[O1] Gdzie zrobic wlot powietrza ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Gdzie zrobic wlot powietrza ?

    male humorystyczne OT dla rozladowania morderczych instynktow apropo typowego podejscia polskich kierowcow do metody zamka

    Jak spowodowac w miare szybki i rowny start szeregu aut spod swiatel
    Wystarczy stanac na pasie do skretu w prawo i delikatnie przygazowac na poznym czerwonym. Kolumna ruszy szybko, plynnie i bez marudzenia ;-D

    Pozdrawiam
    Zibi

  • #2
    [O1] Gdzie zrobic wlot powietrza ?

    Modyfikacja: zastapienie fabrycznego filtra powietrza wysokowydajnym odpowiednikiem

    Ni mniej ni wiecej tylko stożek w hermetycznej obudowie z dorabianym orururowaniem z polerowanej kwasówki.


    Temat rozważań: gdzie wyprowadzic wlot powietrza ?


    w zasadzie opcje sa 3:

    - wzmocnienie czolowe na gornej wysokosci chlodnic - sa tam otwory, dosyc latwe do wykonania. Minus rozwiazania to ogrzewanie sie potwietrza od chlodnic i dlugosc orurowania

    - z boku, z nadkola, tak jak mniej wiecej jest teraz zasysane jednakze rozbudowac to o faktyczny wlot w nadkolu

    - tzw budka suflera. Najefektywniejsze, ale: jak dla szpeci (gusty....) i zastanawiam sie tez nad odpornoscia takiego rozwiazania na zatrzymywanie wody i ew, zapychanie sie zima przez snieg.


    Jaka jest tolerancja zasysania tej wody ? musi mocno chlupnac czy wystarczy kapusniaczek ? :P


    ps
    pojawila sie jeszcze koncepcja zrobienia normalnego SMIC'a i wtedy woda zamiast problemu staje sie zprzymierzencem, ale podobno gestosc zasysanego powietrza moze byc wtedy zbyt duza

    Komentarz

    • Tymon
      RS
      • 2004
      • 2970

      #3
      lec, że tak zapytam z czystej ciekawości, po co :?:
      Seryjny nie daje rady czy co :?:
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz


      • #4
        seryjny jest jaki jest, a chce zeby bylo lepiej. Tymek chyba znasz wady i zalety seryjnego. Jego jedyna zaleta jest to ze juz bym w aucie ;D

        Komentarz

        • daroo
          Rider
          • 2006
          • 315

          #5
          Zamieszczone przez lec
          seryjny jest jaki jest, a chce zeby bylo lepiej. Tymek chyba znasz wady i zalety seryjnego. Jego jedyna zaleta jest to ze juz bym w aucie ;D
          zafunduj sobie sportowa wkladke KN albo PIPERCROSS pasuje w istniejace gniazdo, i po sprawie natomiast moja priw rada nie zakladaj bawelny.obilo mi sie o uszy ze diesle tego nie toleruja na dluzsza mete 8)
          AGR'00 123KM/264Nm

          Komentarz

          • misiekwaw
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7715
            • Ford

            #6
            Zamieszczone przez daroo
            Zamieszczone przez lec
            seryjny jest jaki jest, a chce zeby bylo lepiej. Tymek chyba znasz wady i zalety seryjnego. Jego jedyna zaleta jest to ze juz bym w aucie ;D
            zafunduj sobie sportowa wkladke KN albo PIPERCROSS pasuje w istniejace gniazdo, i po sprawie natomiast moja priw rada nie zakladaj bawelny.obilo mi sie o uszy ze diesle tego nie toleruja na dluzsza mete 8)
            ktora na dzien dobry zabierze mu 10Nm :szeroki_usmiech - wiem, bo miałem :P

            [ Dodano: Czw 29 Lis, 07 23:42 ]
            Zamieszczone przez lec
            seryjny jest jaki jest, a chce zeby bylo lepiej. Tymek chyba znasz wady i zalety seryjnego. Jego jedyna zaleta jest to ze juz bym w aucie ;D
            wydaje mi sie ze darzysz do rzezby w materiale nietrwalym, organicznym :roll: ale Twoja małpa, Twoj cyrk :szeroki_usmiech :wink:


            IMHO bez sensu i nic Ci to nie da wymiernego :idea:
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz

            • daroo
              Rider
              • 2006
              • 315

              #7
              Zamieszczone przez MisiekWAW
              ktora na dzien dobry zabierze mu 10Nm - wiem, bo miałem
              mowa o wkladce cz bawelnie :?: ja mam PIPERCROSSA i powiem szczerze ze nie mierzylem po zalozeniu ale mam wrazenie ze jest lepiej niz bylo po zatym to jednorazowy wydatek bo ja sie myje nie wymienia :szeroki_usmiech
              AGR'00 123KM/264Nm

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez daroo
                Zamieszczone przez MisiekWAW
                ktora na dzien dobry zabierze mu 10Nm - wiem, bo miałem
                mowa o wkladce cz bawelnie :?: ja mam PIPERCROSSA i powiem szczerze ze nie mierzylem po zalozeniu ale mam wrazenie ze jest lepiej niz bylo po zatym to jednorazowy wydatek bo ja sie myje nie wymienia :szeroki_usmiech
                wkładce BMC :szeroki_usmiech samopoczucie tez mialem dobre po zalozeniu, a jakze :lol: :lol: :lol:

                poza tym kiedys policzylem kiedy sie zwraca kupno takiej wkladki i obalilem element "ekonomiczny" :zlosnik: ale dla Octavii zwraca sie w miare przywoicie bo oryginalny filtr jest drozszy :lol:
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                  IMHO bez sensu i nic Ci to nie da wymiernego
                  Misiek, moze zapominasz ale ja nie mam ASZ'a, tylko AHF. Moj dolot od puszki z filrem wyglada troooooche inaczej niz u Ciebie bylo w ASZ. Przpustowosc tego dolotu jest duzo mniejsza. Sam filtr jest raz dwa czarny. Wiec chce poprawic drożnosc calego ukladu z filtrem jak i jakosc dostarczanego powietrza. Wiecej i chlodniej. Mowisz ze to nic nie da ?

                  Komentarz

                  • misiek^wro
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8321

                    #10
                    Zamieszczone przez lec
                    Mowisz ze to nic nie da ?
                    Ja Ci powiem, ze przeplywka moze czesciej siadac :P Przynajmniej takie opinie chodza tyczace sie diesla i stozkowego filtra :P <-- oczywiscie to nie jest moje osobiste zdanie, tylko zaslyszane od fachowca - ile w tym prawdy nie wiem, ale sprawdzac nie chce :twisted:
                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #11
                      lec,
                      Zamieszczone przez misiek^wro
                      Ja Ci powiem, ze przeplywka moze czesciej siadac
                      ...zgadzam sie z miskiem, chyba ze bedziesz stosowal jakis "suchy" sportowy filtr
                      bez "kocich sikow" bo zadna przeplywka na dluzsza mete sobie z tym nie poradzi,
                      ale ze te maja polepszyc filtrowanie zasysanego powietrza to bedziesz mial znowu´
                      problemy z innym badziewiem w dolocie.

                      [ Dodano: Pią 30 Lis, 07 06:40 ]
                      lec, a skoro twierdzisz (niewiem) ze w ASZ u MisiekWAW jest wiekszy dolot to zastosuj taki seryjny z ASZ lub poszukaj na necie od Golfa R32 (chyba najwieksza srednica wsrod seryjnych aut na plycie golfa).
                      Dobrze przemysl wszelie rozwiazania bo juz pare kropli wody moze poczynic niezly bigos w silniku.

                      Darek
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      • Tymon
                        RS
                        • 2004
                        • 2970

                        #12
                        Ja w swojej czeszcze mam Ori dolot z chyba 3" rurą z kwasówki do Turbuleum.
                        Nie wiem czemu, ale nigdy jeszcze nie narzekałem na ori Dolot a jeżdzę w takim Syfie że tego się nie da opisać.

                        Pzdr

                        IMO bez sensu
                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                        Komentarz


                        • #13
                          Tymon, ale chodzi o rure ktore idzie od filtra powietrza - ta masz z kwasowki ?

                          dariuspolo, porownaj rurki w swoim ASV i ASZ. W ASV prawdopodobnie bedziesz mial tak jak ja w AHF w dwoch miejscach dosyc pokazne zwężki

                          Komentarz

                          • dariuspolo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1168

                            #14
                            ...w ibizie ASZ jest i tak mniejsza srednica niz w BPX, na twoim miejscu zostal bym przy fabrycznych rozwiazaniach z R32:

                            co prawda jest bez rory ale zapytaj w ASO ile za to chca.
                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                            Zuzycie paliwa

                            Komentarz


                            • #15
                              a w R32 sam filtr jest wiekszy? puszka na zdjeciu wyglada bardzo podobnie

                              Komentarz

                              • dariuspolo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1168

                                #16
                                1J0 805 962 G B41; ca. 3 €
                                1J0 805 965 E B41; ca.14 €
                                1J0 129 609 G ; ca. 27 €

                                tu masz potrzebne czesci podobno pasuje, przy drobnej rzezbie, sa tez zdiecia krok po kroku. :wink:

                                [ Dodano: Pią 30 Lis, 07 19:11 ]
                                w tym linku pisza ze masa uzasysanego powietrza pod Vag-comem zmienila sie
                                z 162g/s na 174g/s przy 4000rpm w 1,8T a srednica dolotu do puchy ma 200% seryjnej

                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                Zuzycie paliwa

                                Komentarz


                                • #17
                                  roznica w przekroju drastyczna ! :P chyba wlasnie takie rozwiazanie wybiore.... troche bedzie trzeba plastiki pospawac z tego co widze

                                  dzieki Darku !

                                  Komentarz

                                  • dariuspolo
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1168

                                    #18
                                    ...autor pisze ze jedyny problem to powiekszenie otworu w dolnej czesci puszki, reszta podobno pasuje.
                                    Mozna tez kupic cala puszke z R32 DSG( koniecznie z DSG bo zwykly ma mniejsza rure i kosztuje kolo 54euro) koszt to ok. 84euro (1J0 129 607 AK).
                                    Czas przebudowy ok 2,5 godziny (jest prosciej jezeli sie wyjmnie lampe)
                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                    Zuzycie paliwa

                                    Komentarz

                                    • Purchawa
                                      Admin
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 8007

                                      #19
                                      Zamieszczone przez daroo
                                      ja mam PIPERCROSSA i powiem szczerze ze nie mierzylem po zalozeniu ale mam wrazenie ze jest lepiej niz bylo
                                      Zmartwie Cie, ale to tylko wrazenie. :P

                                      Ja sprawdzalem:


                                      [ Dodano: Pią 30 Lis, 07 22:01 ]
                                      Co do przebudowy dolotu, to rozwiazanie z wlotem z przodu auta, bo w tym miejscu jest najwieksze cisnienie powietrza dzialajace na czolo auta, napewno cos poprawi.
                                      Mysle, ze nie bez powodu wiele aut startujacych na 1/4 ma doloty w jednym ze swiatel, a niektore nawet w dwoch.
                                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                      STOP ECO-TERRORISM!

                                      Komentarz

                                      • daroo
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 315

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Purchawa
                                        Zmartwie Cie, ale to tylko wrazenie.
                                        ale i tak mi sie podoba nie jstem na wyscigach ot tak sobie jezdze :P nie mowie ze to dodaje mocy! od tego mam nitro 8)
                                        AGR'00 123KM/264Nm

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Purchawa, swiatla ok, ale nie w cywilnym wozku, natomiast na srodku nad chlodnicami ma jeden mankament - powietrze sie od chlodnic ogrzewa - podobno....

                                          daroo, ta moc w podpisie to na nitro czy bez?

                                          Komentarz

                                          • misiekwaw
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7715
                                            • Ford

                                            #22
                                            Zamieszczone przez lec
                                            Purchawa, swiatla ok, ale nie w cywilnym wozku, natomiast na srodku nad chlodnicami ma jeden mankament - powietrze sie od chlodnic ogrzewa - podobno....
                                            IMHO to jak sie powietrze nagrzeja od chlodnic to jest maly pikus w porownaniu z tym jak sie nagrzeje dalej, od turbiny chociazby... zreszta wystarczy porowanc temperatury chlodnic i turbiny i chyba powinno byc widac roznice :?: :roll:
                                            od schlodzenia powietrza masz IC...

                                            co do dolotow w autach przygotowywanych na 1/4 mili... wezcie pod uwage, ze te auta z tymi dolotami w autach jezdza tylko na torze, na ulicy rzadko kiedy ktos ma zostawiony taki dolot, a na torze rzadko sie zdarza zeby lało...

                                            Zrobisz co bedziesz chcial ale ja balbym sie zassania wody, bo w efekcie moze sie to okazac bardzo droga przerobka :roll: zwlaszcza przy tym ile moze dac...

                                            Moze dowiedz sie czy przytoczona jako przyklad poprawa ze 162 na 174g/s moze dac cokolwiek, bo moze nawet nie ma o co walczyc :?: :roll:

                                            Chyba że chcesz zrobić sztuke dla sztuki, bo Cie nosi, żeby znowu coś przerobić, to wtedy żadne nasze argumenty Cie nie przekonają :zlosnik: :lol:
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              to ze nosi to insza inszosc, ale nie na tyle zeby przycmic racjonalne myslenie - dlateto draze temat w kilku tematach jednoczesnie....

                                              Sprawa filtra powietrza rozbija sie o to co kazdy z nas moze (lub mogł) zaobserwowac po wymianie filtra powietrza. Na czystym filtrze i mniej dymil jak i sprawniej pracowal silnik. Chcialbym poprawic sytuacje bo zaczyna mnie denerwowac juz wymiana filtra co 2 miesiace. Drogie nie jest..... ale uciazliwe. Ponadto uwazam ze moglbym powietrza wiecej wtloczyc troche zeby sie lepiej paliwko dopalalo. Czy ta roznica w porowaniu do RS32 jest znaczaca ? Nawet nie majac odpowiedzi uwazam za tak, w innym przypadku VW do R32 wsadzilo by to samo w 1.8T

                                              Komentarz

                                              • misiekwaw
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7715
                                                • Ford

                                                #24
                                                Zamieszczone przez lec
                                                Czy ta roznica w porowaniu do RS32 jest znaczaca ? Nawet nie majac odpowiedzi uwazam za tak, w innym przypadku VW do R32 wsadzilo by to samo w 1.8T
                                                Odwracając kota ogonem :zlosnik: - gdyby różnica była znacząca dla słabszego modelu, to VW wsadziłoby fabrycznie do 1.8T to samo co do R32 :lol: :wink:

                                                A już poważnie, biorąc pod uwagę co by wsadzili gdyby - działające w obie strony, może wystarczy dolot od ASZta :?:

                                                O ile dobrze pamiętam, rozmawiałem kiedyś z Wojtkiem na ten temat i mówił że nie ma sensu ruszać puszki filtra.

                                                Może zmień rurę od filtra do turbiny i tyle :?:

                                                Bond ma 255KM na seryjnej puszce, wiec nie szukałbym tu wąskiego gardła :idea:

                                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                http://www.disi-tune.pl
                                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                Był WRX
                                                Była Octa

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  no wlasnie, ale Bond ma ASZ i ta jego rura od puchy to solidna rura, jak tylko przestanie padac to zejde do auta i zrobie analogiczne foto jak to wyglada u mnie.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...