[O1] Upgrade ukl. hamulcowego - w co inwestowac ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Upgrade ukl. hamulcowego - w co inwestowac ?

    Zamieszczone przez shado
    Poza tym niedługo będzie nowe fajne radyjko
    Jak możesz to rozwiń temat.

  • #2
    [O1] Upgrade ukl. hamulcowego - w co inwestowac ?

    Witam,

    Przegladam i przegladam i juz sam nie wiem....

    Stan aktualny:

    - przod 288mm
    - tyl seria z AHF'a

    na przod laduja raczej 312mm jak tylko dorwe (moze ktos ma na sprzedaz???). a na tyl ??? co tam wsadzic - pewne jest ze juz nie daja rady....

    Chcialem pojsc dalej - rozmawialem z pewnym specem o ukladach hamulcowych z wyzszej polki (zestawy 10 tloczkowe i tarcze 340mm), ale kosztuje to koszmarne pieniadze a i tak sam sprzedawca mi odradzil gdyz:

    - moge zapomniec nawet o 16" na zime
    - roznica w cenie w stosunku do upgrade na 312mm jest kosmiczna, zarowno jesli chodzi o zakup i pozniej eksploatacje - hamowanie tez lepsze ale ie na tyle by tyle za to placic.

    Tak wiec - czy sa jakies tansze alternatywy dla 312mm na przod, i co zakladac na tyl? Zeatawy z Cupry praktycznie nie do dostania...

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      #3
      1. na przód potrzebujesz juz tylko jarzma do tarcz 312 mm - cena z ASO ok. 500 zł za parę

      2. na tył jednak szukaj zestawu 256 mm z wentylowaną tarczą - warto :szeroki_usmiech
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • Bond
        Ambiente
        • 2004
        • 136

        #4
        A ile posiadasz mocy, i jakie są możliwości twego auta że chcesz założyć heble powyżej 312?

        288 ci nie wystarcza?, czy po prostu chcesz zmienić dla zmiany.
        Pozdrawiam
        dużo KM/i jeszcze więcej Nm

        Komentarz

        • przemeku
          Ambiente
          • 2007
          • 222

          #5
          A ile posiadasz mocy, i jakie są możliwości twego auta że chcesz założyć heble powyżej 312?

          288 ci nie wystarcza?, czy po prostu chcesz zmienić dla zmiany.

          Komentarz

          • Bond
            Ambiente
            • 2004
            • 136

            #6
            To jednak powinny wystarczyć 312 po mojemu, dla mnie wystarcza 312 nawet przy agresywnej jeździe.
            312+dobry płyn+miekkie klocki+dobre tarcze+oplot na przewodach i powinien jeszcze ci zapas zostać.
            No chyba że złożysz tarox-y dużą felgę i bedziesz szpanu zadawał
            Pozdrawiam
            dużo KM/i jeszcze więcej Nm

            Komentarz


            • #7
              Bond, pisalem ze 312 na przod... gorzej z tylem

              [ Dodano: Nie 04 Lis, 07 23:47 ]
              Bond, co masz z tylu u siebie , serie ?

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                Zamieszczone przez lec
                Bond, co masz z tylu u siebie , serie ?
                ...o ile pamietam u Bonda na ostatnim setupie jest ok.250 konikow.
                Aligator tez myka na 312mm/232mm i nie ma problemow.
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #9
                  Ja śmigam na Ori rozmiarach z zestawem EBC + płyn EBC.
                  Robie naprawdę dużo kilometrów i jak miałem 197KM to dawało radę.
                  Nie wątpie że na większej tarczy jest lepiej, ale wszystko zależy od kierownika.
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz


                  • #10
                    prawda jest taka ze o tych hamulcach z tylu zaczalem myslec od niedawna, albo mi sie blokuje z tylu zacisk albo hamulce nie daja rady - bede sprawe weryfikowal... w kazdym razie juz przynajmniej 2 razy poczulem smrodek klockow z tylu....

                    Tymon, z przodu masz nadal 280mm ? :shock:

                    Komentarz

                    • Tymon
                      RS
                      • 2004
                      • 2970

                      #11
                      lec, tak nadal mamy z Lucą serie i jest wszystko w jak najlepszym porządku.
                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                      Komentarz


                      • #12
                        Tymon, wiesz Tymek - moze to wynika ze specyfiki drog po ktorych Wy jezdzicie - czyli jak podejrzewam wieksze odleglosci to po a4 a potem lokalnie tylko kawalki....

                        Ja jednak wiecej smiga po drogach lokalnych - prosta - hamowanie - prosta - hamowanie....

                        Juz na mocach rzedu 15x KM mialem problem z seryjnymi hamulcami - kilka ostrzejszych hamowan i pedal zaczynal wchodzic jak w maslo... teraz nie mam tego problemu, ale jakos super tez nie jest

                        Komentarz

                        • Tymon
                          RS
                          • 2004
                          • 2970

                          #13
                          lec, zapewniam Cię że specyfikacja naszych dróg nie odbiega od twoich.
                          Ja nie narzekam i nie zmieniam.
                          Owszem może to się wydawać niektórym złe, ale mi to w zupełności wystarcza.

                          Pzdr
                          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                          BMW serii 3... Radość z jazdy.

                          Komentarz


                          • #14
                            jakie tarcz na przod pasuja do octy przy 312mm ? 312mm\25mm ? takie jak w B6 czy TT ?

                            Komentarz

                            • Nexus6
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4847
                              • Volkswagen

                              #15
                              lec, B5/B5CG i B6 mają otwory 5x112 mm, jeśli już to TT (I) 5x100 mm
                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                              Komentarz


                              • #16
                                aaaa no fucktycznie. Szukam na alledrogo klockow i tarcz bo cena z ASO mnie zabila....

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  lec, To ze smierdza tylne klocki to norma. Moje tez smierdza jak sie shamuje z 3-5 razy ze 160 do 0, tak raz za razem Z tylu mam serie, teraz mam juz w bagazniku Ferodo Premier moze beda ciut lepsze, chociaz jak sadze nawet 40kkm nie przejada
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • jaro4444
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 508

                                    #18
                                    Lec przód 312 mm bezwarunkowo daj a tył 265mm poprawi całość :diabelski_usmiech

                                    Zobacz na P.W. :twisted:
                                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                    Komentarz

                                    • RomanS
                                      Elegance
                                      • 2004
                                      • 804

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Z tylu mam serie, teraz mam juz w bagazniku Ferodo Premier moze beda ciut lepsze, chociaz jak sadze nawet 40kkm nie przejada
                                      Ferodo Premier... U mnie nawet 20 kkm nie osiagneły. Hamowań ostrych raczej nie miały (tarcze tylne bardziej rdzewiały niż się zużywały :wink: ), materiał klocków kruszył się na brzegach. W jednym klocku oddzielił się zupełnie od płytki metalowej, chociaż miał jescze ok. 6 mm grubosci.

                                      Przypadek ? sam nie wiem, ale się uprzedziłem :wink:
                                      Obecnie testuję ATE
                                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        RomanS, W sumie to sam nie wiem, czemu akurat te. Z przodu mam ATE. Ale cos mi sie zdaje, ze te wlasnie Ferodo dojezdze do konca i w tym samym momencie beda do wymiany tarcze z tylu, bo juz tez cienko wygladaja. Wtedy zaloze caly zestaw ATE moze 256mm
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • RomanS
                                          Elegance
                                          • 2004
                                          • 804

                                          #21
                                          Maicroft, moja wypowiedź nie miala byc krytyka, a moze tak wygląda :wink:

                                          Tak u mnie się zdarzyło, było to tak paskudne, że tkwi w pamięci. Był to jeden mój przypadek. Ale fakt, że się uprzedziłem i więcej doswiadczeń nie chcę.
                                          A i na dodatek płytki metalowe klocków bardzo mocno korodowały w miejscu współpracy z jarzmem (pod farbą), aż puchły. Mogłem trafic pechowo, a może podróba ? Kupowałem w Norauto.
                                          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            RomanS, Wiesz, ale takie sugestie tez sa wazne. Zobaczymy jak bedzie spraw wygladac u mnie
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              a w temacie to dzis mi sie trafila okazja i dojedzie do mnie niedlugo zestawik do upgrade'u na 312mm + tarcze EBC TURBO GROOVE i klocki EBC red stuff - chyba bedzie dobrze nie ? :P


                                              sorry Nexus, ale tym samym nie wezme Twoich. Grzech bylo nie skorzystac....

                                              Komentarz

                                              • Samiec
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4287
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez RomanS
                                                materiał klocków kruszył się na brzegach. W jednym klocku oddzielił się zupełnie od płytki metalowej, chociaż miał jescze ok. 6 mm grubosci.
                                                U mnie tak sie z klockami dzialo jak sie klocki na prowadnicach zapiekly. Okladzina z klockow odpadla przy demontazu,a bylo jej jeszcze wlasnie z 6mm grubosci.
                                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                Komentarz

                                                Pracuję...