AUM na 235KM ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotr_Car
    Drive
    • 2007
    • 52

    AUM na 235KM ?

    Mam podobne objawy u siebie tylko ze moje nie piszcza a slychac tarcie, po kilku hamowaniach jest juz ok. W ASO wyjasnili mi wlasnie ze to z powodu zabrudzen, niby to wyczyscili ale i tak kiedy na zewnatrza jest zimniej to slychac tarcie, co prawda juz nie takie jak na poczatku ale jednak. Jedyne lekarstwo to chyba wymiana na tarcze, ale to jeszcze nei teraz
  • Piotr_T
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 479

    #2
    AUM na 235KM ?

    Dzis bylem w ASO i tak sobie zagadalem z panem co przyjmuje zlecenia. Pan ow powiedzial, ze jakis jego kolega ma OI z AUM (zakladam, ze AUM bo ponoc "taka jak pana" czyli 1.8T Sport czyli AUM) zczipsowane na 235KM - rzekomo bez modow mechanicznych... Wydawalo mi sie to bardzo malo prawdopodobne, ale nie wnikalem, ponoc Unitronic maczal w tym palce. Mozliwe to jest w ogole zrobic program co da 235KM bez modow mechanicznych w AUM ?

    Komentarz

    • markowski
      Ambiente
      • 2006
      • 224

      #3
      Piotr_T, czy to wimar na modlinskiej ? :szeroki_usmiech
      pozdrawiam
      Markowski
      OI AXR 06 185@377

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        Piotr_T, program tak ale do tego jest jeszcze parę klocków potrzebnych inaczej na standardowej turbinie można coś koło 200 na k03s 210 koni

        Komentarz

        • Adrian
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 662
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Piotr_T,myślę że kolega był w Mysiadle w ASO. Jeśli tam byłeś to rozmawiałeś może na temat zniżek dla klubu??Bo w sumie to nigdy nie mam okazji być tam osobiście na przeglądzie.
          PerfectService by DGW
          Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
          Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
          Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

          Komentarz

          • Piotr_T
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 479

            #6
            Adrian i markowski, w Mysiadle nie ma ASO - zadnego Bylem na Pulawskiej (Gruchacza) w POL-MOCIE.

            [ Dodano: Pon 18 Cze, 07 21:11 ]
            djczas, czyli sciema, albo ktos dal sobie zrobic program, ktory mu flaki powyrywa za pare kkm, ewentualnie "optymistyczna hamownia"

            Komentarz

            • cieq
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 745
              • Octavia I (1U2)
              • AGU 1.8 20VT 150 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez djczas
              na standardowej turbinie można coś koło 200
              Nie ma szans!
              Tzn może i się da, ale trzeba liczyć się z tym, że za moment się coś wysra.
              www.pinkbike.com

              Komentarz

              • Adrian
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 662
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Piotr_T, też racja pomyliły mi się miejscowości ASO z innym serwisem.

                Przepraszam.
                PerfectService by DGW
                Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                Komentarz

                • KruPin
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 517

                  #9
                  Z tego co pamietam, to pompa lub wtryski przy 210-215KM mowia "DOŚĆ", takze IMO jest to wyssane z du.y :?
                  Forum Leasing.pl

                  Komentarz

                  • BaPit
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 630

                    #10
                    Re: AUM na 235KM ?

                    Zamieszczone przez Piotr_T
                    Mozliwe to jest w ogole zrobic program co da 235KM bez modow mechanicznych w AUM ?
                    bullshit

                    [ Dodano: Pon 18 Cze, 07 22:40 ]
                    Zamieszczone przez KruPin
                    Z tego co pamietam, to pompa lub wtryski przy 210-215KM mowia "DOŚĆ", takze IMO jest to wyssane z du.y :?
                    Przy seryjnym ciśnieniu na listwie i seryjnej pompie tak. A generalnie K03s bez grzebania przy zwężce od strony dolotowej mówi dość już w okolicach 190KM... Także Podróże Pana Kleksa mają więcej wspólnego z rzeczywistością, niż te dziwne opowieści Pana z ASO :wink: :lol:

                    Pozdr!
                    BP
                    była mocna Octa, a jest konik
                    Greckie Delikatesy

                    Komentarz

                    • KruPin
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 517

                      #11
                      Wyslalem do Marka ojca mojego kumpla z Passatem 1,8T 150KM ze dwa lata temu. Seria blizej 160KM z tego co pamietam, a po sofcie bylo najpierw 197KM i ~293Nm (Master's sam byl w szoku, bo powiedzial, ze bezpieczny soft), ale po paru dniach korekta na 193KM i chyba 285Nm (zero zmiany na krzywych, bo te 4 konie wiecej byly w dosc skromnym peak'u) i jezdzi do dzis bez problemów. Facet dbał przed i dba teraz o zdrowie silnika, jakby siedzial na forach motoryzacyjnych, do tego smiga po 40tys km rocznie.

                      P.S. Korekta spowodowana check'iem na szafie.
                      Forum Leasing.pl

                      Komentarz

                      • Hanz2k
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 522

                        #12
                        Well. Mam AUM modyfikowane u Mastersa. Wyszło około 192/270 na bezpiecznym programie. Jeszcze czeka mnie korekta gdyż prog był robiony na paliwku 95. I to w zasadzie wszystko co można wycisnąć z tego silnika. Na wykresach z hamowni widać jak powyżej 5000rpm robi się zajebisty dołek, który nie wiadomo skąd się bierze i tuner może co najwyżej spłaszczyć ten dołek. 235 na AUM bez modów mechanicznych jest nieosiągalny.
                        Hanz2k
                        1,8 T by MT
                        :admin: bo nie użyłem Szukaj

                        Komentarz

                        • perfex
                          L&K
                          • 2005
                          • 1117

                          #13
                          Zamieszczone przez Hanz2k
                          Well. Mam AUM modyfikowane u Mastersa. Wyszło około 192/270 na bezpiecznym programie. Jeszcze czeka mnie korekta gdyż prog był robiony na paliwku 95. I to w zasadzie wszystko co można wycisnąć z tego silnika. Na wykresach z hamowni widać jak powyżej 5000rpm robi się zajebisty dołek, który nie wiadomo skąd się bierze i tuner może co najwyżej spłaszczyć ten dołek. 235 na AUM bez modów mechanicznych jest nieosiągalny.
                          Ja mam Unitronic (jeszcze mam, bo idzie do ludzi niebawem) 192km/279Nm oraz zmieniony dolot do turbiny (też Unitronic), powyżej 5000rpm nie ma dołka - idzie równo do końca, jeździ się baardzo miło.
                          Pozdrawiam
                          perfex

                          Octavia HTP

                          Komentarz

                          • Piotr_T
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 479

                            #14
                            Re: AUM na 235KM ?

                            Zamieszczone przez BaPit
                            bullshit
                            Przy seryjnym ciśnieniu na listwie i seryjnej pompie tak. A generalnie K03s bez grzebania przy zwężce od strony dolotowej mówi dość już w okolicach 190KM... Także Podróże Pana Kleksa mają więcej wspólnego z rzeczywistością, niż te dziwne opowieści Pana z ASO :wink: :lol:

                            Pozdr!
                            BP
                            Tak tez mi sie zdawalo, ze turbina podziekuje w okolicach 200KM, a wtryski tez sie skoncza w tej okolicy. Ale zawsze to lepiej zapytac kogos bardziej obeznanego - rozne cuda na tym swiecie sie zdarzaja

                            Komentarz

                            • Hanz2k
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 522

                              #15
                              Perfex a masz gdzieś wykres i mógłbyś udostępnić?
                              Hanz2k
                              1,8 T by MT
                              :admin: bo nie użyłem Szukaj

                              Komentarz

                              • BaPit
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 630

                                #16
                                Re: AUM na 235KM ?

                                Zamieszczone przez Piotr_T
                                Tak tez mi sie zdawalo, ze turbina podziekuje w okolicach 200KM, a wtryski tez sie skoncza w tej okolicy. Ale zawsze to lepiej zapytac kogos bardziej obeznanego - rozne cuda na tym swiecie sie zdarzaja
                                Ja wycisnąłem, choć bardziej zasadne jest stwierdzenie "wyrżnąłem" z najmniejszej i już niedomagającej K03 198KM i 294Nm, ale... był wymieniony element dolotowy do turbiny, cały dolot. Do tego cały wydech 3 cale. Także nie było jakiegoś zaawansowanego grzebania, ale kilka elementów niefabrycznych się pojawiło, by osiągnąć ten wynik... Powiedz Panu z ASO, że masz kolegę na OCP, który na K04 wyciągnął 390KM i 440Nm :wink: :wink: A więcej na temat tej modyfikacji poczyta w topicu "Baśnie Hansa Christiana Andersena w wydaniu ASO" - pozycja pod tytułem "Królowa Ściemy"

                                Pozdr!
                                BP
                                była mocna Octa, a jest konik
                                Greckie Delikatesy

                                Komentarz

                                • cieq
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 745
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  Dolot, wydech i moze być +10-15KM.
                                  BaPit, długo jeździłeś na takim setupie? I co na to K03?
                                  Gdzieś na forum wyczytałem, że tylko raz wymieniałeś u siebie sprzęgło, to prawda? Seryjne 220mm znosi 350Nm?
                                  www.pinkbike.com

                                  Komentarz

                                  • BaPit
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 630

                                    #18
                                    Zamieszczone przez cieq
                                    Dolot, wydech i moze być +10-15KM.
                                    BaPit, długo jeździłeś na takim setupie? I co na to K03?
                                    Gdzieś na forum wyczytałem, że tylko raz wymieniałeś u siebie sprzęgło, to prawda? Seryjne 220mm znosi 350Nm?
                                    K03 wydawała z siebie piękne dźwięki i ładowała elegancko. Ponoć po demontażu przejeździła jeszcze jakieś 20k km w kolejnym aucie (czyli łącznie 110k km - ok. 90k km katowania u mnie (na różnych setupach i przy różnej temperaturze gazów wylotowych ) i później 20k km dobicia ). Sprzęgło wymieniałem wcześniej (przy ok. 80k km), czyli nie zniosło niespełna 300Nm . Obecne przeżyło na razie 80k km i nic mu nie dolega - mam jakiegoś Sachsa - jak to powiedział Pan Mechanik - "Dobrałem Panu Sachsa "Made in Germany" z jakiejś mocnej A3'ki" - nie wiem do tej pory o co mu chodziło, bo nie zgłębiałem tematu sprzęgieł do 1.8T, ale spisał się dobrze

                                    Pozdr!
                                    BP
                                    była mocna Octa, a jest konik
                                    Greckie Delikatesy

                                    Komentarz

                                    • daneczek76
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 3642
                                      • Toyota

                                      #19
                                      Zamieszczone przez BaPit
                                      Dobrałem Panu Sachsa "Made in Germany"
                                      Bardzo dobre sprzęgiełko niedziwie się że wytrzymuje.
                                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                      Komentarz

                                      • Bartek1112
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 1

                                        #20
                                        Re: AUM na 235KM ?

                                        Zamieszczone przez Piotr_T
                                        Dzis bylem w ASO i tak sobie zagadalem z panem co przyjmuje zlecenia. Pan ow powiedzial, ze jakis jego kolega ma OI z AUM (zakladam, ze AUM bo ponoc "taka jak pana" czyli 1.8T Sport czyli AUM) zczipsowane na 235KM - rzekomo bez modow mechanicznych... Wydawalo mi sie to bardzo malo prawdopodobne, ale nie wnikalem, ponoc Unitronic maczal w tym palce. Mozliwe to jest w ogole zrobic program co da 235KM bez modow mechanicznych w AUM ?
                                        mowa o moim aucie. Dokładnie jest 210 koni i 277 NM . Opisz mi kolesia co to powiedział to zostanie zdziesionowany jak przyjdę do pracy

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          A kto wyciagnal kotleta sprzed 1,5 roku :|
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • kozi1987
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 200

                                            #22
                                            Skorzystam z odgrzanego kotleta i porusze kwestie tego dołka na wykresie..

                                            Na wykresach z hamowni widać jak powyżej 5000rpm robi się zajebisty dołek, który nie wiadomo skąd się bierze i tuner może co najwyżej spłaszczyć ten dołek.
                                            Czy jest ktoś kto miał taką sytuację i uporał się z tym? Oczywiście mowiąc ''uporał'' nie mam na myśli wymiany na k04 ani innych głębszych modów :roll:
                                            Mam na mysli raczej jakąś wymiane intercoolera tudzież inne drobne modyfikacje..

                                            Komentarz

                                            • Hanz2k
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 522

                                              #23
                                              kozi1987, prawdopodobnie chodzi o zwężkę na wlocie do sprężarki. Koledzy z forum Leona swego czasu w 1,8T stosowali modyfikowane zwężki z Unitronica i to dawało dobry efekt z fajną górą - w sensie bez dołka powyżej 5000 rpm.
                                              Hanz2k
                                              1,8 T by MT
                                              :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                              Komentarz

                                              • cieq
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 745
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                Nie chodzi o zwężkę. K03 jest za mała turbiną żeby dmuchać powyżej 5000 rpm, w skrócie - fajny dół kosztem słabej góry. Kto ma wskaźnik doładowania ten wie :wink:

                                                [ Dodano: Sob 01 Lis, 08 11:01 ]
                                                Może ktoś wrzuci tutaj wykres z dołkiem powyżej 5000 rpm?
                                                www.pinkbike.com

                                                Komentarz

                                                • Hanz2k
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 522

                                                  #25
                                                  Sam jakiś czas temu przerabiałem ten temat. Wyniki mojego śledztwa są w tym wątku - w tym odpowiedź przedstawiciela producenta - Borg-Warnera.

                                                  Wiem, że masz k04 i wynikało to z posiadania przez AGU turbiny k03. Tymczasem AUM ma k03s i jest to trochę inna turbina z nieco wydajniejszym kompresorem.

                                                  Chłopaki z forum Leona przerabiali swoje silniki w Unitronicu zmieniając dolot po stronie kompresora w turbinie k03s i osiągali ponad 205 km. BTW kolega kozi1987 ma silnik ARX w którym też jest używana turbina k03s. Szczegółowy opis różnic tutaj:


                                                  Miłego czytania.
                                                  Hanz2k
                                                  1,8 T by MT
                                                  :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...