Powiem tak: założyłem sobie budżet 20.000zł na kupno auta. I nie jest to spowodowane tym, że te 20.000zł oszczędziłem i nie mam już nic więcej. Poprostu założyłem że chcę wydać na auto 20.000zł (co jest pewna krotnością moich zarobków) i nie więcej. Dlatego po ostatniej wizycie na giełdzie chyba jednak zdecyduję się na Astrę II: za te pieniądze można wyrwać całkiem ciekawy egzemplarz z kilmą nawet 2001, a Octa za te pieniądze (oczywiście przyzwoita) to auto max. 1999 i bez klimy (niestety)...
NIE BĘDĘ zwiększał swojego budżetu, bo lubię mieć "poduszkę" powietrzną w postaci oszczędności, a każdą nadwyżkę finansową (o czym już pisałem) ładuję w spłatę kredytu hipotecznego.
Aha, Octavia podoba mi się bardziej niż Astra, ale z powodów czysto praktycznych chyba znowu postawię na Astrę II...
Zastanów się dobrze. Ja osobiscie nie wyobrażam sobie żeby mieć pod domem Astrę a oczy maślane robić za Octavią. Nie wiem czy to parę tysięcy opłaca się oszczędzać a nie lepiej dołożyć i być szczęśliwym, że się ma to co naprawdę chciało się mieć, ale to tylko moje skromne zdanie.
Pozdrawiam i życzę trafnego i zadowalającego wyboru.
Ale ja nie uważam Astry II za zło konieczne. Fakt, bardziej podoba mi się Octavia, ale doświadczenia z jazdy w poprzedniej firmie Astrą II wspominam bardzo miło (nawet milej niż Vectrą B). Ja naprawdę traktuję samochody jedynie jako narzędzie... Jeżdżę starym Golfem (po Śląsku, bo tu pracuje) nie dlatego, że uważam go za najlepsze auto na świecie tylko dlatego, że (tu MOCNO odpukać), się nie psuje...
A ta Astra (poleasingowa niestety :-( ) naprawdę chwyciła mnie za serce...
Hejka OCP
Czy orientujecie się może jaka jest dopuszczalna temperatura oleju :?:
Słyszałem że max to 120stp, ale może spotkaliście się z inną teorią :?:
Pozdrawionka
[ Dodano: Nie 17 Cze, 07 12:19 ]
Oki Doki.
Już wiem, 120 to już jest naprawdę Ciepło.
110 to optymalna górna wartość .
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
Z tego co pamiętam to temp. oleum na ekranie hamowni zaczyna mrugać na czerwono gdy wskakuje na 100*C
ale na ile to miarodajne to nie wiem, wiadomo hamownia to nie droga, dlatego w najbliższym czasie również u mnie zawita odpowiedni wskaźnik
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Panowie, przeszukałem forum, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, choć w tym topicu coś jest ale nie do końca to wiele mówi...
Pytanie jest proste:Jak jest z temperaturą oleju?Jaka jest niebezpieczna? A jaka jest "normalna"?
Mam wskaźnik, który wskazuje przy normalnej jedzie 100*C, gdy trochę polecę szybciej/żwawiej temp. dobija do 110*C, więcej nie było,choć wydaje mi się, że gdybym miał gdzie to taka osiągnął bym szybko.
Mój wskaźnik ma skalę do 150*C :twisted: , kiedy należy już zwolnić i schładzać auto?
Ja w Ibizie mam wskaźnik temperatury oleju.
Przy normalnej jeździe jest do 100 stC z założoną płytą pod silnikiem i około 90stC bez płyty, przy lekko bardziej obciążąjącej silnik jest do 110stC.
Przy butowaniu (to sportówka jest) dochodzi do 120stC i wtedy zaczyna do góry iść temperatura wody, gdyż w samochodzie tym założony jest (jak w większości) wymiennik ciepła pomiędzy wodą a olejem - to coś jest nad filtrem oleju.
Max jaki widziałem to było 128stC woda była wtedy na czerwonym polu również i świeciła się kontrolka przegrzanego silnika.
(dodam że to były już prawie ostatnie tchnięcia silnika przed ostatecznym zatarciem - tzn zrobił jeszcze od tamtego rajdu jakieś 3tyś, ale i tak był na straty).
W octavii niestety niema takiego wskaźnika/termometru więc niewiem ile ma temp oleju.
Na hamowni tak jak pisze dobrygrzeswawa od 100stC jest czerwone pole, a jak nie jest poniżej 90 to nie chcą zaczynać badania (bo koniec badania będzie na bardzo wysokiej temp)
eee, nie wiem ops: ale chyba nie w misce, bo wczoraj ją widziałem i podobno mam jakąś ..inną...wiedziałem , że była zmieniana, ale nie wiem co to za typ.
Zamieszczone przez yoschua
Przy normalnej jeździe jest do 100 stC z założoną płytą pod silnikiem i około 90stC bez płyty, przy lekko bardziej obciążąjącej silnik jest do 110stC.
to tak jak u mnie, tyle że ja mam plastik od dołu :0
To jest dedykowany zestaw do tdi czy uniwersalny? :roll: Masz moze fotkie jak to wyglada ?
Uniwersalny http://www.allegro.pl/item332615354_...d_re5pect.html
swoją drogą mogę to mieć za 230zł. Dodatkowo jest potrzebny do tego adapter + króćce montażowe do przewodów lub też przewody z zarobionymi końcówkami z odpowiednim gwintem
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
ja też się podepne
jaka może być temp oleju jeśli przy temperaturze zewnetrznej około 15 stopni jadę sobie ok. 180-190 (licznikowo) autostradą i obroty oscylują w granicach 4000.
jechałem tak przez dwie godziny i bałem się szybciej właśnie ze względu na temp oleju.
Ciekaw tez jestem jaka byłaby temperatura przy V max (licznikowo 210) i obrotach 4500.
Octavia III Combi Style 1,4 TSI 150KM DSG
BMW E38 740iA
Ja jeżdżę tak i po dłuższe odcinki i nic nie jest.
Ustawiam tempomat i wio . . .
Trzeba obserwować wskaźnik wody, jak nie zaczyna rosnąć to i znaczy że olej też w normie, ale przy 15 na zewnątrz to nie powinno być większych problemów.
Swego czasu (kilka lat temu) nie mogłem w niemczech jechać szybciej jak 160km/h (tylko szybkie wyprzedzania były możliwe) a to dlatego że temp w cieniu była około 40stC i chłodnica nie nadążała chłodzić. Jak sie jechało powyżej 160km/h to za chwile temp wody rosła.
ja też się podepne
jaka może być temp oleju jeśli przy temperaturze zewnetrznej około 15 stopni jadę sobie ok. 180-190 (licznikowo) autostradą i obroty oscylują w granicach 4000.
jechałem tak przez dwie godziny i bałem się szybciej właśnie ze względu na temp oleju.
Ciekaw tez jestem jaka byłaby temperatura przy V max (licznikowo 210) i obrotach 4500.
z tego co pamietam u mnie temperatura oleju gwałtownie rosła przy używaniu obrotów powyżej 4000, "taka sama" ale jak najbardziej ostra jazda bez przekraczania obrotow powodowała wolniejsze rozgrzewanie oleju. ale i tak dosc szybko przekraczal 110 stopni i odpuszczałem :roll:
[ Dodano: Czw 17 Kwi, 08 09:04 ]
Zamieszczone przez yoschua
Trzeba obserwować wskaźnik wody, jak nie zaczyna rosnąć to i znaczy że olej też w normie, ale przy 15 na zewnątrz to nie powinno być większych problemów.
Swego czasu (kilka lat temu) nie mogłem w niemczech jechać szybciej jak 160km/h (tylko szybkie wyprzedzania były możliwe) a to dlatego że temp w cieniu była około 40stC i chłodnica nie nadążała chłodzić. Jak sie jechało powyżej 160km/h to za chwile temp wody rosła.
ale w Octavii :?: :shock: nigdy nie widzialem zeby w Octavii wskazowka przekroczyla 90 stopni na wskazniku, po podlaczeniu VAGa bylo wyraznie widac, ze 90 stopni na wskazniku jest od 75 do 96 czy 97 stopni (to max co widzialem jesli chodzi o temp plynu)
ale w Octavii :?: :shock: nigdy nie widzialem zeby w Octavii wskazowka przekroczyla 90 stopni na wskazniku, po podlaczeniu VAGa bylo wyraznie widac, ze 90 stopni na wskazniku jest od 75 do 96 czy 97 stopni (to max co widzialem jesli chodzi o temp plynu)
Moze to kwestia silnika, ty miales diesla kolega ma benzyne 4x4. :roll:
znaczy że dobrze nie butowałes Octavii
Wiem że wskaźnik jest tłumiony (tzn dla szerszego zakresu temperatur pokazuje zawsze 90stC co notabene mnie denerwuje bo wolałbym żeby pływał) ale jak się dobrze butuje w ciepły dzień to i woda się podnosi - ja juz widziałem prawie na czerwonym polu wskazówke i potym się ograniczałem z prawą nogą. Przy ciepłym dniu wystarczy kilkanaście ostrej jazdy - wyprzedzanie i hamowanie - ciepłym tzn np zeszłe lato.
Generalnie pamietam jak Octavką latał dłuższe trasy i napewno nie wolno, i jakoś nic się nie działo...a w Leonku, po chwili butowania już jest 110.Choc muszę sprawdzić to c o MisiekWaW napisał, czyli nie przekraczać 4 tys. i zobaczymy co wtedy.
IMO jak do 120 dojdzie to już trzeba zwolnić do przepisowych 90km/h
I potwierdzam, że w mojej ASZ też nigdy nie zauważyłem, aby wskaźnik choć raz pokazywał więcej niż 90stopni. W Leonie mnie wkurza bo jest lekko po za 90 :evil:
Komentarz