[O2] Tuning w O2 2.0 TDI 140PS przy przebiegach 10 tys km/mi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djczas
    RS
    • 2005
    • 9612

    #51
    MiKruS, teoretycznie znam kolega NICO miał auto trzepane na 1000 sposobów aby go że tak powiem brzydko "udupić" i pozbawić go gwarancji a sprawa rozbija sie o lakier i małe pierdoły ponad 2 godziny ludzie z poznania jeździli i badali auto

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      #52
      Arek, masz EDC15, więc nie sprawdzą Cię "z automatu", natomiast w Octaviach z EDC-16 jest to jedna z opcji VAS'a - "wykryj chiptuning",
      do tego opcja ta jest stosowana obligatoryjnie przy wszelkich roszczeniach dotyczących trwałości turbosprężarki
      widziałem taki okólnik w Sinclan-Bis w Zakręcie
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • stysiek
        Rider
        • 2007
        • 537

        #53
        Zamieszczone przez Nexus6
        jest stosowana obligatoryjnie przy wszelkich roszczeniach dotyczących trwałości turbosprężarki
        no tak ale przy wgraniu softu sprzed chipa chyba nie maja czego szukac???

        Komentarz

        • paf
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3140

          #54
          Zamieszczone przez stysiek
          no tak ale przy wgraniu softu sprzed chipa chyba nie maja czego szukac???
          W EDC15 i EDC15+ czyli w O1
          w O2 w EDC16 - jest licznik programowań, można to obejść fizycznym szarpaniem układu co jednak jest jeszcze mniej subtelne
          było to wałkowane zresztą wiele razy u nas

          Komentarz

          • rob555
            Rider
            • 2006
            • 748

            #55
            Zamieszczone przez loru
            Przepraszam za OT ale na stronie http://www.tune-up.pl/ znalazłem cos takiego
            Posiadamy niezbędne zaplecze techniczne, które pozwala uniknąć demontażu komputera sterującego. Najnowsze auta oparte o sterownik EDC16 programujemy przez złącze diagnostyczne. Dzięki temu autoryzowane serwisy nie wykryją modyfikacji, a więc nie będą miały podstawy do zakwestionowania gwarancji."
            Czy Oni wiedza cos więcej czy to raczej drobna ściema ?
            Nie sciema bo posiadamy taki sprzet. Ale tak jak kolega zauwazyl ASO sie zbroi. Dlatego tez dajemy mozliwosc programowania przez BDM. Trzeba komputer otwierac ale po wgraniu orginału nie ma sladu w liczniku programowan. Niestety obudowa komputera jest naruszona.
            W tym wypadku wystarczy u zaufanego mechanika z ASO poprosic o wpis w ksiazke gwarancyjna ze np bylo podejzenie zalania sterownika i trzeba bylo go otworzyc
            pozdrawiam

            Diagnostyka i tuning
            hybrydowe wtryski i turbiny
            programy na ulice jak i do sportu

            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
            www.tune-up.pl

            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

            Komentarz

            • stysiek
              Rider
              • 2007
              • 537

              #56
              Zamieszczone przez paf
              w O2 w EDC16 - jest licznik programowań
              i co, widzą że np ktoś programował 5razy, a soft oryginalny i na tej podstawie nie uznają gwarancji ???

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #57
                Zamieszczone przez rob555
                W tym wypadku wystarczy u zaufanego mechanika z ASO poprosic o wpis w ksiazke gwarancyjna ze np bylo podejzenie zalania sterownika i trzeba bylo go otworzyc
                No tego mi brakowała a jakos słabo przeczytałem miedzy wierszami
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #58
                  stysiek, tak bo każde programowanie ma swój kod czyli jak nap ASO o nazwie x ma kod np 0001 to w programatorze wpisuje sie 0001 w podaje soft z danego modelu przy w grywaniu i każde wgrywanie jest z kodem czyli jak jest 5 kodowań w jednym serwisie jest 5 zleceń i 5 autoryzacji wgrywania przez SAP a jak sie nie zgadza coś to jest lipa

                  Komentarz

                  • aikiki
                    Drive
                    • 2007
                    • 58

                    #59
                    Witam Wszystkich ponownie,
                    zadałem pytanie na początku tego tematu z myślą o tym aby wybrać najlepsze rozwiązanie na zmianę programu. Szczerze to trochę zwątpiłem jak się trochę naczytałem o nie wytrzymujących turbinach.

                    Jakie jest prawdopodobieństwo, że turbina może wysiąść?
                    Może tylko jak ktoś nie umie jeździć to zajedzie auto po chipowaniu?
                    (zastanawiam się jak znaleźć odpowiedź na to pytanie, może założę nowy temat na forum...)

                    Jak jeżdżę 10 tys km/mies. to trochę jest obawa, że auto stanie. Fakt faktem, jeżeli ktoś nie umie jeździć to zajedzie silnik nawet bez chipowania. Poprzednią Skodą (Fabia 1,9 TDI)przejeździłem 200 tys. i nic się jej nie dzieje, dalej śmiga z tym, że nie miała zmian w programach.
                    W okresie gwarancyjnym nic się nie działo i dalej nie dzieje, a na marginesie coś zrobić na gwarancji w ASO (a trochę w Polsce ich poznałem) czasami jest bardzo ciężko... sto przyczyn tylko nie zwiny producenta!!!
                    Zakładam, że O2 jest produktem lepiej jakościowo przygotowanym od Fabii tak więc również nie powinno się dziać przez 3 lata gwarancji... tak więc po co mi ta gwarancja?
                    (wiadomo, ryzyko zawsze jest jakieś, tylko po chipowaniu te turbiny... może poszukam jeszcze dobrych box'ów)

                    Czy coś jeszcze jest znacznie narażone na uszkodzenie?

                    pozdrawiam

                    Komentarz

                    • rob555
                      Rider
                      • 2006
                      • 748

                      #60
                      aikiki z turbinami to taka tam sprawa ze rownie dobrze moze pasc Ci na serii jak na chipie. Po prostu sa troche za malo wydajne by 16v napelnic i maja cienki wałek pomiedzy wirnikami. Wiadomo mocne podniesienie doladowania po chipie wykonczy je jeszcze szybciej ale dlatego wiekszosc tunerow tylko delitaknie je podnosi.
                      Ale nie licz raczej ze nawet na serii 200tys przejedziesz z org turbina. To nie te czasy ...
                      pozdrawiam

                      Diagnostyka i tuning
                      hybrydowe wtryski i turbiny
                      programy na ulice jak i do sportu

                      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                      www.tune-up.pl

                      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                      Komentarz

                      • aikiki
                        Drive
                        • 2007
                        • 58

                        #61
                        rob555
                        Dzięki kolego za inforamcje!
                        W takim razie turbiny w silnikach 2-litrowych mniej wytrzytmują niż te w 1,9,
                        czy poprostu wszystkie obecnie montowane są mniej wytrzymałe?

                        Jak tak sprawa wygląda to może rzeczywiście wstrzymam się z chipowaniem, bo na okresie gwarancji napewno moje auto zrobi ponad 200 tysięcy km.
                        w takim razie może znasz jakieś dobre Power Boxy?
                        pozdrawiam

                        Komentarz

                        • cartel1
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 249

                          #62
                          Zamieszczone przez gachul
                          aikiki, fakt nie bylem na chamowni....pojade na wiosne...z moich odczuc to powiem ci tylko tyle ze samochod zrobil sie duzo, duzo bardziej elastyczny na wyzszych biegach, ( zwlaszcza 4,5 bieg) predkosc max....przymykam szafe, a na drugim biegu przy gwaltownym wcisnieciu w pedał zapala sie ASR....to na tyle...pozdr
                          mi sie na 3 biegu zapala :P
                          [center:a5df0a9dad]

                          [/center:a5df0a9dad]

                          Komentarz

                          • aikiki
                            Drive
                            • 2007
                            • 58

                            #63
                            Witaj cartel1,
                            a co kolego masz zmienione w swoim aucie?
                            pozdrawiam

                            Komentarz

                            • yanooshiiik
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 172

                              #64
                              hmmm ... ja mam serie i na 2gim biegu przy pelnym depie esp swieci jak ta lala.
                              Na 3ce fakt, czasem sie zdarzy, ale na 3ce to raczej kwestia slabego asfaltu

                              Komentarz

                              • aikiki
                                Drive
                                • 2007
                                • 58

                                #65
                                hmmm...
                                yanooshiiik, masz rację 2.0 TDI 140 PS daje radę już na serii, ja na razie wsadziłem jakiegoś boxa i mam mieszane uczucia. Aczkolwiek ostatnio jak boxa wyjąłem i wsadziłem spowrotem to pczułem różnicę na plus, muszę jeszcze trochę pojeździć...może sprawdizć samemu mierząć przyspieszenia na różnych biegach. Muszę sprawdzić jeszcze jakiegoś innego boxa i może wybiorę się na hamownię, wtedy wszystko będzie jednoznaczne.

                                Aczkolwiek ostatnio powiedział mi jeden gość, że nawet box może zostawić jakieś ślady w komputerze, które mogą coś wykazać w ASO i wtedy moja gwarancja pójdzie się j...ć. może ktoś wie coś o tym?
                                pozdrawiam

                                Komentarz

                                • palioza
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 417

                                  #66
                                  Zamieszczone przez aikiki
                                  (...) yanooshiiik, masz rację 2.0 TDI 140 PS daje radę już na serii(...)
                                  ledwo daje
                                  Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    palioza, no juz nie przesadzaj, jak na serie to sie calkiem fajnie zbiera, akurat dzis zrobilem taka ok 100km wiec troche moglem sobie potestowac

                                    Komentarz

                                    • aikiki
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 58

                                      #68
                                      co do dynamiki O2 2.0 TDI 140PS to dużo lepiej jeździ na wyższych biegach od 1.9TDI, nawet tych podkręconych. Ostatnio sprawdzałem swoją O2 (jeszcze bez jakichkolwiek modyfikacji) z Passatem 1.9 TDI 130PS podkręconym do 170PS i na trasie przy wyprzedzaniu dużo słabiej się zbierał---- ale przy ruszaniu to nie miałem szans.

                                      Napewno ta wersja O2 ma słaby start, ale to mi tak nie przeszkadza.

                                      Mimo wszystko jak wsadziłem Power Boxa to jeszcze się poprawiła dynamika na wyższych biegach, ale muszę sprawdzić jeszcze jakieś inne boxy, potem pojadę na hamownię. Na programowanie raczej się nie zdecyduję ze względu na gwarancję.

                                      pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • MiKruS
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7976

                                        #69
                                        co do dynamiki O2 2.0 TDI 140PS to dużo lepiej jeździ na wyższych biegach od 1.9TDI, nawet tych podkręconych. Ostatnio sprawdzałem swoją O2 (jeszcze bez jakichkolwiek modyfikacji) z Passatem 1.9 TDI 130PS podkręconym do 170PS i na trasie przy wyprzedzaniu dużo słabiej się zbierał---- ale przy ruszaniu to nie miałem szans.
                                        Mozna przyjąć, ze ten Passat mial albo bardzo nieudaną modyfikację, albo ma jakies uszkodzenie (np. przeplywka), albo są to tylko Twoje odczucia, które mogą być mylące.

                                        Taki Passat spokojnie powinien zrobic przeciąg z seryjnej Octavii 2.0.

                                        Ja kilka razy sprawdzalem sie z seryjną Octavią 2.0 mając modyfikowaną Octavię 1.9 TDI 110 plus chip i bylem zauwazalnie szybszy zarowno z miejsca jak i przy wiekszych predkosciach na trasie.
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz

                                        • aikiki
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 58

                                          #70
                                          MiKruS,
                                          faktycznie takie testy mogą być subiektywne, ale w tym przypadku sprawdzałem się ze znajomym na długiej trasie - razem jechaliśmy z Warszawy do Jeleniej Góry.

                                          Dodatkowo komunikowaliśmy się przez CB, w sytuacji kiedy jechałem za nim podczas wyprzedzania, on cisnął do dechy a ja miałem jeszcze luz pod pedałem. Kolega ten tłumaczył to tym, że ma inną skrzynię (5) a ja 6 biegową. Mógł mieć rację...

                                          Być może miał tak ustawionego tego Passata, że z miejsca rwał asfalt a na wyższych obrotach i prędkościach było już gorzej.

                                          Komentarz

                                          • MiKruS
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7976

                                            #71
                                            Dlatego tak jak napisałem wczesniej - jesli nie jest to kwestia odczuć, to ten Passat raczej nie ma zbyt wiele mocy - moze miec jakies uszkodzenie.

                                            Zamieszczone przez aikiki
                                            Kolega ten tłumaczył to tym, że ma inną skrzynię (5) a ja 6 biegową. Mógł mieć rację...
                                            Skrzynia nie bedzie miala zbyt wiele do tego.

                                            Moj ojciec ma modyfikowanego Superba 1.9 130 ze skrzynią piątką i wiem jak on jezdzi.
                                            Seryjne 2.0 TDI niezaleznie od budy raczej nie ma za bardzo czego szukac.
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz

                                            • aikiki
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 58

                                              #72
                                              Witaj MiKruS ponownie,
                                              całkiem możliwe, że tak jest. Nie mogę się opierać o jeden przykład aby ocenić globalnie te dwa silniki.

                                              Ale wracając do tego tematu, który zacząłem na początku.
                                              może znasz kogoś kto dużo jeździ na podkręconym silniku 2.0 TDI?
                                              Może ta osoba by mi coś poradziła

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                aikiki, wiele osob tu takimi jezdzi, wystarczy popatrzec w profile uzytkownikow lub w dziale wykresy/nasze auta

                                                Komentarz

                                                • aikiki
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 58

                                                  #74
                                                  witaj lec,
                                                  masz całkowitą rację, tylko nie znalazłem jeszcze nikogo co przejechał 200 tysięcy na podkręconym takim silniku i nic mu nie wysiadło, np turbina czy coś innego poważnego.
                                                  Jak jeżdżę 10 tys/ miesiąc to się sprawa rozbija o wytrzymałość silnika w odniesieniu do przebiegu 200 - 300 tysięcy kilometrów.

                                                  Znalazłem jedno forum gdzie opisany jest przykład przez "Luca", któremu kilka turbin wysiadło:
                                                  <http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=712>

                                                  może jak ktoś z takimi przebiegami mnie przekona to wtedy pomyślę poważniej nad programowaniem...
                                                  tym czasem testuję Box'y, które są nie zawsze pozytywnie oceniane. Jak znajdę jakiegoś Boxa dobrego to pojadę z nim na hamownię, może też będzie miał całkiem niezłe wyniki.
                                                  pzdrawiam

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    ja jeszcze nie widzialem NIKOGO kto wogole przejechal 200tys O2 to chyba tylko przedstawiciele handlowi ktorzy raczej trzaskaja mase kkm i nie przejmuja sie raczej motorem.... o2 jes produkowana od 2004/2005 ztcw to trzeba sie ostro postarac zeby tyle natluc do teraz


                                                    ps
                                                    ja mam aktualnie 223 kkm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...