uważam go za najlepsze auto na świecie tylko dlatego, że (tu MOCNO odpukać), się nie psuje...
    A ta Astra (poleasingowa niestety :-( ) naprawdę chwyciła mnie za serce...
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    #2
    [O1] Temperatura OLEUM

    Hejka OCP
    Czy orientujecie się może jaka jest dopuszczalna temperatura oleju :?:
    Słyszałem że max to 120stp, ale może spotkaliście się z inną teorią :?:

    Pozdrawionka

    [ Dodano: Nie 17 Cze, 07 12:19 ]
    Oki Doki.
    Już wiem, 120 to już jest naprawdę Ciepło.
    110 to optymalna górna wartość .
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.

    Komentarz

    • Masmo
      L&K
      • 2005
      • 1145

      #3
      Re: Temperatura OLEUM

      Zamieszczone przez Tymon
      .....Już wiem, 120 to już jest naprawdę Ciepło.
      110 to optymalna górna wartość .
      Skąd ta wiedza?? :?:
      Utrzymanie 110 st to przy orginalnej chłodnicy to trzeba jechać po emerycku albo serią na trasie.
      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

      Komentarz

      • DGW
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 2330

        #4
        Z tego co pamiętam to temp. oleum na ekranie hamowni zaczyna mrugać na czerwono gdy wskakuje na 100*C
        ale na ile to miarodajne to nie wiem, wiadomo hamownia to nie droga, dlatego w najbliższym czasie również u mnie zawita odpowiedni wskaźnik
        NFPNorth-West
        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
        WARSZTAT www.dsize.pl
        ->
        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

        Komentarz

        • arci9
          RS
          • 2004
          • 2007

          #5
          Odkopuję

          Panowie, przeszukałem forum, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, choć w tym topicu coś jest ale nie do końca to wiele mówi...

          Pytanie jest proste:Jak jest z temperaturą oleju?Jaka jest niebezpieczna? A jaka jest "normalna"?

          Mam wskaźnik, który wskazuje przy normalnej jedzie 100*C, gdy trochę polecę szybciej/żwawiej temp. dobija do 110*C, więcej nie było,choć wydaje mi się, że gdybym miał gdzie to taka osiągnął bym szybko.
          Mój wskaźnik ma skalę do 150*C :twisted: , kiedy należy już zwolnić i schładzać auto?

          Komentarz

          • Zoltar
            Rider
            • 2005
            • 722

            #6
            Przy normalnej i szybszej jeździe 90-110

            Powyżej 120 koniecznie odpuścić
            www.soft-car.pl
            www.chiptuning-gdansk.pl


            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
            - Wyłączanie DPF
            - Hamownia Obciążeniowa

            Komentarz

            • Tymon
              RS
              • 2004
              • 2970

              #7
              Hejka
              Polecam montaż zewnętrznej chłodnicy z termostatem, jak masz ochotę naprawdę szybko zapinać na długich trasach, np MOCAL.

              Pozdrawiam
              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
              BMW serii 3... Radość z jazdy.

              Komentarz

              • arci9
                RS
                • 2004
                • 2007

                #8
                Powyżej 120 koniecznie odpuścić
                hmm, boję się , że dosyć szybko taką temperaturę osiągnę, szczególnie iż u mnie robocza to 100 ;( chyba, ze wskaźnik VDO jest do ...kitu

                Zamieszczone przez Tymon
                Hejka
                Polecam montaż zewnętrznej chłodnicy z termostatem, jak masz ochotę naprawdę szybko zapinać na długich trasach, np MOCAL.

                Pozdrawiam
                nie, nie mam ochoty zapitalać rzadko jeżdżę szybko :twisted:

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #9
                  Zamieszczone przez arci9
                  Powyżej 120 koniecznie odpuścić
                  hmm, boję się , że dosyć szybko taką temperaturę osiągnę, szczególnie iż u mnie robocza to 100 ;( chyba, ze wskaźnik VDO jest do ...kitu

                  Zamieszczone przez Tymon
                  Hejka
                  Polecam montaż zewnętrznej chłodnicy z termostatem, jak masz ochotę naprawdę szybko zapinać na długich trasach, np MOCAL.

                  Pozdrawiam
                  nie, nie mam ochoty zapitalać rzadko jeżdżę szybko :twisted:
                  Gdzie masz zamontowany czujnik temp :?:

                  Pozdrawiam
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz

                  • yoschua
                    Rider
                    • 2006
                    • 339

                    #10
                    Zamieszczone przez arci9
                    kiedy należy już zwolnić i schładzać auto?
                    Ja w Ibizie mam wskaźnik temperatury oleju.
                    Przy normalnej jeździe jest do 100 stC z założoną płytą pod silnikiem i około 90stC bez płyty, przy lekko bardziej obciążąjącej silnik jest do 110stC.
                    Przy butowaniu (to sportówka jest) dochodzi do 120stC i wtedy zaczyna do góry iść temperatura wody, gdyż w samochodzie tym założony jest (jak w większości) wymiennik ciepła pomiędzy wodą a olejem - to coś jest nad filtrem oleju.

                    Max jaki widziałem to było 128stC woda była wtedy na czerwonym polu również i świeciła się kontrolka przegrzanego silnika.
                    (dodam że to były już prawie ostatnie tchnięcia silnika przed ostatecznym zatarciem - tzn zrobił jeszcze od tamtego rajdu jakieś 3tyś, ale i tak był na straty).

                    W octavii niestety niema takiego wskaźnika/termometru więc niewiem ile ma temp oleju.
                    Na hamowni tak jak pisze dobrygrzeswawa od 100stC jest czerwone pole, a jak nie jest poniżej 90 to nie chcą zaczynać badania (bo koniec badania będzie na bardzo wysokiej temp)
                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                    Komentarz

                    • Tymon
                      RS
                      • 2004
                      • 2970

                      #11
                      Najlepiej kupić MOCALA z podstawką pod filtr oleju, z wbudowanym termostatem i można spać spokojnie.

                      Pozdr 8)
                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                      Komentarz

                      • arci9
                        RS
                        • 2004
                        • 2007

                        #12
                        Zamieszczone przez Tymon
                        Gdzie masz zamontowany czujnik temp :?:
                        eee, nie wiem ops: ale chyba nie w misce, bo wczoraj ją widziałem i podobno mam jakąś ..inną...wiedziałem , że była zmieniana, ale nie wiem co to za typ.

                        Zamieszczone przez yoschua
                        Przy normalnej jeździe jest do 100 stC z założoną płytą pod silnikiem i około 90stC bez płyty, przy lekko bardziej obciążąjącej silnik jest do 110stC.
                        to tak jak u mnie, tyle że ja mam plastik od dołu :0

                        Komentarz

                        • Samiec
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4287
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Tymon
                          Najlepiej kupić MOCALA z podstawką pod filtr oleju, z wbudowanym termostatem i można spać spokojnie.
                          To jest dedykowany zestaw do tdi czy uniwersalny? :roll: Masz moze fotkie jak to wyglada ?
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez Samiec
                            To jest dedykowany zestaw do tdi czy uniwersalny? :roll: Masz moze fotkie jak to wyglada ?
                            Uniwersalny http://www.allegro.pl/item332615354_...d_re5pect.html
                            swoją drogą mogę to mieć za 230zł. Dodatkowo jest potrzebny do tego adapter + króćce montażowe do przewodów lub też przewody z zarobionymi końcówkami z odpowiednim gwintem
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • Jabar1975
                              RS
                              • 2006
                              • 3331

                              #15
                              IMO nie powino byc dluzej niz kilka minut wiecej niz 110st.
                              nasza droga: www.wpzs.pl

                              Komentarz

                              • Adi20
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 144

                                #16
                                ja też się podepne
                                jaka może być temp oleju jeśli przy temperaturze zewnetrznej około 15 stopni jadę sobie ok. 180-190 (licznikowo) autostradą i obroty oscylują w granicach 4000.
                                jechałem tak przez dwie godziny i bałem się szybciej właśnie ze względu na temp oleju.
                                Ciekaw tez jestem jaka byłaby temperatura przy V max (licznikowo 210) i obrotach 4500.
                                Octavia III Combi Style 1,4 TSI 150KM DSG
                                BMW E38 740iA

                                www.amagraf.pl

                                Komentarz

                                • yoschua
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 339

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Adi20
                                  jechałem tak przez dwie godziny
                                  Ja jeżdżę tak i po dłuższe odcinki i nic nie jest.
                                  Ustawiam tempomat i wio . . .
                                  Trzeba obserwować wskaźnik wody, jak nie zaczyna rosnąć to i znaczy że olej też w normie, ale przy 15 na zewnątrz to nie powinno być większych problemów.
                                  Swego czasu (kilka lat temu) nie mogłem w niemczech jechać szybciej jak 160km/h (tylko szybkie wyprzedzania były możliwe) a to dlatego że temp w cieniu była około 40stC i chłodnica nie nadążała chłodzić. Jak sie jechało powyżej 160km/h to za chwile temp wody rosła.
                                  Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                  HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Adi20
                                    ja też się podepne
                                    jaka może być temp oleju jeśli przy temperaturze zewnetrznej około 15 stopni jadę sobie ok. 180-190 (licznikowo) autostradą i obroty oscylują w granicach 4000.
                                    jechałem tak przez dwie godziny i bałem się szybciej właśnie ze względu na temp oleju.
                                    Ciekaw tez jestem jaka byłaby temperatura przy V max (licznikowo 210) i obrotach 4500.

                                    z tego co pamietam u mnie temperatura oleju gwałtownie rosła przy używaniu obrotów powyżej 4000, "taka sama" ale jak najbardziej ostra jazda bez przekraczania obrotow powodowała wolniejsze rozgrzewanie oleju. ale i tak dosc szybko przekraczal 110 stopni i odpuszczałem :roll:

                                    [ Dodano: Czw 17 Kwi, 08 09:04 ]
                                    Zamieszczone przez yoschua
                                    Trzeba obserwować wskaźnik wody, jak nie zaczyna rosnąć to i znaczy że olej też w normie, ale przy 15 na zewnątrz to nie powinno być większych problemów.
                                    Swego czasu (kilka lat temu) nie mogłem w niemczech jechać szybciej jak 160km/h (tylko szybkie wyprzedzania były możliwe) a to dlatego że temp w cieniu była około 40stC i chłodnica nie nadążała chłodzić. Jak sie jechało powyżej 160km/h to za chwile temp wody rosła.
                                    ale w Octavii :?: :shock: nigdy nie widzialem zeby w Octavii wskazowka przekroczyla 90 stopni na wskazniku, po podlaczeniu VAGa bylo wyraznie widac, ze 90 stopni na wskazniku jest od 75 do 96 czy 97 stopni (to max co widzialem jesli chodzi o temp plynu)
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • Samiec
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4287
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                                      ale w Octavii :?: :shock: nigdy nie widzialem zeby w Octavii wskazowka przekroczyla 90 stopni na wskazniku, po podlaczeniu VAGa bylo wyraznie widac, ze 90 stopni na wskazniku jest od 75 do 96 czy 97 stopni (to max co widzialem jesli chodzi o temp plynu)
                                      Moze to kwestia silnika, ty miales diesla kolega ma benzyne 4x4. :roll:
                                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                      Komentarz

                                      • yoschua
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 339

                                        #20
                                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                                        to max co widzialem jesli chodzi o temp plynu
                                        znaczy że dobrze nie butowałes Octavii
                                        Wiem że wskaźnik jest tłumiony (tzn dla szerszego zakresu temperatur pokazuje zawsze 90stC co notabene mnie denerwuje bo wolałbym żeby pływał) ale jak się dobrze butuje w ciepły dzień to i woda się podnosi - ja juz widziałem prawie na czerwonym polu wskazówke i potym się ograniczałem z prawą nogą. Przy ciepłym dniu wystarczy kilkanaście ostrej jazdy - wyprzedzanie i hamowanie - ciepłym tzn np zeszłe lato.

                                        Ja mam bezynę 4x4 co może robić lekką różnice.
                                        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                        Komentarz

                                        • arci9
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2007

                                          #21
                                          tak czytam, czytam ...i nic nie wiem

                                          Generalnie pamietam jak Octavką latał dłuższe trasy i napewno nie wolno, i jakoś nic się nie działo...a w Leonku, po chwili butowania już jest 110.Choc muszę sprawdzić to c o MisiekWaW napisał, czyli nie przekraczać 4 tys. i zobaczymy co wtedy.
                                          IMO jak do 120 dojdzie to już trzeba zwolnić do przepisowych 90km/h

                                          I potwierdzam, że w mojej ASZ też nigdy nie zauważyłem, aby wskaźnik choć raz pokazywał więcej niż 90stopni. W Leonie mnie wkurza bo jest lekko po za 90 :evil:

                                          Komentarz

                                          • Jabar1975
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3331

                                            #22
                                            Zamieszczone przez arci9
                                            W Leonie mnie wkurza bo jest lekko po za 90
                                            moze po prostu termostat jest troche inaczej wykalibrowany - albo wskaznik zyje wlasnym zyciem - lepiej sprawdzic VAGiem ile jest
                                            nasza droga: www.wpzs.pl

                                            Komentarz

                                            • arci9
                                              RS
                                              • 2004
                                              • 2007

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Jabar1975
                                              moze po prostu termostat jest troche inaczej wykalibrowany - albo wskaznik zyje wlasnym zyciem - lepiej sprawdzic VAGiem ile jest
                                              sugerujesz, że powinno być równo 90?

                                              Komentarz

                                              • Jabar1975
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3331

                                                #24
                                                nie
                                                termostat powinien sie otwierac chyba w okolicach 85 stopni - tyle ze wskaznik moze wtedy pokazywac 95 albo 72 :szeroki_usmiech
                                                nasza droga: www.wpzs.pl

                                                Komentarz

                                                • arci9
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2007

                                                  #25
                                                  pies go drapał
                                                  i tak patrzę na temperaturę oleju

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...