Zamieszczone przez piotrek_gdy
[O2] Multifunkcja -> kiera bez multif.
Zwiń
X
-
[O2] Multifunkcja -> kiera bez multif.
Zamienilem kierownice z multifunkcji na zwykla O2FLRS
Zabieralem sie do tego jak pies do jeza ... bo nie mialem kabelka.
Rzekomo po zastosowaniu kabelka mialo byc super ekstra bomba, ale jest dupa - klakson nie dziala. Airbag jest ok i tak poza tym, to kiera swietnie wyglada, swietnie sie trzyma, fajnie sie kreci ale ... nie trabi :evil:
Ktos ma pomysl co trzeba zmienic? Kodowanie ?
Na razie nie placze, bo w miescie i tak nie wolno uzywac sygnalow dzwiekowych jednak wole miec czym trabic na drogowe trolleByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
-
-
misiek^wro, a ten kabelek, który dokupiłeś to gdzie idzie:
1. Pomiędzy moduł w kolumnie kierownicy a sprężynę śrubową ( czyli jeszcze w kolumnie kierownicy )
2. Pomiędzy sprężynę śrubową a styk klaksonu ( czyli już wewnątrz kiery )?
W normalnej kierownicy styk klaksonu robi "zwarcie" pomiędzy pinem 7 i 8 wtyczki "G" w sterowniku na kolumnie kierownicy.
W multifunkcyjnej klakson jest podpięty pod sterownik wewnątrz koła kierownicy i dopiero stamtąd dane przesyłane są jednoprzewodową magistralą LIN do sterownika w kolumnie kierownicy.
Widzę dwie opcję.
Pierwsza taka jaką podał Maru 123 czyli sterownik w kolumnie kierownicy nawet po przekodowaniu na opcję bez "multifunkcji" nie rozpoznaje sygnału zwarcia pomiędzy stykiem 7 i 8 ( byłoby to jednak wg mnie głupie i skomplikowane rozwiązanie ).
Druga jest taka, że coś jest "nie halo" z podłączeniem ( np. z tym dodatkowym kabelkiem ) i to jest powód.
W sumie można to dosyć łatwo sprawdzić, wystarczy zrobić zwarcie "na krótko" pomiędzy pinem 7 i 8 sterownika na kolumnie kiery.
Wrzucę zaraz kilka schematów to sam sobie sprawdzisz jak to wygląda ( muszę je tylko "wydłubać" z pdf-a )...
Kiera standardowa
Kiera Multifunkcyjna
Poducha ( w obu identycznie )
Sterownik w kolumnie kierownicy
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
moim zdaniem wina jest po stronie modułu sterownika kolumny kierownicy,pomimo tego,że została wymieniona kierownica z multifunkcji na zwykłą ale z nową poduchą i nowym kabelkiem sygnał dżwiękowy bez ingerencji w piny nie będzie działał,potrzeba modułu z końcówką CH-wiem to z własnego doświadczenia ops: ,
w ogóle wymiana kiery na nową po FLową kosztuje trochę nerwów i kombinacji i to jak na razie bez widocznych efektówJacek
Komentarz
-
-
U mnie też nie działał klakson. Załóż kabelek od starej kierownicy i będzie OK.
[ Dodano: Pią 21 Maj, 10 22:50 ]
kowal 2002,
A masz Ty może schematy manetek:
1K0 953 513F
i
1K0 953 513G ???
Bo podejrzewam, że różnią się pinami, wystarczy sam schemat manetki G, F mam u siebie i mogę ją rozszyfrować miernikiem.
I będę Ci bardzo wdzięczny, bo mam F i w poniedziałek odbieram moduł CH i było by bardzo pięknie jakby udało się i tempomat odpalićPozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquez...
kowal 2002,
A masz Ty może schematy manetek:
1K0 953 513F
i
1K0 953 513G ???
Bo podejrzewam, że różnią się pinami, wystarczy sam schemat manetki G, F mam u siebie i mogę ją rozszyfrować miernikiem.
I będę Ci bardzo wdzięczny, bo mam F i w poniedziałek odbieram moduł CH i było by bardzo pięknie jakby udało się i tempomat odpalić
Zamieszczone przez Maru 123kowal 2002, taki OT -Ty jesteś elektronikiem/elektrykiem?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezU mnie też nie działał klakson. Załóż kabelek od starej kierownicy i będzie OK.
Generalnie to : stara poducha ma wlutowany kabelek idacy od srodkowego pinu do tego metalu, gdzie siedzi gniazdo airbaga.
Wydaje mi sie, ze tutaj tkwi problem.
Generalnie bede sie musial temu przyjrzec dokladniej troche pozniej, narazie nie trabie i jezdze baaaardzo uwazne :lol:Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
No to nie pozostaje nic innego jak zmiana pinów w nowym kabelku, bo przecież sterownik masz stary, więc IMHO problemu być nie powinno.
[ Dodano: Nie 23 Maj, 10 09:30 ]
Zaraz zaraz, w FL poducha ma 2 piny a kabelki od sygnału dźwiękowego są że tak powiem bardzo osobno. Łączą się dopiero w żółtej wtyczce. Rozumiem, że poduchę też zmieniałeś. W przyszłym tygodniu będę miał kabel od wersji bez multikierownicy, gdyż będę zmieniał moduł więc mogę Ci go odstąpić. Działa on z modułem CS, więc warto by było sprawdzić wyprowadzenia.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Re: Multifunkcja -> kiera bez multif.
Zamieszczone przez misiek^wro... bo w miescie i tak nie wolno uzywac sygnalow dzwiekowych ...
A wracajac do tematu - masz moze, a jesli tak to za ile, kierownice 3 ramienna od O2 FL, zwykla nie obszyta?
Komentarz
-
-
Trusek, pewnie z KRD
2. Zabrania się:
1. nadużywania sygnału dźwiękowego lub świetlnego
2. używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że jest to konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem
Co sie zas tyczy niebezpieczenstwa itd - jezdze ze wzmozona ostroznoscia i zgodnie z przepisami. Staram sie nie siedziec ludziom w martwym polu, zawsze jezdze na swiatlach - na razie nie ma problemow i licze na to, ze nie bedzie.
Dzis z reszta rozbieram wtyczke i bede kombinowal.
[ Dodano: Pon 24 Maj, 10 23:01 ]
Zamieszczone przez TrusekA wracajac do tematu - masz moze, a jesli tak to za ile, kierownice 3 ramienna od O2 FL, zwykla nie obszyta?
Zamieszczone przez zajasmisiek^wro, jakbyś czasem moduł wymieniał to byłbym chętny na niego
Odnosnie tematu :
Pobawilem sie dzis kabelkami, konfiguracjami itd.
Piny starej wtyczki ( multif ) wygladaja tak :
1
2
3 czarny ( airbag )
4 czarny ( airbag )
5
6
7 czarny
8
9 rozowo bialy
10 brazowy
11
12
7 9 10 ida do wtyczki do kiery.
Tam jest 5 pinow i tak :
1 - wychodzi niebieski, ktory laczy sie z czarnym z pinu 4 tejze samej wtyczki
2 brazowy
3 rozowy bialy
4 wspomniany czarny
5
Po styknieciu sie niebieskiej z czarna klakson funguje.
Nowa wtyczka bez multi wyglada tak, ze kable od airbaga sa zolte.
Gniazda 7 i 8 sa zajete kablami koloru czarnego. I te dwa kablke po styknieciu nie daja sygnalu.
Idac dalej ta metoda podejrzewam, ze konieczne w moim przypadku przed jakakolwiek zabawa jest zmiana kodowania sterownika - zeby nie myslal, ze jest dalej multifunkcja.
Ktos wie jak sie za to zabrac? :twisted:Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroTrusek, pewnie z KRD
2. Zabrania się:
1. nadużywania sygnału dźwiękowego lub świetlnego
2. używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że jest to konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem
Daj prosze znac jak bedziesz mial te kiery - dzieki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroGdzie co i jak, po kolei prosze
tu masz odnośnie kodowania:http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Steering_WheelJacek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Trusek... zaprzeczyles sobie ... ale mniejsza o to.
jago7270, czyli mam zmienic 0xx?xxx z ?---> 0 tak ? :twisted: I to powinno zalatwic sprawe?Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wro...
Tam jest 5 pinow i tak :
1 - wychodzi niebieski, ktory laczy sie z czarnym z pinu 4 tejze samej wtyczki
2 brazowy
3 rozowy bialy
4 wspomniany czarny
5
Po styknieciu sie niebieskiej z czarna klakson funguje.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wrokowal 2002, no wlasnie na podpietej kierze MF.
Ja widzę to tak.
Jeśli moduł F350, czyli ten ze stykami/sprężynkami skrętnymi jest uniwersalny, czyli ma obsadzone wszystkie potrzebne we wszystkich wersjach wyposażenia styki ( czyli w sumie 6 styków tak jak na zdjęciu z opisem wtyczki "G-sprężyna śrubowa" ), to po przekodowaniu VAG-iem na zwykłą kierownicę bez MF, styk klaksonu ( dwa czarne kabelki z twojego opisu ) muszą być podłączone do pinów 7 i 8 tego modułu F350 ( pewnie to robi ten kabelek, który dokupiłeś ).
Jeśli natomiast ten moduł F350 jest różny w zależności od wersji kiery ( z MF/bez MF ) to z klaksonem może być problem, bo trzeba by rozebrać moduł F350 i od strony wtyczki do modułu w kolumnie kierownicy ( J527 ) przełożyć np. pin 9 na miejsce pinu 8 ( tylko potem nie można by absolutnie podłączać w to miejsce kiery MF ).
Mam nadzieje, że Skoda nie "posępiłą" na tym jednym styku i F350 jest uniwersalny.
Jak przekodujesz na zwykłą to przed podłączeniem kiery bez MF możesz spróbować zewrzeć "na krótko" pin 7 i 8 na tym module F350 i klakson powinien chodzić.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jago7270widzę,że temat nabiera rozpędu :szeroki_usmiech
kowal 2002-to może jednak odpalimy kierownicę MF FL w O2 przed FL? :roll:
moja propozycja(służę autem i kierownicą) jest cały czas aktualna :szeroki_usmiechJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz