MiKruS, teoretycznie znam kolega NICO miał auto trzepane na 1000 sposobów aby go że tak powiem brzydko "udupić" i pozbawić go gwarancji a sprawa rozbija sie o lakier i małe pierdoły ponad 2 godziny ludzie z poznania jeździli i badali auto
[O2] Tuning w O2 2.0 TDI 140PS przy przebiegach 10 tys km/mi
Zwiń
X
-
Arek, masz EDC15, więc nie sprawdzą Cię "z automatu", natomiast w Octaviach z EDC-16 jest to jedna z opcji VAS'a - "wykryj chiptuning",
do tego opcja ta jest stosowana obligatoryjnie przy wszelkich roszczeniach dotyczących trwałości turbosprężarki
widziałem taki okólnik w Sinclan-Bis w ZakręcieWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez stysiekno tak ale przy wgraniu softu sprzed chipa chyba nie maja czego szukac???
w O2 w EDC16 - jest licznik programowań, można to obejść fizycznym szarpaniem układu co jednak jest jeszcze mniej subtelne
było to wałkowane zresztą wiele razy u nas
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruPrzepraszam za OT ale na stronie http://www.tune-up.pl/ znalazłem cos takiego
Posiadamy niezbędne zaplecze techniczne, które pozwala uniknąć demontażu komputera sterującego. Najnowsze auta oparte o sterownik EDC16 programujemy przez złącze diagnostyczne. Dzięki temu autoryzowane serwisy nie wykryją modyfikacji, a więc nie będą miały podstawy do zakwestionowania gwarancji."
Czy Oni wiedza cos więcej czy to raczej drobna ściema ?
W tym wypadku wystarczy u zaufanego mechanika z ASO poprosic o wpis w ksiazke gwarancyjna ze np bylo podejzenie zalania sterownika i trzeba bylo go otworzycpozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rob555W tym wypadku wystarczy u zaufanego mechanika z ASO poprosic o wpis w ksiazke gwarancyjna ze np bylo podejzenie zalania sterownika i trzeba bylo go otworzycO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
stysiek, tak bo każde programowanie ma swój kod czyli jak nap ASO o nazwie x ma kod np 0001 to w programatorze wpisuje sie 0001 w podaje soft z danego modelu przy w grywaniu i każde wgrywanie jest z kodem czyli jak jest 5 kodowań w jednym serwisie jest 5 zleceń i 5 autoryzacji wgrywania przez SAP a jak sie nie zgadza coś to jest lipa
Komentarz
-
-
Witam Wszystkich ponownie,
zadałem pytanie na początku tego tematu z myślą o tym aby wybrać najlepsze rozwiązanie na zmianę programu. Szczerze to trochę zwątpiłem jak się trochę naczytałem o nie wytrzymujących turbinach.
Jakie jest prawdopodobieństwo, że turbina może wysiąść?
Może tylko jak ktoś nie umie jeździć to zajedzie auto po chipowaniu?
(zastanawiam się jak znaleźć odpowiedź na to pytanie, może założę nowy temat na forum...)
Jak jeżdżę 10 tys km/mies. to trochę jest obawa, że auto stanie. Fakt faktem, jeżeli ktoś nie umie jeździć to zajedzie silnik nawet bez chipowania. Poprzednią Skodą (Fabia 1,9 TDI)przejeździłem 200 tys. i nic się jej nie dzieje, dalej śmiga z tym, że nie miała zmian w programach.
W okresie gwarancyjnym nic się nie działo i dalej nie dzieje, a na marginesie coś zrobić na gwarancji w ASO (a trochę w Polsce ich poznałem) czasami jest bardzo ciężko... sto przyczyn tylko nie zwiny producenta!!!
Zakładam, że O2 jest produktem lepiej jakościowo przygotowanym od Fabii tak więc również nie powinno się dziać przez 3 lata gwarancji... tak więc po co mi ta gwarancja?
(wiadomo, ryzyko zawsze jest jakieś, tylko po chipowaniu te turbiny... może poszukam jeszcze dobrych box'ów)
Czy coś jeszcze jest znacznie narażone na uszkodzenie?
pozdrawiam
Komentarz
-
-
aikiki z turbinami to taka tam sprawa ze rownie dobrze moze pasc Ci na serii jak na chipie. Po prostu sa troche za malo wydajne by 16v napelnic i maja cienki wałek pomiedzy wirnikami. Wiadomo mocne podniesienie doladowania po chipie wykonczy je jeszcze szybciej ale dlatego wiekszosc tunerow tylko delitaknie je podnosi.
Ale nie licz raczej ze nawet na serii 200tys przejedziesz z org turbina. To nie te czasy ...pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
rob555
Dzięki kolego za inforamcje!
W takim razie turbiny w silnikach 2-litrowych mniej wytrzytmują niż te w 1,9,
czy poprostu wszystkie obecnie montowane są mniej wytrzymałe?
Jak tak sprawa wygląda to może rzeczywiście wstrzymam się z chipowaniem, bo na okresie gwarancji napewno moje auto zrobi ponad 200 tysięcy km.
w takim razie może znasz jakieś dobre Power Boxy?
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gachulaikiki, fakt nie bylem na chamowni....pojade na wiosne...z moich odczuc to powiem ci tylko tyle ze samochod zrobil sie duzo, duzo bardziej elastyczny na wyzszych biegach, ( zwlaszcza 4,5 bieg) predkosc max....przymykam szafe, a na drugim biegu przy gwaltownym wcisnieciu w pedał zapala sie ASR....to na tyle...pozdr[center:a5df0a9dad]
[/center:a5df0a9dad]
Komentarz
-
-
hmmm...
yanooshiiik, masz rację 2.0 TDI 140 PS daje radę już na serii, ja na razie wsadziłem jakiegoś boxa i mam mieszane uczucia. Aczkolwiek ostatnio jak boxa wyjąłem i wsadziłem spowrotem to pczułem różnicę na plus, muszę jeszcze trochę pojeździć...może sprawdizć samemu mierząć przyspieszenia na różnych biegach. Muszę sprawdzić jeszcze jakiegoś innego boxa i może wybiorę się na hamownię, wtedy wszystko będzie jednoznaczne.
Aczkolwiek ostatnio powiedział mi jeden gość, że nawet box może zostawić jakieś ślady w komputerze, które mogą coś wykazać w ASO i wtedy moja gwarancja pójdzie się j...ć. może ktoś wie coś o tym?
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aikiki(...) yanooshiiik, masz rację 2.0 TDI 140 PS daje radę już na serii(...)Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)
Komentarz
-
-
lec
palioza, no juz nie przesadzaj, jak na serie to sie calkiem fajnie zbiera, akurat dzis zrobilem taka ok 100km wiec troche moglem sobie potestowac
Komentarz
-
co do dynamiki O2 2.0 TDI 140PS to dużo lepiej jeździ na wyższych biegach od 1.9TDI, nawet tych podkręconych. Ostatnio sprawdzałem swoją O2 (jeszcze bez jakichkolwiek modyfikacji) z Passatem 1.9 TDI 130PS podkręconym do 170PS i na trasie przy wyprzedzaniu dużo słabiej się zbierał---- ale przy ruszaniu to nie miałem szans.
Napewno ta wersja O2 ma słaby start, ale to mi tak nie przeszkadza.
Mimo wszystko jak wsadziłem Power Boxa to jeszcze się poprawiła dynamika na wyższych biegach, ale muszę sprawdzić jeszcze jakieś inne boxy, potem pojadę na hamownię. Na programowanie raczej się nie zdecyduję ze względu na gwarancję.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
co do dynamiki O2 2.0 TDI 140PS to dużo lepiej jeździ na wyższych biegach od 1.9TDI, nawet tych podkręconych. Ostatnio sprawdzałem swoją O2 (jeszcze bez jakichkolwiek modyfikacji) z Passatem 1.9 TDI 130PS podkręconym do 170PS i na trasie przy wyprzedzaniu dużo słabiej się zbierał---- ale przy ruszaniu to nie miałem szans.
Taki Passat spokojnie powinien zrobic przeciąg z seryjnej Octavii 2.0.
Ja kilka razy sprawdzalem sie z seryjną Octavią 2.0 mając modyfikowaną Octavię 1.9 TDI 110 plus chip i bylem zauwazalnie szybszy zarowno z miejsca jak i przy wiekszych predkosciach na trasie.TDI 205PS
Komentarz
-
-
MiKruS,
faktycznie takie testy mogą być subiektywne, ale w tym przypadku sprawdzałem się ze znajomym na długiej trasie - razem jechaliśmy z Warszawy do Jeleniej Góry.
Dodatkowo komunikowaliśmy się przez CB, w sytuacji kiedy jechałem za nim podczas wyprzedzania, on cisnął do dechy a ja miałem jeszcze luz pod pedałem. Kolega ten tłumaczył to tym, że ma inną skrzynię (5) a ja 6 biegową. Mógł mieć rację...
Być może miał tak ustawionego tego Passata, że z miejsca rwał asfalt a na wyższych obrotach i prędkościach było już gorzej.
Komentarz
-
-
Dlatego tak jak napisałem wczesniej - jesli nie jest to kwestia odczuć, to ten Passat raczej nie ma zbyt wiele mocy - moze miec jakies uszkodzenie.
Zamieszczone przez aikikiKolega ten tłumaczył to tym, że ma inną skrzynię (5) a ja 6 biegową. Mógł mieć rację...
Moj ojciec ma modyfikowanego Superba 1.9 130 ze skrzynią piątką i wiem jak on jezdzi.
Seryjne 2.0 TDI niezaleznie od budy raczej nie ma za bardzo czego szukac.TDI 205PS
Komentarz
-
-
lec
aikiki, wiele osob tu takimi jezdzi, wystarczy popatrzec w profile uzytkownikow lub w dziale wykresy/nasze auta
Komentarz
-
witaj lec,
masz całkowitą rację, tylko nie znalazłem jeszcze nikogo co przejechał 200 tysięcy na podkręconym takim silniku i nic mu nie wysiadło, np turbina czy coś innego poważnego.
Jak jeżdżę 10 tys/ miesiąc to się sprawa rozbija o wytrzymałość silnika w odniesieniu do przebiegu 200 - 300 tysięcy kilometrów.
Znalazłem jedno forum gdzie opisany jest przykład przez "Luca", któremu kilka turbin wysiadło:
<http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=712>
może jak ktoś z takimi przebiegami mnie przekona to wtedy pomyślę poważniej nad programowaniem...
tym czasem testuję Box'y, które są nie zawsze pozytywnie oceniane. Jak znajdę jakiegoś Boxa dobrego to pojadę z nim na hamownię, może też będzie miał całkiem niezłe wyniki.
pzdrawiam
Komentarz
-
-
lec
ja jeszcze nie widzialem NIKOGO kto wogole przejechal 200tys O2 to chyba tylko przedstawiciele handlowi ktorzy raczej trzaskaja mase kkm i nie przejmuja sie raczej motorem.... o2 jes produkowana od 2004/2005 ztcw to trzeba sie ostro postarac zeby tyle natluc do teraz
ps
ja mam aktualnie 223 kkm
Komentarz
Komentarz