Drugi przypadek to Leon Grzybka i mój niedoszły (wówczas) kolektor od ASZ :lol: - robił mu to Borys z Golf Forum http://forum.vwgolf.pl/index.php
Pierwsze rozwiązanie jest moim zdaniem kijowe bo przenosi drgania z silnika na dolot - lepiej dać to kolanko gumowe.
Masz inne rozwiązanie - jak masz zaślepiony fizycznie moduł EGR i nie chcesz stracić klapy gaszącej to robisz tak - zdejmujesz "przepustnicę" z klapą gaszączą, rozcinasz puszkę siłownika EGR, wywalasz ten siłownik, grzybek EGR z ośką, wycinasz w środku przepustnicy kawałek alu, ten co trzymał ośkę grzybka a na koniec zaspawujesz dziurę w aluminium po ośce w górze "przepustnicy". Zachowujesz klapę gaszącą i masz lepszy przepływ w gardzieli klapy gaszącej.
Inna opcja to guma+EGR+kolektor od ASZ. Ja mam tak założone od soboty. Wymaga trzech przeróbek:
- wywlaenia rury EGR i zaślepienia w kolektorze wylotowym i EGR dziur po niej,
- przeniesiania elektrozaworu klapy gaszącej w inne miejsce (trzeba wyprostować blachę trzymającą i przykręcić ją srubą do mocowania osłony plastikowej silnika), przedłużyć przewód z zaworka do całego podciśnienia,
- podciąć na 5 mm krawędź osłony silnika przy nowym siłowniku EGR by się nie opierała o niego.
Rezultat - o 25% większa powierzchnia przepływy w EGR, lepsze kanały w kolektorze dolotowym, lepsze napełnienie cylindrów, lepsza reakcja na gaz - mniejszy turbo lag.
Uwaga!!!
Flansze do przykręcania EGR są różne:
- w kolektorach ASV/ALH/AHF/AGR/AJM taka sama i mniejsza jak w mocniejszych i nowszysch PD,
- kolektory ASZ/ARL jest większy i taki sam w obu silnikach,
- kolektor od nowych PD 105 KM z Octavii II z siłownikiem elektrycznym klapy gaszącej ma duże kanały jak ARL/ASZ, wygląda identycznie zewnętrznie ale nie pasuje do niego EGR od starszych mocnych PD (podciśnieniowy) bo ma inaczej położoną jedną śrubę.
Dlatego szukając przejściówki musisz wiedzieć pod jaki kolektor będzie ona.
jaro4444, jesli dobrze pamietam to mam przynajmniej w 4 miejscach podparcia zrobione (mocowania) i dopiero do samej chlodnicy sa siliconowe kolanka - wiec jest monoblok ktory chodzi razem z silnikiem, potem jest czesc elastyczna laczaca go z z chlodnica i sama chlodnica ktora jest nieruchoma.
Wszystko jest OK i nic sie nie dzieje. Krzysiek z Porsche'a wiedzial co robi - i mial powiedziane ze ma to wytrzymac duze ruchy pod maska bo na mojej zawieszcze to sie tam troche wszystko jednak przesuwa....
Komentarz