1.8T po virusie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • boro
    Drive
    • 2008
    • 60

    1.8T po virusie

    Zamieszczone przez MiKruS
    1. Spoty - czy wybieramy moderatorów, ktorzy mogliby moderować tylko w tym dziale?
    Np. na bazie dawnych OCP TM's? Ja bym zaryzykował - przy czym żadnego ceregielenia się jak poprzednio. Jeśli się nie podoba, to do widzenia.
    agree - jeśli ktoś będzie szukał 2 dna - ciao jak najszybciej


    Zamieszczone przez MiKruS
    4. Giełda - ogłoszenia kupie sprzedam, to typowe ogłoszenia "prywatne"/drobne. Natomiast ogłoszenia komercyjne, to takie jak ktoś na tym zarabia. Czyli ogłoszenia takie jak ma Nexus, itp. Tak samo np. Dobrygrześ czy ktoś mógłby na zareklamować sowje usługi, wrzucić cennik, itp.
    Trzeba by tylko ustalić reguły, zeby ktoś nie spamował codziennie podbijając dane ogłoszenie. Jakieś kryteria po prostu - np. ogłoszenie dotyczące tego samego może być umieszczane raz na 30 dni, a podbijane maksymalnie raz na 14 dni, czy coś w ten deseń.
    Trzeba będzie umieścić, ze umieszczenie ogłoszenia jest darmowe, ale trzeba będzie zaznaczyć, ze z czasem może się to zmienić.
    rodzielenie OK, podbijanie za często gonione kartkami itp jak inne nagięcia regulaminu - dostosują się ludziki jak nie to się taki temat nadgorliwca na trochę zablokuje i sobie już nie popodbija
    5. Moderatorzy. Co do spraw spotowych, to napisałem wyzej.
    Zostają jednak jeszcze modzi techniczni. Czy ich chcemy? Jesli tak, to mysle o takiej zabawie motywującej do działania...
    Byłby to taki konkurs, ze np. dwóch moderatorów wybiera się na okres np. pół roku. Byłyby to osoby, które w danym okresie zdobyły najwięcej punktów pomógł + wzięły udział w jakimś głosowaniu.
    Mogłoby to być motywujące, zeby pomagać i nie być chamowatym, itd...
    I taka zabawa co pół roku...
    tutaj nie bardzo czuję jeszcze to wyłanianie - ale wydaje mi się że można w tym kierunku rozwijać dyskusję :wink:
    Zamieszczone przez MiKruS
    2. Dział dla nowych - tutaj umieścilibyśmy regulaminy i jakieś tematy mówiące o tym jakie zachowania są porządane, itp.
    Zostałby też może tu ten topic o "pilnych zapytaniach". Móglby być podklejony i czerwony tak jak jest.
    To z czym mam dylemat, to kwestia tego jak ma wyglądać kwestia powitań. Czy miałby tu być przeniesiony ten jeden topic, czy każdy nowy user mógłby zakładać oddzielny temat dla siebie?
    z jednej strony jest pisanie - witam i potem witaj przez 100 osób dla każdego
    z drugiej - to co piszesz o zwiększeniu sensowności istnienia w ogóle takiego tematu/działu - jak byśmy tego nie zrobili to się nic nie zepsuje nadto a zawsze można potem odkręcić i luz - może mieć kazdy swój - za wiele tam chyba nie będzie tehnicznych problemów - poza wypadkami IMO


    Zamieszczone przez MiKruS
    3. Nasze Auta - tu bym zrobił trochę mniej "tuningowo". Czyli zostawił możliwość umieszczania info o modyfikacjach, ale też zeby bylo bardziej wyraznie, ze wrzucać mogą tez osoy, ktore mają auta seryjne lub prawie seryjne. To szczegół, ale wspominam...
    agree

    aha i tak z przemyśleń własnych - pierdolnąłbym na "bordowo w ciapki" żeby ludziki nie pisali już w odpowiedzi na ogłoszenia "CENAAAA!!"
    jesli ktoś ma to robić to już może modzi :wink: - to taka luźna sugestia no chyba że zostawimy taki krwaw sport dla czujnych maniaków :lol:
    Boro
  • Cube
    Drive
    • 2007
    • 61

    #2
    1.8T po virusie

    Znalazlem w kilku miejscach - mi. na tym forum - informacje o tym, ze chipowany 1.8T musi byc bezwzglednie zaopatrzony we wskaznik doladowania. Dlaczego tak byc powinno i czy jest to jakis wyjatek (diesle nie?)? Powinienem w cos takiego zainwestowac?
    Z gory dzieki za odpowiedz.

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      Cube, czujnik jest potrzebny aby wiedziec jakie jest doładowanie jak masz lekkiego wirusa to nie jest potrzebny choć wskazany co do większych modyfikacji to jest potrzebny razem ze wskaźnikiem EGT po to aby zapobiec uszkodzeniu silnika to znaczy stopieniu tłoków ponieważ w benzynie doładowanej jest wyższa temperatura spalania niż w dieslu.

      Tak więc jak masz tylko lekkiego wirusa i dobrze zrobionego to możesz aczkolwiek nie musisz zakładać wskaźnika doładowania przy większej rzeźbie dokładasz dwa wskaźniki i dobrze też jest mieć czujnik ciśnienia oleju i temp oleju

      Komentarz

      • S3 CHRIS
        Elegance
        • 2006
        • 979
        • Octavia I (1U2)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        #4
        tak jak djczas napisał jak bedziesz miec dodatkowe wskazniki min cis.doładowania, EGT( temp. spalin na wydechu), od razu zauważysz ze coś jest nie tak w przypadku jakies awarii co pozwoli zaoszczedzic dodatkowych kosztów.
        ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

        ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

        Komentarz

        • m!
          Classic
          S_OCP Member
          • 2007
          • 27

          #5
          djczas, też myślę o wirusie jak minie gwarancja, i mam pytanie co w przypadku 1.8T AUM będzie oznaczał "lekki wirus"?

          Komentarz

          • cieq
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 745
            • Octavia I (1U2)
            • AGU 1.8 20VT 150 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez m!
            co w przypadku 1.8T AUM będzie oznaczał "lekki wirus"?
            W zależności od egzemplarza i stanu motorowni, myślę że można liczyć na ~180 KM i 260Nm
            www.pinkbike.com

            Komentarz

            • jas191
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2006
              • 115

              #7
              puki co mam prawie 200 KM i 290 Nm(ot taki lekki wirusik).Nie zakladalem dodatkowych wskaznikow i narazie jest ok(25kkm po wirusie)

              Komentarz

              • cieq
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 745
                • Octavia I (1U2)
                • AGU 1.8 20VT 150 KM
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                jas191, wrzuć poglądowo wykresik
                www.pinkbike.com

                Komentarz

                • jas191
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 115

                  #9
                  cieq,zbieram sie do tego juz ponad rok ale jak go znajde to wrzuce

                  Komentarz

                  • cieq
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 745
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGU 1.8 20VT 150 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Ok
                    www.pinkbike.com

                    Komentarz

                    • Bond
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 136

                      #11
                      Zamieszczone przez jas191
                      puki co mam prawie 200 KM i 290 Nm(ot taki lekki wirusik).Nie zakladalem dodatkowych wskaznikow i narazie jest ok(25kkm po wirusie)
                      Jest OK do momentu aż przestanie być, poprzez wskaźniki monitorujesz co się dzieje w silniku. Bez zegarów jeździsz sobie w słodkiej niewiedzy, jak się coś zesra w sterowaniu to nawet sie nieobejrzysz jak motorownia powie kaput.
                      Pozdrawiam
                      dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                      Komentarz

                      • jas191
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 115

                        #12
                        Bond,oj nie krakaj,bo jak cos bedzie na Ciebie :szeroki_usmiech

                        Komentarz

                        • Jabar1975
                          RS
                          • 2006
                          • 3331

                          #13
                          akurat cisnienie doladowania najmniej daje obraz tego co sie dzieje w motorowni,
                          wg mnie podstawa to EGT - mozna sie zdziwic do ilu dochodzi jak sie dyma ponad 200 na autostradzie, temp oleju - najlepszy wskaznik kiedy mozna deptac a kiedy nie i cisnienie oleju - blyskawiczna informacja o tym czy olej jest czy juz nie . Jesli wskaznik doladowania to elektroniczny z pamiecia peaku - inaczej moze sluzyc do ..... sam nie wiem czego, jak jedzie sie ostro to i tak na wskaznik nie patrzysz. Grunt to mozliwosc rejestracji peaku oraz ustawiane alarmy - dajace sygnal o errorach w "ferworze walki" np na torze.
                          nasza droga: www.wpzs.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            jak sie pilnuje ostatnich dwoch wymienionych to wspomniane EGT juz nie jest tak IMO niezbedne

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              lec, w dieslu nie w benzynie tak

                              Komentarz


                              • #16
                                wiem ze EGT jest wieksze, ale chyba prawa fizyki sa takie same nie? :P jesli trzymasz temp eleju na stalym poziomie to EGT tez nie powinno rosnac. Bo imo temperatury na roznych wskaznikach rosna logarytmicznie.

                                Komentarz

                                • Cube
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 61

                                  #17
                                  Nie mam pod reka wykresu - chyba poszedl sobie razem z dyskiem - ale program daje cos w okolicy 190hp i 280nm (przy 10 stopniach C pomiar) - wiadomo, ze latem mocno puchnie bo SMIC malenki. Po virusie juz 15kkm i jak narazie nie jest zle ale chyba poslucham rad doswiadczonych uzytkownikow i zainteresuje sie wskaznikami - przynajmniej EGT i cis. doladowania.
                                  Przy okazji - czy znacie jakies miejsce w okolicy Torunia lub Łodzi, gdzie odpowiednie czujniki i wskazniki zamontuja? Zamowic mozna przez net (jest tutaj nawet odpowiedni temat o VDO zdaje sie) ale montazu sie nie podejme...

                                  Komentarz

                                  • EŁ
                                    L&K
                                    • 2004
                                    • 1168
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                    #18
                                    moim zdaniem potrzebny wskażnik i to bardzo, ja zamontowałem zaraz po wirusie ale był niepodłączony :lol: , zaczeło mi sie slizgać sprzęgło przy pełnym ogniu i juz miałem jechac wymieniać ale silnik zaczął przerywać i pojechałem do Unitronika, tam opieprz ze wskaznik nie podłaczony, podłaczyli i na hamownie a tam przy próbie zmierzenia doładowanie wywala odrazu ponad 2 bary :lol: :shock: , padł n75 i tak jezdziłem prawie miesiac ciesząc sie ze mam jakiegoś lepszego heheh kopa :lol:
                                    Z tym że ja mam AGU, inny może tego nie wytrzymać :lol: Jakbym miał wskażnik wiedziałbym odrazu. 8)

                                    Komentarz

                                    Pracuję...