jak w temacie ,kupiłem okte 1.9tdi 90km, sprzedawca powiedział mi że jest ona po czipie ,jedzie ładnie ,ciągnie ładnie na każdym biegu ,byłem dziś na vag-u w skodzie powiedzieli że silnik nie ma żadnych błędów ,powiedzcie mi jak własną metoda sprawdzić czy faktycznie coś jest robione przy silniku ? lub sofcie?, nie jestem pewny gościa i nie chciałbym zarżnąć silnika.
meo14, Srawdzić moc i moment możesz na hamowni,w garażu tego nie zrobisz.
Co do zarżnięcia silnika,to jeśli masz w misce świeży olej,kontrolka po przekręceniu kluczyka zapala się ,a po uruchomieniu silnika gaśnie,w zbiorniku wyrównawczym jest płyn chłodzący,to nie ma możliwości zarżnięcia silnika.Oczywiście wykluczamy czynniki,na które nie mamy wpływu,czyli urwanie nowego paska itp.Pozostałe oznaki uszkodzenia wyczaisz wcześniej i zdążysz im zapobiec.
Jak sprawdzili Ci VAG-iem i nie znaleźli błędów,to nie szukaj dziury w całym i ciesz się nowym nabytkiem.
Z jakiego roku masz samochód?
Jeśli poniżej 1999r i sterownik o nr. 038 906 018xx , to jeśli go otworzysz, zobaczysz czy są wymienione pamięci. Jeśli to jest samochód nowszy i sterownik o nr. 038 906 012xx to nie będzie w sterowniku żadnego śladu, bo ten sterownik można chipować przez OBD i pozostaje tylko hamownia lub odczytanie softu ze sterownika i porównanie z oryginałem.
Jeśli masz wątpliwości, to zapraszam, sprawdzimy.
,powiedzcie mi jak własną metoda sprawdzić czy faktycznie coś jest robione przy silniku ? lub sofcie?,
witam, proponuję podjechać na najbliższy spot i tam koledzy przy pomocy vag coma zapewne sprawdzą czy masz podniesione dawki paliwa lub doładowania co mogłoby świadczyć o tym, że ktoś zmieniał soft.
drugi nie koniecznie dokladny sposob to sprawdzic samochod z najlepiej podobnym lub takim samym silnikiem np. na 4 lub 5 biegu i wtedy sprawdzic czy wyraznie samochod odjezdza drugiemu (zakladam, ze oba samochody sa sprawne).
Komentarz