podaj całą nazwę.
LEDy na postojowych w O I
Zwiń
X
-
LEDy na postojowych w O I
Czesc,
Właśnie zakupiłem, załozyłem i wyglada bajerancko. Facet w Feuvercie ostrzegał mnie przed świrującymi kontrolkami przepalonych zarówek, ale w OI to nic takiego nie ma, jak czytałem co działo się przy ledach u kolegoi z Forum w OII, to aż zacząłem się zastanawiać, jaki one mają wpływ na działanie elektroniki i całej instalacji, mam nadzieję że tylko mniejsze zużycie prądu. :lol:
Kupiłem z Jackiego dobra cena i wygląd (6 PLN za 2 sztk)Załączone plikiECO POWER ;-)
-
-
A więc tak:
Duzo jeżdżę wiejskimi dróżkami omijając korki i remonty na głównych drogach, a tam chyba moda na czernie i szarości.
Oryginalnie były Tungsramy H4 - po 3 miesiącach bladziutki kolor pomarańczowy.
Załozyłem Osram Bilux H4 - wygrywają wszelkie testy i porównania np w AŚ, droga pięknie równo oświetlona, ale jakość zbyt ciemni-żółto
Potem Hella H4 - Kupione w ASO po 8 PLN (jedyna tania rzecz :lol: chyba) mniej równomiernie oswietla drogę niz Osram, ale ma intensywniejsze światło,zarówno te, jak i poprzednie max 4-5 miesięcy i do wymiany, bo już tak słabo swieciły.
WRESZCIE Hella Blue Light 24,90 PLN za sztukę (Kupiona u dystrybutora HSK Kraków ul. Armii Krajowej koło salonu SEATA za Zasadą) REWELA- intensywne światło, daleko swieci ostra granica (NIE JEST CAŁKIEM BIAŁA lecz lekko żółtawa, więc to nie klasyczny nibyksenon), ale wartości uzytkowe na 5+ , a i cena w porównaniu np do Philipsa dobra.
Po 6 miesiącach jedna się spaliła, a ja przypadkiem byłem w Makro i za 19,90 PLN zakupiłem jakieś wynalazki podobne do Helli , wybrałem zpośród 8 pudełek, aby:
- żarnik był prosty,
- talerzyk prostopadły do bańki i żarnika,
- równy odstęp od talerzyka do bańki,
Za wzór miałem Hellę.
I co się okazało, że wykpiwana w testach żarówka (ale posiadająca homologację z co ważne nadanym nr) świeci ładniej niż Hella, równomiernie mniej oślepia (mniej rozproszonego światła w górę, a to głowny zarzut pod ich adresem), dotykając lamp zauważyłem, że może minimalnie bardziej się grzeje (choć oprócz mnie nikt tej różnicy nie widzi), pewnie przełoży się to na żywotność. Nie są to żarówki +30%, +50% gdyż bałem się o stopienie elementów w lampach.
Poniżej porównanie (wizualne hella ma szarą końcówkę)Załączone plikiECO POWER ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez macherstudiowolf, to ciekawe, co było tego powodem ? Dowiedziałeś się dokładnie, jaki był powód ? Może mieli rację i za 6 złoty można sobie zarobić fajny mandacik. Intrygująca sprawa - kupujesz w sklepie towar, dopuszczony do sprzedaży na rynku polskim a nie spełnia norm ?FabiaClub.pl
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
Wracajac do kontroli to mi gosc mowil ze musza byc biale albo zolte wedlug kodeksu, to ja mu na to ze sa biale zimne a on dalej uparcie twierdzil ze niebieskie to wyskakuje mu czy widzial nowe serie z audi i one maja do okola lampy (prawie) wlasnie takie ledy gosc troche pobladl i mnie wpuscil potem i tak sie okazalo ze beben slabiej lapie wiec i tak nie przeszlem i tez dziwne ze niemial zastrzezen do xenonow w przeciw mgielnych.
Komentarz
-
-
PZ13, diody te maja pewna wade,montuja do nich za slabe rezystorki i po jakims czasie urzytkowanie pewnie zrobi Ci sie stroboskopik w lampie z nich lub wogole przestana swiecic przerabialem to :P
Wyjolem te stare z tej plastikowej oprawki wstawilem tam diode fi5mm szerokokątna (taka ze scietym i wkleslym wierzchem) oczywiscie z wlutowanym na nozke oporniczkiem i nozki trzeba troche pozwijac po przelozeniu przez ta oprawke zeby byl lepszy styk i jak narazie niemam zadnych problemow a i swieca faktycznie na bialo bez zadnych niebieskawych odbic
Komentarz
-
-
LEDy w postojówkach to fajna sprawa, ale jest kilka nieścisłości...
1. Dopuszczenie do użytku. Postojówki LED często sprzedają w zestawach z homologowanymi żarówkami H4 z dumnym tytułem "H4 + Led Homologacja" lub coś w tym stylu, jednak numerem dopuszczenia do użytku w ruchu drogowym i atestami mogą się "pochwalić" tylko szklane H4 z takiego zestawu. Wypadek lub kolizja - odpukać - i już likwidator szkód komunikacyjnych stwierdzi, że mogły przyczynić się do tego niehomologowane żarówki postojowe (zły snop światła, złe rozproszenie, nieodpowiednia temperatura barwy światła itp.)
2. Rzekoma ponadprzeciętna trwałość. LED-y w dobrych warunkach termicznych (w reflektorze takie nie występują, zwłaszcza latem) są bardzo trwałe, gorzej z rezystorami. Generalnie takie LED-y zabije zbyt wysokie napięcie, temperatura, albo... zmęczone dłonie chińczyka po 24-godzinnej zmianie, ewentualnie wszystkie powyższe.
3. Małe zużycie prądu. Skoro do LED-ów dołączony jest opornik, to oszczędności energii znikają wraz z ciepłem na rezystorze - przynajmniej tyle zapamiętałem z lekcji fizyki. Wypasione modele i tak zużywają około 5W.
Polecam Wam Philips Blue Vision. Zamontowałem takie i dla świętego spokoju w schowku wożę wydruk z atestami żarówek. Nie przydał się ani razu, bo miśki przy okazji kontroli pytali się gdzie można takie kupić, bo ładnie świecą. Przy czym wbrew nazwie świecą światłem zbliżonym do dziennego, a nie niebieskim.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KlauzeroPolecam Wam Phillips Blue Vision. Zamontowałem takie i dla świętego spokoju w schowku wożę wydruk z atestami żarówek. Nie przydał się ani razu, bo miśki przy okazji kontroli pytali się gdzie można takie kupić, bo ładnie świecą. Przy czym wbrew nazwie świecą światłem zbliżonym do dziennego, a nie niebieskim.
Komentarz
-
-
Po pierwsze w kodeksie nie ma słowa o diodach, iż takie być nie mogą Części wyposażenia lub części powinny posiadać świadectwo homologacji wydane przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
Dlaczego, diody fabrycznie zamontowane są do dopuszczone do użytku? Z tego prostego powodu, że reflektor Audi (prawdopodobnie wykonany przez firmę Hella) wraz z zespołem żarówek i LEDów otrzymał homologację.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
Komentarz