Wymieniamy końcówki, kombinujemy z modami, zastanawiamy się ile i co nam da. Więc proponuję założyć kompendium wiedzy o seryjnych i nieseryjnych końcówkach wtrysków i całych wtryskiwaczach.
Zaczynam: Wtryski ASV
- końcówka z otworkami 0.205 mm,
-ciśnienia otwarcia 220/300 bar,
- nr VW 038 130 202A - wtryski zwykłe,
- 038 130 202B - wtrysk sterujący na kostkę prostokątną do 2002 r,
- 038 130 202E - wtrysk sterujący po 2002 na kostkę prostokątno-półokrągłą.
Przy pompie 10 i seryjnym turbo GT1749A moc do ok 145 KM, przy 11 pompie nawet ok 160 KM ale już z większym turbo.
Końcówki Bosch silniki AXG lub AHY.
- średnica otworków 0.216 mm.
- zamontowane na korpusy ALH/ASV całe sety naprawcze (nr Bosch DSLA150P764 zestaw), ustawione na ciśnienia 220/300 bar dają możliwości wzrostu mocy do ok 160 KM przy pompie 10, przy 11 może się okaże :diabelski_usmiech Oczywiście niezbędne jest większe turbo jak seria w VP i najlepiej FMIC.
Końcówki AGR
- nr VW 038 130 201F sterujący na kostkę prostokątną,
- nr Bosch KBEL 58 P144 normalny wtrysk,
- ciśnienia otwarcia 190/300 bar,
- otworki - wg. Wojtka Aligatora AGR ma 0.184 mm
- moc - jak patrzę po wykresach to seryjne AGR + program dają ok 112-118 KM, z wtryskami ASV nawet ponad 130 KM, więc pewnie trzymają je w ryzach wtryski :szeroki_usmiech
Wtryski ...
Proszę uzupełniać dane o znanych parametrach technicznych, szczególnie o średnicach otworków i możliwych modach na mniejszych wtryskach (AGR, ALH, ...).
Komentarz