Egr czy mozna calkiem wymontowac i czy moze byc rezonans ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaro4444
    Rider
    • 2006
    • 508

    #26
    Opisałem to na LCT:

    Dobra więc odpowiem jak rozwiązać problem cieknącego EGR raz na zawsze

    Większość kolegów ma zaślepiony fizycznie EGR lub wręcz wywaloną rurę powrotu spalin. Więc zawór EGR i tak nie pracuje u nich. Jednak po jakimś czasie prawie zawsze zaczyna cieknąć z górnych otworów EGR. Oznacza to, że puściło uszczelnienie grzybka zaworu EGR.
    Aby to raz na zawsze wyeliminować należy:
    - odpiąć rurę dolotową powietrza od EGR,
    - odkręcić rurę recylkulacji spalin od dołu EGR (jeśli ją jeszcze macie),
    - odkręcić EGR od kolektora dolotowego,
    - odpiąć podciśnieniowe przewody od klapy gaszącej i siłownika EGR.

    Kiedy mamy EGR na wierzchu przecinamy wąskim brzeszczotem trzonek zaworu w połowie średnicy EGR.
    Uwaga - nie rysować przy tym brzeszczotem ścianek odlewu z AL w środku!!!!
    Po przecięciu trzonka zaworu EGR odginamy krawędż górnej pokrywy EGR (tej z blachy nierdzewnej) albo obcinamy ją przysamym zawinięciu cienką tarczą do cięcia piłą kątową.
    Po usunięciu jej widzimy w środku sprężynę, membramę i resztkę trzonka zaworowego. Wywalamy wszystko.

    Widzimy teraz od góry zaprasowany w aluminium krążek ze stali ok 16 mm. Trzymają je 4 zaprasowania. Wycinamy je frezem palcowym lub szlifierką. Wtedy wyciągamy ten krążek. W głąb mamy uszczelnienie wykonane z gumy i plastiku. Bierzemy wierło ok 8,2-8,5 mm i wywiercamy to uszczelnienie.
    Następnie znów cienkim brzeszczotem ucinamu możliwie najbliżej ścianki EGR aluminiową prowadnicę trzonka. Pozostałość prowadnicy zeszliwowujemy półogrągłym pilnikiem do metalu aż do zrównania ze ścianką EGR. (uwaga nie rysować przy tym ścianek wewnętrznych bez potrzeby i nie uszkodzić klapy gaszącej)

    Teraz bierzemy gwintownik M10 i gwintujemy powstały otwór.
    Dobieramy podkładkę z AL lub brązu o wymiarach: średnica min. 22 mm, grubość ok 3-4 mm, otwór wewnętrzny 10mm i śrubę M10 długości ok 20-25 mm. Próbnie wkręcamy śrubę z podkładką. Koniec śruby powinien zrównać się z wewnętrzną ścianką EGR. Jeśli wystaje obcianmy nadmiar.

    Następnie cały EGR myjemy dokładnie beznyną ekstrakcyjną i wydmuchujemy sprężonym powietrzem.

    Po tym smarujemy dwie strony podkładki cienką warstwą silikonu motoryzacvjnego do uszczelniania (czarnego lub czerwonego) i gwint śruby też smarujemy silikonem.
    Wkręcamy śrubę w gwint.

    Po tym w celach estetycznych klejem epoksydowym albo klejem do wklejania szyb samochodowych przyklejamy górną osłonę EGR (tą z blachy nierdzewnej). Uwaga na położenia króćca do podciśnienia. Nawet jak odginaliście krawędź to trzeba osłonę przykleić bo wywaliliście membramę z uszczelnieniem i osłona będzie luźno latać.

    Kto nie ma wyłączonego w programie EGR musi do wężyka włożyć kulke z łożyska albo jakiś inny korek by go zaślepić na stałe.

    Składamy w odwrotnej kolejności i zapominamy o cieknącym EGR na zawsze.

    Nie miałem aparatu jak to robiłem ale pokażę za 2 tygodnie na przykładzie EGR od silnika AWX.

    Oprócz likwidacji wyciekania oleju poprawiamy przepływ powietrza bo powiększamy powierzchnię przepływu o ok 10% (tak na oko) i zmniejszamy niepotrzebne zawirowania.
    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

    Komentarz

    • miroA3
      Classic
      • 2008
      • 35

      #27
      Sam mam w BKD calkowicie wywalony EGR i klape gaszenia
      jako ze autko mialo kolo 200tys przebiegu byly nieszczelnosci, zaczynalo cieknac,
      po zrobieniu chipa nawet sie porzadnie nie dalo shamowac bo przeladowywalo
      zdecydowalem sie to calkowicie wywalic, w quattro service w kraku zrobili mi orurowanie, rurke ta mala tez wykrecili i zaslepili, a wtyczke od instalacji sobie wisiala
      oczywiscie pojawil sie blad "check" klapy , dalo sie go skasowac vag-iem, ale po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu znowu sie zapalal.
      wizyta u Aligatorka, mala korekta w sofcie, wylaczenie klapy i jest wszystko ok
      a jeszcze zostaje uzywany EGR i klapa gaszenia do sprzedania, hehe





      pzdr

      Komentarz

      • Samiec
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4287
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Tak wyglada u mnie zaslepka (alum. blaszka) :

        Zastanawiam sie jeszcze czy dobrze dalem uszczelkie, wsadzilem ja pod blaszkie, a pod EGRem jest sama blaszka. :roll:


        Przegladalem sobie starsze logi z kanlu 03 i się zastanawiam, czy dobrze je czytam :roll: :

        Wedlug nich na postoju spaliny z EGRa powinny miescic się w przedziale od 40-75%? A u mnie pokazuje 99,6% :roll:
        W czasie jazdy tez przekraczalo ten przedzial :

        Czy wynika z tego, ze mam padniety N18 lub EGR?
        Tak na logikie, to moje dymienie bylo chyba przez nadmiar tych spalin wpuszczanych do cylindrow, a po zaslepieniu dymienie dlatego ustalo.
        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

        Komentarz

        • wojtass
          Rider
          • 2007
          • 473

          #29
          Samiec
          zadam może głupie pytanko ale co tam
          Czy po tej zmianie liczb na tym Vag-u oprócz tego że masz mniejsze dymienie i bardziej czuły gaz, to zmniejszyło sie Tobie spalnanie czy to wogóle nie ma różnicy?

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            Zamieszczone przez wojtass
            Samiec
            zadam może głupie pytanko ale co tam
            Czy po tej zmianie liczb na tym Vag-u oprócz tego że masz mniejsze dymienie i bardziej czuły gaz, to zmniejszyło sie Tobie spalnanie czy to wogóle nie ma różnicy?
            Musze dojezdzic do konca zbiornik, ale na moje zmalalo.
            Dosc dobrze butuje ostatnio i tak mi sie wydaje ze spala mniej. Ale to jeszcze w trakcie weryfikacji. Tylko u mnie pewno bedze roznica przez zle dziaalnie EGRu. A po zaslepieniu sprawnego nie wiem czy bedzie wplyw na spalanie. Zawsze mozesz zaslepic i sprwadzic
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • sziaba
              Rider
              • 2009
              • 358

              #31
              dariuspolo, Witaj mam takie pytanko odnośnie mojego asv... ops:
              Według tego co napisałeś wcześniej
              Zamieszczone przez dariuspolo
              W ASV nie mialem takiej potrzeby, ale w ASZ mialem identyczna sytuacje jak ty i pomoglo.
              mogę spokojnie zaślepić egr-a i nie będę musiał interweniować vagiem :?:
              I jeszcze jedno .... , nie będzie to kolidować z programem zrobionym dla mojego silnika u kolegi z Tune-up :?:
              Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

              Komentarz

              Pracuję...